Γιώργος Νταλάρας και Βασίλης Παπακωνσταντίνου ξανά μαζί 33 χρόνια μετά

νταλαρας παπακωνσταντίνου Facebook Twitter
Ο Γιώργος Νταλάρας και ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου σε φωτογράφηση για τις ανάγκες της προώθησης της συνεργασίας τους τον χειμώνα του 1990.
0

Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΚΟΙΝΗ ΤΟΥΣ παράσταση στο Αττικόν τη σεζόν 1990-91 ήταν η τελευταία φορά που βρέθηκαν οι δυο τους σε ένα κοινό σχήμα. Το κλίμα και το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματος αποτυπώθηκαν στο διπλό και ζωντανά ηχογραφημένο άλμπουμ από το οποίο εκτελέσεις τραγουδιών ακούγονται μέχρι σήμερα. Εκεί είχαν «ανταλλάξει» κάποιες από τις επιτυχίες τους και συνέδεσαν τους κόσμους τους με τρόπο τόσο επιτυχημένο ώστε να καθιερωθεί η κυκλοφορία του προγράμματος σε έναν από τους πιο επιτυχημένους εμπορικά δίσκους που προέκυψαν από ζωντανή ηχογράφηση (περισσότερα για τα περιεχόμενα του δίσκου μπορείτε να διαβάσετε στο ενημερωμένο site του Γιώργου Νταλάρα εδώ).

Η πρώτη φορά που βρέθηκαν σε κοινό σχήμα ήταν πολλά χρόνια νωρίτερα όταν συναντήθηκαν σε ένα πολυσυμμετοχικό πρόγραμμα ως νέοι καλλιτέχνες, στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του '70 στη «Διαγώνιο». 

Θα είναι μια πρόκληση και για τους δύο να καταφέρουν να συγκινήσουν και πάλι ύστερα από τρεις και πλέον δεκαετίες μέσα στις οποίες έχουν αλλάξει πολλά: το κοινό, ο τρόπος, οι όροι, οι συνθήκες και τα δεδομένα του ελληνικού τραγουδιού. 

Η νέα τους συνεργασία θα παρουσιαστεί στη σκηνή του Vox και δεν θα έχει τα τυπικά χαρακτηριστικά ενός προγράμματος σε νυχτερινό κέντρο. Θα είναι μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του στιχουργού και ραδιοφωνικού παραγωγού, Οδυσσέα Ιωάννου, τα οποία θα παρουσιάζει έχοντας τον ρόλο του αφηγητή επί σκηνής. Όπως μας είπε ο ίδιος, τα κείμενα θα έχουν άμεση σχέση με το ελληνικό τραγούδι και την ιστορία του, ενώ η αφήγηση θα ξεκινάει με στοιχεία επιστημονικής φαντασίας.

Τον Ιωάννου τον έχουμε δει στον ίδιο ρόλο και σε άλλες επιτυχημένες παραστάσεις τα τελευταία χρόνια (“9:05”, “Κοινή ησυχία”) με τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτές να έχει ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου.

ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΝΤΑΛΑΡΑΣ Facebook Twitter
Οι κόσμοι των δύο ερμηνευτών από τη συνάντησή τους στο Αττικόν στις αρχές του '90 έχουν διευρυνθεί. Τα ρεπερτόριά τους επίσης.

Σκοπός είναι οι δύο μεγάλοι ερμηνευτές να βρίσκονται ταυτόχρονα στη σκηνή για μεγάλο μέρος της παράστασης που –σύμφωνα με τον μέχρι τώρα σχεδιασμό– θα ξεκινήσει στις αρχές Δεκέμβρη με δύο εμφανίσεις την εβδομάδα, κάθε Πέμπτη και Παρασκευή. 

Οι κόσμοι των δύο ερμηνευτών από τη συνάντησή τους στις αρχές του '90 έχουν διευρυνθεί. Τα ρεπερτόριά τους επίσης. Ο καθένας φέρει ένα μεγάλο κομμάτι του νεοελληνικού τραγουδιού μέσα στο ψυχικό του απόθεμα και σίγουρα η σκέψη της συνάντησής τους από μόνη της δημιουργεί ανυπομονησία.

Θα είναι μια πρόκληση και για τους δύο να καταφέρουν να συγκινήσουν και πάλι ύστερα από τρεις και πλέον δεκαετίες μέσα στις οποίες έχουν αλλάξει πολλά: το κοινό, ο τρόπος, οι όροι, οι συνθήκες και τα δεδομένα του ελληνικού τραγουδιού. 

Για την ιστορία, αυτή η συνάντηση ήταν μια σκέψη/ιδέα που ειπώθηκε για πρώτη φορά πριν δύο χρόνια σε μια συνάντηση του Βασίλη Παπακωνσταντίνου με τον Γιώργο Νταλάρα σε ένα ξενοδοχείο της Κύπρου όταν «διασταυρώθηκαν» οι περιοδείες τους.

Η τελευταία φορά που βρέθηκαν μαζί στη σκηνή ήταν πριν λίγες εβδομάδες στη συναυλία που έγινε για το πολιτικό τραγούδι στον Λυκαβηττό, όπου ερμήνευσαν μαζί τον «Λιόντα», σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου και μουσική Μάνου Λοΐζου.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