Πολύ Κακές Κριτικές: ΒΙΩΝΕΙ ΜΙΑ ΚΟΛΑΣΗ Ο ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ

Πολύ Κακές Κριτικές: ΒΙΩΝΕΙ ΜΙΑ ΚΟΛΑΣΗ Ο ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ Facebook Twitter
39

Δεν είναι απίθανο να μην ήταν σε φόρμα στην πρόσφατη συναυλία του ο Σαββόπουλος και να μην μίλησε με τον κόσμο ή να μην είπε τις χιλιοειπωμένες ιστορίες του. Παρ' όλα αυτά και η χειρότερη συναυλία του Σαββόπουλου εμένα μου κάνει μια χαρά.

Ο Δημήτρης Κανελλόπουλος όμως είναι δικαίως πιο απαιτητικός από εμένα, που είμαι τεράστιος φαν, και έγραψε μια ημι-σφαγιαστική κριτική στην οποία -με, ίσως, παρατραβηγμένους συσχετισμούς- εντοπίζει πολιτικοκοινωνικούς λόγους στο ότι η συναυλία δεν είχε την απαιτούμενη ζωντάνια...

ΒΙΩΝΕΙ ΜΙΑ ΚΟΛΑΣΗ Ο ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ

Γράφει ο Δημήτρης Κανελλόπουλος

Δευτέρα, 11 Μαρτίου, 2013 17:30

Χωρίς πρόζα κύλησε η συναυλία του Διονύση Σαββόπουλου, την Παρασκευή στο Gagarin. Ελάχιστα μίλησε με τον κόσμο, ούτε καλησπέρα δεν είπε. Γιατί, άραγε; Κάτι θα του έφταιγε προφανώς. Ο χώρος ίσως που δεν του ταίριαζε, το όχι και τόσο πολυπληθές κοινό (δεν πρέπει να μάζεψε περισσότερα από 500-600 άτομα όλα κι όλα), κάτι άλλο μήπως;

Έχω την υποψία πως (του) έφταιγαν τα τραγούδια. Δυστυχώς ο κ. Σαββόπουλος αναγκάζεται να ερμηνεύει κομμάτια που δεν τον αντιπροσωπεύουν πια. Βιώνει μία... κόλαση ο τραγουδοποιός, λέει τραγούδια στα οποία υποχρεώνεται να αλλάξει ακόμα και τους στίχους ώστε να τους φέρει στα τωρινά, ιδεολογικά, μέτρα του. Τον «χαφιέ» (από την εμβληματική Παράγκα) τον έκανε... «μπαχαλάκη» (αυτός του φταίει πρωτίστως, ο μπαχαλάκης;) και βγαίνει μετά στα ραδιόφωνα, τον «Αθήνα 9.84», να θεωρεί θετικό το γεγονός «ότι υπάρχει μια τρικομματική κυβέρνηση, η οποία δημιουργεί ελπίδα και προσδοκία». Τραγουδάει για τα «παιδιά με τα μαύρα ρούχα», αλλά αυτά τον «φτύνουν» πλέον.

Τον λυπάσαι τον καλλιτέχνη. Όχι επειδή δεν αποδεικνύεται ισοϋψής με το έργο του (αυτό το γνωρίζουμε χρόνια τώρα), αλλά επειδή έχει στερεύσει η έμπνευσή του εμποδίζοντάς τον έτσι να γράψει καινούργια τραγούδια που θα τον αντιπροσωπεύουν πολιτικά. Και να μπορεί να τα πει με χαρά. Ειδάλλως θα παραμείνει στο... «τιρλαντά». Ήταν μία κακή συναυλία, μία κάκιστη συναυλία. Δεν θα τη θυμόμαστε στο μέλλον.

Στη συνέντευξή του στον «Αθήνα 9.84» ο κ. Σαββόπουλος αναφέρθηκε και στην κρίση. Υπογράμμισε λοιπόν ότι τη βιώνει με βαθύτατη θλίψη, προσθέτοντας όμως ότι έχει και ένα θετικό, το ότι «σε κάνει να σκεφτείς, σε βοηθάει να παραμερίσεις τις ψευδαισθήσεις σου». Συμφωνώ. Αν διαθέτεις οικονομική άνεση διακρίνεις τα θετικά της οικονομικής κρίσης. Αν τη βιώνεις βέβαια ο ίδιος στο πετσί σου, δεν σου μένει μυαλό για να τη φιλοσοφήσεις. Έχεις την ατυχία αυτή...

