Υπάρχει λόγος που οι we design δημιουργούν σχέδια που θυμάσαι

Υπάρχει λόγος που οι we design δημιουργούν σχέδια που θυμάσαι Facebook Twitter
0

 

Υπάρχει λόγος που οι we design δημιουργούν σχέδια που θυμάσαι Facebook Twitter
Οι we design εμπνέονται από την Ιστορία, την καθημερινότητα, τη μυθολογία και το υλικό και δημιουργούν αντικείμενα κυρίως χρηστικά αλλά και διακοσμητικά. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Τα γραφεία της ομάδας we design βρίσκονται στο ισόγειο μιας '80s πολυκατοικίας στο Νέο Ψυχικό. Eίναι ένας χώρος ψηλοτάβανος, φωτεινός, με βιομηχανικό πάτωμα, άνετες επιφάνειες εργασίας με υπολογιστές και έναν μίνι 3D εκτυπωτή. Το μαυρόασπρο και το ξύλο οξιάς στα έπιπλα κυριαρχούν και οι έντονες πινελιές, όπως τα χρωματιστά σημαιάκια κατά μήκος του ταβανιού, δίνουν έναν ευχάριστο τόνο. Βλέπεις stands και φωτιζόμενες βιτρίνες με τα αντικείμενά τους, μια βιβλιοθήκη με βιβλία για το design, λιτά φωτιστικά και επιλεγμένα διακοσμητικά στους τοίχους. Εκεί συναντήσαμε τα μέλη της ομάδας, που μας υποδέχτηκαν με χαλαρή διάθεση και μας μίλησαν για το αντικείμενό τους και το ελληνικό design. H Θεανώ (γραφίστρια), o Φίλιππος (αρχιτέκτονας) και ο Σέργιος (βιομηχανικός σχεδιαστής), που έλειπε λόγω έκτακτης υποχρέωσης, θεωρούν ότι αυτό που χαρακτηρίζει τη δουλειά τους είναι το ότι δεν παίρνουν στα σοβαρά τον εαυτό τους.

Η χαλαρή τους διάθεση βγαίνει σε όσα σχεδιάζουν και σε συνδυασμό με την εμπειρία, τις ικανότητες και τον πειραματισμό δημιουργούν σχέδια που ξαφνιάζουν ευχάριστα. Τα έξυπνα λογότυπα για γνωστά ελληνικά brands και εταιρείες, οι όμορφες συσκευασίες και τα διακοσμητικά τούς έχουν καθιερώσει.

Ξεκίνησαν το 2001 και μολονότι είχαν διαφορετικές σπουδές ο καθένας, αυτό που τους ένωσε ήταν η αγάπη τους για το design γενικά. Ήταν από τα πρώτα γραφεία που ασχολήθηκαν με μια τόσο μεγάλη γκάμα υπηρεσιών − το μοντέλο πέτυχε και το ακολούθησαν πολλοί. «Δεν ήμασταν ούτε αμιγώς γραφιστικό ούτε αμιγώς αρχιτεκτονικό γραφείο. Το γεγονός ότι έπειτα από 15 χρόνια συνεργαζόμαστε αρμονικά και συνεχίζουμε να έχουμε δουλειά νομίζω ότι κάτι σημαίνει. Αυτό που μας χαρακτηρίζει είναι μια χαλαρή διάθεση απέναντι στα πράγματα», λέει ο Φίλιππος. «Ξεκινήσαμε σε πολύ καλές εποχές. Το 2004 είχαμε το γραφείο μας στου Ψυρρή, σε loft, μεγαλεία! Ήταν φανταστική εποχή. Τώρα ήρθαμε στα βόρεια για πιο ήσυχα. Ποτέ δεν βγάλαμε πολλά λεφτά από τη δουλειά μας, ούτε πριν από τη δύσκολη εποχή. Τώρα, έτσι κι αλλιώς, είναι δύσκολα για όλους. Όλοι δουλεύουμε περισσότερο για πολύ λιγότερα χρήματα. Αυτό είναι το χαρακτηριστικό της εποχής μας. Και δεν είναι ντροπή πλέον να πεις ότι δεν μπορώ ή δεν τα βγάζω πέρα», συνεχίζει. «Υπάρχουν πρότζεκτ που δουλεύουμε και οι τρεις μαζί και άλλα που τα κάνουμε μεμονωμένα. Σε ένα καινούργιο μαγαζί μπορεί να αναλάβουμε το σχεδιαστικό κομμάτι, από το λογότυπο και τη συσκευασία μέχρι τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό και τα έπιπλά του. Δουλεύουμε 2D, 3D, σε όλη την κλίμακα», προσθέτει η Θεανώ.

Υπάρχει λόγος που οι we design δημιουργούν σχέδια που θυμάσαι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Υπάρχει λόγος που οι we design δημιουργούν σχέδια που θυμάσαι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

Οι δουλειές των we design είναι το ακριβώς αντίθετο του προβλέψιμου και του συνηθισμένου. Η χαλαρή τους διάθεση βγαίνει σε όσα σχεδιάζουν και σε συνδυασμό με την εμπειρία, τις ικανότητες και τον πειραματισμό δημιουργούν σχέδια που ξαφνιάζουν ευχάριστα. Τα έξυπνα λογότυπα για γνωστά ελληνικά brands και εταιρείες, οι όμορφες συσκευασίες και τα διακοσμητικά τούς έχουν καθιερώσει. Τα αντικείμενα της σειράς τους «Greece Revisited», όπως το «κανάτι» (κανάτα με έμπνευση από το κλασικό χωνί) ή η τσάντα ιχθυοπωλείου (μια πάνινη τσάντα με σχέδιο το κλασικό χαρτί περιτυλίγματος ιχθυοπωλείου) ή τα πιάτα με θέματα από τη μυθολογία ανήκουν στο κίνημα επαναπροσδιορισμού του ελληνικού σουβενίρ, με το οποίο ασχολούνται όλο και περισσότεροι σχεδιαστές και δημιουργοί τα τελευταία χρόνια. «Δεν ήμασταν οι πρώτοι που ασχολήθηκαν με αυτό. Απλώς, κάποια στιγμή ήρθε και η σειρά μας. Σε μια εποχή που η Ελλάδα δεν είχε και το καλύτερο όνομα θέλαμε να βγάλουμε προς τα έξω μια άλλη εικόνα, με φωνές δημιουργικών ανθρώπων, να υπάρχει παραγωγή στη χώρα και δουλειές. Θέλαμε να αλλάξουμε τη συνήθεια να αγοράζει ο τουρίστας κινέζικα σουβενίρ. Υπήρχε και υπάρχει υλικό, σύγχρονο. Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν αισθητική και εμπειρία», λέει η Θεανώ.

Εμπνέονται από την Ιστορία, την καθημερινότητα, τη μυθολογία και το υλικό και δημιουργούν αντικείμενα κυρίως χρηστικά αλλά και διακοσμητικά. «Όσα σχεδιάζουμε απευθύνονται κυρίως σε Έλληνες πελάτες. Γι' αυτούς τα προϊόντα μας έχουν συναισθηματική αξία γιατί τους θυμίζουν κάτι από την παιδική τους ηλικία ή την καθημερινότητά τους. Σκοπός μας ήταν να δημιουργήσουμε ένα brand από το οποίο αύριο να βιοποριζόμαστε».

Υπάρχει λόγος που οι we design δημιουργούν σχέδια που θυμάσαι Facebook Twitter
"Τα αντικείμενα της σειράς τους «Greece Revisited», όπως το «κανάτι» (κανάτα με έμπνευση από το κλασικό χωνί) ή η τσάντα ιχθυοπωλείου (μια πάνινη τσάντα με σχέδιο το κλασικό χαρτί περιτυλίγματος ιχθυοπωλείου) ή τα πιάτα με θέματα από τη μυθολογία ανήκουν στο κίνημα επαναπροσδιορισμού του ελληνικού σουβενίρ" ... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO

 

