Ο ιδανικός μας ηγέτης

Ο ιδανικός μας ηγέτης Facebook Twitter
32
  • Σε ένα πράγμα συμφωνούμε όλοι (εκτός από τους αναρχικούς): χρειαζόμαστε καλούς πολιτικούς. Οι παλιότεροι (αλλά και οι σημερινοί) μας βούλιαξαν, μας κορόιδεψαν, μας χρεοκόπησαν. Είτε από ανικανότητα, είτε από συμφέρον (είτε και τα δύο), τα έκαναν θάλασσα.
  • Πού θα τους βρούμε; Και πώς θα τους αξιολογήσουμε;
  • Λέμε πως ένας καλός πολιτικός πρέπει να έχει γνώσεις. Όμως, είδαμε πως οι καθηγητές και τεχνοκράτες δεν αποδίδουν πάντα. Και όχι μόνον αυτό. Λόγω υπερβολικής γνωστικής οίησης, διαφωνούν και συγκρούονται. Προχθές ο πρόεδρος των δικηγόρων έβγαλε τον συνταγματολόγο αντισυνταγματικό.
  • Βλέπουμε τους ξένους. Ο –μισητός σε εμάς– Σόιμπλε εκλέγεται κάθε χρόνο καλύτερος υπουργός Οικονομικών της Ευρώπης. Και δεν είναι καν οικονομολόγος. Αυτό δεν φαίνεται να ενοχλεί κανένα (εκτός από τον Γιάννη Πρετεντέρη, που προ ημερών κραύγασε: «Μαζέψτε τον!» και μου θύμισε το: «Δεξιότερα, Κουροπάτκιν!»).
  • Άρα, δεν είναι θέμα γνώσεων. Αλλά, πάλι, χωρίς γνώσεις; Θα εμπιστευόσασταν κάποιον κουμπούρα που μπερδεύει τους υδατάνθρακες με τους υδρογονάνθρακες;
  • Θέλουμε, βέβαια, να είναι έντιμοι. Όμως, αυτό συνήθως αποδεικνύεται εκ των υστέρων. Όσο δεν είσαι κοντά στη χύτρα (ή δεν έχεις κουτάλα, που έλεγε και ο Ροΐδης), αναγκαστικά είσαι τίμιος. Μόνον όταν εμφανιστεί το «δωράκι» των 500.000.000 (πού είσαι Ανδρέα!), θα φανεί πόσο αντέχεις στον πειρασμό.
  • Πρέπει όμως να σε θέλει και ο κόσμος. Καλός, λένε, ήταν ο Μόντι – κι έσωσε την Ιταλία από τη χρεοκοπία. Αλλά στις εκλογές έψαχνε την ψήφο του. Πήρε το ένα τρίτο από τον Μπέπε Γκρίλλο. Που μπορεί να είναι θαυμάσιος διασκεδαστής – αλλά θα του εμπιστευόσασταν το μαγαζί σας;
  • Και, φυσικά, πρέπει να είναι αποτελεσματικός. Το πιο δύσκολο στην Ελλάδα, όπου παίρνουμε αποφάσεις, ψηφίζουμε νομοσχέδια, βγάζουμε διατάξεις – και δεν εφαρμόζουμε απολύτως τίποτα.
  • Μάλλον πρέπει να καταφύγουμε στη βιοτεχνολογία. Συνδυάζοντας γονίδια να φτιάξουμε τον τέλειο πολιτικό. Που να έχει τη σοφία του Βενιζέλου (Ελ.), την ευαισθησία του Τρικούπη, τη γοητεία του Ανδρέα, την αποφασιστικότητα του Καραμανλή (πρεσβύτερου), την εντιμότητα του Πλαστήρα και τον δυναμισμό του Έβερτ (ή Μπουλντόζα). Μόνο ένας τέτοιος θα μπορούσε να γίνει οδοστρωτήρας, παγοθραυστικό και να ανοίξει δρόμο για την ανάκαμψη.
  • Δυστυχώς, η βιοτεχνολογία αργεί ακόμα. Οπότε, βολευτείτε με αυτούς που έχουμε και απολαύστε μία ακόμα ωραία άνοιξη και ένα Καλό Πάσχα. Καθότι μετά δεν ξέρουμε τι μας περιμένει...