[+ Επιλογή από τα σχόλια στο facebook του κριτικού-δημοσιογράφου]

Vena Georgakopoulou Εσυ τόν φτυνεις Δημητρη μου δεν εισαι δα και ο κόσμος όλος.

Dimitris Kanellopoulos Εγώ [Βένα] μου δεν είμαι των Εξαρχείων, δεν ήμουν ποτέ άλλωστε. Αλλά γι' αυτούς τραγουδούσε κάποτε ο Σαββόπουλος...

Vena Georgakopoulou Δημητρη μου ,δεν νομιζω οτι τραγουδουσε για τα Εξαρχεια. Μεγα λάθος. Για τήν αριστερα τραγουδουσε .Τι σχεση εχει η αριστερα τής γενιας του μέ τα Εξάρχεια;

Dimitris Kanellopoulos Σε αυτό δεν έχεις άδικο...

 

Chourdakis Kostas Επίσης ο Σαββόπουλος εξ'όσων γνωρίζω μια που δεν ζούσα τότε, ποτέ δεν τραγούδαγε μόνο για κάποια παιδιά..Οι στίχοι του πέρα από την ευφυία διακρίνονταν και για την πλουραρισμό τον θεματικό.Επίσης δεν τον άκουγαν μόνο οι χίππηδες (αμφιβάλλω κι αν τον πολυάκουγαν οι συγκεκριμένοι), ούτε τεσπα αυτό που αποκαλείται σήμερα αντιεξουσιαστικό μπλοκ.Στο Ροντέο τότε πχ πήγαιναν κάθε βδομάδα οι γονείς μου,κι από αυτούς πρωτοέμαθα το σπουδαίο έργο που άφησε από εκείνη την δεκαπενταετία, δε νομίζω να τους φαντάζεσαι σε μπλοκ..Επίσης ο Waters έγραφε πολιτικοποιημένους στίχους ειδικά στο Wall που μας ξανα-παρουσιάζει εφέτο (μήπως δεν το έχουμε χορτάσει), και την ίδια ώρα χωρίς να κωλύεται δήλωνε από τα 70's πως "we're in it for the money" στις συνεντεύξεις του..Γι'αυτό σου λέω, μεγάλες συζητήσεις!

Stam Tsoris Ειναι θεμα ορισμου στο για ποια αριστερα τραγουδουσε. Νομιζω οτι δεν ηταν στρατευμενος αλλα ανενταχτος αριστερης κουλτουρας με εξαρχιωτικη αμφιεση κ αποδοχη

Xrysa Oikonomopoulou [Φυσικά είδα τη συναυλία και τις δύο μέρες.] Στο δεύτερο μέρος, και Σάββατο και Παρασκευή, όλο το μαγαζί ήταν στον αέρα, στον Μπάλλο κόσμος έκλαιγε (true story). Από αυτό, εσύ επέλεξες να γράψεις " Ήταν μία κακή συναυλία, μία κάκιστη συναυλία. Δεν θα τη θυμόμαστε στο μέλλον", (σε πρώτο πληθυντικό!!) - το οποίο μου φαίνεται πως είχες αποφασίσει να γράψεις πήγαινες-δεν πήγαινες στο λάιβ Νομίζω είσαι ο πρώτος που πέρασε από τη "στρατευμένη τέχνη" στη "στρατευμένη κριτική".

