Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter

Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο

2

O Moe Zoyari είναι ένας Ιρανό- Αμερικανός φωτογράφος. Ξεκίνησε να φωτογραφίζει πολύ νέος, εστιάζοντας το έργο του στο πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν, καθώς και τις φυσικές και πολιτικές αναταραχές της περιοχής και σταδιακά άρχισε να επεκτείνει τον κύκλο του φωτογραφικού του ενδιαφέροντος καλύπτοντας γεγονότα από τη Μέση Ανατολή, την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Φωτογραφίες του έχουν δημοσιευθεί στο Newsweek, τους Time, το Le Figaro και σε πολλά άλλα. Σήμερα ζει στις ΗΠΑ. Το συγκεκριμένο πρότζεκτ προέκυψε μέσα ένα ταξίδι 44 ημερών που έκανε στο Αφγανιστάν και συγκεκριμένα στις πόλεις Kabul, Herat και Mezar-e-Sharif ως δημοσιογράφος του στρατού των ΗΠΑ. 

Η συνέντευξη στο LIFO.gr

—Πώς θα παρουσιάζατε τον εαυτό σας στο κοινό μας;

Είμαι ένας ανεξάρτητος φωτορεπόρτερ που εκπροσωπείται από την Redux Pictures. Συνεργάζομαι συχνά με την United Press International (UPI) και γράφω φωτογραφικά άρθρα για την Γερμανική Deutsche Welle. 

—Γιατί επιλέξατε το Αφγανιστάν ως θεματική;

Το Αφγανιστάν είναι γειτονική χώρα της πατρίδας μου, του Ιράν και μιλάμε την ίδια γλώσσα. Και αυτά σε σχέση με τα φωτογραφικά μου ενδιαφέροντα, ήταν δύο πολύ καλοί λόγοι για να επισκεφθώ τη χώρα και να γνωρίσω τους ανθρώπους της. Οι περισσότερες εικόνες που έχουμε από το Αφγανιστάν σχετίζονται με τον πόλεμο. Εγώ ήθελα να δείξω κάτι διαφορετικό, κάτι θετικό. Για τους Αφγανούς η ζωή είναι πολύ δύσκολη εδώ και κάποιες δεκαετίες, αλλά εγώ αυτό που διέκρινα πώς υπάρχει, ήταν η ελπίδα. Οι άνθρωποι ακόμα ελπίζουν.

—Ως Ιρανο-Αμερικανός πολίτης, αλλά και ως φωτογράφος έχετε γνωρίσει καλά και τις δύο κουλτούρες. Ποια θεωρείτε ότι είναι η κυρίαρχη διαφορά τους;

Υπάρχουν διαφορές, όπως υπάρχουν και ομοιότητες. Θεωρώ ότι τόσο η Ιρανική όσο και η Αμερικανική κοινωνία υποφέρουν από τις κυβερνήσεις τους. Από τη μία πλευρά υπάρχει μια κυβέρνηση που εκπλήσσει τους πολίτες της με πολλούς τρόπους: επιβάλλοντας τη μαντίλα στις γυναίκες, απαγορεύοντας την πρόσβαση στο διαδίκτυο ή -αν θέλετε πιστέψτε το- απαγορεύοντας πρόσφατα στις γυναίκες να ποδηλατούν δημόσια ή παρουσία ξένων. Και από την άλλη, υπάρχει η κυβέρνηση των ΗΠΑ που ξοδεύει εκατομμύρια δολάρια για πολέμους, αντί να χρηματοδοτήσει την εκπαίδευση, το σύστημα υγείας της ή τα μέσα μεταφοράς της για να βελτιώσει τη ζωή των πολιτών της. Πιστεύω ότι αν οι δύο χώρες κοιτάξουν καθαρά η μία την άλλη θα καταλάβουν ότι έχουν περισσότερα κοινά απ' αυτά που παρουσιάζουν τα media. 

—Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Το επόμενο μου πρότζεκτ θα είναι στο Ισραήλ και την Παλαιστίνη. Σχεδιάζω να βρίσκομαι εκεί την επόμενη εβδομάδα και να μείνω ένα μήνα φωτογραφίζοντας τη νυχτερινή ζωή και των δύο πλευρών ελπίζοντας να δείξω ότι η ζωή συνεχίζεται. Και αν τα καταφέρω θα επιστρέψω στο Αφγανιστάν για να δουλέψω ένα θέμα σχετικό με κάποια μουσικά συγκροτήματα που τώρα έχουν αρχίσει να δημιουργούνται εκεί. 

Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari


Instagram page @Moe_Zoyari

Twitter account: @Photomohammad ,

Facebook Page: fb.com/aPhotoJournalist 

2

Μαρούσα Θωμά

Γεννήθηκε στη Λέσβο. Υπεύθυνη του Lightbox στο LIFO.gr.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT
Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Το φωτογραφικό έργο της Ανιές Βαρντά σε μια νέα έκθεση/ Το Παρίσι της Ανιές Βαρντά έχει χιούμορ/ Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία/ Το ανορθόδοξο και διψασμένο για ζωή βλέμμα της Ανιές Βαρντά

Φωτογραφία / Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία

Μία νέα έκθεση στο Μουσείο Καρναβαλέ στο Παρίσι παρουσιάζει το ελάχιστα γνωστό φωτογραφικό έργο της σπουδαίας Γαλλίδας σκηνοθέτριας της Νουβέλ Βαγκ, αναδεικνύοντας τη λοξή και χιουμοριστική ματιά της στην πόλη του Παρισιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

Φωτογραφία / Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

«Η ζωή τους γινόταν όλο και πιο δύσκολη. Δεν ήθελαν να πάνε σε οίκο ευγηρίας και κανένας από τους δύο δεν ήθελε να ζήσει χωρίς τον άλλον. Έτσι έφυγαν από τη ζωή μαζί». Η πιο προσωπική φωτογραφία του Martin Roemers
THE LIFO TEAM
Αποτυπώνοντας την ολοκληρωτική χαρά του ποδοσφαίρου σε μια και μόνο στιγμή

Φωτογραφία / Αποτυπώνοντας την έκσταση του ποδοσφαίρου σε μερικά κλικ

Ο φωτογράφος André Coelho βρέθηκε στο στάδιο Nilton Santos στο Ρίο ντε Τζανέιρο, που ήταν γεμάτο με χιλιάδες οπαδούς της Μποταφόγκο που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα από κοντά.
THE LIFO TEAM
Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Νίκος Οικονομόπουλος / Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Σε μια σπάνια συνέντευξή του, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος του Magnum μιλά στον M. Hulot για την συναρπαστική φωτογραφική του ανέλιξη και τις σκέψεις του πάνω στα αιώνια διλήμματα της τέχνης του.
M. HULOT
Αγκαλιές και φιλιά στο τέλος του κόσμου. H τρυφερή μελαγχολία στις εικόνες του Spyros Rennt

Spyros Rennt / «Το κουίρ είναι το βάρος που σηκώνουμε απέναντι στην κοινωνία που δεν μας αγκαλιάζει»

Φίλοι, γνωστοί, άγνωστοι, εραστές: Στο τέταρτο φωτογραφικό του βιβλίο «Intertwined», ο Έλληνας καλλιτέχνης Spyros Rennt στρέφει το βλέμμα του προς μια πιο ήσυχη πλευρά της κουίρ επαφής.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