Το ροζιασμένο υψωμένο χέρι του φασίστα εσχατόγηρου

Το ροζιασμένο υψωμένο χέρι του φασίστα εσχατόγηρου Facebook Twitter
Η εικόνα της φασιστικής νεκροφάνειας με πρωταγωνιστή τον Κωνσταντίνο Πλεύρη που στοίχειωσε τα social media το Σαββατοκύριακο δεν ήταν από κάποια παράλληλη πραγματικότητα, συνέβη στο δικό μας σύμπαν. Φωτ.: Eurokinissi
0

Σ’ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΚΑΤΑΞΙΩΜΕΝΑ εκ των υστέρων επεισόδια του παλιού, αυθεντικού Star Trek, το οποίο είχε τον τίτλο Mirror, Mirror («Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου») και προβλήθηκε για πρώτη φορά στην τηλεόραση τον Οκτώβριο του 1967, το πλήρωμα του διαστημόπλοιου Enterprise βρίσκεται ξαφνικά παγιδευμένο σ' ένα παράλληλο σύμπαν όπου έχουν υπερισχύσει οι δυνάμεις του πιο αυταρχικού ολοκληρωτισμού και ο φασιστικός χαιρετισμός αποτελεί ρουτίνα.

Στο σύμπαν αυτό των αντεστραμμένων ειδώλων ο Σποκ είναι «κακός» και φέρει σατανικό γενάκι, αλλά το πιο ανατριχιαστικό είναι ότι δεν φαίνεται και τόσο διαφορετικός από τον Σποκ που ξέρουμε. Διατηρεί ακέραιη την ψυχραιμία και τη συγκρότησή του και απαράμιλλο τον ορθολογισμό του, απλά τον χρησιμοποιεί για να αιτιολογήσει χωρίς φόβο και χωρίς πάθος τις εγκληματικές μεθόδους, τα φριχτά βασανιστήρια και τη γενοκτονία που επιφυλάσσει για τους αντιφρονούντες και τους αλλόφυλους το καθεστώς τρόμου που υπηρετεί.

Κάτι σαν Άιχμαν του διαστήματος. 

«Θα τολμούσατε εσείς να χαιρετίσετε ναζιστικά αν ήσασταν στο εξωτερικό;» τον ρώτησε στο δικαστήριο η Μάγδα Φύσσα, αναφερόμενη στην προ μηνών «παράστασή» του.

Η εικόνα όμως της φασιστικής νεκροφάνειας με πρωταγωνιστή τον Κωνσταντίνο Πλεύρη που στοίχειωσε τα social media το Σαββατοκύριακο δεν ήταν από κάποια παράλληλη πραγματικότητα, συνέβη στο δικό μας σύμπαν. Είχε ξανασυμβεί μάλιστα στον ίδιο χώρο πριν από έναν μήνα.

Ούτε τότε λειτούργησε ως ηλεκτρικό σοκ που διαπερνά τον οργανισμό του κοινωνικού σώματος για να το συνεφέρει από την παραλυτική απάθεια, ούτε και τώρα στην πραγματικότητα, η θρασύτατη χειρονομία του συγγραφέα διδακτικών βιβλίων όπως «Εβραίοι - Όλη η αλήθεια», «Οι Κίναιδοι», «Ζιγκ Ζαγκ στους Έκφυλους», «Ας μιλήσουμε για Εβραίους», «Πας μη Έλλην Βάρβαρος», «Το ημερολόγιο του Γκαίμπελς» και «Ρατσισμός - από το ψεύδος στην αλήθειαν», μεταξύ πολλών άλλων.  

Εκ των υστέρων, θα μπορούσαμε να πούμε ότι το εκκολαπτήριο του «αυγού του φιδιού», όπως το βιώσαμε με την άνοδο της Χρυσής Αυγής και με την εντυπωσιακή διείσδυση που πέτυχε σε σημαντικό τμήμα της κοινωνίας, ήταν και κάτι εκπομπές «πολιτικού προβληματισμού» και «ιστορικής ανάλυσης» που πλημμύριζαν τα μικρά ιδιωτικά κανάλια στα μακάρια ‘90s, σαν αυτές που επιμελούνταν και παρουσίαζε ο ίδιος στο κανάλι-φυτώριο μαύρης αντίδρασης του Καρατζαφέρη.  

Δύο και πλέον δεκαετίες αργότερα έχουμε συνηθίσει (όπως και σε τόσα άλλα που κάποτε θα μας σόκαραν) σε τέτοιου είδους προκλητικότατες χειρονομίες που μοιάζουν να έχουν κανονικοποιηθεί από την κουλτούρα, μαζί με το υπόλοιπο ρεπερτόριο της φασιστικής εθιμοτυπίας.

«Θα τολμούσατε εσείς να χαιρετίσετε ναζιστικά αν ήσασταν στο εξωτερικό;» τον ρώτησε στο δικαστήριο η Μάγδα Φύσσα, αναφερόμενη στην προ μηνών «παράστασή» του. 

Κι εκείνος, σα να το περίμενε, σα να μην τρέχει τίποτα, σα να του επιτρέπεται από μια ανώτερη δύναμη να λειτουργεί –υπό την ιδιότητα του συνηγόρου μάλιστα– ως πράκτορας του κακού, ως σαρδόνιος προβοκάτορας, ως μοχθηρός εσχατόγηρος, αντί απαντήσεως ύψωσε ξανά και με φυσική χαλαρότητα το χέρι του για να χαιρετήσει ναζιστικά.

Αντίθετα από τον Dr. Strangelove στην ταινία του Κιούμπρικ, που προσπαθεί απεγνωσμένα να καταπιέσει τα εγγενή ναζιστικά αντανακλαστικά του και επιχειρεί διαρκώς να εμποδίσει το ίδιο του το χέρι να υψωθεί σε ναζιστικό χαιρετισμό, ο Πλεύρης πατήρ δεν έχει καμιά διάθεση να υπακούσει σε τύπους και προσχήματα.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η παραβολή του ασώτου 

Daily / Η παραβολή του ασώτου 

Μια δεκαετία μετά το ενδεχόμενο Grexit, το «μαύρο πρόβατο» επιστρέφει ως λευκός κύκνος, εμφανίζεται ως υπόδειγμα δημοσιονομικής σύνεσης και κερδίζει επάξια μια περίοπτη θέση στην ευρωπαϊκή ελίτ. Κι έζησαν αυτοί καλά, κι εμείς καλύτερα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
100 χρόνια New Yorker: Το ντοκιμαντέρ του Netflix για το περίφημο περιοδικό

Daily / 100 χρόνια «New Yorker»: Το ντοκιμαντέρ του Netflix για το περίφημο περιοδικό

Ζει και βασιλεύει ο ιστορικός τίτλος, φαινομενικά άτρωτος στη φθορά και στα τερτίπια του χρόνου αλλά και στα απανωτά πλήγματα που έχουν γονατίσει τούτο τον αιώνα τα μέσα, και ειδικά τα έντυπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η ακροδεξιά θεριεύει κι ας μην δηλώνει κανείς ακροδεξιός

Daily / Η ακροδεξιά θεριεύει κι ας μην δηλώνει κανείς ακροδεξιός

Η νέα έρευνα του Σημείου για τη Μελέτη και την Αντιμετώπιση της Ακροδεξιάς επικυρώνει αυτό που πλέον διαπιστώνει κανείς καθημερινά, εντός και εκτός διαδικτύου, στο δρόμο, στις συναναστροφές, στην ατμόσφαιρα
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το “Train Dreams” του Netflix είναι ένα κομψοτέχνημα και μία από τις ταινίες της χρονιάς

Daily / Το “Train Dreams” του Netflix είναι ένα κομψοτέχνημα και μία από τις ταινίες της χρονιάς

Κάπου ανάμεσα σε ελεγεία και σε ύμνο, η ταινία που προσγειώθηκε προ μερικών ημερών στην πλατφόρμα, είναι ένα λεπτό, ατμοσφαιρικό και συγκινητικό δράμα με αξέχαστες εικόνες και εξαιρετικές ερμηνείες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κακό υπάρχει παντού αλλά κυρίως στους πλούσιους, λευκούς άνδρες 

Daily / Το κακό υπάρχει παντού, αλλά κυρίως στους πλούσιους, λευκούς άνδρες 

Μέσα στην πληθώρα δραματικών θρίλερ «πολυτελείας» που έχουν κατακλύσει εσχάτως το τοπίο των σειρών, το «Beast in me» («Το τέρας μέσα μου») του Netflix είναι μία από τις καλύτερες προτάσεις. 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