39

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

20 σχόλια
Το χειρότερο σημείο της κριτικής είναι το "Τον λυπάσαι τον καλλιτέχνη". Όχι και λύπη για το Σαββόπουλο μην τρελαθούμε. Δεν είμαι φαν αλλά αναγνωρίζω την προσφορά του στη μουσική τόσο με τους δίσκους του όσο και με την στάση ζωής. Η τελευταία μετράει περισσότερο για εμένα απο ενα σημείο και μετά.
Όταν οι Αριστεροί κάνουν κριτική ώς Αριστεροί και όχι ώς ακροατές, αναγνώστες, θεατές κλπ, είναι αναπόφευκτα θλιβεροί. Το να κατηγορείς τον Σαββόπουλο επειδή δεν είναι το πολιτικό απολίθωμα που θα ήθελες ωστε να τον θεωρήσεις "συνεπή" δείχνει το μέγεθος της δικής σου μικρόνοιας. Ο Σαββόπουλος είναι σε επίπεδο σκέψης ο Χατζιδάκις των ημερών μας. Και κάθε εμφάνισή του είναι γεγονός από μόνη της. Όσο για τη συναυλία στο Gagarin, όντως δεν ήταν του επιπέδου που θα μπορούσε. Έγιναν κάποια λάθη, και οι ενορχηστρώσεις δεν ήταν πολύ ενδιαφέρουσες. Βέβαια μετά τον "Πυρήνα", είναι λίγο δύσκολο να επαναληφθεί κάτι τόσο ευρηματικό με άλλους μουσικούς.Παρ' όλα αυτά την κατευχαριστήθηκα. Γιατί ο Νιόνιος είναι ο Νιόνιος. Κι ας έχει πεί και κάνει σαχλαμάρες κατά καιρούς.
ανάθεμα κι αν όλοι όσοι σχολιάσαν, έχουν γεννηθεί πριν από τη δεκαετία του '70. έχω να πω ότι είστε μάλλον άσχετοι με τα γεγονότα και την ιστορία που προβάλλει ο Σαββόπουλος στο πρώιμο έργο του. Είστε γενικώτερα άσχετοι με τις ανησυχίες εκείνης της εποχής. Σας έχει μείνει μόνο ο ιδεολογικός απόηχος. Ξέρετε να επαναλαμβάνετε ονόματα και γεγονότα με τρόπο τέτοιο ώστε ν' ακούγονται σαν άναρθρες κραυγές. Ο Σαββόπουλος σε αντίθεση μ' εσάς έχει βιώσει την ιστορία αυτή σαν ένα συνεχές μέχρι σήμερα. Και δε σας αρέσει, γιατί προσβάλλει τους μύθους που έχετε χτίσει και βλάπτει τη θρησκεία σας.
Εγώ έχω γεννηθεί το 61, και δεν μου έβλαψε την θρησκεία μου, γιατι είμαι άθρησκος απο τα 10 μου, αυτός όμως μόλις ο Ντύλαν το έριξε στον χριστιανισμό, έγινε και ο ίδιος θρήσκος. Ο Σαββόπουλος την βίωσε την ιστορία σαν συνεχές, αλλα σαν κομφορμίστας, το οτι έγραψε καμιά δεκαριά καλά (ανώδυνα)τραγούδια, δεν τον κάνει και επαναστάτη που είπαν κάποιοι, ούτε η χούντα τον απαγόρεψε ποτέ, ήξεραν οτι είναι ακίνδυνος, ρωτήστε και άλλους καλιτέχνες απο το νέο κύμα να σας πούν.
ακριβώς αυτό λέω, LAMPRE, πως δε συμφωνεί με τη θρησκευτικών αντιλήψεων τοποθέτησή σας -το συνάγω από 'κει που χρησιμοποιείτε τον όρο "κομφορμίστας"-, μάλλον θα έπρεπε να είχα βάλει τη λέξη θρησκεία σε παραπάνω εισαγωγικά. Δηλώνετε και με περισσή αυταρέσκεια "άθρησκος". Αν είναι ακίνδυνος ή επικίνδυνος και για ποιόν είναι δικό του θέμα, δε μπορεί ένας σωστός καλλιτέχνης όταν φτιάχνει κάτι να σκέφτεται "α, για ποιόν να γίνω επικίνδυνος σήμερα;". g_theo, τη μουσική μαθαίνεις να την ακους κατά την άποψή μου, αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση. το σχόλιό σας είναι άκυρο, για απάντηση στο δικό μου, τελείως άσχετο και θα 'ταν ωραίο αν το βάζατε αλλου
