Έχετε καταλάβει τι έγινε στο Instagram; - Μεταλλάχθηκε σε ένα τεράστιο Mall και γέμισε διαφήμιση

Έχετε καταλάβει τι έγινε στο Instagram; - Μεταλλάχθηκε σε ένα τεράστιο Mall και γέμισε διαφήμιση Facebook Twitter
Δεν είναι η ιδέα σας - To Ιnstagram όντως ξαφνικά γέμισε διαφημίσεις
9

To Instagram ξεκάθαρα δεν είναι πια η πλατφόρμα όπου οι χρήστες απλά δημοσιεύουν τις φωτογραφίες από τις στιγμιαίες εμπειρίες τους.

Η δημοφιλής εφαρμογή δημιουργήθηκε από δύο απόφοιτους του Πανεπιστημίου του Στάντφορντ, τους Κέβιν Σίστρομ και Μάικ Κρίγκερ και έκανε πρεμιέρα τον Οκτώβριο του 2010. Η επιτυχία ήταν άμεση και η δημοφιλία του πρωτοφανής. Το 2012 η εφαρμογή αγοράστηκε από το Facebook, προς ένα 1 δισεκατομμύρια δολάρια  και αμέσως ξεκίνησαν οι αλλαγές. Σήμερα, η εφαρμογή μετρά 1 δισ. χρήστες παγκοσμίως και η ανάπτυξή της συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό.

Όμως σχεδόν τίποτα δεν θυμίζει πια τα πρώτα χρόνια του Ιnstagram. Ειδικά φέτος το καλοκαίρι, πολλοί θα συνειδητοποίησαν πως οι αλλαγές και ο στόχος διακρίνονται ξεκάθαρα. Το Instagram μεταλλάσσεται (συχνά με ενοχλητικό θράσος) σε ένα τεράστιο ψηφιακό Mall. 

Ο αριθμός των επιχειρήσεων που είναι δραστήριες στο Instagram είναι πάνω από 25 εκατομμύρια και η πλατφόρμα έχει πάνω από 2 εκατομμύρια επιχειρήσεις που διαφημίζονται μηνιαίως μέσα από αυτήν. 200 εκατομμύρια χρήστες επισκέπτονται τουλάχιστον ένα επαγγελματικό προφίλ κάθε μέρα, ενώ υπάρχουν πάνω από 500.000 αποκαλούμενοι influencers και το 1/3 των πιο δημοφιλών καθημερινών Stories ανήκει σε επιχειρήσεις.

Τα παραπάνω facts δείχνουν γιατί εδώ και λίγους μήνες οι λογαριασμοί μας έχουν πλημμυρίσει από διαφημίσεις. Το νέο μότο του Ιnstagram θα μπορούσε να είναι «Αγόρασε τώρα!». Τα χορηγούμενα stories εμφανίζονται πλέον ανά 4 ή 5 stories από σελίδες και χρήστες που ακολουθούμε. Το ίδιο περίπου συμβαίνει και με τις φωτογραφίες στο timeline ,ενώ η γενικότερη αίσθηση είναι πως υπάρχει πολιτική πιο επιθετικής και στοχευμένης διαφήμισης. Ψάξε κάτι στο ίντερνετ ή πάτα σε μια διαφήμιση και είναι σχεδόν βέβαιο πως την επόμενη ώρα θα δεις το προϊόν ή την υπηρεσία, να εμφανίζονται με μορφή διαφήμισης στον λογαριασμό σου.

Ορισμένες από αυτές τις αλλαγές ήταν προφανείς, αποτέλεσμα συγκεκριμένων βημάτων από την εφαρμογή, και μερικές έγιναν ορατές με μια σταδιακή, κάπως συγκαλυμμένη διαδικασία. Σύμφωνα με την ανάλυση του Quartz, το Facebook άρχισε να αλλάζει την στρατηγική του Instagram πέρυσι, για να ωθήσει την εφαρμογή να επιφέρει ακόμα περισσότερα κέρδη. Κατά το ρεπορτάζ, δόθηκε εντολή να διπλασιάσει τον αριθμό των διαφημίσεων στην πλατφόρμα και αυτό κορυφώθηκε το καλοκαίρι.

Εκτός από τις διαφημίσεις που είναι κυριολεκτικά παντού - ακόμη και στην εξερεύνηση - η εταιρεία έχει επίσης διευκολύνει την αγορά απευθείας από το Instagram, εισάγοντας το Checkout, όπου οι χρήστες μπορούν να αγοράζουν προϊόντα απευθείας από λογαριασμούς κάποιας εταιρείας η ακόμη και από φωτογραφίες που βάζουν influencers, χωρίς να βγαίνουν ποτέ από την εφαρμογή. Οι εταιρείες μπορούν επίσης ελεύθερα να «βομβαρδίζουν» χρήστες με διαφημίσεις τους στη ροή, ακόμη και αν δεν ακολουθούν το εμπορικό σήμα.

