Ένα αθηναϊκό σχήμα στο Glastonbury! Facebook Twitter
Η ιστορία μας ως σχήματος ξεκίνησε φέτος. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

The Page of Cups: Ένα αθηναϊκό σχήμα στο Glastonbury

0

Την προηγούμενη φορά που είχα μιλήσει με τον Πάνο Βλασόπουλο a.k.a Panos Nou ήταν πριν από αρκετά χρόνια, πάνω από δέκα, όταν ήταν ο τραγουδιστής των Bombing The Avenue, ενός εκρηκτικού σχήματος που είχε με τα αδέλφια του. Στο μεταξύ, ο Πάνος μεγάλωσε, εξελίχθηκε, έζησε εμπειρίες που του άλλαξαν τη ζωή, αλλά έγινε κι ένας μουσικός που ασχολείται αποκλειστικά με αυτό που αγαπάει: τη μουσική. Στο στούντιό του στον Πειραιά, όπου τον συναντάμε, είναι ενθουσιασμένος· με το νέο σχήμα του, The Page of Cups, στο οποίο συμμετέχει και ο Chris Vigos παίζοντας ντραμς, ετοιμάζονται να εμφανιστούν στο μεγαλύτερο υπαίθριο φεστιβάλ μουσικής και παραστατικών τεχνών της Βρετανίας, το Glastonbury. Η συμμετοχή στο συγκεκριμένο φεστιβάλ είναι όνειρο ζωής για τους περισσότερους μουσικούς και οι The Page of Cups είναι το πρώτο ελληνικό γκρουπ που το καταφέρνει. Στις 28 Ιουνίου θα εμφανιστούν στη σκηνή του Strummerville τη δεύτερη μέρα της διοργάνωσης, στις τέσσερις το απόγευμα, ανάμεσα σε ένα εκπληκτικό line-up μουσικών όπως οι Fat White Family, ο Frank Turner, οι Labrini Girls κ.ά, όπου θα παρουσιάσουν το πρώτο άλμπουμ τους, το «Manifestor», αλλά και νέα, ακυκλοφόρητα κομμάτια.

Στη σκηνή του Glastonbury οι Page of Cups θα φορέσουν τα κοστούμια που σχεδίασε γι’ αυτούς ο διακεκριμένος εικαστικός καλλιτέχνης Γιάννης Βαρελάς, ο οποίος δίνει μια εντυπωσιακή οπτική διάσταση στο live performance το οποίο ακροβατεί μεταξύ πραγματικού και φανταστικού.

Ο ήχος τους χαρακτηρίζεται από ένα fusion ηλεκτρονικών, industrial grit και indie rock στοιχείων. Κάθε κομμάτι ξετυλίγεται σαν ένα νέο κεφάλαιο σε μια ιστορία που μοιάζει ασύνδετη ή άλλες φορές σπονδυλωτή, προσφέροντας ένα ξεχωριστό ηχητικό τοπίο που αντικατοπτρίζει την πολύπλευρη φύση της ανθρώπινης ύπαρξης. Το όνομά τους προέρχεται από την ομώνυμη κάρτα Ταρό, και δεν είναι το μόνο· από τη συγκεκριμένη τράπουλα δανείζονται στοιχεία τόσο η πρακτική τους όσο και η μουσική και οι στίχοι τους, αξίες όπως η θετική αλλαγή, η δημιουργικότητα, η ευαισθησία, η μεταμόρφωση, η διαίσθηση, η ελπίδα και η καινοτομία. Το σχήμα υποστηρίζει δυναμικά το κυνήγι των ονείρων, την επιμονή καθώς και την πεποίθηση ότι «όλα είναι δυνατά». Πριν από τη συμμετοχή τους στο Glastonbury Festival οι The Page of Cups θα εμφανιστούν στο Μπρίστολ, στο Crofters Rights, μαζί με τον JohnnyTheSeagull και τη βρετανική μπάντα The King Chameleon.

