Με το Father, Mother, Sister, Brother του Τζιμ Τζάρμους ξεκινά το διεθνές Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στις 30 Οκτωβρίου. Μπορεί ο νικητής του φετινού Χρυσού Λέοντα να απουσιάζει λόγω ανωτέρας βίας, αλλά συνεργάτες του θα παραστούν και ο σταθερός διευθυντής φωτογραφίας του, Φρέντερικ Ελμς, θα δώσει masterclass, μιλώντας επίσης για την Ατίθαση Καρδιά του Ντέιβιντ Λιντς.
Κι επειδή η Ιζαμπέλ Iπέρ έχει ήδη τιμηθεί σε προηγούμενη διοργάνωση, φέτος θα αναλύσει την περίφημη τεχνική της εσωτερικής διεργασίας των 15 από τους αξέχαστους χαρακτήρες που έχει ενσαρκώσει – πώς καταφέρνει να μεταμορφώνεται, ενώ το πρόσωπο δεν αλλάζει σχεδόν ποτέ! Το φεστιβάλ θα κλείσει με μια απρόσμενη ελληνική συμπαραγωγή, όπου πρωταγωνιστεί μια… κότα, σε σκηνοθεσία Γκιόργκι Πάλφι.
Η πιο πλούσια γυναίκα του κόσμου
(Αφιέρωμα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ) του Τιερί Κλιφά
Τις πολυάριθμες εκδοχές ενός μοναδικού κινηματογραφικού ταλέντου εξερευνά το 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, προσκαλώντας την Ιζαμπέλ Ιπέρ, μία από τις πιο λαμπερές, τολμηρές και πολυβραβευμένες σταρ του παγκόσμιου σινεμά και θεάτρου. Το φεστιβάλ, μαζί με την Ιζαμπέλ Ιπέρ, έχει επιλέξει να προβάλει δεκαπέντε ταινίες, οι οποίες αποτυπώνουν την ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά για κάθε ρόλο, διατηρώντας πάντα την υποκριτική της ταυτότητα. Η νέα ταινία του Τιερί Κλιφά, που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, εμπνέεται ελεύθερα από την υπόθεση Μπετανκούρ, ένα από τα πιο γνωστά πολιτικά σκάνδαλα της Γαλλίας.

Η Ιζαμπέλ Ιπέρ είναι η Μαριάν Φαρέρ, μια πλούσια κληρονόμος της οποίας τα υπερβολικά δώρα σε έναν πολύ νεότερό της καλλιτέχνη προκαλούν την οργή της οικογένειάς της, και στη συνέχεια της κοινής γνώμης. Κάτι που αρχικά φαίνεται ως μια ιδιωτική ιστορία γρήγορα εξελίσσεται σε εθνική υπόθεση, προκαλώντας κατηγορίες για χειραγώγηση, διαφθορά και εμπλοκή πρώην πολιτικών ηγετών. Η, κυριολεκτικά, Πιο πλούσια γυναίκα του κόσμου διερευνά τις σκοτεινές πτυχές του μυθικού πλούτου και τη διαβρωτική διαπλοκή του χρήματος με την τέχνη και την πολιτική.
Ιθύνων νους
(Ειδικές Προβολές) της Κέλι Ράικαρντ

Η Κέλι Ράικαρντ, μία από τις σημαντικότερες, διακριτικές γυναικείες φωνές του παγκόσμιου σινεμά, μας χαρίζει το υποβλητικό Ιθύνων νους, το οποίο πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Φεστιβάλ των Καννών. Ο Τζος Ο’Κόνορ υποδύεται έναν άνεργο ξυλουργό ξεπεσμένης μεγαλοαστικής καταγωγής που επιδίδεται σε κλοπές. Έχοντας βυθιστεί στην τραγική πλάνη μιας υποτιθέμενα εύκολης λείας, σχεδιάζει την πρώτη του πραγματικά μεγάλη ληστεία, ενορχηστρώνοντας μια έφοδο στην τοπική γκαλερί τέχνης. Η σκηνοθέτιδα μεταμορφώνει μια φαινομενικά τυπική heist movie σε μια χαμηλόφωνη πραγματεία για τις απροσδόκητα οδυνηρές συνέπειες των επιλογών μας.
Αετοί της Δημοκρατίας
(Survey Expanded) του Ταρίκ Σαλέχ
Les Aigles de la République (2025) Trailer
Το τελευταίο μέρος της «Τριλογίας του Καΐρου» του Σουηδο-αιγύπτιου δημιουργού –με συμμετοχή στο Φεστιβάλ των Καννών και ένα συναρπαστικό σάουντρακ από τον Αλεξάντρ Ντεσπλά– είναι ένα στυλιζαρισμένο θρίλερ, αλλά πιθανότατα και η πιο θαρραλέα πολιτική ταινία της χρονιάς.
Στη σύγχρονη Αίγυπτο του αυταρχικού προέδρου Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι, ο ηθοποιός Ζορζ Φάμι (τον οποίο ενσαρκώνει ο συναρπαστικά ευμετάβλητος Φαρές Φαρές), ο διασημότερος σταρ της χώρας, βρίσκεται πλέον στην καθοδική πορεία μιας θριαμβευτικής καριέρας. Όταν η κυβέρνηση του προτείνει να ενσαρκώσει τον ίδιο τον Σίσι σε μια προπαγανδιστική κινηματογραφική βιογραφία, ο Ζορζ εν τέλει δεν μπορεί ν’ αρνηθεί. Άλλωστε (αυτο)αποκαλείται «Φαραώ του αιγυπτιακού κινηματογράφου». Ο ως τώρα απολιτίκ σταρ θα αποκτήσει αντικαθεστωτική συνείδηση και σταδιακά θα εγκλωβιστεί στο σύστημα, του οποίου γίνεται έρμαιο. Μια ταινία που ξεκινά ως σάτιρα και συνεχίζει ως παγερό πολιτικό θρίλερ, αρθρώνοντας μια τολμηρή καταγγελία και μαζί μια σινεμασκόπ, πνευματώδη σπονδή στην τέχνη του κινηματογράφου.
Χάμνετ
(Ειδικές Προβολές) της Κλόε Ζάο

Στο Hamnet, η Κλόε Ζάο μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το βραβευμένο μυθιστόρημα της Μάγκι Ο’Φάρελ και κοιτάζει τη ζωή του Γουίλιαμ Σαίξπηρ μέσα από τα μάτια της συζύγου του, Άγκνες. Στην Αγγλία του 16ου αιώνα, η Άγκνες, μια γυναίκα με ελεύθερο πνεύμα και βαθιά διαίσθηση, ερωτεύεται τον νεαρό δάσκαλο Λατινικών Ουίλιαμ και μαζί φτιάχνουν μια οικογένεια γεμάτη ζωή, παιδιά και ανείπωτη αγάπη. Όταν ο γιος τους, Χάμνετ, πεθαίνει σε ηλικία έντεκα ετών, η απώλεια θα ραγίσει τον γάμο και τους ίδιους, αλλά θα γίνει η πηγή έμπνευσης για ένα από τα πιο διάσημα έργα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Η Ζάο ακολουθεί τους χαρακτήρες της σε μια διαδρομή από τον έρωτα στην απώλεια και από τον θρήνο στη δημιουργία, με λυρισμό και πάθος. Η Τζέσι Μπάκλεϊ και ο Πολ Μέσκαλ ερμηνεύουν τους ήρωές τους με τρόπο που τους γειώνει στο ανθρώπινο, και ο συνδυασμός γεννά κάτι αληθινά σπάνιο και σπουδαίο. Το Hamnet είναι μια ταινία για το πένθος, τη μνήμη και τη μεταμορφωτική δύναμη της τέχνης – για το πώς ένας προσωπικός αποχαιρετισμός μπορεί να γίνει κάτι διαχρονικό και βαθιά ανθρώπινο. Θα προβληθεί σε πανελλήνια πρεμιέρα την Παρασκευή στις 31/10 και αποτελεί την κύρια απειλή για το Μια μάχη μετά την άλλη στις κύριες κατηγορίες των επερχόμενων Όσκαρ.
