Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό Facebook Twitter
Η Ζιλιέτ Μπινός και μέλη της κριτικής επιτροπής κατά τη διάρκεια της τελετής έναρξης του 78ου ετήσιου Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών. Φωτ.: Mike Marsland/WireImage/Getty Images/Ideal Image
0

«Το ιερόν αφαιρέθηκε, έμεινε μόνο το τέρας». Κάπως έτσι χαιρέτισε η Ζιλιέτ Μπινός την καταδικαστική απόφαση σε φυλάκιση με αναστολή για τον Ζεράρ Ντεπαρντιέ, μια είδηση που συνέπεσε χρονικά με τη συνέντευξη Τύπου της κριτικής επιτροπής του 78ου Φεστιβάλ Καννών, που παραδοσιακά δεν συνηθίζει να αποφεύγει τις «τζιζ» ερωτήσεις των δημοσιογράφων. Επιπρόσθετα, ακούγεται σαν πληρωμένη απάντηση, όχι της προέδρου του κορυφαίου κινηματογραφικού θεσμού, αλλά της φίλης Ζιλιέτ και συναδέλφου Μπινός, σε έναν αστικό μύθο που κυκλοφορεί εδώ και κάποια χρόνια. Λέγεται πως ο Ντεπαρντιέ είχε ερωτηθεί ποιες θεωρεί τις ωραιότερες και χαρισματικότερες συμπρωταγωνίστριές του, ξεχωρίζοντας αμέσως την αγία τριάδα Ντενέβ - Ατζανί - Ιπέρ. «Και η Ζιλιέτ Μπινός;», πρόσθεσε ο δημοσιογράφος. «Α, ποτέ δεν κατάλαβα προς τι ο ντόρος και τα τόσα βραβεία, ούτε όμορφη είναι, ούτε λάμψη έχει, ούτε τίποτε», είπε, ποιος ξέρει σε ποια πνευματική ή φυσική κατάσταση. Και όταν κάποιος άλλος τόλμησε να ζητήσει το σχόλιο της Μπινός επί του θέματος, εκείνη είχε πει πως φυσικά και στεναχωρέθηκε, και απορημένη τον ρώτησε στο σούπερ μάρκετ της περιοχής που μένει, καθότι γείτονες με το πρώην ιερό τέρας, για ποιο λόγο είπε τέτοια κουβέντα. Και τότε ο πολύς Ζεράρ έπεσε στην αγκαλιά της, της ζήτησε σχεδόν κλαίγοντας συγγνώμη, γιατι ήταν μεθυσμένος και δεν ήξερε τι έλεγε. Η εκδίκηση είναι βαριά λέξη, πάντως το κάρμα θέλει το σωστό timing

Οι καιροί υποδεικνύουν σοβαρότερες εμφανίσεις, ίσως και να φοβούνται κάποια άγνωστη που θα ζήλευε την πρόσκαιρη δόξα της πρώην του Κάνιε, αλλά η τελετή έναρξης, με εξαίρεση τον Ταραντίνο και την πανηγυρική, φωνακλάδικη ανακήρυξή του στον ρόλο του αφέτη με το πιστόλι/μικρόφωνο, ήταν όντως πολιτικοποιημένη και άκρως χολιγουντιανή.