Ένα αθηναϊκό σχήμα στο Glastonbury! Facebook Twitter
Ο ήχος μας είναι κατά βάση ηλεκτρονικό ροκ. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

«Δεν έχουμε ξαναπάει στο Glastonbury και σίγουρα για μας αυτό σημαίνει επιτυχία, είναι μια επιβεβαίωση, γιατί είμαστε και οι δύο αρκετά χρόνια μουσικοί», λέει ο Πάνος. «Το καλοκαίρι βρισκόμουν σε ένα νησί όπου γνώρισα τη Λουσίντα Στράμερ, τη γυναίκα του Τζο Στράμερ, του τραγουδιστή των Clash, η οποία πάνω στη συζήτηση μου είπε “έχω stage στο Glastonbury”. Δεν έδειξα τον ενθουσιασμό μου, συγκρατήθηκα και νομίζω βοήθησε αυτό. Ήξερε ότι έχω μπάντα και ότι ασχολούμαι με τη μουσική και με τα πολλά μου είπε: “Αν σας ενδιαφέρει, κάντε αίτηση online και το προχωράμε από κει”. Στείλαμε ό,τι ζήτησαν, ένα βίντεο από live μας, όχι σκηνοθετημένο βιντεοκλίπ, για να δουν ότι παίζουμε live, και μας πήραν.  

The Page of Cups Live at The Intermission (Staged by Jannis Varelas)

Η ιστορία μας ως σχήματος ξεκίνησε φέτος. Είχα κυκλοφορήσει τέσσερα singles ως The Page of Cups προτού γίνει το τελικό fomation της μπάντας· ήταν με περισσότερα μέλη το σχήμα, μέχρι που καταλήξαμε σε αυτό το duo, το οποίο εξυπηρετεί και τον ήχο μας και το είδος μουσικής που παίζουμε. Μ’ αρέσει αυτό που ζω αυτήν τη στιγμή με δύο άτομα, γιατί ρολάρει πολύ πιο γρήγορα. Είναι διαφορετικό σε όλα τα επίπεδα το μεγαλύτερο σχήμα, περισσότερα μυαλά, περισσότερες γνώμες, περισσότερα έξοδα. Όχι ότι δεν μ’ αρέσει, όλη μου τη ζωή είχα μπάντες –είχα τους Bombing the Avenue με τα αδέλφια μου, που ήμασταν η επιτομή της οικογενειακής μπάντας–, όπως και ο Chris, αλλά οι Page of Cups πάνε γρήγορα, θα έλεγα, τόσο γρήγορα ώστε κάποιος που δεν κάνει αυτό 100% στη ζωή του να μην μπορεί να ακολουθήσει το πρόγραμμα της μπάντας. Δηλαδή κάνουμε πρωινές πρόβες τρεις φορές την εβδομάδα, είμαστε συνέχεια στο στούντιο, προχωράμε. Έχουμε ήδη έτοιμο το επόμενό μας EP.

Ο Chris έχει δική του μπάντα, τους Blame Kandinsky που παίζουν hardcore punk και όλο τα φάσμα του σκληρού ήχου, αλλά παίζει και με τη Melentini και τους No Clear Mind, Swinging Cats, Jaguar Bombs, Citizen Jim, και σε θεατρικές παραστάσεις. «Όταν υπήρχε η ανάγκη, λίγο μετά την καραντίνα, έπαιξα και σε μιούζικαλ, στα Φτηνά Τσιγάρα στη Λυρική», λέει. «Πριν από τον Covid υπήρχε ήδη κρίση στα συγκροτήματα, μετά αυξήθηκε γιατί ήρθε και ο φόβος και η αίσθηση ότι ήταν καλύτερα μόνος σου ή μόνη σου, μακριά απ’ όλους και απ’ όλα, και ότι δεν σε νοιάζει. Αυτό εξηγείται με πάρα πολλούς τρόπους, ότι τα θέλουμε όλα γρήγορα και τα θέλουμε με τον δικό μας τρόπο. Παίζει και πάρα πολύ το οικονομικό για τις λιγότερο δημοφιλείς μπάντες που ίσως δεν έχουν το μπατζετ να υποστηρίξουν πολλά άτομα. Δεν συμφέρει, απ’ το live βγαίνει πιο δύσκολα κάτι, αν τα μέλη του σχήματος είναι πολλά».

