Marianne Faithfull για τον κορωνοϊό: Ήμουν σε πολύ σκοτεινό μέρος, μάλλον ήταν ο θάνατος- Ίσως να μην ξανατραγουδήσω

Marianne Faithfull για τον κορωνοϊό: Ήμουν σε πολύ σκοτεινό μέρος, μάλλον ήταν ο θάνατος- Ίσως να μην ξανατραγουδήσω Facebook Twitter
ΕPA
0

Για την μάχη της με τον κορωνοϊό και τις χρόνιες επιπτώσεις του, που ίσως δεν της επιτρέψουν να ξανατραγουδήσει, μίλησε η Marianne Faithfull στον Guardian.

«Ήμουν σε ένα πολύ σκοτεινό μέρος, μάλλον ήταν ο θάνατος», ανέφερε χαρακτηριστικά η σπουδαία Βρετανίδα ερμηνεύτρια και μίλησε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ακόμη με τους πνεύμονες και τη μνήμη της, μετά την περιπέτεια με τον κορωνοϊό.

Η Faithfull διαγνώστηκε θετική στον ιό τον περασμένο Απρίλιο, σε περίοδο που ηχογραφούσε το 21ο σόλο άλμπουμ της με τίτλο «She Walks in Beauty», ενώ ήταν στα σκαριά μία βιογραφική ταινία βασισμένη στην αυτοβιογραφία της που εκδόθηκε το 1994.

Η ίδια δεν θυμάται τίποτα από τη στιγμή που αρρώστησε ή όταν μεταφέρθηκε εσπευσμένα στην εντατική. «Το μόνο που ξέρω είναι πως βρισκόμουν σε ένα πολύ σκοτεινό μέρος, μάλλον ήταν ο θάνατος», δηλώνει στον Guardian.

Η τραγουδίστρια, που στο παρελθόν έχει παλέψει με την κατάχρηση ουσιών, τη βουλιμία, ενώ έχει προσβληθεί από ηπατίτιδα C και καρκίνο του μαστού, παραδέχεται ότι ήταν στην κατηγορία ανθρώπων που κινδυνεύουν περισσότερο από τον κορωνοϊό. Ήταν 73 ετών, με υποκείμενα νοσήματα μεταξύ των οποίων εμφύσημα, λόγω δεκαετιών καπνίσματος. «Εύχομαι να μην είχα πιάσει ποτέ τσιγάρο στη ζωή μου», λέει τώρα.

Όσο νοσηλευόταν, οι εκπρόσωποί της ανακοίνωσαν ότι ανταποκρινόταν καλά στη θεραπεία, όμως η ίδια λέει πως οι γιατροί ήταν λιγότερο αισιόδοξοι. Όταν συνήλθε, διάβασε τα σημειώματά τους και βρήκε τη φράση «μόνο ανακουφιστική αγωγή».

Παρόλα αυτά, η ίδια ανέρρωσε, αν και βιώνει ακόμη κάποιες επιπτώσεις. «Τρία πράγματα: η μνήμη, η κούραση και οι πνεύμονές μου δεν είναι ακόμη ΟΚ. Πρέπει να παίρνω οξυγόνο. Οι παρενέργειες είναι τόσο παράξενες. Κάποιοι άνθρωποι συνέρχονται, αλλά δεν μπορούν να περπατήσουν ή να μιλήσουν. Φρικτό», περιγράφει.

Η μνήμη της δεν είναι πλέον όπως ήταν. «Είναι τρελό, τα πράγματα που ξεχνάω. Θυμάμαι το μακρινό παρελθόν πολύ καλά. Είναι τα πρόσφατα πράγματα που δεν μπορώ να θυμηθώ. Και αυτό είναι απαίσιο. Δεν πιστεύετε πόσο φρικτό είναι», αναφέρει.

Ίσως το τελευταίο άλμπουμ

Παρόλα αυτά, επέστρεψε γρήγορα στη δουλειά και ολοκλήρωσε το άλμπουμ, το οποίο θα κυκλοφορήσει τον Απρίλιο. Ίσως όμως αυτό να είναι το τελευταίο της. Λόγω των επιπτώσεων του κορωνοϊού στους πνεύμονές της, αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να τραγουδήσει.

«Και ίσως να μην μπορέσω να τραγουδήσω ποτέ ξανά», λέει. «Ίσως τελείωσε. Θα ήμουν απίστευτα αναστατωμένη αν ίσχυε κάτι τέτοιο, όμως από την άλλη είμαι 74 ετών. Δεν νιώθω καταραμένη, δεν νιώθω ανίκητη. Απλά νιώθω άνθρωπος γα****», προσθέτει η Faithfull.