Ο καθένας λαμβάνει την ερώτηση που του αξίζει, απ’ ό,τι φαίνεται: ενώ η Μπινός τοποθετήθηκε λακωνικά και περιεκτικά για το #metoo, συγκινήθηκε αποτίνοντας φόρο τιμής στη Φατίμα Χασούνα που αναμενόταν στο Φεστιβάλ αλλά δολοφονήθηκε μαζί με την οικογένειά της στη Γάζα, και παραδόξως απέφυγε να αποκαλύψει γιατί δεν συντάχθηκε με την καταδικαστική επιστολή εκατοντάδων κινηματογραφιστών για τον πόλεμο στη Γάζα, η Χάλι Μπέρι, μέλος της κριτικής επιτροπής, κάτοχος Όσκαρ και Emmy, αν και αιωνίως με την ούγια της σέξι σταρ, κλήθηκε να σχολιάσει τους νέους κανονισμούς για την ένδυση στις πρεμιέρες στο κόκκινο χαλί. Οι τεράστιες ουρές στα φορέματα που απαγορεύτηκαν τη βρήκαν απροετοίμαστη, καθώς είχε κάτι τέτοιο στον νου της και αναγκάστηκε να κόψει το «τρένο». Όσο για το γυμνό, και μάλιστα σε ένα φεστιβάλ που έχει φτιάξει όνομα, τουλάχιστον στο ξεκίνημά του, με τις γυμνόστηθες στάρλετ και την αλλεργία του στον ενδυματολογικό πουριτανισμό, η Μπέρι, επίσης διάσημη για την ενδυματολογική τόλμη της όποτε χρειαζόταν (ακόμη κι όταν δεν ήταν απαραίτητο, όπως στο «Swordfish»), συμφώνησε με το παραπανίσιο ύφασμα. Οι καιροί υποδεικνύουν σοβαρότερες εμφανίσεις, ίσως και να φοβούνται κάποια άγνωστη που θα ζήλευε την πρόσκαιρη δόξα της πρώην του Κάνιε, αλλά η τελετή έναρξης, με εξαίρεση τον Ταραντίνο και την πανηγυρική, φωνακλάδικη ανακήρυξή του στον ρόλο του αφέτη με το πιστόλι/μικρόφωνο, ήταν όντως πολιτικοποιημένη και άκρως χολιγουντιανή.

Σύσσωμο το Χόλυγουντ στις Κάννες, πολιτικός ο Ρόμπερτ ντε Νίρο και μια μικρή γαλλική ταινία ξεκινά το Φεστιβάλ Facebook Twitter
Ο Λεονάρντο ντι Κάπριο, ο Κουέντιν Ταραντίνο, ο τιμώμενος Ρόμπερτ ντε Νίρο, ο Λοράν Λαφίτ, η Μιλέν Φαρμέρ και η πρόεδρος της κριτικής επιτροπής Ζιλιέτ Μπινός βρίσκονται στη σκηνή κατά τη διάρκεια της τελετής έναρξης του 78ου ετήσιου Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών. Φωτ.: Pascal Le Segretain/Getty Images/Ideal Image

Εκτός από τον νικητή του Χρυσού Φοίνικα για το «Pulp Fiction», ο οποίος μοίραζε το σήμα της ειρήνης προς πάσα κατεύθυνση, και λίγες ημέρες πριν καταφθάσουν ο Τομ Κρουζ, ο Ρόμπερτ Πάτινσον, η Κρίστεν Στιούαρτ και η Σκάρλετ Τζοχάνσον, το κλου της βραδιάς ήταν το τιμητικό βραβείο για τον Ρόμπερτ ντε Νίρο, με ενδιάμεση στάση ένα υπέροχο μουσικό αφιέρωμα στον Ντέιβιντ Λιντς, που ξεκίνησε από τον ξέφρενο χορό του Σέιλορ με τη Λούλα στην «Ατίθαση Καρδιά» και ολοκληρώθηκε με τραγούδι της Μιλέν Φαρμέρ. Πέρυσι ο Λούκας και ο Κόπολα θύμισαν την ορμή των ’70s σε ένα κοινό που προσκαλεί αθρόα, φιλοξενεί ακομπλεξάριστα και αποθέωνει πιο εγκάρδια τους μύθους από ό,τι τα Όσκαρ, με το άγχος για τον χρόνο και την ανταγωνιστικότητα στις πεντάδες τους. Φέτος, ο Λεονάρντο ντι Κάπριο απέδωσε τα εύσημα στον άνθρωπο που ουσιαστικά του έφτιαξε την καριέρα, επιλέγοντάς τον ως το προτελευταίο παιδί στην οντισιόν του «This Boy’s Life». Το πρότυπό του, ο Μπομπ των μεγάλων σκηνοθετών και της ογκώδους φιλμογραφίας, πολυπράγμων και πρότυπο για όλους τους συναδέλφους του, δεν χαρίστηκε στον ακατανόμαστο, χαρακτηρίζοντας τον Ντόναλντ Τραμπ ως φιλισταίο Πρόεδρο, πριν επισημάνει πως οι πραγματικοί καλλιτέχνες είναι οι φυσικοί εχθροί κάθε φασίστα.