«Επειδή ο ήχος είναι πιο μοντέρνος πια και οι μπάντες δεν έχουν την απαίτηση να έχουν δυο κιθάρες, ένα μπάσο, πλήκτρα, δεν υπάρχει το live performance στις ηχογραφήσεις πλέον τόσο πολύ, εκτός κι αν μιλάμε για ένα πιο experimental live», προσθέτει ο Πάνος. «Είμαστε μουσικοί και οι δύο, ασχολούμαστε με αυτό 100%, εγώ έχω το στούντιο, έρχονται μπάντες εδώ, κάνουν πρόβες, ηχογραφούν, κάνουμε ενοικιάσεις εξοπλισμού, βιοποριζόμαστε και οι δύο από τη μουσική. Ο Chris κάνει μαθήματα ντραμς, παίζει σε διάφορα σχήματα».

Ένα αθηναϊκό σχήμα στο Glastonbury! Facebook Twitter
Τραγουδάμε και οι δύο σε όλο το σετ και έχουμε λάπτοπ με όλο το πρότζεκτ ηχογραφημένο, το οποίο έχει ολόκληρη μπάντα, μπάσα, κιθάρες, έξτρα πλήκτρα, συνθεσάιζερ, έχει διάφορα. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Στη σκηνή του Glastonbury οι The Page of Cups θα φορέσουν τα κοστούμια που σχεδίασε γι’ αυτούς ο διακεκριμένος εικαστικός καλλιτέχνης Γιάννης Βαρελάς, ο οποίος δίνει μια εντυπωσιακή οπτική διάσταση στο live performance το οποίο ακροβατεί μεταξύ πραγματικού και φανταστικού.

«Μας απασχολεί πολύ η εικόνα μας», λέει ο Πάνος. «Γενικώς, έχουμε ένα art direction από την Άρτεμη Μπαλτογιάννη, η οποία είναι και η σύντροφός μου, και δίνουμε μεγάλη σημασία στο image της μπάντας. Θέλουμε να είναι προσεγμένο, μας αρέσει το matching, τα φανταχτερά χρώματα, μας αρέσει γενικώς το εκκεντρικό, και μέσω της Άρτεμης αποφασίσαμε να κάνουμε ένα σόου στην Intermission πριν αρχίσουμε να παίζουμε με τον Chris, το οποίο το σκηνοθέτησε όλο ο Γιάννης Βαρελάς. Έκανε όλη τη σκηνή, που ήταν ίδια με τα ρούχα μας –το πάτωμα ήταν όλο ένα optical illusion–, και τα κοστούμια μείνανε. Δεν τα είχα επαναφέρει για πολύ καιρό, δεν ήξερα και αν ο Γιάννης ήθελε να εμφανιζόμαστε με αυτά, παρ’ όλα αυτά βρήκα πολλά matching ρούχα για τις εμφανίσεις που κάναμε φέτος. Οπότε, υπάρχει το concept αυτό και σε άλλο ρουχισμό. Σε ένα live στη Θεσσαλονίκη είχαμε βγει ντυμένοι εγώ δεινοσαυράκι και ο Chris ζέβρα. Τώρα που προέκυψε το Glastonbury, θα εμφανιστούμε με τα κοστούμια του Γιάννη. 

Ο ήχος μας είναι κατά βάση ηλεκτρονικό ροκ. Εγώ τραγουδάω και παίζω κιθάρα και ο Chris παίζει τύμπανα και τραγουδάει. Τραγουδάμε και οι δύο σε όλο το σετ και έχουμε λάπτοπ με όλο το πρότζεκτ ηχογραφημένο, το οποίο έχει ολόκληρη μπάντα, μπάσα, κιθάρες, έξτρα πλήκτρα, συνθεσάιζερ, έχει διάφορα. 

