Η Κλαρίς, ο Χάνιμπαλ και οι αμνοί που δεν σιωπούν ποτέ

Η Κλαρίς, ο Χάνιμπαλ και οι αμνοί που δεν σιωπούν ποτέ Facebook Twitter
0

Ο Χάνιμπαλ Λέκτερ έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του στην ποπ κουλτούρα το 1981 στο αστυνομικό μυθιστόρημα Red Dragon. Ακολούθησαν τα Silence of the Lambs (1988), Hannibal (1999) και το πρίκουελ, Hannibal Rising (2006). Όλα τα βιβλία έχουν την υπογραφή του Tόμας Χάρις.


• Τέσσερις ηθοποιοί έχουν ενσαρκώσει στη μικρή και μεγάλη οθόνη τον χαρακτήρα του Χάνιμπαλ Λέκτερ. Πρώτος ήταν o Μπράιαν Κοξ το 1986, στο Manhunter του Mάικλ Mαν, που βασίζεται στο πρώτο βιβλίο της σειράς, Red Dragon, όπου το όνομά του αναγράφεται ως Λέκτορ. Έκτοτε τον έχουν υποδυθεί ο Άντονι Χόπκινς, που τον έκανε διάσημο, o Mαντς Μίκελσεν στο τηλεοπτικό «Hannibal» και ο Γκασπάρ Ουλιέλ στο ξεχασμένο Hannibal Rising.


• Ο Άντονι Χόπκινς έχει υποδυθεί τον χαρακτήρα τρεις φορές. Στη Σιωπή των Αμνών (1991), που του χάρισε το Όσκαρ, στο Χάνιμπαλ (2001) του Ρίντλεϊ Σκοτ, χωρίς την ίδια επιτυχία, και στο ριμέικ του Κόκκινου Δράκου (2002) του Μπρετ Ράτνερ.


• Στην τηλεοπτική σειρά «Clarice», που έκανε πρεμιέρα πρόσφατα σε παραγωγή του MGM, ο χαρακτήρας του Χάνιμπαλ Λέκτερ δεν θα εμφανιστεί καθόλου, επειδή τα πνευματικά δικαιώματα του χαρακτήρα ανήκουν σε αντίπαλο δίκτυο, το NBC.


• Για τον ίδιο λόγο οι χαρακτήρες της Κλαρίς Στέρλινγκ και του Μπάφαλο Μπιλ δεν εμφανίστηκαν στην τηλεοπτική σειρά «Hannibal», παρά την επιθυμία του δημιουργού της Μπράιαν Φούλερ. Μάλιστα, απαγορεύτηκε οποιαδήποτε αναφορά στη Σιωπή των Αμνών.

Ο χαρακτήρας του Μπάφαλο Μπιλ είναι βασισμένος σε τρεις πραγματικούς κατά συρροή δολοφόνους, τον Tεντ Μπάντι, τον Γκάρι M. Χάιντνικ και τον Εντ Γκέιν. Ο Tόμας Χάρις είχε παρευρεθεί στη δίκη του Bundy την εποχή που δούλευε ως ρεπόρτερ. Του είχε στείλει μάλιστα και μια κόπια του Red Dragon, όταν εκδόθηκε.


• H Σιωπή των Αμνών έκανε πρεμιέρα το 1991, στις 14 Φεβρουαρίου, δηλαδή στη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου! Φέτος το φιλμ γίνεται 30 χρονών.


• Είναι το τρίτο φιλμ στην ιστορία της Ακαδημίας του Κινηματογράφου που έχει κερδίσει τα πέντε μεγάλα Όσκαρ: καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου, α' ανδρικού ρόλου και α' γυναικείου ρόλου.


• Ο πρώτος που αγόρασε τα δικαιώματα του βιβλίου ήταν ο ηθοποιός Τζιν Χάκμαν, που ήθελε να σκηνοθετήσει και να πρωταγωνιστήσει στην ταινία. Άλλαξε γνώμη την τελευταία στιγμή, επειδή την προηγούμενη χρονιά είχε ενσαρκώσει τον πράκτορα του FBI, Ρούπερτ Άντερσον, στο Mississippi Burning και δεν ήθελε να αναλάβει έναν ακόμη σκοτεινό ρόλο.

Η Κλαρίς, ο Χάνιμπαλ και οι αμνοί που δεν σιωπούν ποτέ Facebook Twitter
Ο Μπράιαν Κοξ ήταν ο πρώτος ηθοποιός που υποδύθηκε τον Χάνιμπαλ Λέκτερ στον «Ανθρωποκυνηγό» του Μάικλ Μαν, το 1986.


