ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Πετάμε τρόφιμα χωρίς να το καταλαβαίνουμε – και αυτό έχει κόστος, οικονομικό, περιβαλλοντικό και κοινωνικό.. Στην Ελλάδα, περισσότεροι από 2 εκατομμύρια τόνοι τροφίμων χάνονται κάθε χρόνο, ενώ το 11,2% του πληθυσμού αντιμετωπίζει επισιτιστική ανασφάλεια. Παράλληλα, το 54% της σπατάλης τροφίμων στην Ευρώπη προέρχεται από τα νοικοκυριά, γεγονός που καθιστά την ενημέρωση και την αλλαγή καθημερινών συνηθειών πιο κρίσιμη από ποτέ.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Danone αναλαμβάνει ενεργό ρόλο, εφαρμόζοντας δράσεις που συνδέουν την επιχειρηματική ανάπτυξη με θετικό κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Κατά τη διάρκεια του Food Saving Action Week 2025 (29 Σεπτεμβρίου – 5 Οκτωβρίου), η εταιρεία συμμετείχε ενεργά με πρωτοβουλίες που ενισχύουν την κοινωνική υπευθυνότητα και την κυκλική οικονομία.
Με στοχευμένες δράσεις και συνεργασίες, η Danone προωθεί πρακτικές λύσεις για τα νοικοκυριά, βοηθώντας τους καταναλωτές να κάνουν τη μείωση της σπατάλης τροφίμων μέρος της καθημερινότητάς τους, μέσα από απλά βήματα:
- Σχεδιασμό των γευμάτων και των αγορών: Καταρτισμό εβδομαδιαίου πλάνου και λίστας για το σούπερ μάρκετ, μειώνοντας την περιττή κατανάλωση.
- Οργάνωση του ψυγείου και των ντουλαπιών: Τοποθέτηση των τροφίμων που λήγουν σύντομα στο εμπρόσθιο μέρος του ψυγείου και χρήση διάφανων δοχείων για καλύτερη ορατότητα και πρόσβαση.
- Κατανόηση των ετικετών: Η ένδειξη «ανάλωση έως» αφορά την ασφάλεια, ενώ η «ανάλωση κατά προτίμηση πριν από» αφορά την ποιότητα, προκειμένου να γίνεται αξιοποίηση των τροφίμων χωρίς να πετιούνται άσκοπα.
- Αξιοποίηση των περισσευμάτων: Με δημιουργικές συνταγές, όπως σούπες, πίτες, smoothies ή σαλάτες, τα τρόφιμα που μένουν μπορούν να αποκτήσουν «δεύτερη ζωή».
- Χρήση της κατάψυξης: Τα τρόφιμα ή περισσεύματα που δεν πρόκειται να καταναλωθούν άμεσα μπορούν να καταψυχθούν, διατηρώντας την ποιότητά τους και μειώνοντας τη σπατάλη.
- Επιλoγή προϊόντων κοντά στη λήξη: Τα τρόφιμα αυτά είναι ασφαλή για κατανάλωση και βοηθούν στη μείωση των αποθεμάτων που καταλήγουν στα σκουπίδια.
Η Danone συνεργάζεται στενά με τον οργανισμό «Μπορούμε», υλοποιώντας τα προγράμματα «Μπορούμε στη Λαϊκή» και «Μπορούμε στο Σχολείο». Μέσα από αυτά τα προγράμματα, χιλιάδες τρόφιμα διασώζονται και φτάνουν σε ανθρώπους που τα έχουν ανάγκη, ενώ τα παιδιά και οι νέοι εκπαιδεύονται στην αξία της υπεύθυνης κατανάλωσης και της κοινωνικής αλληλεγγύης.

Παράλληλα, η εταιρεία διοργανώνει δράσεις κοινωνικής προσφοράς ενισχύοντας την κοινωνική αλληλεγγύη και μειώνοντας τη σπατάλη, όπως η παρασκευή γευμάτων υπό την καθοδήγηση του σεφ Πέτρου Συρίγου, τα οποία διανέμονται σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, ή η συνεργασία με οργανώσεις διάσωσης και προσφοράς τροφίμων, καθώς και κοινωφελείς φορείς, για τη διάθεση προϊόντων που δεν μπορούν να διατεθούν στην αγορά.
Η στρατηγική βιωσιμότητας της Danone ενισχύεται από την πορεία προς την πλήρη πιστοποίηση B Corp, η οποία αναδεικνύει τη δέσμευση της εταιρείας να λειτουργεί με υψηλά πρότυπα κοινωνικής και περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Η συμμετοχή της στο 1ο B Corp Summit στην Ελλάδα ανέδειξε τη σημασία της υπεύθυνης επιχειρηματικότητας και ενθάρρυνε μικρομεσαίες επιχειρήσεις να υιοθετήσουν βιώσιμες πρακτικές, προάγοντας έναν κύκλο θετικών αλλαγών για την κοινωνία και το περιβάλλον.
Όπως σημειώνει η Ελεάνα Ιωάννου, Head of Marketing & External Communications GR & CY της Danone Greece: «Η μείωση της σπατάλης τροφίμων δεν είναι απλώς ένας στόχος· είναι καθημερινή μας δέσμευση. Μέσα από συνεργασίες, δράσεις και εκπαίδευση των καταναλωτών, εργαζόμαστε για ένα σύστημα τροφίμων πιο δίκαιο, υπεύθυνο και βιώσιμο.»
Μέσα από όλες τις πρωτοβουλίες της, η Danone αποδεικνύει ότι η επιχειρηματική ανάπτυξη μπορεί να συνυπάρχει με κοινωνική ευθύνη και περιβαλλοντική συνείδηση. Όμως η αλλαγή ξεκινά κι από εμάς. Από τις μικρές, καθημερινές μας επιλογές. Από το πώς ψωνίζουμε, πώς αποθηκεύουμε, πώς αξιοποιούμε το φαγητό μας. Κάθε φορά που σώζουμε ένα τρόφιμο από τη σπατάλη, κάνουμε ένα βήμα προς έναν κόσμο πιο υπεύθυνο, πιο ανθρώπινο, πιο βιώσιμο. Με σύμμαχο τη γνώση, τη συνεργασία και τη δράση, μπορούμε όλοι να συμβάλλουμε σε ένα σύστημα τροφίμων πιο δίκαιο και βιώσιμο. Γιατί η βιωσιμότητα δεν είναι στόχος του αύριο – είναι στάση ζωής του σήμερα.