«Αυτό που μου δίνει ελπίδα είναι ότι πιστεύω στα θαύματα. Η γιατρός μου είπε ότι δεν πιστεύει πως θα αναρρώσουν ποτέ οι πνεύμονές μου. Και τελικά κατέληξα σε αυτό: ΟΚ, μπορεί να μην αναρρώσουν, μπορεί- με ένα θαύμα- να αναρρώσουν. Δεν ξέρω γιατί πιστεύω στα θαύματα, απλά το κάνω. Ίσως πρέπει, λόγω του ταξιδιού μου, των πραγμάτων στα οποία υπέβαλα τον εαυτό μου, το ότι έχω φτάσει ως εδώ και είμαι ΟΚ. Ακούγεται γλυκανάλατο;», αναρωτιέται και καταλήγει «Πρέπει να ελπίζουμε, είναι σημαντικό. Κι εγώ το κάνω. Είμαι ακόμη εδώ».

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Chanel μεταμόρφωσε έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό του μετρό σε πασαρέλα στη Νέα Υόρκη

Πολιτισμός / Η Chanel μεταμόρφωσε έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό του μετρό σε πασαρέλα στη Νέα Υόρκη

Η επίδειξη Métiers d’Art, που η Chanel παρουσιάζει κάθε Δεκέμβριο σε κάποιον εντυπωσιακό προορισμό, από την Ιαπωνία μέχρι τη Σενεγάλη, είναι αφιερωμένη στα ιστορικά ατελιέ που έχει εντάξει στο δυναμικό της για να διατηρήσει ζωντανή την παραδοσιακή τεχνική
LIFO NEWSROOM
Είδαμε την έκθεση με τα 83 αριστουργήματα στο Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Πολιτισμός / Είδαμε την έκθεση με τα 83 αριστουργήματα στο Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Η εξέλιξη της τέχνης από τον ιμπρεσιονισμό έως την ποπ αρτ ξεδιπλώνεται μέσα από έργα 45 κορυφαίων δημιουργών της νεότερης και σύγχρονης τέχνης, συνθέτοντας ένα μοναδικό και συναρπαστικό εικαστικό πανόραμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Μαλλουρής: An Evening Botanist

Πολιτισμός / An Evening Botanist: Θεραπεία, επιθυμία και απόλαυση σε μια έκθεση

Στην έκθεση An Evening Botanist ο Ανδρέας Μαλλουρής εξετάζει πώς διαφορετικές πρακτικές που συνδέονται με τη θεραπεία, τη σωματική επιθυμία και την απόλαυση, ενεργοποιούν υλικότητες και μέσω αυτών, το κοινωνικό σώμα. Η έκθεση αναπτύσσεται στο όριο ανάμεσα στο χειρουργικό και το ερωτικό, μεταφέροντας κλινικές διαδικασίες σε ένα γλυπτικό λεξιλόγιο.
LIFO NEWSROOM
Ελληνικός …Ντίκενς, Μάικλ Κέιν και μια ταινία-σοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Ελληνικός …Ντίκενς, Μάικλ Κέιν και μια ταινία-σοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» που αφήνει τους θεατές συγκλονισμένους, η τελευταία παράσταση του Μάικλ Κέιν και της Γκλέντα Τζάκσον, μια ελληνική διασκευή της «Χριστουγεννιάτικης Ιστορίας» και μια ιρλανδική ιστορία ενηλικίωσης, υποψήφια για βραβείο LUX, στο κινηματογραφικό πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Σταύρος Ξαρχάκος: Η δήλωσή του υπέρ του Γιώργου Χατζιδάκι αναφορικά με την περιοδεία αφιέρωμα στον Μάνο Χατζιδάκι

Πολιτισμός / Σταύρος Ξαρχάκος: «Η συζήτηση για τις συναυλίες πρέπει να τελειώνει εδώ - Τα υπόλοιπα είναι απλώς κουτσομπολιό»

Η δήλωση του Σταύρου Ξαρχάκου υπέρ του Γιώργου Χατζιδάκι, ο οποίος αντιδρά νομικά στην περιοδεία-αφιέρωμα στον πατέρα του, χωρίς την άδειά του
LIFO NEWSROOM
11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου – τα βραβεία

Πολιτισμός / 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου – τα βραβεία

Με 77 ελληνικά και ξένα ντοκιμαντέρ, 32 ταινίες μικρού μήκους και μεγάλη προσέλευση κοινού ολοκληρώθηκε την Κυριακή στην Καλαμάτα το 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου (21-30/11).
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το CoMuseum του Μουσείου Μπενάκη γιορτάζει τα 15 χρόνια του με ελπίδα για το μέλλον

Πολιτισμός / Το CoMuseum του Μουσείου Μπενάκη γιορτάζει τα 15 χρόνια του με ελπίδα για το μέλλον

Με τον τίτλο «Μουσεία και Ελπίδα», το πετυχημένο διεθνές συνέδριο θα διερευνήσει τον ρόλο των μουσείων στη διαμόρφωση ενός πιο συμπεριληπτικού, δημοκρατικού και με περισσότερη ενσυναίσθηση κόσμου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