Ο οίκος Dior απέσυρε διαφήμιση με τον Τζόνι Ντεπ - Κατηγορήθηκε για ρατσισμό

Ο οίκος Dior απέσυρε διαφήμιση με τον Τζόνι Ντεπ - Κατηγορήθηκε για ρατσισμό Facebook Twitter
2

Σάλο έχει προκαλέσει μια νέα διαφήμιση του οίκου Dior με τον Τζόνι Ντεπ για την προώθηση του αρώματος Sauvage, στην οποία χρησιμοποιήθηκαν εικόνες Ινδιάνων. 

Ο διάσημος οίκος μόδας έδωσε μια πρώτη γεύση από την καινούργια διαφήμιση, στην οποία πρωταγωνιστεί ο Τζόνι Ντεπ, την Παρασκευή μέσω Twitter, κάνοντας λόγο για «ένα αυθεντικό ταξίδι βαθιά στην ινδιάνικη ψυχή, σε ένα ιερό έδαφος». 

  

Μετά τις έντονες αντιδράσεις, ο οίκος αναγκάστηκε να διαγράψει το συγκεκριμένο tweet αλλά και όλες τις σχετικές αναφορές για την διαφημιστική καμπάνια στα social media.

Το βίντεο, που προωθεί το κόστους 150 δολαρίων άρωμα, έδειχνε τον Τζόνι Ντεπ να περπατάει ανάμεσα σε κόκκινους βράχους στην νοτιοδυτική Γιούτα, έναν Ινδιάνο χορευτή να χορεύει και μια νεαρή γυναίκα, την Καναδή ηθοποιό Tanaya Beatty, να ακολουθεί τον Ντεπ από απόσταση. Ο διάσημος ηθοποιός έβγαζε επίσης μια κιθάρα και έπαιζε ένα πολύ γνωστό κομμάτι του Link Wray των Shawnee. 

Ο οίκος Dior απέσυρε διαφήμιση με τον Τζόνι Ντεπ - Κατηγορήθηκε για ρατσισμό Facebook Twitter
Ο οίκος Dior απέσυρε διαφήμιση με τον Τζόνι Ντεπ - Κατηγορήθηκε για ρατσισμό Facebook Twitter

Ωστόσο το κόνσεπτ θεωρήθηκε από πάρα πολλούς ως άκρως προσβλητικό και ρατσιστικό για τους Ινδιάνους. «Τέτοιου είδους ιστορίες που παρουσιάζουν τους Ινδιάνους ως άγριους κάνουν κακό και πυροδοτούν ρατσισμό», σχολίασε ο CEO της εποπτικής αρχής IllumiNative.  

Η σειρά αρωμάτων Sauvage δεν είναι καινούργια, καθώς πρωτοκυκλοφόρησε στην δεκαετία του '60, αλλά ο διάσημος οίκος μόδας αλλά η συνεχόμενη χρήση του ονόματος σε συνδυασμό με τις εικόνες Ινδιάνων έχει πυροδοτήσει ανά περιόδους έντονη κριτική. Το γαλλικό όνομα του αρώματος μεταφράζεται ως «άγριος» ή «βάρβαρος».

Σε σχετική ανακοίνωση, ο οίκος Dior σημείωσε πως το βίντεο δημιουργήθηκε σε συνεργασία με Ινδιάνους συμβούλους και την ομάδα Americans for Indian Opportunity, με σκοπό «την απομάκρυνση από κλισέ προκειμένου να αποφευχθεί η υπονόμευση που συνοδεύει συχνά τις εικόνες Ινδιάνων».

Με πληροφορίες από Guardian

Πολιτισμός
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Baby Reindeer: Ο Μάκης Παπαδημητρίου σκηνοθετεί την επιτυχία του Netflix στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης

Πολιτισμός / Baby Reindeer: Ο Μάκης Παπαδημητρίου σκηνοθετεί την επιτυχία του Netflix στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης

Το «Baby Reindeer» είναι μια δραματική μαύρη κωμωδία, βασισμένη στην αληθινή ιστορία του Βρετανού κωμικού Ρίτσαρντ Γκαντ, ο οποίος υπήρξε θύμα εμμονικής παρακολούθησης από μια γυναίκα
LIFO NEWSROOM
Στο μυαλό του Τζον Λε Καρέ

Πολιτισμός / Ένα βότσαλο με την ένδειξη «to fix» και άλλες 1200 κούτες είναι το αρχείο του Τζον Λε Καρέ

Μια νέα έκθεση ανοίγει το δαιδαλώδες αρχείο του πιο διάσημου συγγραφέα κατασκοπείας, φωτίζοντας τη συναρπαστική, συχνά ιδιόμορφη δημιουργική διαδικασία που έκρυβαν τα μυθιστορήματά του.
LIFO NEWSROOM
«Φάρμα»: Τα ζώα «ζωντανεύουν» μέσα από τη Νεοελληνική Γλυπτική στην Εθνική Γλυπτοθήκη

Πολιτισμός / «Φάρμα»: Τα ζώα της συλλογής της Εθνικής Γλυπτοθήκης αποκτούν μόνιμη έκθεση

Ένα πιο σπάνιο, αλλά πολύ ενδιαφέρον θέμα της Γλυπτικής, όχι μόνο μέσα από την ιδιαίτερη προσέγγιση, αλλά και μέσα από το ύφος του κάθε καλλιτέχνη, άλλοτε έντονα ρεαλιστικό και άλλοτε λιτό και αφαιρετικό, από τη δεκαετία του 1940 έως και τη δεκαετία του 1970.
ΕΛΠΙΔΑ ΜΟΥΡΚΑΚΟΥ
Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η προκλητική δημιουργία του Λούκα Γκουντανίνο «After the Hunt», ο Χρυσός Φοίνικας του Παναχί, το «Good Fortune», το «Black Phone 2» και 4 ακόμα ταινίες στο κινηματογραφικό πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Πολιτισμός / Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Ο οίκος Vivienne Westwood υπερασπίστηκε την παρουσία του στη Σαουδική Αραβία, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «ευκαιρία πολιτισμικού διαλόγου και αμοιβαίας κατανόησης»
LIFO NEWSROOM
«Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

Πολιτισμός / «Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

«Τα διακυβεύματα ήταν τεράστια. Όλοι ήμασταν σε ένταση. Είχαμε ξοδέψει πέντε χρόνια και 200 εκατομμύρια δολάρια» - Ο παραγωγός του «Τιτανικού» γράφει για την εποχή δημιουργίας της ταινίας που «έσπασε» ταμεία και απέσπασε 11 βραβεία Όσκαρ
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια