Φουτουρισμός, αρχαία Αίγυπτος και γκράφιτι του L.A. στην ταράτσα του Met

Φουτουρισμός, αρχαία Αίγυπτος και γκράφιτι του L.A. στη ταράτσα του ΜΕΤ Facebook Twitter
Η μνημειώδης και φιλόδοξη εγκατάσταση που προσγειώθηκε στην ταράτσα και αγναντεύει το Σέντραλ Παρκ και τους ουρανοξύστες, παραπέμπει στην αρχαία Αίγυπτο και το South Central Los Angeles. Φωτ.: Hyla Skopitz
0

Κάθε χρόνο η ανάθεση του έργου που θα εγκατασταθεί στην ταράτσα του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης και η τελική παρουσίασή του είναι ένα από τα εικαστικά γεγονότα της πόλης.

Αυτή τη χρονιά, η έκθεση του έργου αναβλήθηκε κατά ένα χρόνο, λόγω της υλικοτεχνικής υποδομής που έπρεπε να δημιουργηθεί, και η αναμονή μάλλον άξιζε τον κόπο.

Η μνημειώδης και φιλόδοξη εγκατάσταση που προσγειώθηκε στην ταράτσα και αγναντεύει το Σέντραλ Παρκ και τους ουρανοξύστες, παραπέμπει στην αρχαία Αίγυπτο και το South Central Los Angeles.

Η 35χρονη Lauren Halsey είναι η καλλιτέχνιδα που το υπογράφει και το έργο δημιουργήθηκε με 750 κεραμίδια από σκυρόδεμα ενισχυμένο με ίνες γυαλιού, σε μια δομή ύψους 22 μέτρων που μοιάζει με ναό αιγυπτιακού τύπου. Τέσσερα αγάλματα που απεικονίζουν σφίγγες μεγάλης κλίμακας –τα πρόσωπά τους είναι πορτραίτα των στενών μελών της οικογένειας της Halsey και του συντρόφου της– χρησιμεύουν ως φύλακες, που στέκονται και φυλάνε σκοπιά έξω από τον ανοιχτό χώρο, μέσα στον οποίο μπορούν να περπατήσουν οι επισκέπτες.

Φουτουρισμός, αρχαία Αίγυπτος και γκράφιτι του L.A. στη ταράτσα του ΜΕΤ Facebook Twitter
Η καλλιτέχνιδα Lauren Halsey ελπίζει ότι το γλυπτό θα γίνει ένα αστικό μνημείο, καθώς και μια καταγραφή του τόπου απέναντι στις ολοένα και περισσότερο επελαύνουσες δυνάμεις εξευγενισμού της περιοχής.

Όπως και οι πυραμίδες, το έργο έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τη μονιμότητα και θα μεταφερθεί σε όλη τη χώρα μετά τη λήξη της έκθεσης, προτού καταλήξει σε ένα νέο σπίτι στη γενέτειρα της Halsey, το South Central Los Angeles, όπου ζει και εργάζεται. Η καλλιτέχνης ελπίζει ότι το γλυπτό θα γίνει ένα αστικό μνημείο στο κοινοτικό κέντρο της Summaeverythang, καθώς και μια καταγραφή του τόπου απέναντι στις ολοένα και περισσότερες δυνάμεις εξευγενισμού της περιοχής, που αλλοιώνουν τον χαρακτήρα της.

Το περασμένο καλοκαίρι ήταν η πρώτη φορά από το 2013 που το Met δεν φιλοξένησε μια εγκατάσταση στην ταράτσα και όπως είπε ο διευθυντής του, Max Hollein, η καθυστέρηση έκανε τη δημιουργία του έργου «πιο φιλόδοξη, πιο ουσιαστική, πιο σημαντική».

Ο υπόλευκος κύβος και οι γύρω του ελεύθερες κολώνες ξεπροβάλλουν πάνω από το Σέντραλ Πάρκ, ενώ οι τοίχοι του κύβου είναι διακοσμημένοι με σκαλιστές επιγραφές σαν σύγχρονα ιερογλυφικά που προέρχονται από επιχειρήσεις που ανήκουν σε μαύρους, γκράφιτι και άλλες πινακίδες του δρόμου από το σπίτι της Halsey στο South Central Los Angeles. Οι αναφορές μπορεί να προέρχονται από την Καλιφόρνια, αλλά αντηχούν από την θέση τους με θέα την αστική ζούγκλα της Νέας Υόρκης. Υπάρχουν πινακίδες διαμαρτυρίας καθώς και εικόνες που προέρχονται από αντικείμενα της συλλογής του Met και μπλέκουν το αρχαίο με το σύγχρονο.

Φουτουρισμός, αρχαία Αίγυπτος και γκράφιτι του L.A. στη ταράτσα του ΜΕΤ Facebook Twitter
Φωτ.: Hyla Skopitz

«Πρόκειται για ένα πυκνό κολλάζ φράσεων και εικόνων, όλες αντλημένες από την τοπική καθομιλουμένη», δήλωσε ο Abraham Thomas, επιμελητής της Μοντέρνας αρχιτεκτονικής, του ντιζάιν και των διακοσμητικών τεχνών. Περιέγραψε το έργο, με τίτλο «the eastside of south central los angeles hieroglyph prototype architecture» ως «ένα αφροφουτουριστικό, αρχαίο, funky διαστημόπλοιο που μόλις προσγειώθηκε εδώ στο Met».