Εκτιμώ το Σαββόπουλο, όπως και κάθε καλλιτέχνη που - με τον α ή β τρόπο - έχει διάρκεια στο χρόνο. Παρόλα αυτά, κάθε φορά που τον βλέπω, είτε να μιλάει είτε να τραγουδάει, μου τρυπάει τα ρουθούνια μια βαριά μυρωδιά ναφθαλίνης.
O Σαββόπουλος ειναι παντα ιδιος... ενας τεως επαναστατης του 60-70 με αντιγραφες στοιχων και μουσικης...Απορω γιατι κανενας δεν θελει η δεν θυμαται τον Σαββοπουλο που τραγουδισε στην ΥΕΝΕΔ μετα το Πολυτεχειο σαν κολλητος της χουντας ???Το μονο που ξερει να πουλαει ειναι ευκολα/ευστροφα λογια....[Σχόλιο Άρη: Επιβεβαιώνεται κάπως αυτός ο αστικός μύθος; " τραγουδισε στην ΥΕΝΕΔ μετα το Πολυτεχειο σαν κολλητος της χουντας";]
Ο Σαββόπουλος εχει περίπου 30 χρόνια να γράψει ενα τραγούδι της προκοπήςπαλιμπαιδίζει και είναι έξω απο τα νερά του,αμήχανος εφόσον δεν έχει κάτι να πεί, ας παραμερίσει γιατί πιάνει ζωτικό χώρο απ' τους νέους καλλιτέχνες που θέλουν να εκφραστούνκρίμα για τους σπουδαίους μουσικούς που παίζουν μαζί του - μάλλον το κάνουν για λόγους οικονομικής επιβίωσηςίσως και ο ίδιοςΤελείωσε εδώ και πολύ καιρό η mare foecunditatis...Ενας λυπημένος <φίλος της αλήθειας>
"το φως στις 10 το πρωί έρχεται όλο πλάγιο... ...και του εσπρέσσο οι μηχανές... ...το τραμ ξαναγυρνά..". Από τα καλύτερα τραγούδια που γράφτηκαν τα τελευταία 30 χρόνια, και είναι δικό του. εκτός κι αν πρέπει με το στανιό να μιλάει για κελιά και φυλακές.
Ειναι παραπανω απο προφανες, οτι ο κριτικος(δεν γνωριζω τον κ.Κανελλοπουλο, οποτε δεν γνωριζω και ποια αλλα ιδιοτητα εχει, αν εχει) δεν ενοχληθηκε απο την συναυλια του Νιονιου, αλλα απο τις πολιτικες του αποψεις. Τον λυπαται-λεει-επειδη τραγουδαει για τον "μπαχαλακη" και γιατι βρισκει και ενθαρυντικα πραγματα μεσα στην κριση. Εγω παλι λυπαμαι περισσοτερο τον κριτικο.
Καβαλησε το ψευτοαριστερο κυμα της δηθεν μεταπολιτευσης,εκλεψε απο Μπελλου μεχρι Ντυλαν,κολακεψε τα μουσια και τα ζιβαγκο των διαχειριστων,και μοιραια κατεληξε εκει που παντα ανηκε,στην Καλομοιρα και το γλειψιμο του Καραμανλη,ενας ακομα χαμαιλεοντας της τραγικης νεοελληνικης κακογουστιας.
Ποιός είναι ο κύριος Κανελλόπουλος; Θα μπορούσε να αναρτήσει στο διαδίκτυο ένα βιογραφικό σημείωμα γιατί θα είχε πολύ ενδιαφέρον για εμάς τους αναγνώστες να γνωρίσουμε καλύτερα αυτόν που λυπάται το Διονύση Σαββόπουλο! Ήμουν κι εγώ εκεί και είδα ότι τα παιδιά (με μαύρα ρούχα ή με χρωματιστά) όχι μόνο δεν τον φτύνουν, αλλά ξέρουν όλα τα τραγούδια του απέξω. Ευτυχώς. Κύριε Κανελλόπουλε, το ότι δεν έχετε μυαλό να φιλοσοφήσετε μην το αποδίδετε στην οικονομική κρίση, μπορεί να είναι άλλα τα αίτια. Επίσης, άστοχο το παράδειγμα του "τιρλαντά" διότι, αν δεν κάνω λάθος, ο δημιουργός του δεν είναι ο Σαββόπουλος. Πριν κριτικάρετε τον επόμενο καλλιτέχνη, μελετήστε το έργο του και όχι τις καταθέσεις του στην τράπεζα, γιατί αυτό είναι αρμοδιότητα άλλου κλάδου.