Οι καταναλωτές βρίσκονται στο επίκεντρο των αλλαγών. Μια έρευνα από τους αναλυτές της Deutsche Bank έδειξε ότι το 39% των χρηστών που χρησιμοποίησαν την εφαρμογή Checkout ανέφεραν ως θετική την «ευκολία χρήσης», ενώ το 59% των χρηστών έχουν κλικάρει σε ένα σύνδεσμο που πωλούσε ένα προϊόν. Το πείραμα δείχνει να πετυχαίνει και το Instagram έχει γίνει ένα εμπορικό κέντρο με κατάλογο παραγγελιών προσαρμοσμένο στα γούστα του κάθε εν δυνάμει πελάτη. Και οι εταιρίες πλέον γνωρίζουν την δύναμή του Instagram και φροντίζουν να εξαντλούν τις δυνατότητές του. Ωστόσο, όπως σημειώνει και η ανάλυση, η διαφήμιση εδώ είναι διαφορετική, καμουφλαρισμένη. Το πλαίσιο στηρίζεται στην προώθηση ενός τρόπου ζωής ή της χρήσης ενός προϊόντος και όχι απλώς της πώλησης. Όλα λανσάρονται μέσα στο νέο αυτό περιβάλλον με διαφορετική αισθητική και προσέγγιση.

Οι έφηβοι συνήθιζαν να βγαίνουν σε εμπορικά κέντρα για να ψωνίζουν ή να κάνουν βόλτα, αλλά ως επί το πλείστον να περνούν χρόνο με φίλους. Τώρα μπορούν εύκολα να κάνουν περίπου το ίδιο  στο τηλέφωνό τους, ενώ ο καταναλωτισμός έχει βρει νέο πεδίο ανάπτυξης μέσω του Instagram. που όπως λένε οι αναφορές θα συνεχίσει να αναπτύσσεται ως προς την κατεύθυνση αυτή. Σύμφωνα με πληροφορίες, το επόμενοι βήμα για πολλές διαφημίσεις είναι back-to-back ads στις ιστορίες. Δηλαδή πλέον κάποιοι θα βλέπουν όχι μία, αλλά δύο διαφημίσεις, προτού περάσουν σε περιεχόμενο που έχουν οι ίδιοι επιλέξει.

Τech & Science
9

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς η Αιθιοπία γίνεται ένας απρόσμενος ηγέτης στην επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων

Τech & Science / Πώς η Αιθιοπία γίνεται ένας απρόσμενος ηγέτης στην επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, περίπου 115.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν ήδη στην Αιθιοπία, από τα 1,5 εκατομμύρια συνολικά οχήματα στη χώρα, με στόχο να φτάσουν τα 500.000 μέχρι το 2030
LIFO NEWSROOM
Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει ολοκληρωτικά το διαδίκτυο: Ευκαιρίες, προκλήσεις και παγίδες

Τech & Science / Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει ολοκληρωτικά το διαδίκτυο: Ευκαιρίες, προκλήσεις και παγίδες

Η σύγχρονη πρόκληση είναι να διασφαλίσουμε ότι όπου αλληλεπιδρούμε με την ΤΝ, θα γνωρίζουμε ότι «μιλάμε με ένα bot» — και ότι το bot αυτό είναι ειλικρινές και αυθεντικό όσο και ο ίδιος ο άνθρωπος
LIFO NEWSROOM
Σπάνια απολιθώματα στην Καισάρεια: Κρανία ελεφάντων 7,7 εκατ. ετών σε άριστη κατάσταση

Τech & Science / Σπάνια απολιθώματα στην Καισάρεια: Κρανία ελεφάντων 7,7 εκατ. ετών σε άριστη κατάσταση

Συγκλονιστική ανακάλυψη στην Καισάρεια: τρία κρανία ελεφάντων 7,7 εκατ. ετών βρέθηκαν άθικτα, μαζί με απολιθώματα ρινόκερων, σμιλόδοντα και τριδάκτυλων αλόγων - Η «ζώνη των ελεφάντων» αλλάζει την παλαιοντολογική ιστορία της περιοχής
LIFO NEWSROOM
Η εντυπωσιακή «φωταγώγηση» νευρώνων του εγκεφάλου ενώ λαμβάνεται μια απόφαση

Τech & Science / Η εντυπωσιακή «φωταγώγηση» νευρώνων του εγκεφάλου κατά τη διάρκεια λήψης μιας απόφασης