Οι πολυάριθμες συνεργασίες τους με ξενοδοχεία, επιχειρήσεις εστίασης και τουρισμού τούς έχουν μάθει να παρατηρούν και να ερμηνεύουν τις σχεδιαστικές τάσεις που κατά καιρούς αλλάζουν. «Από τη σχολή του χαρτιού και της εκτύπωσης έχουμε περάσει στην ψηφιακή εποχή», λέει η Θεανώ. «Το χαρτί χρησιμοποιείται πλέον μόνο στη συσκευασία. Διανύουμε μια περίοδο με μεγάλη ζήτηση για τη συσκευασία. Πιο παλιά, ο πελάτης ερχόταν με τη διάθεση "θα εμπιστευτώ τον γραφίστα", "θα εμπιστευτώ τον αρχιτέκτονα". Τώρα, η τάση είναι να εμπιστευτώ τον γραφίστα, αλλά να κάνω τα αρχιτεκτονικά μόνος μου, ή το αντίστροφο. Ο κόσμος προσπαθεί να γλιτώσει απ' όπου μπορεί και να μαζευτεί ως προς το οικονομικό κομμάτι. Όλοι έκαναν εκτυπώσεις, μπροσούρες, stands, αφίσες, banners και events, πολλά events! Αυτά έχουν περιοριστεί. Αρκεί ένα website και καμιά φορά ούτε καν αυτό. Φτιάχνουν ένα Facebook και από εμάς ζητάνε μόνο ένα λογότυπο», προσθέτει. «Παραξενεύεσαι όταν κάποιος σου ζητάει το ακριβό και το λουξ, σε σημείο που θέλεις να τον προστατεύσεις να του πεις ότι υπάρχει το πιο οικονομικό», λέει ο Φίλιππος και γελάει. «Πρόσφατα μας ανέθεσαν μια δουλειά "όπως παλιά" και ήταν πολύ ωραία εμπειρία γιατί ήξερες ότι όλα θα γίνουν όπως πρέπει, θα δώσεις τα σχέδια και θα τελειώσεις. Αλλά αυτό είναι πλέον η εξαίρεση στον κανόνα. Η παραγωγή έχει περιοριστεί πολύ. Προσπαθούν να αποφύγουν εργασίες που απαιτούν μεγάλο κόστος. Γίνονται μόνο ανακαινίσεις πια και πολύ σπάνια αναλαμβάνουμε καινούργια πρότζεκτ. Κατά κάποιον τρόπο, είναι μια πρόκληση για εμάς να βρούμε λύσεις. Είναι δύσκολα τα πράγματα, αλλά, από την άλλη, είναι ευχάριστο το ότι έχουν τελειώσει η αρπαχτή και η ασυδοσία».

Υπάρχει λόγος που οι we design δημιουργούν σχέδια που θυμάσαι Facebook Twitter
"Υπάρχουν πρότζεκτ που δουλεύουμε και οι τρεις μαζί και άλλα που τα κάνουμε μεμονωμένα. Σε ένα καινούργιο μαγαζί μπορεί να αναλάβουμε το σχεδιαστικό κομμάτι, από το λογότυπο και τη συσκευασία μέχρι τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό και τα έπιπλά του", λέει η Θεανώ....Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Οι we design έχουν βρει τη χρυσή τομή ανάμεσα στη δημιουργικότητα και στην παραγωγικότητα. Στο υπόγειο εργαστήριό τους δοκιμάζουν συνέχεια καινούργια πράγματα, προσπαθούν να υλοποιούν τις ιδέες τους, να δημιουργούν όμορφα αντικείμενα και να διευρύνουν έτσι τα όρια του ελληνικού design. Το e-shop που έχουν δημιουργήσει προσελκύει πελάτες απ' όλη την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό. «Τι ετοιμάζετε για το μέλλον;» τους ρωτάω λίγο πριν φύγουμε. «Σχεδιάζουμε τώρα και θα συνεχίζουμε να σχεδιάζουμε και στο μέλλον».

www.wedesign.gr

Υπάρχει λόγος που οι we design δημιουργούν σχέδια που θυμάσαι Facebook Twitter
"Δεν ήμασταν οι πρώτοι που ασχολήθηκαν με αυτό. Απλώς, κάποια στιγμή ήρθε και η σειρά μας. Σε μια εποχή που η Ελλάδα δεν είχε και το καλύτερο όνομα θέλαμε να βγάλουμε προς τα έξω μια άλλη εικόνα"... Φωτό: Πάρις / LIFO Ταβιτιάν
Υπάρχει λόγος που οι we design δημιουργούν σχέδια που θυμάσαι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Υπάρχει λόγος που οι we design δημιουργούν σχέδια που θυμάσαι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Υπάρχει λόγος που οι we design δημιουργούν σχέδια που θυμάσαι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Υπάρχει λόγος που οι we design δημιουργούν σχέδια που θυμάσαι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Υπάρχει λόγος που οι we design δημιουργούν σχέδια που θυμάσαι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Υπάρχει λόγος που οι we design δημιουργούν σχέδια που θυμάσαι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Υπάρχει λόγος που οι we design δημιουργούν σχέδια που θυμάσαι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Υπάρχει λόγος που οι we design δημιουργούν σχέδια που θυμάσαι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Υπάρχει λόγος που οι we design δημιουργούν σχέδια που θυμάσαι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Υπάρχει λόγος που οι we design δημιουργούν σχέδια που θυμάσαι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Υπάρχει λόγος που οι we design δημιουργούν σχέδια που θυμάσαι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