"Έχω την υποψία πως (του) έφταιγαν τα τραγούδια. Δυστυχώς ο κ. Σαββόπουλος αναγκάζεται να ερμηνεύει κομμάτια που δεν τον αντιπροσωπεύουν πια. Βιώνει μία... κόλαση ο τραγουδοποιός, λέει τραγούδια στα οποία υποχρεώνεται να αλλάξει ακόμα και τους στίχους ώστε να τους φέρει στα τωρινά, ιδεολογικά, μέτρα του. Τον «χαφιέ» (από την εμβληματική Παράγκα) τον έκανε... «μπαχαλάκη» (αυτός του φταίει πρωτίστως, ο μπαχαλάκης;) και βγαίνει μετά στα ραδιόφωνα, τον «Αθήνα 9.84», να θεωρεί θετικό το γεγονός «ότι υπάρχει μια τρικομματική κυβέρνηση, η οποία δημιουργεί ελπίδα και προσδοκία». Τραγουδάει για τα «παιδιά με τα μαύρα ρούχα», αλλά αυτά τον «φτύνουν» πλέον."ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΜΙΑ ΑΜΦΙΒΟΛΙΑ πως ο Σαββόπουλος μουσικά ανήκει στις ΙΔΙΟΦΥΙΕΣ της Ελλάδας. Για τα τραγούδια που έγραψε αλλά και για τις παραγωγές που έκανε (κορυφαία η "Εκδίκηση της γυφτιάς").ΟΜΩΣ ο ίδιος έχει "συνδεθεί" με πολιτικά γεγονότα. Πως γίνεται όταν ακούμε τo τραγουδι του "Στη συγκέντρωση (της Ε.Φ.Ε.Ε.)" να μην πάει ο νους μας στο Πολυτεχνείο το 1973; Όταν κάποτε τέλη του '90 η αστυνομία μάζεψε τους εξαθλιωμένους και άκακους Κούρδους από την Κουμουνδούρου εμένα ο νους μου είχε πάει στην πρώτη στροφή του "Η θανάσιμη μοναξιά του Αλέξη Ασλάνη". Πως ακριβώς ερμηνεύονται τα λόγια ερμηνεύονται τα λόγια των "Οι δεκαπέντε (Αμνηστεία '64)" και "Ζεϊμπέκικο". Το "Ολαρία ολαρά" δεν είναι προφητικό του σημερινού ΑΛΑΛΟΥΜ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ ΟΠΟΥ ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΧΑΣΕΙ ΤΗΝ ΕΡΜΗΝΙΑ ΤΟΥΣ;Ο ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΙΔΙΟΦΥΙΑ ΔΙΕΡΧΕΤΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΑΤΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ-ΣΥΓΧΥΣΗ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΑΞΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΒΓΕΙ Ή ΔΕ ΘΑ ΒΓΕΙ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ... ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΒΓΕΙ, ΔΙΟΤΙ ΤΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΟΤΙ ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΚΑΙ Η ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΤΟΥ... ΚΑΙ ΘΑ ΞΑΝΑΓΡΑΨΕΙ ΥΜΝΟΥΣ!
Ο Σαββόπουλος δεν έχει μουσικά την εμβέλεια του Θεοδωράκη, ούτε καν, κι ούτε θα άντεχε να τραβήξει όσα τράβηξε για όσα πίστευε εκείνος. Το ενδιαφέρον λοιπόν είναι πως αυτή η "έλλειψη ενθουσιασμού" έκανε τις πολιτικές του απόψεις πολύ πιο καίριες από του Μίκη. Ο Νιόνιος, παρότι λαϊκός παραμυθάς, ποτέ δεν χάιδεψε τον λαό.
Ο Σαββόπουλος εξέφραζε καλλιτεχνικά, με τρόπο ευφυή πάντα, ένα σημαντικό κομμάτι των ανθρώπων της ηλικίας του και της κοινωνικής, κάθε φορά, τάξης του (και όχι μόνο βέβαια, αλλά κυρίως αυτούς). Ο αμφισβητίας τριαντάρης ας ψάξει το "βρώμικο ψωμί". Ο βολεμένος εβδομηντάρης ας περιοριστεί στη μετατροπή του χαφιέ σε μπαχαλάκη...
Τραγική κριτική. ...Οι 2 βραδιές ήταν υπέροχες. Ο Σαββόπουλος δεν εντάσσεται πουθενά ιδεολογικά. Είναι ίδια περίπτωση με τον Μπομπ Ντίλαν. Όσοι νομίζετε ότι έχει ξεπουληθεί, απλά δεν τον καταλάβατε ποτέ...