Η χρονολογία του νερού
(Film Forward: Διεθνές Διαγωνιστικό) της Κρίστεν Στιούαρτ

Στο Η χρονολογία του νερού, η Κρίστεν Στιούαρτ περνά πίσω από την κάμερα για να ζωντανέψει –με όλη τη σημασία της λέξης– τα ομότιτλα απομνημονεύματα της Λίντια Γιούκναβιτς. Σε αυτά, η Αμερικανίδα συγγραφέας είχε μιλήσει θαρραλέα για τον κακοποιητή πατέρα της, γθα όλα όσα επισκίασε το τραύμα της, αλλά, κυρίως, για το πώς κατάφερε να πλοηγηθεί στη ζωή παρά ταύτα. Το νερό, δομικό στοιχείο του φιλμ, άχρονο και φευγαλέο μαζί, φορτίζεται σημειολογικά με όσα η Γιούκναβιτς είδε να καθρεφτίζονται στην επιφάνειά του απ’ όταν ήταν παιδί και φέρελπις κολυμβήτρια. Με βατήρα την καταλυτική παρουσία της Βρετανίδας ηθοποιού Ίμοτζεν Πουτς στον πρωταγωνιστικό ρόλο και μια αφηγηματική προσέγγιση που λειτουργεί ως συνειρμός και δίνει τόνο και σώμα στο βίωμα της ηρωίδας, όλα εδώ καταλήγουν σε μια υποκειμενική διάσταση της αλήθειας που πετάγεται από την οθόνη σαν πίδακας. Ένα σκηνοθετικό ντεμπούτο επίκαιρο, ένα φιλμ για το σώμα και την παραβιασμένη αυτονομία του, την υπόσταση ενός θρυμματισμένου εαυτού που δεν χάνει την πίστη και τον τρόπο να αντιδράσει.
Ο φράχτης
(Ειδικές Προβολές) της Κλερ Ντενί

Επιστρέφοντας στην Αφρική που ενέπνευσε μερικές από τις πιο εμβληματικές ταινίες της, η Κλερ Ντενί μεταφέρει στην οθόνη το θεατρικό του Μπερνάρ-Μαρί Κολτές Αγώνας νέγρου και σκύλων, βυθίζοντάς μας σε μια συνθήκη που μοιάζει με πυριτιδαποθήκη έτοιμη να εκραγεί. Σε ένα βρετανικών συμφερόντων εργοτάξιο, ο λευκός επιστάτης (Ματ Ντίλον) πρέπει να αντιμετωπίσει τον θάνατο ενός εργάτη αλλά και τον αδελφό του νεκρού (Ισαάκ ντε Μπανκολέ) που εμφανίζεται απαιτώντας απαντήσεις. Η άφιξη της νεαρής συζύγου του, ανίκανης να αντιληφθεί τις συνθήκες και τη δυναμική ενός τόπου δηλητηριασμένου από τη βαριά σκιά της αποικιοκρατίας, ρίχνει λάδι στη φωτιά. Ανισότητες, εκμετάλλευση, φυλετική εχθρότητα και τοξική αρρενωπότητα κορυφώνουν την ένταση σε αυτό το κλειστοφοβικό δράμα, μια υπόκωφη έκρηξη εξαίρετης κινηματογραφικής κατασκευής που υπενθυμίζει γιατί το σινεμά της Ντενί υπήρξε και παραμένει καίριο και σπουδαίο.
Οι μικρού μήκους ταινίες του αφιερώματος στον Γιώργο Τσεμπερόπουλο
Το 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης θα διοργανώσει μεγάλο αφιέρωμα στο έργο του σπουδαίου δημιουργού Γιώργου Τσεμπερόπουλου, στο πλαίσιο του οποίου θα προβληθούν όλες οι μεγάλου μήκους ταινίες του. Επιπλέον, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει για πρώτη φορά τέσσερις σπάνιες και άγνωστες στο ευρύ κοινό μικρού μήκους ταινίες του Έλληνα σκηνοθέτη, γυρισμένες στις ΗΠΑ στα τέλη της δεκαετίας του ’70, από τα φοιτητικά του χρόνια στο American Film Institute στο Λος Άντζελες. Πιο συγκεκριμένα, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει τις ταινίες Woman in trap (1977), Ο Παρεπίδημος (1978), Harry Belten (1978) και W.A.R.N. – Women of All Red Nations (1980).