Είμαστε πολύ καινούργιο σχήμα. Το πρώτο άλμπουμ ως The Page of Cups είχε ξεκινήσει προτού πάω στην Αμερική για rehabilitation απ’ την κακή ζωή που έκανα. Είχα γράψει τα τέσσερα πρώτα singles, αλλά δεν τα είχα κυκλοφορήσει και δεν υπήρχε ακόμα όνομα για το σχήμα. Έγραψε η Άρτεμη ένα σωρό διαφορετικά ονόματα και όταν άκουσα το The Page of Cups τής είπα “εδώ είμαστε!”. Έψαξα να δω τι είναι και είδα ότι το page of cups είναι μια κάρτα Ταρό που μιλάει για την αλλαγή, ήταν ακριβώς αυτό που μου συνέβαινε εκείνη τη στιγμή».  

«Εγώ ήρθα όταν είχε τελειώσει το άλμπουμ», λέει ο Chris, «συμμετέχω στο καινούργιο υλικό που γράφουμε τώρα». 

The Page of Cups - sombre applause (Official Audio)

Το άλμπουμ έχει ηχογραφηθεί με τρεις διαφορετικούς παραγωγούς, «με πολλά διαφορετικά κεφάλια και διαφορετικές ιδέες», λέει ο Πάνος. «Τα πρώτα τέσσερα κομμάτια γράφτηκαν στην Αντίπαρο, με τον παλιό κιθαρίστα και τα αδέλφια μου στο μπάσο και στα ντραμς. Ο Τζακ είναι ο ηχολήπτης και παραγωγός της μπάντας και το τρίτο, κρυφό μέλος φροντίζει να βγαίνει στα live μας ο ήχος που ακούς στο CD. 

Όταν τελείωσαν οι ηχογραφήσεις κάτι μου έλειπε, μου ακουγόταν ροκ, πανκ ο ήχος και ήθελα να μπει το ηλεκτρονικό στοιχείο. Σε αυτό βοήθησε ο Νίκος Μακαντάσης, ο οποίος βοηθάει στο song writing γενικώς, και στο καινούργιο υλικό, Αυτός έδωσε το άλλο taste, το ηλεκτρονικό στοιχείο στους The Page of Cups. Έτσι έγινε ένα blend με τις κιθάρες και για μένα αυτό είναι το παραπάνω στον ήχο του γκρουπ, το blending, όχι οι συνεργασίες. Οι συνεργασίες πάντα θα υπάρχουν. Είναι ένα team οι The Page of Cups, παρόλο που είναι το δικό μου πρότζεκτ. 

Ο αγγλικός στίχος είναι 100% επιλογή, στο αυτί μου μου ταιριάζει με το ροκ. Επίσης, έχω κάνει απόπειρες να τραγουδήσω στα ελληνικά και πραγματικά ντρέπομαι για λογαριασμό μου, δεν το ξαναδοκιμάζω ούτε γι’ αστείο. Θα ήθελα μελλοντικά να μπορώ να βάλω κάποιον φουλ περίεργο artist στο πρότζεκτ, να τραγουδάω αγγλικά και να χώσει κουπλέ ελληνόφωνο. Δεν είμαι κατά του ελληνικού στίχου, απλώς εμένα δεν μου ταιριάζει».

— Είναι όλα δυνατά;
Ναι, είναι όλα δυνατά, everything is possible. Αφού μπορείς να ξεπεράσεις κάποιον εθισμό, ο οποίος μπορεί να σε σκοτώσει, όλα είναι possible, αλήθεια... Το λέω με το χέρι στην καρδιά. Κι ίσως αυτή η επιτυχία μπορεί να σου φέρει ένα Glastonbury.

instagram

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φιλιώ Πυργάκη (1939-2021) : «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

Μουσική / Φιλιώ Πυργάκη: «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

«Λέω κουράστηκα, αλλά μόλις ανέβω εκεί πάνω στο παλκοσένικο γίνομαι αλλιώτικος άνθρωπος». Η κορυφαία των Ελληνικών πανηγυριών, που πέθανε σαν σήμερα το 2021, είχε μιλήσει στη LIFO για μιαν Ελλάδα που υπνοβατεί στο DNA μας.
M. HULOT
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT