Η Συλλογή Γιώργου Οικονόμου παρουσιάζει την έκθεση ‘Taryn Simon, Έργα από τη Συλλογή Γιώργου Οικονόμου’. Η έκθεση, που συνοδεύεται από κείμενο του Nicholas Cullinan, επιμελητή στο Τμήμα Μοντέρνας και Σύγχρονης Τέχνης του Metropolitan Museum of Art της Νέας Υόρκης, σε συνεργασία με τη Skarlet Smatana, Διευθύντρια της Συλλογής Γιώργου Οικονόμου, παρουσιάζει επιλογές από τα πιο σημαντικά έργα της Taryn Simon, όπως The Picture Collection, A Living Man Declared Dead and Other Chapters I-XVIII, Contraband και An American Index of the Hidden and Unfamiliar.

Η Taryn Simon γρήγορα καθιερώθηκε ως μια από τις πιο σημαντικές φωτογράφους της εποχής μας. Οι καθηλωτικά όμορφες εικόνες της, η διαπεραστική της ματιά και τα αυστηρά όσο και ευφυή έργα της συνεχίζουν τη δουλειά των μεγάλων Αμερικανών φωτογράφων, από το αντικειμενικό, ντοκιμαντερίστικο ύφος του Walker Evans ως τη ροπή της Diane Arbus προς το παράδοξο και το απροσδόκητο.

Τα έργα που παρουσιάζονται στο χώρο της Συλλογής Γιώργου Οικονόμου καλύπτουν την τελευταία εξαετία από τη δουλειά της Simon. Ξεκινούν από τα παλαιότερα An American Index of the Hidden and Unfamiliar, του 2007, όπου η Simon καταγράφει χωρίς προσωπική συναισθηματική εμπλοκή μια σειρά από τοποθεσίες και πολιτιστικά προϊόντα, όπως το χυτήριο των Smith & Wesson στη Μασαχουσέτη (εταιρεία που διατηρεί ακόμη και σήμερα την πρωτοκαθεδρία στην παραγωγή πιστολιών στις ΗΠΑ), ή το στούντιο εκπομπής της Alhurra TV στη Virginia - ένα τηλεοπτικό δίκτυο στην Αραβική γλώσσα που χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών και μεταδίδει ειδήσεις και πληροφορίες από την Αμερική προς τον αραβόφωνο κόσμο. Το αυξανόμενο ενδιαφέρον και η ενασχόληση της Simon με διάφορες μεθόδους ταξινόμησης εκδηλώνονται όχι μόνο μέσα από την παράθεση παράνομων αντικειμένων στο Contraband, έργο του 2010, που περιλαμβάνονται από τσιγάρα ως επώνυμες τσάντες-μαϊμού, όλα φωτογραφημένα με έναν ψυχρό, κλινικό τρόπο, ως τα ανθρώπινα μοντέλα του A Living Man Declared Dead and Other Chapters I- XVIII, σειράς που πραγματοποιήθηκε την τετραετία 2008-2011, τα έργα της οποίας ανιχνεύουν τη γενεαλογία μιας σειράς από συγγένειες εξ αίματος σε ολόκληρο τον κόσμο. Tο πιο πρόσφατο έργο της Simon, The Picture Collection, του 2012, είναι ένα μοναδικό εγκυκλοπαιδικό αρχείο εικόνων που άντλησε η καλλιτέχνιδα από τις περισσότερες από 1,2 εκατομμύρια εικόνες που διαθέτει η Δημόσια Βιβλιοθήκη της Νέας Υόρκης. Περιλαμβάνονται εικόνες από καρτ ποστάλ ως φωτογραφίες από περιοδικά, τις οποίες η Simon ταξινόμησε σε πίνακες ανά κατηγορίες, όπως «Χειραψίες» και «Εκρήξεις». Μέσω αυτής της ταξινόμησης και έρευνας σε ιστορίες που παρέμειναν αθέατες ή παραμελημένες, η Simon συνεχίζει την αιχμηρή και οξυδερκή παρατήρηση ενός πολιτισμού καθόλα συνηθισμένου, αλλά και τόσο συναρπαστικού.