Τραχύτητα και χιούμορ: Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του Thomas Schütte στην Αθήνα 

Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του σημαντικού Γερμανού καλλιτέχνη Thomas Schütte στην Αθήνα  Facebook Twitter
Στον εσωτερικό κήπο της γκαλερί, ένα γλυπτικό δίδυμο σκύλων έχει τον τίτλο «Double tribute to Moondog», αφιερωμένο στον Νεοϋορκέζο μουσικό Louis Thomas Hardin. Φωτ.: Βoris Kirpotin
0

Θα μπορούσαμε να πούμε πόσο μεγάλη τύχη είναι να βλέπεις στην Αθήνα τη δουλειά ενός σημαντικού διεθνούς καλλιτέχνη όπως είναι ο Thomas Schütte παράλληλα με τη ρετροσπεκτίβα του στο MoMΑ της Νέας Υόρκης, αν η σχέση του με την Bernier/ Eliades δεν ήταν μακρόχρονη και ιδιαίτερα θερμή. Η καινούργια του έκθεση αποτελεί την όγδοη στη σειρά, καθώς η συγκεκριμένη γκαλερί συνδέεται μαζί του ήδη από τα πρώτα του βήματα στα μέσα της δεκαετίας του ’80, εξού και έχει το προνόμιο να παρουσιάζει για πρώτη φορά εντελώς νέα και πρωτότυπα έργα του. Οπότε, ακόμα και αν αποτελεί παλιό γνώριμο σε μέρος του αθηναϊκού κοινού, έχει κανείς κάθε λόγο να επιδιώξει να δει τη νέα του δουλειά. 

Μπαίνοντας στην κεντρική αίθουσα της γνωστής γκαλερί της οδού Επταχάλκου, ο θεατής έρχεται αντιμέτωπος με ένα γυναικείο κεφάλι, ένα υπερμέγεθες, σχεδόν μνημειακό, μπρούντζινο γλυπτό, χρώματος πράσινου σμαραγδί. Πλησιάζοντας σού δίνει την αίσθηση ενός double-faced head με παραμορφωμένο το ένα από τα δύο πρόσωπα. Ως εκ τούτου, ο καλλιτέχνης σού βάζει το πρώτο αίνιγμα που πρέπει να λύσεις. Στην πιο ρεαλιστική πλευρά η γυναίκα έχει γαλήνια έκφραση, με τα μάτια κλειστά, σαν να αυτοσυγκεντρώνεται, αφήνοντας τον θεατή να ερμηνεύσει ο ίδιος την κατάστασή της. Γύρω από το γλυπτό, σε κυκλική συνομιλία μαζί του, σειρά επιτοίχιων οβάλ γλυπτών με απεικονίσεις  απροσδιόριστων και μη κρυπτογραφημένων μορφών σε πριμιτίφ στυλ. Στην περίπτωση άλλωστε του Thomas Schütte, οι μορφές δεν είναι ποτέ απόλυτα αναγνωρίσιμες, ποτέ δεν είναι ξεκάθαρο τι απεικονίζουν. Το υπαινίσσεται χαριτολογώντας και σε μία από τις πιο χαρούμενες και πολύχρωμες ακουαρέλες του: «Reality vs. Phantasy»!

Σε αυτήν την έκθεση τα βασικά του μοτίβα είναι οι γυναίκες, οι άγγελοι και τα λουλούδια. Εμφανίζοντάς τα σε υδατογραφίες, κεραμικά και γλυπτά από μπρούντζο, πετυχαίνει μια πολυφωνία που αντιστοιχεί στη δική του ματιά επάνω στην κοινωνία των ανθρώπων, μια εικαστική ενατένιση της πολυπλοκότητας των αντιθέσεών μας.

Γεννήθηκε το 1954 και ως σπουδαστής στην Kunstakademie του Ντίσελντορφ μαθήτευσε δίπλα σε σημαντικούς καλλιτέχνες και διανοητές, όπως ο Gerhard Richter, ο Daniel Buren και ο Benjamin Buchloh, οι οποίοι τον έφεραν σε επαφή με τον αμερικανικό μινιμαλισμό, την Arte Povera και όλα τα ρεύματα της δεκαετίας του ’70. Στη μετέπειτα πορεία του απομακρύνθηκε από την εννοιολογική τέχνη και τον μινιμαλισμό, αναπτύσσοντας ένα πολύ προσωπικό στυλ, στο οποίο ενσωμάτωσε το διακοσμητικό στοιχείο και την τρισδιάστατη ψευδαίσθηση, συμβολικά στοιχεία με μια μεταμοντέρνα αισθητική. Δεν είναι τυχαίο ότι στα χρόνια που ακολούθησαν πειραματίστηκε με μια ευρεία γκάμα μέσων, όπως γλυπτική, εγκαταστάσεις, ακουαρέλες, κεραμική, χαρακτικά, αρχιτεκτονική. 

Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του σημαντικού Γερμανού καλλιτέχνη Thomas Schütte στην Αθήνα  Facebook Twitter
Ο Schütte, από τους πιο παραγωγικούς καλλιτέχνες, έχει εκθέσει από τη δεκαετία του 1980 σε μερικούς από τους πιο σημαντικούς οργανισμούς διεθνώς.

Σε αυτήν την έκθεση τα βασικά του μοτίβα είναι οι γυναίκες, οι άγγελοι και τα λουλούδια. Εμφανίζοντάς τα σε υδατογραφίες, κεραμικά και γλυπτά από μπρούντζο, πετυχαίνει μια πολυφωνία που αντιστοιχεί στη δική του ματιά επάνω στην κοινωνία των ανθρώπων, μια εικαστική ενατένιση της πολυπλοκότητας των αντιθέσεών μας. Οι τίτλοι των έργων συχνά αποτελούν συμπληρωματικούς σχολιασμούς ενός προσωπικού σαρκασμού και κοινωνικής κριτικής όπου συχνά αποτυπώνεται η μελαγχολία και μια αίσθηση απώλειας. 

Περνώντας στη δεύτερη αίθουσα, συναντάμε ακόμα περισσότερα οβάλ κεραμικά με λαμπερές επιφάνειες. Ανάμεσά τους το τρίπτυχο «Three flowers» με τα αγαπημένα του λουλούδια, άλλοτε ανθισμένα κι άλλοτε να φυλλοροούν. Στον απέναντι τοίχο, τοποθετημένες ψηλά, τρεις αράχνες, σχεδόν αξιαγάπητες ως κεραμικά με λαμπερή στιλπνή επιφάνεια, και στο κέντρο του χώρου μικρά μπρούντζινα γλυπτά, όχι απαραίτητα ρεαλιστικής απεικόνισης, προπλάσματα των πολύ γνωστών γλυπτών της σειράς «Frauen» με τα υπερφυσικά, παραμορφωμένα γυναικεία σώματα. Στα αριστερά της αίθουσας κυριαρχεί ένα ακόμα υπερμέγεθες κεραμικό μιας ιερατικής μορφής, καλυμμένο με ροζ βερνίκι, όρθιο σε βάθρο και με το αριστερό πόδι να ξεπροβάλλει κάτω από το μακρύ ένδυμα, αναφορά στα αρχαιοελληνικά αγάλματα, με τον τίτλο «Mother Earth»

Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του σημαντικού Γερμανού καλλιτέχνη Thomas Schütte στην Αθήνα  Facebook Twitter
Ένα υπερμέγεθες κεραμικό και στον απέναντι τοίχο, τοποθετημένες ψηλά, τρεις αράχνες, σχεδόν αξιαγάπητες ως κεραμικά με λαμπερή στιλπνή επιφάνεια. Φωτ.: Βoris Kirpotin

Η έκθεση συνεχίζεται στην τελευταία αίθουσα, όπου πάλι μικρά μπρούντζινα γλυπτά γυναικείων κυρίως μορφών συνομιλούν με υδατογραφίες μιας εκρηκτικής χρωματογραφίας. Άνθη, ζώα, φρούτα, σκεύη κουζίνας, χέρια που προσομοιάζουν ανθρώπους και αγγέλους που επιδίδονται σε ανθρώπινες συμπεριφορές και κινήσεις, όπως ένα «ζευγάρι» μίσχων που χορεύουν τανγκό. Σε αντιπαράθεση, ένα «σκληρό» κεραμικό γαλάζιου χρώματος, ανθρώπινο κεφάλι από τη μια πλευρά και κεφάλι σκυλιού από την άλλη. 

Στον εσωτερικό κήπο της γκαλερί, ένα γλυπτικό δίδυμο σκύλων έχει τον τίτλο «Double tribute to Moondog», αφιερωμένο στον Νεοϋορκέζο μουσικό Louis Thomas Hardin. Απέναντί τους ένα μικρότερο σε μέγεθος σκυλί με ράχη στρατιωτικό κράνος (τι ειρωνεία για το ζώο που θεωρείται φύλακας του ανθρώπου) προσεύχεται μπροστά σε ένα αναμμένο κεράκι. Τα τρία γλυπτά χαρακτηρίζονται από επιθετικότητα και τραχύτητα, αλλά και από ευαισθησία με χιούμορ, συνδυασμοί που παρατηρούνται σε όλα του τα έργα. 

Τα εκθέματα ολοκληρώνονται σε ένα τμήμα της γκαλερί που σπάνια ανοίγει για το κοινό όπου ο καλλιτέχνης, ο οποίος, σημειωτέον, επιμελείται και φωτίζει πάντα ο ίδιος τις εκθέσεις του, παρουσιάζει μια σειρά μεγαλύτερων σε μέγεθος υδατογραφιών με παραμορφωτικές ζωόμορφες εικόνες. Για μια ακόμα φορά ο θεατής καλείται να τις αποκρυπτογραφήσει, καθώς δεν πρόκειται για ρεαλιστικές αναπαραστάσεις αλλά για απροσδιόριστα πορτρέτα αποτυπωμένα κι αυτά με ευφρόσυνη τρυφερότητα, αποκαλύπτοντας μια ακόμα προσωπική αγάπη του Thomas Schütte, συμπληρώνοντας το δικό του μικροσύμπαν που βρίθει από συμβολισμούς και υποδόριες αναφορές στον κόσμο μας, για τον οποίο πρέπει να τρέφει ανάμεικτα συναισθήματα. Μέσα από το σύνολο του έργου μοιάζει ταυτόχρονα αισιόδοξος και προβληματισμένος, αναζητώντας φωτεινά αδιέξοδα, δημιουργός μιας τέχνης που αγωνιά για τον άνθρωπο και το μέλλον του. 

Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του σημαντικού Γερμανού καλλιτέχνη Thomas Schütte στην Αθήνα  Facebook Twitter
Φωτ.: Βoris Kirpotin
Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του σημαντικού Γερμανού καλλιτέχνη Thomas Schütte στην Αθήνα  Facebook Twitter
Φωτ.: Βoris Kirpotin

Ο Schütte, από τους πιο παραγωγικούς καλλιτέχνες, έχει εκθέσει από τη δεκαετία του 1980 σε μερικούς από τους πιο σημαντικούς οργανισμούς διεθνώς: Moderna Museet, Fondation Beyeler, Serpentine Galleries, Museo Reina Sofía, Stedelijk Museum. Έχει συμμετάσχει επανειλημμένως στην Documenta, ενώ το 2005 έλαβε στην Μπιενάλε της Βενετίας τον Χρυσό Λέοντα. Έργα του πουλιούνται για επταψήφια ποσά, ενώ εκτίθενται στο Centre Pompidou, στο Museum of Modern Art, στο Hirshhorn Museum and Sculpture Garden, στην Tate και σε πολλές ιδιωτικές συλλογές. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά του δημιουργήματα, ο εκθεσιακός χώρος  Skulpturenhalle, βασισμένος σε δική του αρχιτεκτονική μακέτα, βρίσκεται στη Neuss, στη δυτική όχθη του Ρήνου, απέναντι από το Ντίσελντορφ, και αποτελεί βασική δομή του Thomas Schütte Foundation.

Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του σημαντικού Γερμανού καλλιτέχνη Thomas Schütte στην Αθήνα  Facebook Twitter
Υδατογραφίες μιας εκρηκτικής χρωματογραφίας. Άνθη, ζώα, φρούτα, σκεύη κουζίνας, χέρια που προσομοιάζουν ανθρώπους και αγγέλους που επιδίδονται σε ανθρώπινες συμπεριφορές και κινήσεις, όπως ένα «ζευγάρι» μίσχων που χορεύουν τανγκό. Φωτ.: Βoris Kirpotin
Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του σημαντικού Γερμανού καλλιτέχνη Thomas Schütte στην Αθήνα  Facebook Twitter
Σε αυτήν την έκθεση τα βασικά του μοτίβα είναι οι γυναίκες, οι άγγελοι και τα λουλούδια. Φωτ.: Βoris Kirpotin
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