ΚΟΤΑ
(Ειδικές Προβολές - Ταινία Λήξης) του Γκιόργκι Πάλφι

Η feelgood, συγκινητική ιστορία επιβίωσης μιας κότας γίνεται μια απόλυτα πρωτότυπη και ακατάτακτη ταινία που αψηφά τα είδη με τον πιο ευφάνταστο τρόπο: οικογενειακό δράμα με κωμικές εξάρσεις, σάτιρα με φεμινιστικές πινελιές και κοινωνικοπολιτικό σχόλιο, αλλά και ένα γοητευτικά μακάβριο θριλερικό twist για κορύφωση. Ο Ούγγρος Γκιόργκι Πάλφι των Taxidermia και Free Fall συνεργάζεται με ένα ελληνόφωνο καστ (Γιάννης Κοκιασμένος, Μαρία Διακοπαναγιώτου, Αργύρης Πανταζάρας, Αντώνης Τσιοτσιόπουλος και ο Αντώνης Καφετζόπουλος σε μια απολαυστική εμφάνιση) και με τον Γιώργο Καρβέλα στη διεύθυνση φωτογραφίας, σε αυτή την αναπάντεχη ελληνική συμπαραγωγή που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Τορόντο. Την παράσταση κλέβουν οι αξιαγάπητες πρωταγωνίστριες κότες, καθώς ο Πάλφι διατηρεί αγαστή ισορροπία ανάμεσα στις «ερμηνείες» των αληθινών ζώων και στα ψηφιακά εφέ. Και μια υπόσχεση: μετά την προβολή, το άσμα «Τα μαύρα μάτια σου» του Μανώλη Αγγελόπουλου θα ακουστεί όπως δεν το 'χετε ακούσει ποτέ ως τώρα!
Pillion
(Διεθνές Διαγωνιστικό) του Χάρι Λάιτον
Ο Χάρι Λάιτον διασκευάζει τη νουβέλα Box Hill του Άνταμ Μαρς-Τζόουνς και παραδίδει μια κουίρ ιστορία ενηλικίωσης τόσο απροσδόκητη όσο και αφοπλιστικά ρομαντική. Ο Κόλιν (Χάρι Μέλινγκ), ένας ντροπαλός νεαρός, ζει μια σχεδόν ασήμαντη ζωή στη βρετανική επαρχία μέχρι τη στιγμή που γνωρίζει τον Ρέι (Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ), έναν μυστηριώδη μηχανόβιο που τον εισάγει σε μια σχέση υποταγής και κυριαρχίας. Το φιλμ παρακολουθεί αυτήν τη σχέση χωρίς ηθικολογίες, με ψύχραιμη ματιά, τρυφερότητα και κατανόηση, με χιούμορ και αλήθεια, μετατρέποντας μια υποτιθέμενα «σοκαριστική» δυναμική σε αφορμή για μια βαθιά διερεύνηση της επιθυμίας, της μοναξιάς, της εμπιστοσύνης, της άρνησης κάθε σιγουριάς και της ανάγκης του ανήκειν. Χτίζοντας χωρίς στερεότυπα και με δημιουργική αυτοπεποίθηση μια φαινομενικά ασύμμετρη ερωτική σχέση, η ταινία ανακαλύπτει, πάνω απ' όλα, μια ακραιφνώς ρομαντική ιστορία, καταγράφοντας παράλληλα με απόλυτη ειλικρίνεια μια πλευρά της κουίρ εμπειρίας που σπάνια συναντάμε στη μεγάλη οθόνη.
Έκρηξη
(Ανοιχτοί Ορίζοντες) του Πιτ Ος
Κάθε φορά που περνούν χρόνο μαζί η Μπέθανι και η Νελ, ένα ηφαίστειο, κυριολεκτικά, εκρήγνυται κάπου στον πλανήτη, και σε αυτή την πέμπτη τους συνάντηση στη Βαρσοβία, όπου η Μπέθανι ταξιδεύει από το Λονδίνο για ένα weekend μαζί με τον σύντροφό της τον Ρομπ, είναι η σειρά της Αίτνας. Αυτό είναι το μυστικό πρότζεκτ μόλις 71 λεπτών διάρκειας που γύρισε, υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Πιτ Ος (Η πραγματική ομορφιά τού να σε τσιμπάει ψύλλος), η σούπερσταρ της ποπ Charli xcx στην πολωνική πρωτεύουσα, ενόσω το άλμπουμ της «Brat» καθόριζε μουσικά και αισθητικά το περσινό καλοκαίρι. Και είναι μια μικρή ευρωπαϊκή αστική ιστορία, τυλιγμένη σε μια πανέμορφη μελαγχολία, γεμάτη με cabin bags και Airbnb και πάρτι και νομάδες καλλιτέχνες και έναν γνήσια αστείο αφηγητή. Η Έκρηξη πρακτικά σηματοδοτεί τη μετάβαση της Charli στην υποκριτική, στην οποία μοιάζει να θέλει να επενδύσει, αν αναλογιστούμε ότι σύντομα θα τη δούμε σε επτά ακόμα πολύ διαφορετικές ταινίες (για τα προσεχώς τους την έχουν επιλέξει δημιουργοί όπως ο Γκρεγκ Αράκι και ο Τακάσι Μίικε!).
