Ένωση Ελλήνων Φυσικών: «Να σεβόμαστε τους μαθητές» - Έντονη αντίδραση για τα θέματα

Ένωση Ελλήνων Φυσικών: «Να σεβόμαστε τους μαθητές» - Έντονη αντίδραση για τα θέματα Facebook Twitter
EUROKINISSI
5

Για σημαντικά προβλήματα στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις της Φυσικής Προσανατολισμού, κάνει λόγο η Ένωση Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ). 

Η Ένωση επισημαίνει την «ακραία μαθηματικοποίηση» από το πρώτο κιόλας θέμα, υπογραμμίζοντας πως τα θέματα ήταν πολλά για τις τρεις ώρες που διαρκεί η γραπτή εξέταση. «Αληθεύει ότι οι λύτες της επιτροπής χρειάστηκαν λίγο παραπάνω από δύο ώρες για την επίλυση των θεμάτων; Αν ναι, δεν θορυβήθηκε η επιτροπή; Αν ένας έμπειρος λύτης χρειάζεται άνω των δύο ωρών, πόσες ώρες χρειάζεται ένας έφηβος, με όλα τα άγχη που έχει φορτωθεί;» τονίζει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΈΕΦ, Ευστράτιος Θεοδοσίου. 

«Οφείλουμε να σεβόμαστε τους μαθητές και τους κόπους τους κι όχι να αναλωνόμαστε σε εύκολες επιδείξεις "φυσικοφάνειας" (...) για άλλη μια φορά, εξετάστηκε ελάχιστη Φυσική, δημιουργώντας στρεβλές εντυπώσεις στην κοινωνία και κυρίως τους μαθητές για την επιστήμη της Φυσικής».

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΕΦ

«Τα σημαντικά προβλήματα που αναδείχθηκαν από τα θέματα Φυσικής του εισαγωγικού διαγωνισμού για τα ΑΕΙ (ελάχιστη Φυσική, ακραία μαθηματικοποίηση από το Α΄ Θέμα κιόλας, πληθώρα θεμάτων που δεν ανταποκρίνονται σε τρεις ώρες γραπτής εξέτασης, ανακρίβειες και ασάφειες, παραπλανητικό σχήμα στο Β3 κλπ) καθώς και οι έντονες διαμαρτυρίες γονέων και μαθητών, των οποίων την προσπάθεια και την αγωνία σεβόμαστε υπεράνω οποιουδήποτε άλλου κριτηρίου, για αδυναμία ανταπόκρισης εντός του διαθέσιμου τριώρου, εύλογα μας οδηγεί στην πρόταση προς τους συναδέλφους βαθμολογητές να συνεκτιμήσουν κατά τη βαθμολόγηση τους την ολότητα των συγκυριών για τους διαγωνιζομένους.


»Οφείλουμε να σεβόμαστε τους μαθητές και τους κόπους τους κι όχι να αναλωνόμαστε σε εύκολες επιδείξεις "φυσικοφάνειας", μιας και σήμερα, για άλλη μια φορά, εξετάστηκε ελάχιστη Φυσική, δημιουργώντας στρεβλές εντυπώσεις στην κοινωνία και κυρίως τους μαθητές για την επιστήμη της Φυσικής. Προβάλλει δε αναγκαιότερη από ποτέ η συζήτηση για το τι και το πως των εισαγωγικών διαγωνισμών. Αλλά, για να γίνει συζήτηση, πρέπει να υπάρχουν και ώτα ακουόντων, που να καταλαβαίνουν κιόλας

»Υ.Γ.1 Αληθεύει ότι οι λύτες της επιτροπής χρειάστηκαν λίγο παραπάνω από δύο ώρες για την επίλυση των θεμάτων; Αν ναι, δεν θορυβήθηκε η επιτροπή; Αν ένας έμπειρος λύτης χρειάζεται άνω των δύο ωρών, πόσες ώρες χρειάζεται ένας έφηβος, με όλα τα άγχη που έχει φορτωθεί;

»Υ.Γ.2 Αληθεύει ότι έγιναν παρατηρήσεις προς την επιτροπή για την ποσότητα και την ποιότητα των θεμάτων, πριν την αποστολή τους στα σχολεία; Αν ναι, γιατί αγνοήθηκαν;

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΕΦ

Πρόεδρος της Ε.Ε.Φ

Θεοδοσίου Ευστράτιος»

Χθες, και η Ελληνική Εταιρεία Φυσικής έκανε λόγο για «πολιτικές σκοπιμότητες» σχολιάζοντας τα θέματα της Φυσικής που εξετάστηκαν οι υποψήφιοι των ΓΕΛ την Τετάρτη, διερωτόμενη εάν πρόκειται για «εξετάσεις φυσικής ή τεστ αντοχής». Ειδικότερα, σύμφωνα με την εταιρεία, «τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων απευθύνονται σε πολύ υψηλού επιπέδου υποψηφίους, ενώ το Υπουργείο ανακοίνωσε νέα ύλη Φυσικής Γ Λυκείου η οποία είναι πρόχειρα επιλεγμένη και υποβαθμισμένη ποιοτικά σε σχέση με την ύλη που αντικαθιστά. Μάλιστα, αναρωτιέται «αν η επιλογή των θεμάτων εξυπηρετεί πολιτικές σκοπιμότητες, που επαληθεύουν τις επιλογές (!) του Υπουργού για το νέο εξεταστικό σύστημα».

Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της,«φέτος οι εξετάσεις Φυσικής κατέληξαν σε εξετάσεις αντοχής, με θέματα τεχνητά κατασκευασμένα και υπερβολικά φορτωμένα με μαθηματικές πράξεις που δεν αναδεικνύουν τις έννοιες και την ομορφιά της Φυσικής».