Σύσσωμο το Χόλυγουντ στις Κάννες, πολιτικός ο Ρόμπερτ ντε Νίρο και μια μικρή γαλλική ταινία ξεκινά το Φεστιβάλ Facebook Twitter
Ο Τομ Κρουζ, πρωταγωνιστής της «Επικίνδυνης Αποστολής». Φωτ.: Andreas Rentz/Getty Images/Ideal Image

Σε κάθε του εμφάνιση σε αμερικανικά τηλεοπτικά show, ο Ντε Νίρο κατακεραυνώνει την κυβέρνηση, συχνά με βρισιές στα ίσα, προφανώς θεωρώντας πως δεν υπάρχει χώρος για λεπτότητες σε καιρούς πολέμου. Εδώ συντονίστηκε με το soirée και την περίσταση, βγάζοντας έναν λόγο έξυπνο, που υπενθύμισε το DNA της τέχνης αντί να κάνει ευθεία αντιπολίτευση. Και επειδή γνωρίζει το σινεμά όσο λίγοι, δεν θα μπορούσε να παραβλέψει το οικονομικό της υπόθεσης. Οι Κάννες, όπως έχει ήδη γράψει ο «Hollywood Reporter», έχουν ήδη κουραστεί με την κουβέντα για τους δασμούς – κι ακόμη είμαστε στην αρχή. Το πρόβλημα, βλέπετε, δεν είναι μόνο στις αμερικανικές παραγωγές που θα επιβαρυνθούν αν προτιμήσουν να κάνουν γυρίσματα σε ξένες χώρες (ο Τομ Κρουζ δεν θέλησε να απαντήσει σε σχετική ερώτηση το Σαββατοκύριακο, αλλά σίγουρα κάποιος θα φέρει το θέμα στο τραπέζι της συνέντευξης Τύπου της «Επικίνδυνης Αποστολής», που γυρίστηκε οπουδήποτε αλλού εκτός από τις ΗΠΑ) αλλά και σε όσους θα προσπαθήσουν να πουλήσουν τις ταινίες τους σε Αμερικανούς διανομείς, γιατί ελάχιστοι από αυτούς θα ρισκάρουν να βγάλουν σε αίθουσες υπερτιμολογημένα κινηματογραφικά προϊόντα με υπότιτλους. 

Σύσσωμο το Χόλυγουντ στις Κάννες, πολιτικός ο Ρόμπερτ ντε Νίρο και μια μικρή γαλλική ταινία ξεκινά το Φεστιβάλ Facebook Twitter
Σκηνή από την ταινία έναρξης του 78ου Φεστιβάλ, τo «Partir un Jour» της Αμελί Μπονέν.

Όπως, για παράδειγμα, την ταινία έναρξης του 78ου Φεστιβάλ, το «Partir un Jour», ντεμπούτο της Αμελί Μπονέν. Η ιστορία μιας σεφ που ξεχώρισε σε σχετικό τηλεοπτικό talent show και επιστρέφει στο χωριό, στους γονείς που τη χρειάζονται στην ταβέρνα τους, στα φιλαράκια της νεότητάς της και στις συνήθειες που άφησε για την καριέρα και το Παρίσι, είναι μια γλυκόπικρη παραβολή της καρδιάς έναντι της φιλοδοξίας, κάτι σαν το «Sweet Home Alabama» (το φιλμ) σε ύφος ανεξάρτητου σινεμά, με γαλλική διάλεκτο και τα τραγούδια της πολυπλατινένιας πρωταγωνίστριας, Ζιλιέτ Αρμανέ – δίπλα της η υπέροχη Ντομινίκ Μπλαν. Μια απλώς συμπαθής ταινία, σίγουρα καλύτερη από πολύπλοκες αποτυχίες την πρώτη μέρα των Καννών, όπως το «Ζαν Ντι Μπαρί», αλλά εκτός Εξαγώνου θα παρασύρει ελάχιστους στην jukebox χαρμολύπη της.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

Πολιτισμός / Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

«Η τέχνη είναι η αλήθεια. Η τέχνη αγκαλιάζει την ποικιλομορφία. Και γι’ αυτό αποτελεί απειλή για τους αυταρχικούς ηγέτες και τους φασίστες του κόσμου», δήλωσε παραλαμβάνοντας τον τιμητικό Χρυσό Φοίνικα από τον Λεονάρντο ντι Κάπριο
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Army of Lovers», όπως «Στρατός Εραστών»

Οθόνες / «Army of Lovers»: Μια ταινία για τα ζευγάρια εραστών του Ιερού Λόχου

Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος εξηγεί πώς αποφάσισε να θίξει ένα θέμα που για αιώνες θεωρείται ταμπού: τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αντρών στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