32

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

18 σχόλια
Απο πού και ως πού υπάρχουν ειδικοί στην πολιτικοί. Ποιά είναι η επιστήμη της πολιτικής, πού διαδάσκεται να πάμε όλοι. Απο πού και ως πού ο Μπέπε Γκρίλο είναι διασκεδαστής υποτιμιτικά, και η γνώμη του είναι υποδεέστερη του όποιου Μόντι Τεχνοκράτη που υπερασπίζεται απλώς τα τραπεζικά συμφέροντα;Οι αρχαίοι έλληνες είχαν κατανοήσει ότι δέν υπάρχουν ειδικοί στην πολιτική. Ο ειδικότερος για να κρίνει είναι αυτός που την υφίσταται. Αρκεί να έχει πρόσβαση σε σωστή πληροφόρηση, πράγμα που με τους υπεύθυνους και γνώστες πολιτικούς τόσα χρόνια έχει χαθεί. Οταν τα κυρίαχα έντυπα και κανάλια κάνουν το πάν για να τον αποπροσανατολίσουν και να τον τρομάξουν. Θα περιμέναμε οι δήθεν πνευματικοί ηγέτες αυτού του τόπου να παρείχαν τη σωστή πολιτική ανάλυση. Αλλα και οι ίδιοι είναι κατα τα φαινόμενα βαθιά νυχτωμένοι πολιτικά. Μήν περιμένετε τίποτα απο αυτούς ούτε απο φωτισμένους ηγέτες που προβάλλονται απο κάπου. Υπάρχουν ηγέτες ανάμεσά μας. Υπάρχουν άνθρωποι που η φωνή τους δέν θα ακουστέι παρα μόνο στο διαδίκτυο. Και δέν εννοώ τίποτα νεοφιολελέυθερα μορφώματα ούτε φασίστες. Αναζητήστε τους μόνοι σας.
Νομιζω οτι εκτος απο τους αναρχικους, οι αλλοι που δεν συμφωνουν ειναι οι Ελβετοι. Δεν εχω γνωρισει κανεναν που να ξερει το ονομα Ελβετου πολιτικου. Αυτο, το βρισκω υπεροχο, και ενδεικτικο.
Δυστυχως το οτι πολλοι Ελληνες μιλανε για "εθνικη συνειδηση" δεν ειναι παρα απλα και μονο λογια, γιατι στη πραξη η "εθνικη συνειδηση" φτανει ΜΟΝΟ μεχρι τα ορια της "προσωπικης στρουγκας" του καθενος απο εμας. Για πολλους η "εθνικη συνειδηση" επικαλειται ΜΟΝΟ οταν κατι απειλει τον μισθο τους, το σπιτι τους, το εξοχικο τους και τις καταθεσεις τους. Δυστυχως ΜΟΝΟ τοτε πολλοι Ελληνες τρεχουν αλαφιασμενοι να τραβηξουν -για αλλη μια φορα- απο το καλαθι των αχρηστων οπου ειχαν πεταξει την "εθνικη συνειδηση", την "τιμη της πατριδας" και την "τιμη της ανθρωπινης ψυχης". Οχι μονο ο απλος κοσμος, αλλα πολυ περισσοτερο οι "πανσοφοι και πεφωτισμενοι" πολιτικοι ηγετες της Ελλαδας θα πρεπει καποτε να απελευθερωθουν απο την "ιδεολογια της προσωπικης στρουγκας" και να αφιερωθουν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ στην "τιμη της πατριδας" και την "τιμη της ανθρωπινης ψυχης". Εαν ο Ελληνικος λαος και πολυ περισσοτερο οι Ελληνες πολιτικοι ηγετες δεν εχουν καταλαβει ακομα, οτι η "ιδεολογια της στρουγκας" οδηγει την χωρα στην καταστροφη, οπως λετε και εσεις Κε Δημου "... δεν ξερουμε τι μας περιμενει"
να υπενθυμισω οτι ο δημου ειχε γραψει "καθε σκεπτομενος ανθρωπος οφειλει να ειναι αντιεξουσιαστης"μετα εγινε "ακολουθος" του μανου και του τζημερου.
Πρώτον δεν έγινε "ακόλουθος" κανενός. Και σαφώς όχι του Τζήμερου.Δεύτερον: Ο Μάνος είχε το πιο ριζοσπαστικό και αντιεξουσιαστικό πρόγραμμα από οποιονδήποτε έλληνα πολιτικό - γι αυτό άλλωστε και δεν τον άντεξε κανένα κατεστημένο κόμμα.
"Μάνος είχε το πιο ριζοσπαστικό και αντιεξουσιαστικό πρόγραμμα από οποιονδήποτε έλληνα πολιτικό "μαστα. ο θατσερικος ειχε αντιεξουσιαστικο προγραμμαοι μοντυ παιθον παραδιδουν το σοου τους.
- Το κράτος απορροφά πολλά ταλέντα τα οποία στερείται ο ιδιωτικός τομέας.- Το κράτος απορροφά πολλά κεφάλαια (για να πληρώσει τα χρέη του), τα οποία τα στερείται ο ιδιωτικος τομέας.Το ότι τις τελευταίες δεκαετίες στη Δύση αυξάνονται ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ το μέγεθος του κράτος και τα χρέη, αυτό δεν το πρόσεξε κανείς;Το κράτος μόνο να δαπανά ξέρει. Κάποιες κρατικές δαπάνες είναι καλές και αναγκαίες, αλλά σε πολλές χώρες οι περισσότερες είναι άχρηστες.
Τρανό παράδειγμα του πως ο Έλληνας επιλέγει τους πολιτικούς του εϊναι η τύχη που επιφύλαξε στον Στέφανο Μάνο, εναν πολιτικο με ήθος όραμα και ρεαλιστικές προτάσεις. Τον μαύρισε και τον εστειλε στο σπιτι του, κρατωντας λαοπλανους και ημετερους να κάνουν πάρτυ για άλλη μιά φορά.
Αγαπητέ Κε Νίκο ΔήμουΟι πολιτικοί είναι σαρξ εκ της σαρκός του λαού! Φυσικά δεν είναι όλοι ίδιοι! Αλλά από την στιγμή που γίνεσαι πολιτικός, αν θέλεις να παραμείνεις, πρέπει να γίνεις κοινωνός ενός συστήματος! Το σύστημα αυτό είναι φτιαγμένο κατ’ εικόνα και κατ’ ομοίωση της κοινωνίας που το έχει εκθρέψει! Αλλαγές επί τα βελτίω του συστήματος είναι δυνατόν να γίνουν μόνο μετά από «κάποια εθνική καταστροφή» όπως έλεγε ο αείμνηστος Μάνος Χατζηδάκης! Στην αρχαία Αθήνα, γενέτειρα του συστήματος της δημοκρατίας, δημοκρατία σήμαινε εκείνο το πολίτευμα όπου τον λόγο είχε ο δήμος, όχι όλος ο λαός!!! Δηλαδή ψήφο είχαν… «όλοι», ΕΚΤΟΣ από τις γυναίκες (ποσοστό μεγαλύτερο του 60%, λόγω πολέμων), τους δούλους, τους δουλοπάροικους, τους μέτοικους, τους απελεύθερους, τους κατάδικους, ακόμα και εκτός των εχόντων υπαλληλική σχέση!!!!Αγαπητέ κ. Δήμου, δώστε μου εμένα το ~ 3-5% του λαού, όπως περίπου συμπεραίνεται ότι ήταν οι υπόλοιποι και θα σας φτιάξω δημοκρατία… « να γλείφετε τα δάκτυλά σας»!!! Τι μέλλει γενέσθαι λοιπόν; Απλό, μέχρι να μορφωθεί πραγματικά ο … «κυρίαρχος» λαός, θα έχουμε ΜΟΝΟΝ «μπλαστρώματα» δημοκρατίας.
Οι δούλοι στην Αθήνα αναφέρει ο Κορνήκλιος Καστοριάδης δέν ήταν παραπάνω απο 1.5 με 2 μέσο όρο ανα αθηναική οικογένεια που μπορεί να είχε κάμποσα παιδιά. Στην Σπάρτη ήταν πολλοί οι δούλοι που έκαναν την διαφορά στον αριθμό. Χωρίς να θέλω να θίξω τις γυναίκες ενδιαφέρονται για την πολιτική πολύ λιγότερο απο τους άνδρες , έτσι κι αλλιώς. Αυτές που ενδιαφέρονται είναι μάλλον οι εξαιρέσεις του κανόνα, πολύ λιγότερες απο τις μισές απο τους ενδιαφερόμενους άνδρες. Αρα δέν έχει καμμία σχέση το ποσοστό που αναφέρετε.
Σε ένα πράγμα συμφωνείτε όλοι (εκτός από τους αναρχικούς). Ότι χρειάζεστε πατερούληδες. Οι αναρχικοί έχουμε περάσει την πολιτικά παιδική ηλικία...
Όλα τα σχόλια υποδηλώνουν βαθειά γνώση και σοφία. Απουσιάζει όμως, συμπαθάτε με, η φαντασία. Οι άνθρωποι, εκλέκτορες ή υποψήφιοι, δεν είναι δυνατόν ν' αλλάξουν σε λογικό χρόνο κι εμείς χανόμαστε. Μήπως όμως μπορει ν' αλλάξει η διαδικασία εκλογής; Μην παραξηγηθώ, μιλάω για ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ.
"Τίμιος"; και τι θα πει τίμιος; Ξεχάσατε ένα πράγμα κ. Δήμου. Τον τομέα εκείνο της Φιλοσοφίας που λέγεται Ηθική. Και η Ηθική δεν επιβάλλεται από κανένα καθεστώς, δεν κατακτάται μέσω της εξειδίκευσης και της πληροφορίας (αντίθετα, απωθείται από αυτές), δεν καλλιεργείται μέσω της Θρησκείας με κανονιστικούς νόμους που προβλέπουν κολάσεις και καζάνια για τους απείθαρχους.Γίνεται κτήμα μέσω της Παιδείας (όχι της εκπαίδευσης, ούτε της εξειδίκευσης, επιμένω), διευρύνοντας τους στενούς ωφελιμιστικούς ορίζοντες του σύγχρονου ανθρώπου και καθιστώντας τους παν-Ανθρώπινους και Α-χρονικούς. Ενδυναμώνεται μέσω της Φιλοσοφίας και της Τέχνης και τέλος βιώνεται και διενεργείται με πράξεις, μέχρι που αυτές οι τελευταίες να γίνουν " Έθος" (=συνήθεια) ( "ἡ δ' ἠθικὴ ἐξ ἔθους περιγίνεται, ὅθεν καὶ τοὔνομα ἔσχηκε μικρὸν παρεκκλῖνον ἀπὸ τοῦ ἔθους." [Αριστοτέλη "Ηθικά Νικομάχεια" 1103a14-26 ])Εσείς λοιπόν κ Δήμου θα είσαστε διατεθειμένος να στηρίξετε ένα τέτοιο εκπαιδευτικό σύστημα που δίνει προτεραιότητα στην καλλιέργεια και τη μόρφωση και αφήνει πίσω την εξειδίκευση και τη χρησιμοθηρική σύνδεση της εκπαίδευσης με τις ανάγκες της "Αγοράς"; Ρητορικό το ερώτημα.
@Michael Sakellariou 2.5.2013 | 10:46> θα είσαστε διατεθειμένος να στηρίξετε ένα τέτοιο εκπαιδευτικό σύστημα που δίνει προτεραιότητα στην καλλιέργεια και τη μόρφωση και αφήνει πίσω την εξειδίκευση και τη χρησιμοθηρική σύνδεση της εκπαίδευσης με τις ανάγκες της "Αγοράς";Εννοείτε ότι το σημερινό σύστημα συνδέει «χρησιμοθηρικά την εκπαίδευση με τις ανάγκες της "Αγοράς"»;
@ ein stepenwolfTo εκπαιδευτικό σύστημα δεν κάνει, σημερα, τίποτα από τα δύο. Ισως κάποιοι να επιθυμούν να "συνδέει «χρησιμοθηρικά την εκπαίδευση με τις ανάγκες της "Αγοράς"».
Αμάν βρε παιδιά - πόσο δεν ξέρετε τον Δήμου! Σαράντα χρόνια παλεύει για ένα βελτιωμένο εκπαιδευτικό σύστημα και του κάνετε άχρηστες ερωτήσεις; (ρητορικές μάλιστα). Ο δε διαχωρισμός ανάμεσα στην "καλλιέργεια" και την "χρησμοθηρία" είναι τεχνητός. Μπορούν θαυμάσια να συνυπάρξουν.
"Οι άνθρωποι είναι βραδυφλεγείς : τα κατανοούν όλα στην επόμενη γενιά."S.J.Lec - Αχτένιστες σκέψεις.Ισως γι΄αυτό δεν μπορούμε να βρούμε τον ιδανικό ηγέτη (εκτός των αναρχικών, που δεν τον χρειάζονται).
Κε ΔήμουΕΠΙΤΡΕΨΤΕ ΜΟΥ ΜΕΡΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ πάνω σε αυτά που γράψατε"Προχθές ο πρόεδρος των δικηγόρων έβγαλε τον συνταγματολόγο αντισυνταγματικό."Το όνομα αυτού του συνταγματολόγου ξεκινάει από Ε και είναι αρχηγός κόμματος που μετέχει στην κυβέρνηση; Αν ναι , τότε ο πρόεδρος των δικηγόρων μπορεί και να μην έχει άδικο."Ο –μισητός σε εμάς– Σόιμπλε εκλέγεται κάθε χρόνο καλύτερος υπουργός Οικονομικών της Ευρώπης."ΑΠΟ ποιους ακριβώς εκλέγεται; Από αυτούς που αντί να πάνε να αφοδεύσουν στην τουαλέτα προτιμούν να κρατηθούν μέχρι την επόμενη "φιλική σύστασή" του; Η από εκείνους που μέχρι την παραμονή των εκλογών του 2004 λέγανε ότι ο τότε πρωθυπουργός ήταν ο "καταλληλότερος"- Ήταν οι ίδιοι που λέγανε, την παραμονή των εκλογών του Μαίου 2012, πως το ΠΑΣΟΚ έβγαζε 20%.Πάντως συμφωνώ με την τελευταία παράγραφό σας , για τα χαρακτηριστικά του ηγέτη!ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ - ΤΗ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΠΟΤΕ!
Δεν έχει σημασία ποιός κυβερνά την Ελλάδα, οι αποφάσεις λαμβάνονται απο κέντρα υπερεθνικά και οι κατά τόπους εθνικοί ηγέτες απλά τις εφαρμόζουν. Δεδομένου οτι η Ελλάδα έχει ελάχιστη επιρροή στα κέντρα λήψης αποφάσεων, είναι σχεδόν αδύνατο να επηρρεάσει και τις πολιτικές. Επομένως, όποιον και να εκλέξουμε, θα κινηθεί σε προκαθορισμένο πλαίσιο και σύμφωνα με την επικρατούσα πολιτική στην Ευρώπη. Υπο αυτό το πρίσμα, η τρικομματική ΝΔ-Πασοκ-Δημαρ είναι μια ιδανική διακυβέρνηση, καθώς εφαρμόζει πιστά τις πολιτικές των κέντρων εξουσίας στα οποία εθελούσια και θεσμοθετημένα υπάγεται η Ελλάδα.
Δυστυχώς, τη φωτισμένη ηγεσία και την υγεία τις ανακαλύπτουμε εκ των υστέρων, όταν τις χάσουμε (οπότε και τις αναζητούμε, εις ματην...Πάντως, η εμφάνιση και δράση τους φαίνεται πως είναι αποτέλεσμα περισσότερο της τύχης (πχ πόλωση της κοινωνίας) κι όχι ορθολογικής επιλογής των κοινωνιών και των πολιτών. Αυτό φαίνεται, εκ πρώτης όψεως, μελετώντας πώς προέκυψαν οι Τρικούπης, Βενιζέλος, Πλαστήρας, Καραμανλής και Αντρέας.1. Ο Τρικούπης προέκυψε από την αντιδικία του με το βασιλιά, καθώς υπήρξε δημιουργικός επικριτής της βασιλικής δεσποτείας με το περίφημο άρθρο του "Τις πταίει;" (το 1874), κάτι που έπεσε όμως στην αντιληψη ενός έξυπνου βασιλιά (Του Γεωργίου του Α΄) ο οποίος αποδέχτηκε της Αρχή της Δεδηλωμένης (1875), οπότε τέθηκαν οι βάσεις του υγιούς κοινοβουλευτισμού στην Ελλάδα (ασχέτως εάν ο τελευταίος δεν... γιατρεύτηκε ποτέ). Όμως, μετά την πτώχευση του ΄93, όλοι ξεχάσανε τον εκσυγχρονιστή και σοφό Τρικούπη, εξ ου και το παράπονό του "Ανθ΄ ημών, Γουλιμής".2. Η έριδα έφερε στην επιφάνεια και το χαρισματικό Βενιζέλο ο οποίος αρχικά αντιπαρατέθηκε στον διάδοχο Κωνσταντίνο, όταν εκείνος ο βλαξ ήταν αρμοστής στην Κρήτη (ως εντολοδόχος των μεγάλων δυνάμεων). Η υπεροχή του Βενιζέλου έναντι του προανεφερθένος βλακός, τον έκανε δημοφιλη στους κινηματίες που τον κάλεσαν αργότερα, το 1909.Από τύχη ο Βενιζέλος ήταν ευφυέστατος, ορθολογιστής, οργανωτικός, γλωσσομαθής κλπ. Δεν τον επέλεξαν για αυτά του τα χαρίσματα, αλλά επειδή είχε ξεχωρίσει ως αντιβασιλικός πόλος και αδιαφιλονίκητη αρχηγική προσωπικότητα.3. Ο δυστυχής Πλαστήρας (που είχε διακριθεί στο Μικρασιατικό μέτωπο), αν και πρωθυπουργός μετά τον εμφύλιο, δεν θα εμποδίσει τις δολοφονικές εκτελέσεις του Μπελογιάννη και του Πλουμπίδη. Πέθανε ασφαλώς πάμπτωχος, όπως λιτά έζησε ως σπαρτιάτης στρατιωτικός. Το εξέλεξαν βεβαίως για το ήθος του και την αχλύ του μύθου του (Μαύρος Καβαλάρης), αλλά ουδόλως βοήθηθηκε η κοινωνία, αφού το παρακράτος έκανε ό,τι ήθελε... (Ήταν το φύλο συκής της τότε δεξιάς, που έγραψε στα τέτοια της τον αδύναμο πρωθυπυργός, χτίζοντας Παρθενώνες στα... ξερονήσια...)Δώρον άδωρον και η δική του εμπλοκή στην μεταπολεμική πολιτική, παρά το γεγονός ότι τριάντα χρόνια νωρίτερα, με το Κίνημα του 1922, έσωσε από βέβαιο θάνατο μια ξεχαρβαλωμένη από την ήττα Ελλάδα. 4. Ο Καραμανλής ξεχώρισε χάρη στη σύγκρουσή του επίσης με το Παλάτι (και τη μισητή Φρειδερίκη), και την αυτοεξορία του στο Παρίσι. Μεταπολιτευτικά τον στήριξε η Δεξιά, επειδή στο πρόσωπό του είδε όχι τόσο τον εκσυχρονιστή και χαρισματικό Καραμανλή, αλλά ένα σύμβολο που εγγυούνταν την παρουσία της πελατειακής Δεξιάς στην εξουσία. 5. Ο Αντρέας, τι να πω... Θα υπήρχε Αντρέας αν δεν έταζε μονίμως λαγούς με πτεραχήλια; Θα υπήρχε Αντρέας αν δεν υπήρχε το "Τσοβόλα, δώσ΄ τα όλα"; Θα υπήρχε Αντρέας αν δεν ξεζούμιζε το κράτος για να εξαργυρώνει τις εκλογές του; Λυπάμαι που δεν έχω καλά λόγια για τον Αντρέα. Ας ήταν καλά τα έργα του, θα είχα και καλά λόγια...Η χειρότερη, δε, από όλες τις... κληρονομιές του είναι αφενός ο... Κωστάκης Καραμανλής (που ήθελε να γίνει... Αντρέας στη θέση του Αντρέα, δίνοντας και στου διόλου κερί) και αφετέρου ο Τσίπρας που δεν έχει πάνω του τσίπα... Συγγνώμη για τις κακίες μου. Ξέρω ότι ο Αντρέας με τις !@#$ του συνέβαλε στο ξεπέρασμα του εμφυλιοπολεμικού κλίματος (το οποίο μονίμως ανασκάλευε προεκλογικά) και αντιμετώπισε με αξιοπρέπεια τους αντιστασιακούς της Κατοχής και της Χούντας, αν και οι τελευταίοι ήταν αντιστασιακοί του... εξωτερικού...Με εκτίμηση - ΚάπαΥΓ. Συγγνώμη για τη βιασύνη - κάντε εσείς τις διοθρώσεις
Ο...Αντρέας;;;Για ρώτα λίγο καλύτερα τον Κύρκο...ποιος δεν εκτέλεσε τους χουντικούς -συμβάλλοντας έτσι να μη δημιουργηθούν νέα μίση- και ποιος αναγνώρισε την Αριστερά;Συγγνώμη, αλλά ο Αντρέας ένας ..... και μισός ήταν. ΕΝΑΣ ήταν ο μόνος άξιος πολιτικός της μεταπολίτευσης στην Ελλάδα. Ρώτα τον Ντεστέν, ρώτα τον Σμιντ, ρώτα τον Μίκη, ρώτα τον Κύρκο, μόνο τον ...Αντρέα μη ρωτήσεις.
Ο Αντρέας "αποκατέστησε" πληθος αντιστασιακών, κυρίως του ΕΑΜ. Τους δικαίωσε. Ως και συντάξεις τους έδωσε. Παράλληλα ενσωμάτωσε όλα τα "παιδιά και τ΄ αποπαίδια" της Αριστεράς. Τα καλοτάιζε επί χρόνια. Τόσο τα αγράμματα (δίνοντας τους δουλειές στις ΔΕΚΟ, οι οποίες αργότερα θα χρεοκοπήσουν), όσο και τα γραμματιζούμενα (αθρόες προσλήψεις ημετέρων, γνωστών και ως πρασινοφρουρών ή και πρασινορουφιάνων). Τα δε... υπεργραμματισμένα τα εξαγόραζε με προσλήψεις στα χιλια δυο ψωροπανεπιστήμια και τους ποικιλώνυμους οργανισμούς "αυτοδιοίκησης της κακιάς ώρας, που επινοούσαν αρχικά, ο Κουτσόγιωργας με τον Ακη και τον Λαλιώτη, εναλλάξ...Βέβαια, ο διχασμός τώρα, επανήλθε με άλλα χρώματα (διαιρετικές τομές τις λέει ο Νικολακόπουλος - επί χρονια κι αυτός με τους ημετέρους του Εθνικού τάχαμου Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών και άλλων... δαιμονίων...)Εννοείται πως ο καβγάς πάντα γίνεται για το πάπλωμα, δηλ. για αυτό που οι κοινωνικοί επιστήμονες αποκαλουν "ανακατανομή του κοινωνικού εισοδήματος". Υπάρχει όμως ανακατανομή και "ανακατανομή". Η μια είναι ορθολογική (όπως στον ευρωπαϊκό Βορρά) και η άλλη ανοθρόλογη και αυτοκαταστροφική... Τα ξέρετε. Να μη σας κουράζω.
Αγαπητέ Κε ΔήμουΤο πρόβλημα δεν είναι να βρούμε τον ιδανικό πολιτικό ή έστω να τον δημιουργήσουμε βιοτεχνολογικά.Το πρόβλημα είναι να τον ψηφίσουμε.Βλέπετε, η Ελλάδα είναι μια κοινοβουλευτική Δημοκρατία. Ψηφίζουμε τους βουλευτές που θεωρούμε ότι μας αντιπροσωπεύουν.Σαν χώρα όμως και ως πολίτες αρεσκόμαστε στο γελοίο και επιβραβεύουμε το μέτριο.Μην έχετε καμία λοιπόν αμφιβολία πως ο "ιδανικός ηγέτης" δεν θα είχε θέση στη Βουλή.Μήπως καλύτερα να φτιάχναμε ψηφοφόρους με την βιοτεχνολογία;
Bιοτεχνολογία!Kι άν κάνει λάθος η συνταγή και μας κάτσει ένας που να έχει την ευαισθησία του Καραμανλή (πρεσβύτερου), τη σοφία του Έβερτ και την εντιμότητα του Ανδρέα;Το ρισκάρουμε;
Θυμίζει το γνωστό ανέκδοτο:Heaven is where the police are British, the lovers French, the mechanics German, the chefs Italian, and it is all organized by the Swiss.Hell is where the police are German, the lovers Swiss, the mechanics French, the chefs British, and it is all organized by the Italians.