Ελλάδα
5

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

4 σχόλια
Δεν καταλαβαίνω τον πανικό. Τα θέματα είναι ίδια για όλους. Οι καλοί θα ξεχωρίσουν, οι μέτριοι θα προχωρήσουν και οι κακοί θα κοπούν. Η αυξημένη δυσκολία κάνει απλώς το διαχωρισμό των παραπάνω κατηγοριών πιο σαφή. Το ζητούμενο δεν είναι να βάλουμε εύκολα θέματα για να γράψουν όλοι, αλλά να διαγωνιστούν οι υποψήφιοι για ένα περιορισμένο αριθμό θέσεων οι οποίες ούτως ή άλλως θα συμπληρωθούν!
Ασχέτως της δυσκολίας των θεμάτων, ο ίδιος αριθμός υποψηφίων είναι αυτός θα κάνει το επόμενο βήμα, για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια. Δηλαδή αν πάρεις 16, με εύκολα θέματα και μέσο όρο των υπολοίπων 19, μένεις απ' έξω. Ενώ αν πάρεις 12, με δύσκολα θέματα και μέσο όρο των υπολοίπων 09, όλα καλά !!!Στοιχειώδες αγαπητέ μου Γουάτσον...Για κάτι τέτοια ακριβώς, είναι χρήσιμη η "ακραία μαθηματικοποίηση" στην Φυσική.
επειδή κάποιοι ξαφνικά συγκινήθηκαν από την δυσκολία των εξετάσεων ας θυμίσουμε οτι οι εξετάσεις γίνονται για να κόψουν υποψηφίους και όχι να εισαχθούν μόνο οι άριστοι. Οσο για την μαθηματικοποιηση δυστυχώς λίγο αργά το '' αντιληφθησαν '' . Ας καταριούνται την ασκησιολογια που έχουν εισάγει εδώ και 20 χρόνια στον τομέα της φυσικής. Οι ερωτήσεις κρίσεως που έβαζαν παλιά οι εξεταστές πάνε περίπατο.
"Μάλιστα, αναρωτιέται «αν η επιλογή των θεμάτων εξυπηρετεί πολιτικές σκοπιμότητες, που επαληθεύουν τις επιλογές (!) του Υπουργού για το νέο εξεταστικό σύστημα»."Καλα αν ισχυει αυτο το σεναριο μιλαμε για αθλια ανθρωπακια και δυστυχως -επειδη μιλαμε για τον Συριζα- δεν ειναι απιθανο να ισχυει.
Καλα, μην πιστευεις κι οτι διαβαζεις (ειδικα πριν απο εκλογες). Πιο πολυ μου φαινεται οτι η ενωση φυσικων ειχε καποια σκοπιμοτητα και εβγαλε αυτη την ανακοινωση που μου φαινεται αστεια σε 'ακραιο' βαθμο.Τα θεματα φυσικα δεν πρεπει να ειναι της πλακας - ενω μαλιστα καθε χρονο το επιπεδο ολο και πεφτει. Απο μονο του να λεμε για μαθηματικοποιηση σε μια εξεταση φυσικης ειναι αστειο(σαν να λεμε οτι στην εκθεση επρεπε να ξερουν τα παιδια πολυ καλα την ελληνικη γλωσσα) αλλα σε πληροφορω οτι μονο αυτο δε συνεβη απο οτι ειδα. Δεν υπηρχε καμια ακραια μαθηματικοποιηση, μαλιστα σε πληροφορω οτι δινονται ακομα και οι τριγωνομετρικοι αριθμοι γνωστων γωνιων (υλη γυμνασιου!!!) και ακομα και οι μοναδες μετρησης ηταν στο SI (δηλαδη μην χρειαστει να κανει κανενας μαθητης πολλαπλασιασμο με το 10 ή το 100 και μπερδευτει). Το αποκορυφωμα ηταν οτι διαβασα πως υπαρχει ''ακραια μαθηματικοποιηση'' μαλιστα στο πρωτο θεμα - το οποιο ειναι για να γραψει κανεις 1-5 , πολλαπλης και Σ-Λ. Αν εννοουν ακραιο , τα παιδια που ανταγωνιζονται μεταξυ τους για το μελλον τους και ολο το χρονο μελετανε φυσικη και μαθηματικα, να ξερουν πολλαπλασιασμο, διαιρεση και μεθοδο των τριων τοτε μαλιστα. Το πιο εκνευριστικο ειναι οτι θα επρεπε να υπαρχει μια καποια μαθηματικοποιηση ωστε να εχει η φυσικη πιο πολυ σχεση με την πραγματικοτητα και τα προβληματα που ενας φυσικος καλειται να λυσει και στο πανεπιστημιο , αλλα και στη δουλεια του- αλλα ειναι απαραδεκτο που αυτο ΔΕΝ γινεται. Αν σε απασχολει οτι τα θεματα ειναι καθε χρονο δυσκολα αγαπητε , μην ανησυχεις-ειναι καλο σημαδι για το μελλον. Αν ομως κατανοουσες τα θεματα κι εβλεπες οπως κι εγω βλεπω καθε χρονο οτι το επιπεδο πεφτει, η υλη μειωνεται και τα θεματα γινονται ολο και πιο ευκολα τοτε θα ανησυχουσες πραγματικα. Οποτε πριν σχολιασεις την επομενη φορα, ασχετα με το ποσο σαθρη ειναι η πολιτικη κατασταση θα προτεινα να εχεις τη δικη σου αποψη ή τουλαχιστον να ρωτησεις καποιον σχετικο που εχει αποψη επι του θεματος και τον ξερεις.