«House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

A House of Dynamite Facebook Twitter
H Ρεμπέκα Φέργκιουσον πρωταγωνιστεί στο ασταμάτητο θρίλερ κεκλεισμένων των θυρών της Κάθριν Μπίγκελοου.
0



ΤO ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟ ΥΦΟΣ
των ταινιών της Κάθριν Μπίγκελοου υπαγορεύεται από τα σενάρια, όπως είχε η ίδια δηλώσει από παλιά. Το ίδιο το θέμα του «A House of Dynamite», ένας πυρηνικός πύραυλος με κατεύθυνση το Σικάγο που αναστατώνει τον Λευκό Οίκο και εγείρει επιτακτικά, και με 20λεπτη διορία λόγω της προδιαγεγραμμένης του πορείας, το δίλημμα της άμεσης απόφασης από τον Πρόεδρο των ΗΠΑ, είναι το μοτέρ για ένα ασταμάτητο θρίλερ κεκλεισμένων των θυρών. 

«Feel-bad» ταινία τη χαρακτήρισαν πολύ σωστά οι «Times», και ο «Οίκος» που είναι γεμάτος με δυναμίτη προειδοποιεί για να προκαλέσει συναίσθημα, αντί να δείξει με σκοπό το σοκ.  

Κομπάρσοι στο δράμα, ενσαρκωμένοι από εξαιρετικής απόδοσης ηθοποιούς, όπως ο Τζάρεντ Χάρις, η Ρεμπέκα Φέργκιουσον, ο Τρέισι Λετς και ο Τζέισον Κλαρκ, σε σύντομους, διακεκομμένους ρόλους, τα ζωτικής σημασίας στελέχη και οι υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι που πλαισιώνουν τον αρχηγό προσπαθούν να τον συμβουλέψουν τι να κάνει σε μια κορυφαία κρίση που μέχρι εκείνη τη στιγμή μόνο σε προσομοίωση είχαν δει μπροστά τους. Μέχρι να βρουν από πού προέρχεται η απειλή, ποια χώρα πάτησε επίτηδες το στοιχειωμένο κουμπί, ή ποιος μπορεί να διέπραξε ένα τόσο μεγάλο ατόπημα, σε περίπτωση που έχει γίνει τραγική αστοχία, έχουν περάσει λεπτά σαν αιώνας, και η Μπίγκελοου του «Hurt Locker» και του «Zero Dark Thirty» γνωρίζει ακριβώς πώς να πιάσει τις κάμερες σαν νυστέρια και να μας καλωσορίσει στο κέντρο επιχειρήσεων που διευθύνει σαν κορυφαία μαέστρος μιας εκπληκτικής ορχήστρας: πώς αναχαιτίζεται μια κόκκινη κουκίδα που ταξιδεύει ιλιγγιωδώς προς την καταστροφή; Και πώς απαντάς σε ένα δυνητικό χτύπημα, εκτός ευτυχούς απροόπτου, για να εκδικηθείς 10 εκατομμύρια, τουλάχιστον, χαμένες ζωές σε κλάσμα του δευτερολέπτου; 

A House of Dynamite Facebook Twitter
Η Μπίγκελοου γνωρίζει ακριβώς πώς να πιάσει τις κάμερες σαν νυστέρια και να μας καλωσορίσει στο κέντρο επιχειρήσεων που διευθύνει σαν κορυφαία μαέστρος μιας εκπληκτικής ορχήστρα.

«Feel-bad» ταινία τη χαρακτήρισαν πολύ σωστά οι «Times», και ο «Οίκος» που είναι γεμάτος με δυναμίτη προειδοποιεί για να προκαλέσει συναίσθημα, αντί να δείξει με σκοπό το σοκ. Το τέλος του κόσμου το έχουμε βιώσει στο κινηματογραφικό πετσί μας, ειδικά στην καμπή του αιώνα, μιας και ο βιβλικός οιωνός προσφερόταν για τρομακτικές προφητείες και εφετζίδικες περιπέτειες που στοίχισαν ένα σωρό χρήματα και επαναλάμβαναν την ίδια βαρετή επωδό. Η πυρηνική απειλή δεν έχει σταματήσει να επανέρχεται στο προσκήνιο από τη ρίψη της ατομικής βόμβας, και η Μπίγκελοου ανήκει στη γενιά που έμαθε να κάνει πρόβες σωτηρίας στα ειδικά καταφύγια, και μερικές δεκαετίες αργότερα να διαδηλώνει σε «no nukes» συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας.  

Παρά τη σοβαρότητα της κατάστασης και τον πολλαπλασιασμό των χωρών που διαθέτουν τη δυνατότητα να εξαφανίσουν κάθε μορφής ζωής στον πλανήτη μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, το ζήτημα δεν αποτελεί προτεραιότητα στη διεθνή ατζέντα. Η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μάς κάνει να ανησυχούμε με τον επιδέξιο χειρισμό της, το μοίρασμα των ευθυνών σε σκιώδεις παράγοντες και τη ρεαλιστική, όπως την αποτυπώνει ανάγλυφα, αδυναμία αντίδρασης σε τόσο άμεσο κίνδυνο, από έναν κυκεώνα διαδικαστικών παρεμβολών και συναισθηματικής φόρτισης. Συχνά έχει παρεξηγηθεί ως μιλιταριστική σκηνοθέτις, σχεδόν ως προπαγανδίστρια του Πενταγώνου, αλλά στην εκρηκτική της επιστροφή, 8 χρόνια μετά το επιτηδευμένο «Detroit», δεν κάνει ακριβώς μια πολεμική περιπέτεια δωματίου, αλλά περισσότερο ένα αντιπολεμικό prequel, με άποψη και δυναμισμό, που κόβει την ανάσα, και χωρίς να τελειώσει την πλοκή με τον αναμενόμενο κρότο, δίνει ηχηρή απάντηση στα συγκεκριμένα ερωτήματα που θέτει.  

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μάς έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο, για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