Οι μικρού μήκους ταινίες του αφιερώματος «Plot Twist, Beyond Sixth Sense»
Η φετινή διοργάνωση πραγματοποιεί αφιέρωμα στο plot twist, προσεγγίζοντας το πολύτιμο αυτό αφηγηματικό εργαλείο με μια ανατρεπτική ματιά. Στο αφιέρωμα με τίτλο «Plot Twist, Beyond Sixth Sense» προσπερνάμε τις προφανείς και διάσημες κινηματογραφικές ανατροπές, επιλέγοντας σπάνιες και λιγότερο προβεβλημένες ταινίες που έχουν γυριστεί από το 1976 έως το 2025. Την επιλογή των ταινιών ανέλαβε ως guest curator η Μίριαμ Μπεν Σαλά, επιμελήτρια τέχνης και διευθύντρια του The Renaissance Society at The University of Chicago, η οποία θα επιμεληθεί το περίπτερο της Γαλλίας στην επόμενη Μπιενάλε της Βενετίας τον Μάιο 2026. Το αφιέρωμα περιλαμβάνει και τέσσερις ιδιαίτερες ταινίες μικρού μήκους οι οποίες καταδεικνύουν «εκείνη την αμήχανη στιγμή όπου αυτό που βρισκόταν εκεί δίπλα μας από την πρώτη κιόλας στιγμή έρχεται επιτέλους στο φως», όπως σημειώνει η Μπεν Σαλά. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνει τις ταινίες Και τα σκυλιά σωπαίνουν της Σάρα Μαλντορόρ, Γενεαλογία της βίας του Μοχάμεντ Μπουρουίσα, Κεμπίνσκι του Νιλ Μπελουφά και Τα βαμπίρ της φτώχειας των Λουίς Οσπίνα & Κάρλος Μαγιόλο.
Η εικαστική εγκατάσταση «Drinking Brecht» της Sister Sylvester (Immersive)

Χρησιμοποιώντας DNA που εξήχθη από ένα καπέλο το οποίο φορέθηκε από ηθοποιούς του Berliner Ensemble του Μπέρτολτ Μπρεχτ, το Drinking Brecht είναι μια αυτοματοποιημένη εργαστηριακή performance και ένα εικονογραφημένο δοκίμιο που διερευνά το παρελθόν και το παρόν της γενετικής και της συνθετικής βιολογίας. Η πολυμεσική καλλιτέχνις Sister Sylvester ξεκινά μια ερευνητική αναζήτηση για να εντοπίσει ποιοι μπορεί να έχουν φορέσει το καπέλο στο παρελθόν. Αποτίοντας φόρο τιμής στο «επιστημονικό θέατρο» του Μπρεχτ, που στόχευε να πυροδοτήσει την επανάσταση, το Drinking Brecht είναι ένα καινοτόμο διαδραστικό ντοκιμαντέρ που αξιοποιεί τη μικροβιολογία και τη γενετική για να ενώσει το παρελθόν με το παρόν. Η ίδια η καλλιτέχνιδα το περιγράφει ως «ένα ντοκιμαντέρ που μπορείς να το πιεις, ένα έργο που απορροφά τα φθαρμένα επιστημονικά αφηγήματα και τα μετατρέπει σε ένα μαρξιστικό-φεμινιστικό τελετουργικό, μια γιορτή της επιστήμης που ανήκει σε όλους».
Οι ελληνικές ταινίες των τριών διαγωνιστικών τμημάτων
Εννιά ελληνικές ταινίες συμμετέχουν στα τρία διαγωνιστικά τμήματα. Στο Διεθνές Διαγωνιστικό παίρνουν μέρος οι Μπιτσκόμπερ του Αριστοτέλη Μαραγκού, Αρκουδότρυπα των Χρυσιάννας Παπαδάκη και Στέργιου Ντινόπουλου και Gorgonà της Εύης Καλογηροπούλου. Το διαγωνιστικό τμήμα Meet the Neighbors+ περιλαμβάνει τις ταινίες Νόβακ του Χάρη Λαγκούση, Σμαράγδα του Αιμιλίου Αβραάμ και Life in a Beat της Αμέρισσας Μπάστα. Τέλος, στο διαγωνιστικό τμήμα >>Film Forward θα προβληθούν ο Ζηλωτής του Στέλιου Ρεπάνη, το Θηλυκό του Κωνσταντίνου Μενελάου και το Regan του Πάνου Κατσιμπέρη.
Αντανάκλαση σε ένα νεκρό διαμάντι
(Αφιέρωμα Ελέν Κατέ και Μπρουνό Φορζανί) των Ελέν Κατέ & Μπρουνό Φορζανί

Το 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης πραγματοποιεί αφιέρωμα σε ένα από τα πιο τολμηρά και ιδιαίτερα σκηνοθετικά δίδυμα της Ευρώπης, την Ελέν Κατέ και τον Μπρούνο Φορζανί. Η τελευταία ταινία του τρομερού δίδυμου είναι ένα κινηματογραφικό κόσμημα. Μια παραληρηματική οπτική εμπειρία που μαγεύει με το θέαμα και το στυλ της, αντλώντας έμπνευση από το σύμπαν του Τζέιμς Μποντ, του Κουέντιν Ταραντίνο και του Ντέιβιντ Λιντς. Στην ταινία, ο Τζον Ντ., ένας εβδομηντάχρονος πρώην κατάσκοπος που έχει εγκατασταθεί σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο στην Κυανή Ακτή, βλέπει την ήσυχη ζωή της συνταξιοδότησής του να διαταράσσεται όταν η γοητευτική γειτόνισσά του εξαφανίζεται. Στοιχειωμένος από αναμνήσεις –ή ίσως από φρενήρεις φαντασιώσεις για κατασκοπεία με διαμάντια και femme fatales από τη δεκαετία του 1960–, ο Τζον και η πραγματικότητά του καταρρέουν σε ένα καλειδοσκοπικό, πυρετώδες όνειρο. Η ταινία αποτίει φόρο τιμής στις ευρωπαϊκές κατασκοπευτικές ταινίες με ένα γκορ περιτύλιγμα και επιρροές από το είδος giallo που τόσο αγαπά το σκηνοθετικό ντουέτο Κατέ - Φορζανί. Στο Αντανάκλαση σε ένα νεκρό διαμάντι, η κινηματογραφική υπερβολή προσφέρεται ως αισθητηριακή εμπειρία με πολυτελές production design, εντυπωσιακά κοστούμια, εκρηκτικά κοντινά πλάνα και ιλιγγιώδη match-cuts.
Μία ιδιωτική ζωή
(Ανοιχτοί Ορίζοντες) της Ρεμπέκα Ζλοτοφσκί

Υπάρχει άραγε μεγαλύτερο μυστήριο από τις ζωές των άλλων; Στο Μία ιδιωτική ζωή της Ρεμπέκα Ζλοτόφσκι ξεδιπλώνεται ένα ενδιαφέρον αίνιγμα που εμφανίζεται στον δρόμο της Λίλιαν, μιας Αμερικανίδας ψυχιάτρου που βγάζει τα προς το ζην ιχνηλατώντας τις πιο μύχιες πτυχές του ανθρώπινου ψυχισμού. Δίνοντας την ευκαιρία στην πάντα εξαίσια Τζόντι Φόστερ να μας χαρίσει μια απολαυστική ερμηνεία σε άπταιστα γαλλικά, δίπλα σε αγαπημένα ονόματα του γαλλικού σινεμά όπως ο Ντανιέλ Οτέιγ, η Βιρζινί Εφιρά και ο Ματιέ Αμαλρίκ, η σκηνοθέτιδα ξεκλειδώνει το υποσυνείδητό μας μεθοδικά, υπομονετικά, και αρκετά «γουντιαλενικά», σαν να μας καθηλώνει στο ντιβάνι ενός υπνωτιστή.