Τα κεραμίδια αυτού του απόκοσμου μνημείου θυμίζουν τις επιγραφές που είναι χαραγμένες στο Ναό του Dendur στο Met, αλλά χρησιμεύουν επίσης ως ένα σημερινό αρχείο της εποχής μας και του τόπου, εξυψώνοντας την ιστορία της τοπικής μαύρης κοινότητας και γιορτάζοντας τη ζωντάνια της γειτονιάς.

«Η εγκατάστασή μου για το Roof Garden του Met αντανακλά το ενδιαφέρον μου για τη συγχώνευση αφηγήσεων από το σύγχρονο South Central Los Angeles με εκείνες που αναδύονται στην αρχαία φαραωνική αρχιτεκτονική», ανέφερε η Halsey. «Ελπίζω ότι οι θεατές στη Νέα Υόρκη θα αισθανθούν διαισθητικά τις συνδέσεις».

Φουτουρισμός, αρχαία Αίγυπτος και γκράφιτι του L.A. στη ταράτσα του ΜΕΤ Facebook Twitter
Φωτ.: Hyla Skopitz
Φουτουρισμός, αρχαία Αίγυπτος και γκράφιτι του L.A. στη ταράτσα του ΜΕΤ Facebook Twitter
Φωτ.: Hyla Skopitz
Φουτουρισμός, αρχαία Αίγυπτος και γκράφιτι του L.A. στη ταράτσα του ΜΕΤ Facebook Twitter
Φωτ.: Hyla Skopitz
Φουτουρισμός, αρχαία Αίγυπτος και γκράφιτι του L.A. στη ταράτσα του ΜΕΤ Facebook Twitter
Φωτ.: Hyla Skopitz

Η εγκατάσταση θα παραμείνει στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη, Νέα Υόρκη, έως τις 22 Οκτωβρίου 2023.

Με πληροφορίες από artnetnews.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Πολιτισμός / Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Ο Μπέντον υπήρξε κεντρικός εκπρόσωπος του αμερικανικού συναισθηματικού ρεαλισμού, δίνοντας έμφαση στις ανθρώπινες σχέσεις και στις λεπτές συγκρούσεις των χαρακτήρων
LIFO NEWSROOM
Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

Πολιτισμός / Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

«Η τέχνη είναι η αλήθεια. Η τέχνη αγκαλιάζει την ποικιλομορφία. Και γι’ αυτό αποτελεί απειλή για τους αυταρχικούς ηγέτες και τους φασίστες του κόσμου», δήλωσε παραλαμβάνοντας τον τιμητικό Χρυσό Φοίνικα από τον Λεονάρντο ντι Κάπριο
LIFO NEWSROOM
Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Καθώς όλο και περισσότερα θερινά σινεμά ανοίγουν, η συνέχεια ενός απέθαντου franchise, το φρέσκο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Κωστή Χαραμουντάνη και το κινηματογραφικό companion piece του νέου άλμπουμ του Weeknd είναι τρεις από τις έξι νέες ταινίες που επιχειρούν να φέρουν τους θεατές πίσω στις αίθουσες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
hjnrjh

Πολιτισμός / ΕΣΩ 2025: Oι σημαντικότερες στιγμές στην κατάμεστη αίθουσα του Μεγάρου

Η 13η ΕΣΩ: 'Αγκαλιάζοντας το Χάος σ’ έναν Έξυπνο Κόσμο' ολοκληρώθηκε, την Τετάρτη 7 Μαΐου 2025 στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ακριβώς όπως υποσχέθηκε, σαν αγκαλιά, που εμπεριέχει την ρευστότητα του σύγχρονου, διασυνδεδεμένου κόσμου μας που, διαρκώς, αλλάζει.
ΜΕΛΙΝΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ-ΠΟΛΛΑΤΟΥ
Έρχεται στο Μεσολόγγι ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Πολιτισμός / Μεσολόγγι: Έρχεται ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Ανακοινώθηκε στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για την έναρξη του επετειακού κύκλου των 200 χρόνων από την ηρωική Έξοδο - Η αποκάλυψη του Νίκου Αλάγια για τον πατέρα του που μετανάστευσε στη Γαλλία τη δεκαετία του 1960
LIFO NEWSROOM
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Νίκολας Κάλιναν: Ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλησε για τα Γλυπτά του Παρθενώνα και τη συνεργασία με την Ελλάδα

Πολιτισμός / Γλυπτά του Παρθενώνα: Ο νέος διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλά για συνεργασία, αλλά όχι επιστροφή

Ο Νίκολας Κάλιναν, Διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, αναφέρεται στη συνέντευξή του για τη συνεργασία με την Ελλάδα γύρω από τα Γλυπτά του Παρθενώνα, χωρίς να δίνει σαφή απάντηση για την επιστροφή τους
LIFO NEWSROOM
Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Πολιτισμός / Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Το αλουμίνιο δεν είναι απλώς το εικαστικό μέσο για τη νέα δουλειά του Σωκράτη Σωκράτους που εγκαινιάζεται στην γκαλερί Eins στη Λεμεσό της Κύπρου· είναι το φάντασμα που στοιχειώνει τον καλλιτέχνη.
LIFO NEWSROOM
Δείτε πώς ακριβώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2400 χρόνια

Πολιτισμός / Δείτε πώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2.400 χρόνια - Το εντυπωσιακό «παιχνίδι» με το φως

O καθηγητής Juan de Lara του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης με την βοήθεια της τεχνολογίας έδειξε πώς οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποίησαν προηγμένες τεχνικές φωτισμού για να μετατρέψουν το εσωτερικό του Παρθενώνα σε ένα εντυπωσιακό θέαμα
LIFO NEWSROOM