• Η πρώτη επιλογή για τον ρόλο του Χάνιμπαλ Λέκτερ, όταν ανέλαβε ο Tζόναθαν Ντέμι, ήταν ο Σον Κόνερι, που, όμως, βρήκε το σενάριο αηδιαστικό.


• Ο Ντέμι ήθελε τη Michelle Μισέλ Πφάιφερ στον ρόλο της Κλαρίς Στέρλινγκ, ενώ σκεφτόταν επίσης τα ονόματα της Mεγκ Ράιαν και της Λόρα Ντερν. Παρότι δεν άρεσε στον Ντέμι η βοστωνέζικη προφορά της Τζόντι Φόστερ, τον εντυπωσίασε με το πείσμα της, έτσι πήρε τον ρόλο που καθόρισε την καριέρα της. Ήταν η μοναδική φορά που έπαιξε τον χαρακτήρα. Στο Hannibal την αντικατέστησε η Τζουλιάν Μουρ. Στην καινούργια σειρά την Κλαρίς υποδύεται η Ρεμπέκα Μπριντς, γνωστή από τη σειρά «Pretty Little Liars».


• O Άντονι Χόπκινς, για να υποδυθεί τον ρόλο, εμπνεύστηκε από τον Tρούμαν Καπότε, την Kάθριν Χέπμπορν και τον υπολογιστή HAL από το 2001: A Space Odyssey. Η λευκή στολή που φοράει στο κελί του ήταν δική του ιδέα. Τη σκαρφίστηκε λόγω της άποψής του ότι ο κόσμος φοβάται τους οδοντιάτρους και τους γιατρούς γενικότερα επειδή φοράνε άσπρα.


• Ο Tόμας Χάρις δεν βάσισε τον χαρακτήρα του Λέκτερ σε κανένα πραγματικό πρόσωπο. «Δεν υπάρχει κανείς στην πραγματικότητα σαν κι αυτόν, ευτυχώς!» δήλωσε. Αντίθετα, ο πράκτορας του FBI, Τζον Ντάγκλας, αποτέλεσε την έμπνευση για τον Τζακ Κρόφορντ.


• Ο Σκοτ Γκλεν κατέρρευσε σε τέτοιο βαθμό ψυχολογικά όταν προετοιμαζόταν για τον ρόλο του Τζακ Κρόφορντ, που από τότε έγινε υποστηρικτής της θανατικής καταδίκης.

Η Κλαρίς, ο Χάνιμπαλ και οι αμνοί που δεν σιωπούν ποτέ Facebook Twitter
Η Ρεμπέκα Μπριντς ως Κλαρίς Στάρλινγκ στη νέα σειρά του CBS «Clarice».


• Ο χαρακτήρας του Μπάφαλο Μπιλ είναι βασισμένος σε τρεις πραγματικούς κατά συρροή δολοφόνους, τον Tεντ Μπάντι, τον Γκάρι M. Χάιντνικ και τον Εντ Γκέιν. Ο Tόμας Χάρις είχε παρευρεθεί στη δίκη του Bundy την εποχή που δούλευε ως ρεπόρτερ. Του είχε στείλει μάλιστα και μια κόπια του Red Dragon, όταν εκδόθηκε.


• Η ανατριχιαστική σκηνή με τον χορό του Μπάφαλο Μπιλ δεν υπήρχε στο σενάριο της ταινίας, μόνο στο βιβλίο. Ο ηθοποιός Τεντ Λεβίν επέμενε να μπει, επειδή βοηθούσε καλύτερα στην απεικόνιση του διαταραγμένου χαρακτήρα που έπαιζε. Το κομμάτι που ακούγεται είναι το new wave hit του 1987, «Goodbye Horses», από την Q Lazzarus.


• Αν και στην ταινία τονίζεται ξεκάθαρα ότι ο χαρακτήρας του Μπάφαλο Μπιλ δεν είναι τρανσέξουαλ ή γκέι, θεωρείται αμφιλεγόμενος από την LGBT κοινότητα για τον αρνητικό τρόπο που παρουσιάζουν ένα διεμφυλικό άτομο. Παρ' όλα αυτά, ο Ντέμι αργότερα παραδέχτηκε ότι δεν υπήρχαν αρκετές θετικές απεικονίσεις γκέι χαρακτήρων στον κινηματογράφο όταν βγήκε η ταινία.


• Η Σιωπή των Αμνών θεωρείται φεμινιστική ταινία για τον τρόπο που δείχνει τον αγώνα της Κλαρίς να επιβιώσει σε ένα γεμάτο εμπόδια ανδροκρατούμενο και πατριαρχικό περιβάλλον που δεν τη θεωρεί ισάξια με τους άνδρες συναδέλφους της.

Η Κλαρίς, ο Χάνιμπαλ και οι αμνοί που δεν σιωπούν ποτέ Facebook Twitter
Ο Άντονι Χόμπικνς ενσάρκωσε μοναδικά τον Χάνιμπαλ Λέκτερ στη «Σιωπή των Αμνών» και κέρδισε το Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου.


• Το φιλμ άλλαξε τον τρόπο που απεικονίζονται οι δολοφόνοι στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση. Σύμφωνα με την «Guardian», μέχρι τότε «τα φιλμ με ψυχωτικούς κατά συρροή δολοφόνους ήταν φτηνές και κακές αποθεώσεις του gore, ταινίες όπως το Παρασκευή και 13, το Hallowen και το Texas Chainsaw Massacre, ή grindhouse φιλμ όπως το Henry: Portrait of a serial killer. Οι κατά συρροή δολοφόνοι ήταν σαν μπαμπούλες με γάντζους για χέρια και πρόσωπα που λιώνουν, καλυμμένα με λαστιχένιες μάσκες. Αντίθετα, ο Λέκτερ ήταν εξαιρετικά έξυπνος, με άψογους τρόπους, παιγμένος από έναν ηθοποιό με απίστευτα προσόντα».


• Η Σιωπή των Αμνών έγινε και μιούζικαλ-παρωδία το 2005, με τίτλο Silence! The Musical.


• Η τηλεοπτική σειρά «Hannibal» διήρκεσε μόνο τρεις σεζόν, από το 2013 μέχρι το 2016.


• Κάθε επεισόδιο του «Hannibal» παίρνει τον τίτλο του από ένα διαφορετικό εξωτικό φαγητό ή αφέψημα. Η σειρά φημίζεται για τη food stylist της, Τζάνις Πουν.

Η Κλαρίς, ο Χάνιμπαλ και οι αμνοί που δεν σιωπούν ποτέ Facebook Twitter
Ο Έντουαρντ Νόρτον ως Γουίλ Γκράχαμ στον «Κόκκινο Δράκο».


• Ο Ντέιβιντ Τέναντ (Doctor Who) πέρασε από οντισιόν για τον ρόλο του Λέκτερ στη σειρά, πριν πάει στον Mίκελσεν, ενώ η Γκίλιαν Άντερσεν αντικατέστησε την Άντζελα Λάνσμπερι(!) στον ρόλο της ψυχιάτρου του Χάνιμπαλ, Bedelia du Maurier. Για τον ρόλο του Γουίλ Γκράχαμ, o Mίκελσεν ήταν αυτός που πρότεινε τον Χιου Ντάνσι.


• Εκτός από τον Χιου Ντάνσι και τον Γουίλ Γκράχαμ, που είναι ο μοναδικός πράκτορας που συλλαμβάνει τον Λέκτερ, τον ρόλο έχουν υποδυθεί ο Έντουαρντ Nόρτον (Red Dragon, 2002) και ο Γουίλιαμ Πέτερσεν (Manhunter, 1986), που, μεταξύ μας, είναι και ο καλύτερος από τους τρεις.


• Ο Mίκελσεν, o δεύτερος πιο πολυσυζητημένος Χάνιμπαλ, βάσισε την ερμηνεία του στους αληθινούς κατά συρροή δολοφόνους Άλμπερτ Φις, Τζέφρι Ντάμερ και τον σχετικά άγνωστο Dr Alfredo Balli Trevino, που έδρασε στο Μεξικό.


• Στον τηλεοπτικό «Hannibal» μπορούσε να δει κανείς τους πιο βίαιους και αιματηρούς φόνους. Το μόνο που απαγορευόταν ήταν να φανεί ο πισινός ενός θύματος, εφόσον αυτό ήταν γυμνό.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

9 αναπάντεχα κινηματογραφικά ζευγάρια που έγραψαν ιστορία

Οθόνες / 9 αναπάντεχα κινηματογραφικά ζευγάρια που έγραψαν ιστορία

Από τους Μπόνι και Κλάιντ ως τον Χάνιμπαλ Λέκτερ και την Κλαρίς Στάρλινγκ, αυτά τα αταίριαστα ντουέτα έγραψαν ιστορία, όπως τη δική του ιστορία γράφει και κάθε pairing του METAXA 12 Αστέρων με απροσδόκητες γεύσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