Ο Κωνσταντίνος Τζούμας όπως τον βλέπουν οι φίλοι του

Κωνσταντίνος Τζούμας Facebook Twitter
Φωτό: Πάνος Μιχαήλ
1

Υπάρχουν μερικοί άνθρωποι, λίγοι, σαν τον Κωνσταντίνο, που κυκλοφορούν ανάμεσά μας με ελαφράδα κι εμμονή. Η στάση τους απέναντι στα πράγματα της ζωής είναι πριγκιπική. Σου δίνουν, δηλαδή, απ’ το περίσσευμά τους κι όχι απ’ το υστέρημα… Κάθονται συνήθως στην ίδια πάντα θέση στα καφενεία, σαν να πιάνουν στασίδι...

Πάντα, όταν περνάω από το Φίλιον με το μηχανάκι, ρίχνω ασυναίσθητα μια μάτια μήπως δω μέσα τον Κωνσταντίνο. Με ησυχάζει να ξέρω πως υπάρχουν κάποιοι τέτοιοι άνθρωποι εδώ γύρω, σαν κι αυτόν, με συνέπεια και συνοχή, που χωρίς να βαραίνουν την πόλη με βαρύγδουπες θέσεις και στάσεις, τη νοηματοδοτούν. Καταγράφουν και παρατηρούν ανθρώπους, συμπεριφορές, ατμόσφαιρες, μια ωραία τσάντα, μια ωραία κουβέντα, ένα ενδιαφέρον βλέμμα, έτσι, για την απόλαυση της παρατήρησης κι όχι για κάποιον χρησιμοθηρικό λόγο. Σε κάποιους, οι καρποί αυτής της παρατήρησης γίνονται απλώς σοφία, σε άλλους ποιήματα, σε άλλους μυθιστορήματα.

Όταν ακούω τον Κωνσταντίνο να μιλάει στην εκπομπή του, νιώθω κάτι υπνωτιστικό. Σαν να σου ρίχνει απαλά, ανεπαίσθητα, ευγενικά, ένα γλυκό δηλητήριο στις φλέβες. Το ίδιο μου έχει συμβεί και με τα βιβλία του. Μέρες μετά σκεφτόμουν τι ήταν αυτό που διάβασα. Μου ήρθε στο μυαλό η Αισθηματική Αγωγή του Φλωμπέρ. Η καταγραφή και τα ήθη μιας παρέας και μιας εποχής που χάθηκαν πια. Άλλοι μεγάλωσαν, άλλοι έγιναν αγνώριστοι, άλλοι αυτοκτόνησαν, όμως πρόλαβαν να χαράξουν για πάντα το δέρμα της πόλης, ή μάλλον ενός φαντασιακού τετραγώνου της πόλης, με ανεξίτηλα πολύχρωμα χρώματα

Όλια Λαζαρίδου

Η εκπομπή του Κωνσταντίνου Τζούμα είναι σπουδαία γιατί διαθέτει ξεχωριστά σχόλια, προσωπικό στυλ και πολύ ενδιαφέρουσα μουσική, χαρακτηριστικά που κάνουν μια εκπομπή να ξεχωρίζει. Ο τρόπος που την παρουσιάζει είναι εντελώς προσωπικός και δεν ξέρω κανέναν άλλο στο ραδιόφωνο που να κάνει κάτι αντίστοιχο. Έχει ένα σαρκαστικό στυλ δανδή και σχολιάζει τα θέματα της επικαιρότητας που επιλέγει εύστοχα και καυστικά, προκαλώντας το ενδιαφέρον και το γέλιο των ακροατών.

Αν και δεν είναι μια αμιγώς μουσική εκπομπή, μια και δεν βασίζεται μόνο σε αυτή, οι μουσικές επιλογές της Κάφκα βοηθάνε αρκετά στην επιτυχία της.

Είναι μια πολύ καλή επιμελήτρια και παραγωγός, διαλέγει καλά κομμάτια κι έχει εξαιρετική χημεία με τον Τζούμα, ο οποίος παίρνει πάσες από τα τραγούδια που τον βοηθάνε στην ανάπτυξη του χιούμορ του. Μια εξαιρετική εκπομπή, σπάνια για το ελληνικό ραδιόφωνο..

Γιάννης Πετρίδης

Θέατρο
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Θέατρο / Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Διεθνείς σκηνοθέτες και σχήματα, δυνατά καστ, κλασικά και σύγχρονα έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων: Το φθινοπωρινό ρεπερτόριο των αθηναϊκών σκηνών το λες και φιλόδοξο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βέντερς, Σουίντον, Ροντρίγκες, Λάνθιμος και Αγγελάκας: Αυτό είναι το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Θέατρο / Σουίντον, Λάνθιμος, Βέντερς, Ροντρίγκες και Αγγελάκας: Το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Η Στέγη γιορτάζει τα 15 χρόνια της με ένα πρόγραμμα άκρως οικογενειακό, δημιουργικό και, όπως πάντα, με πολλές εκπλήξεις και απρόσμενες συναντήσεις δημιουργών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Θέατρο / Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Τέσσερις φορές βρέθηκαν στο ίδιο μέρος ο Χίτλερ και ο Φρόιντ. Τι θα γινόταν αν είχαν συναντηθεί; Αυτό επιχειρεί να διανοηθεί το θεατρικό έργο «Ο δρ Φρόιντ θα σας δει τώρα, κυρία Χίτλερ» που ανεβαίνει αυτές τις μέρες στο Λονδίνο.
THE LIFO TEAM
Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια