Την Τετάρτη 26 Ιουνίου αναμένεται να συνεδριάσει η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, προκειμένου να εξετάσει τα πρόσωπα που προτείνονται από την κυβέρνηση για τη νέα διοίκηση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).
Για τη θέση της προέδρου της Αρχής προτείνεται η Γεωργία Αϋφαντοπούλου, διδάκτωρ Πολιτικός Μηχανικός Συγκοινωνιολόγος, ερευνήτρια Α’ βαθμίδας και διευθύντρια Ερευνών στο ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ. Η κ. Αϋφαντοπούλου διαθέτει 35ετή εμπειρία σε όλους τους τομείς των μεταφορών, από τον σχεδιασμό και τη διαχείριση με ευφυή συστήματα μέχρι την αξιολόγηση και βιώσιμη λειτουργία υποδομών στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Έχει υλοποιήσει σημαντικό αριθμό εθνικών και ευρωπαϊκών έργων για την ψηφιακή μετάβαση των μεταφορικών συστημάτων και της εφοδιαστικής αλυσίδας, ενώ διατελεί μέλος και αντιπρόεδρος σε ευρωπαϊκούς οργανισμούς και δίκτυα καινοτομίας.
Για τη θέση του αντιπροέδρου προτείνεται ο Μιχάλης Χρυσομάλλης, ομότιμος καθηγητής Δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Νομική Σχολή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Έχει διατελέσει κοσμήτορας και διευθυντής Τομέα, καθώς και κάτοχος Έδρας Jean Monnet. Διαθέτει εκτενή ακαδημαϊκή εμπειρία και εξειδίκευση σε θέματα κράτους δικαίου και ευρωπαϊκής διακυβέρνησης.
Ως τακτικά μέλη της ΡΑΣ προτείνονται:
Στυλιανός Ευσταθιάδης, πολιτικός μηχανικός – συγκοινωνιολόγος, με μακρά εμπειρία ως μελετητής συγκοινωνιακών έργων. Έχει διατελέσει πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων.
Πέτρος Παπαγιαννάκης, διευθύνων σύμβουλος του διακρατικού Διαχειριστή Υποδομής Línea Figueras Perpignan (Ισπανία–Γαλλία). Έχει αναλάβει σημαντικά έργα σε Γαλλία, Ισπανία και τις Βαλτικές χώρες και συμμετέχει σε συμβουλευτικά όργανα της Ε.Ε.
Γεώργιος Στεφανίδης, καθηγητής Μεταφορών, με σημαντική συνεισφορά στη διαμόρφωση της εθνικής στρατηγικής για τα Ευφυή Συστήματα Μεταφορών. Έχει λάβει μέρος σε ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα με αντικείμενο την τεχνολογική παρακολούθηση και διαχείριση μεταφορών.
Η νέα διοίκηση της ΡΑΣ αναλαμβάνει ρόλο κομβικό στην εποπτεία της σιδηροδρομικής ασφάλειας, την ενίσχυση της διαλειτουργικότητας και της διαφάνειας στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών, καθώς και στη διασφάλιση των κανόνων ανταγωνισμού, σύμφωνα με το ευρωπαϊκό και εθνικό θεσμικό πλαίσιο.