Στην χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Η έκθεση Gloryland ξεδιπλώνεται γύρω από την οικογένεια του πάστορα Wolford και την εξάσκηση της πίστης τους. Φωτ.: Robert LeBlanc

Στη γη του Ιησού και του όφεως

0

Η φωτογραφική έκθεση Gloryland του Robert LeBlanc εστιάζει στην τελευταία πεντηκοστιανή εκκλησία της Δυτικής Βιρτζίνια. Απομονωμένα μέσα στην οροσειρά των Απαλαχίων, στο Squire της Δυτικής Βιρτζίνια, τα μέλη του Οίκου του Ιησού ακολουθούν τους οιωνούς και χρησιμοποιούν φίδια και το δηλητήριό τους ως βασικά στοιχεία της λειτουργίας τους.

Σύμφωνα με το κατά Μάρκον Ευαγγέλιο (16:17-18) οι πιστοί της πεντηκοστιανής εκκλησίας πιστεύουν ότι εάν το Άγιο Πνεύμα βρίσκεται πραγματικά μέσα τους, τότε μπορούν να αντέξουν την κατάποση δηλητηρίου, το κάψιμο από φωτιά κ.ο.κ.

Τέτοιες πρακτικές είναι χαρακτηριστικές των πεντηκοστιανών ιερέων και ευαγγελιστών. Η κατανάλωση δηλητηρίου (συνήθως στρυχνίνης) και ο χειρισμός των κροταλιών, κατά τη διάρκεια της θείας λειτουργίας, λειτουργούν ως απόδειξη της πίστης και της σωτηρίας τους στο όνομα του Ιησού.

Η έκθεση Gloryland ξεδιπλώνεται γύρω από την οικογένεια του πάστορα Wolford και την εξάσκηση της πίστης τους. Σύμφωνα με τον LeBlanc ο ήχος των κροταλιών γεμίζει τον αέρα κατά τη διάρκεια της λειτουργίας καθώς μια σειρά από κουτιά απλώνεται πίσω από την άμβωνα. Ταυτόχρονα ηχεί ένα μείγμα από delta blues και bluegrass, ένα ιδιαίτερο μουσικό στυλ γι’ αυτό το είδος λατρείας.

Η αίσθηση της εγκατάλειψης διατρέχει το Gloryland. Στην έκθεση παρουσιάζεται η πλευρά μιας ξεχασμένης Αμερικής. Φαίνεται πως οι κάτοικοι του Squire ξεφεύγουν μέσω της πίστης τους από την ολοκληρωτική λησμονιά και η επιβίωση από το ρίσκο του κινδύνου τους επιβραβεύει.

Η αίσθηση της εγκατάλειψης διατρέχει το Gloryland. Στην έκθεση παρουσιάζεται η πλευρά μιας ξεχασμένης Αμερικής. Φαίνεται πως οι κάτοικοι του Squire ξεφεύγουν μέσω της πίστης τους από την ολοκληρωτική λησμονιά και η επιβίωση από το ρίσκο του κινδύνου τους επιβραβεύει. Δεν είναι όμως πάντα αναίμακτη αυτή η διαδικασία. Πολλοί από τους πιστούς έχασαν τη ζωή τους έπειτα από το δάγκωμα κροταλία. 

Στη χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Φωτ.: Robert LeBlanc
Στη χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Φωτ.: Robert LeBlanc
Στη χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Φωτ.: Robert LeBlanc
Στη χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Φωτ.: Robert LeBlanc
Στη χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Φωτ.: Robert LeBlanc
Στη χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Φωτ.: Robert LeBlanc
Στη χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Φωτ.: Robert LeBlanc
Στη χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Φωτ.: Robert LeBlanc
Στη χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Φωτ.: Robert LeBlanc
Στη χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Φωτ.: Robert LeBlanc
Στη χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Φωτ.: Robert LeBlanc
Στη χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Φωτ.: Robert LeBlanc
Στη χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Φωτ.: Robert LeBlanc
Στη χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Φωτ.: Robert LeBlanc

Η φωτογραφική έκθεση «Gloryland» παρουσιάστηκε στην γκαλερί Fahey/Klein του Λος Άντζελες.

Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT
Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Το φωτογραφικό έργο της Ανιές Βαρντά σε μια νέα έκθεση/ Το Παρίσι της Ανιές Βαρντά έχει χιούμορ/ Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία/ Το ανορθόδοξο και διψασμένο για ζωή βλέμμα της Ανιές Βαρντά

Φωτογραφία / Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία

Μία νέα έκθεση στο Μουσείο Καρναβαλέ στο Παρίσι παρουσιάζει το ελάχιστα γνωστό φωτογραφικό έργο της σπουδαίας Γαλλίδας σκηνοθέτριας της Νουβέλ Βαγκ, αναδεικνύοντας τη λοξή και χιουμοριστική ματιά της στην πόλη του Παρισιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

Φωτογραφία / Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

«Η ζωή τους γινόταν όλο και πιο δύσκολη. Δεν ήθελαν να πάνε σε οίκο ευγηρίας και κανένας από τους δύο δεν ήθελε να ζήσει χωρίς τον άλλον. Έτσι έφυγαν από τη ζωή μαζί». Η πιο προσωπική φωτογραφία του Martin Roemers
THE LIFO TEAM
Αποτυπώνοντας την ολοκληρωτική χαρά του ποδοσφαίρου σε μια και μόνο στιγμή

Φωτογραφία / Αποτυπώνοντας την έκσταση του ποδοσφαίρου σε μερικά κλικ

Ο φωτογράφος André Coelho βρέθηκε στο στάδιο Nilton Santos στο Ρίο ντε Τζανέιρο, που ήταν γεμάτο με χιλιάδες οπαδούς της Μποταφόγκο που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα από κοντά.
THE LIFO TEAM
Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Νίκος Οικονομόπουλος / Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Σε μια σπάνια συνέντευξή του, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος του Magnum μιλά στον M. Hulot για την συναρπαστική φωτογραφική του ανέλιξη και τις σκέψεις του πάνω στα αιώνια διλήμματα της τέχνης του.
M. HULOT
Αγκαλιές και φιλιά στο τέλος του κόσμου. H τρυφερή μελαγχολία στις εικόνες του Spyros Rennt

Spyros Rennt / «Το κουίρ είναι το βάρος που σηκώνουμε απέναντι στην κοινωνία που δεν μας αγκαλιάζει»

Φίλοι, γνωστοί, άγνωστοι, εραστές: Στο τέταρτο φωτογραφικό του βιβλίο «Intertwined», ο Έλληνας καλλιτέχνης Spyros Rennt στρέφει το βλέμμα του προς μια πιο ήσυχη πλευρά της κουίρ επαφής.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