Νευροεπιστήμονες έφτιαξαν τον πρώτο «χάρτη» στην ιστορία του κλάδου τους που παρέχει μια πλήρη εικόνα του τι συμβαίνει σε όλο τον εγκέφαλο τη στιγμή που λαμβάνεται μια απόφαση
LIFO NEWSROOM
H NASA αποκαλύπτει ενδείξεις ζωής σε βράχους του Άρη – Τι βρήκε το Perseverance

Τech & Science / H NASA αποκαλύπτει ενδείξεις ζωής σε βράχους του Άρη – Τι βρήκε το Perseverance

Το ρομπότ Perseverance της NASA εντόπισε βράχους στον Άρη με ασυνήθιστα χαρακτηριστικά που μπορεί να προέρχονται από αρχαία μικροβιακή ζωή. Οι επιστήμονες εξετάζουν αν αυτά τα ορυκτά αποτελούν τα πρώτα ίχνη ζωής στον κόκκινο πλανήτη
LIFO NEWSROOM
Ηνωμένο Βασίλειο: Ασθενείς θα υποβληθούν δοκιμαστικά σε εξέταση αίματος που θα μπορούσε να «αλλάξει ριζικά» τη διάγνωση του Αλτσχάιμερ

Τech & Science / Νέα εξέταση αίματος θα μπορούσε να «αλλάξει ριζικά» τη διάγνωση του Αλτσχάιμερ

Στόχος είναι να διαπιστωθεί εάν η εξέταση αίματος, η οποία είναι ακριβής στον εντοπισμό πρωτεϊνών που συνδέονται με το Αλτσχάιμερ, μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της διάγνωσης για ασθενείς που εμφανίζουν πρώιμα σημάδια της ασθένειας, που αποτελεί τη συνηθέστερη αιτία άνοιας
LIFO NEWSROOM
Το κλάμα των μωρών μπορεί να αυξήσει τη θερμοκρασία του σώματος των ανθρώπων σύμφωνα με έρευνα

Τech & Science / Το κλάμα των μωρών μπορεί να αυξήσει τη θερμοκρασία του σώματος των ανθρώπων, σύμφωνα με έρευνα

Με τη χρήση θερμικής κάμερας, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι όταν εθελοντές άκουγαν ηχογραφήσεις μωρών να κλαίνε ανέβηκε αισθητά η θερμοκρασία του σώματος τους
LIFO NEWSROOM

σχόλια

8 σχόλια
Ετυχε χτες να πιασω στα χερια μου ενα περιοδοκο μοδας απο το 2012. Στις 150 σελιδες του ειχε το λιγοτερο 2000 διαφημισεις προιοντων, ρουχα/καλλυντικα..Αυτο το περιοδικο σημερα δεν υπαρχει, οι μαρκες και τα προιοντα ομως υπαρχουν.Υπαρχει επισης το ιδιο ενδιαφερον απο τον κοσμο προς αυτα τα προιοντα.Απλα οι 2000 διαφημισεις αλλαξαν μεσο.Λεω το πιο απλο πραγμα του κοσμου...
Έγω θα ήθελα να σχολιάσω την άλλη αλλαγή που έγινε στο instagram και όχι από τις διαφημιστικές εταιρίες, αλλά από τους ίδιους τους χρήστες. Πλέον όπου και να πας πρέπει να το ανεβάσεις στο instagram. Διαβάζεις στο σπίτι φώτο με καφέ και λάπτοπ #mylifenow, διακοπές παραλία #paradise, πρωινό στο χοτέλ #myview, ηλιοβασίλεμα στην πόλη #cityporn, για καφέ με τις φίλες και γλώσσα βγαλμένη προς τα πλάγια #η_τρέλα_δεν_πάει_στα_βουνά. Για να μη μιλήσω για τ gifs που δείχνουν ποτήρια να τσουγρίζουν. Νομίζουν ότι πράγματι ενδιαφέρουν κάποιον αυτές οι αηδίες;
Έχει καταντήσει αηδία κι αυτό με τις άπειρες διαφημίσεις στη ροή..σαν το YouTube δυστυχώς. Μπαίνω όλο και λιγότερο. Ήταν απείρως προτιμότερο όταν έβλεπα μόνο τα προφίλ που ακολουθούσα.
Εγώ προσωπικά έχω παρατηρήσει άπειρες διαφημίσεις από υποτιθέμενα καταστήματα που πουλάνε 1 ζευγάρια παπούτσια για 39,90 και 4 ζευγάρια για 60€ ,στα οποία παραγγέλνεις μέσω SMS,δεν έχουν ιστιοσελίδα και κάτω από τη διαφήμιση υπάρχουν σχόλια όπως "υπάρχει σε 45"?Το έχετε σε λευκό?Τα παπούτσια βέβαια σε άλλα καταστήματα κοστίζουν τα 5πλασια χρήματα... Θεωρώ πως δε φιλτράρει κανένας τις διαφημίσεις.