Ο Ζαν-Μπατίστ Τιερέ -παρόλο που η οικογένειά του δεν είχε σχέση με το θέατρο- λάτρευε από πολύ μικρός όλα τα ασήμαντα, ανόητα πράγματα που προκαλούν γέλιο. Εκπαιδεύτηκε να γίνει ξυλουργός, έγινε ηθοποιός και αργότερα έβγαινε ως κομπέρ σε καμπαρέ κι έκανε σόου. Το όνειρό του όμως ήταν να γίνει κλόουν.

Η Βικτόρια Τσάπλιν είναι το τέταρτο από τα οχτώ παιδιά του Τσάρλι Τσάπλιν και της κόρης του Ευγένιου Ο'Νιλ, ο οποίος της αποκλήρωσε επειδή παντρεύτηκε τον Τσάρλι! Μέχρι τα δεκαοκτώ της ζούσε με τους γονείς της στο Vevey, κοντά στη Λοζάνη, κάνοντας μαθήματα χορού. Είχε ήδη παίξει σε μια ταινία του πατέρα της (στο A Countess from Hong Kong) και ετοιμαζόταν να πρωταγωνιστήσει με το ζόρι στην επόμενη ταινία του The Freak, στο ρόλο ενός αγγέλου. Ο πατέρας της το είχε ήδη ανακοινώσει και κάποιο γνωστό περιοδικό της εποχής δημοσίευσε τη φωτογραφία της, βάζοντας ως λεζάντα τη δήλωσή της ότι θα ήθελε να γίνει κλόουν σε τσίρκο. Εκεί ήταν που την είδε για πρώτη φορά ο Τιερέ. Ήταν πολύ όμορφη, με τεράστια γκριζογάλανα μάτια και λαμπερό δέρμα. Της έστειλε ένα γράμμα που της εξηγούσε ότι επρόκειτο να δημιουργήσει ένα νέο είδος τσίρκου κι εκείνη του απάντησε. Της ζήτησε να συναντηθούν κρυφά, εκείνος πήγε στη Λοζάνη, ερωτεύτηκαν κεραυνοβόλα και κλέφτηκαν. Ο πατέρας της έγινε έξαλλος και... την αποκλήρωσε. Το The Freak δεν γυρίστηκε ποτέ.

Στις αρχές της δεκαετίας του '70, ο Τιερέ και η Βικτόρια έφτιαξαν το Cirque Imaginaire στη Γαλλία και δούλεψαν μαζί από την αρχή και χωρίς διακοπή μέχρι σήμερα, για 35 χρόνια σχεδόν, ταξιδεύοντας διαρκώς από μέρος σε μέρος, περιοδεύοντας σε ολόκληρο τον κόσμο. Απέκτησαν μαζί δύο παιδιά που ακολούθησαν το δρόμο τους: τον Τζέιμς και την Ορέλια. Το Cirque Imaginaire πήρε μυθικές διαστάσεις με την πάροδο των χρόνων, φέρνοντας φρέσκο αέρα σε ένα είδος που ήταν παλιό και γραφικό. Με πρόγραμμα βασισμένο στο αβάν-γκαρντ θέατρο και με ρίζες στο τσίρκο της αρχαίας Ρώμης δεν είχε ούτε ζογκλέρ, ούτε άγρια ζώα στη σκηνή. Αντί γι' αυτά, η Βικτόρια, με μεταμοντέρνες χορογραφίες ζωντάνευε μπροστά στα μάτια του κοινού τις κινήσεις του κάβουρα, εντόμων και πουλιών. Δεν είχαν καν τέντα και τροχόσπιτα. Έπαιζαν σε θέατρα και κατάφεραν να αλλάξουν την ιδέα που έχει το κοινό για το τσίρκο για πάντα.

Critic's Choice

Το αόρατο τσίρκο
Τα γεμάτα χάρη ακροβατικά της Βικτόρια Τσάπλιν έρχονται σε πλήρη αντίθεση με το ατίθασο κλοουνίστικο νούμερο του άντρα της. Όπως φαίνεται, φτιάχνουν τα σκετς ξεχωριστά και μετά τα συρράπτουν σαν μια σειρά από βινιέτες.
«Independent», 1994