Επτά αρχιτεκτονικές προτάσεις για το νέο κωδωνοστάσιο της Παναγίας των Παρισίων

Επτά αρχιτεκτονικές προτάσεις για το νέο κωδωνοστάσιο της Παναγίας των Παρισίων Facebook Twitter
Η πρόταση του Γάλλου σχεδιαστή Mathieu Lehanneur.
8

Από τη στιγμή που ξέσπασε η καταστροφική πυρκαγιά στην Παναγία των Παρισίων και ο Γάλλος πρωθυπουργός ανακοίνωσε διαγωνισμό για την αντικατάσταση του κωδωνοστασίου της, πλήθος αρχιτεκτόνων έχουν καταθέσει τις προτάσεις τους. Εδώ θα δούμε τις επτά πιο ενδιαφέρουσες.

Studio Fuksas

Οι Ιταλοί αρχιτέκτονες Massimiliano και Doriana Fuksas έχουν προτείνει να προστεθεί μια σύγχρονη οροφή και ένα κωδωνοστάσιο από κρύσταλλο Baccarat το οποίο θα ανάβει τη νύχτα.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Massimiliano e Doriana Fuksas (@fuksas_architects) στις

Mathieu Lehanneur

O Γάλλος σχεδιαστής Mathieu Lehanneur προτείνει να αντικαταστήσουν το κωδωνοστάσιο με ότι υπήρχε στο σημείο εκείνο κατά τη διάρκεια της πυρκαγιάς και όχι με ένα αντίγραφο αυτού που είχε χτιστεί 150 χρόνια πριν. 

«Λατρεύω την ιδέα να παγώσουμε αυτή τη στιγμή στην ιστορία με την ελπίδα να διατηρηθεί για αιώνες. Μια μνημειώδης μόνιμη φλόγα που θα καλύπτεται από χρυσά φύλλα. Για μένα, είναι ένας τρόπος να αποθανατίσουμε την καταστροφή και να την μετατρέψουμε σε ομορφιά, αλλάζοντάς τη από εφήμερη σε μόνιμη». 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Mathieu Lehanneur (@mathieulehanneur) στις

Vizumatelier

Η πρόταση της Vizumatelier που έχει έδρα τη Μπρατισλάβα είναι να τοποθετηθεί ένας ελαφρύς πύργος από τον οποίο θα φεύγει μια δέσμη φωτός προς τον ουρανό.

"Στη γοτθική εποχή οι οικοδόμοι προσπαθούσαν να φτάσουν στον ουρανό. Ο Viollet le Duc το δοκίμασε επίσης τον 19ο αιώνα και ήρθε πιο κοντά. Στην εποχή μας είναι δυνατό να συμβεί», δήλωσαν οι αρχιτέκτονες του γραφείου.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Vizum Atelier (@vizumatelier) στις

Kiss The Architect

Το κυπριακό αρχιτεκτονικό γραφείο Kiss The Architect πρότεινε την ανακατασκευή του κωδωνοστασίου χρησιμοποιώντας μια μίξη από τόξα και μπάλες τοποθετημένα όλα γύρω από μια κεντρική σκάλα. 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη kiss the architect (@kissthearchitect) στις

 

AJ6 Studio

Το αρχιτεκτονικό γραφείο με έδρα το Σάο Πάολο φαντάζεται την Παναγία των Παρισίων ξαναχτισμένη με οροφή και κωδωνοστάσιο φτιαγμένα σχεδόν αποκλειστικά από βιτρό. 

«Στη γοτθική αρχιτεκτονική υπάρχει μια σύνδεση μεταξύ γης και ουρανού και μέσα στον καθεδρικό ο φυσικός φωτισμός πολλαπλασιάζεται σε χρώματα μέσα από το βιτρό» εξηγεί ένας από τους αρχιτέκτονες του γραφείου, ο Alexandre Fantozzi.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Alexandre Fantozzi (@alexandre_fantozzi) στις

 

Alexander Nerovnya

Ο Ρώσος αρχιτέκτονας Alexander Nerovnya προτείνει τον συνδυασμό μιας γυάλινης οροφής με ένα πιο παραδοσιακό κωδωνοστάσιο. 

«Όταν θα βλέπουν οι άνθρωποι τον καθεδρικό ναό θα νιώθουν έναν ισχυρό δεσμό με την ιστορία κοιτώντας τα αρχαία και τα μοντέρνα τμήματα μαζί», εξηγεί ο Nerovnya.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Alexander Nerovnya (@alex_nerovnya) στις


David Deroo

Ο Γάλλος αρχιτέκτονας και καλλιτέχνης David Deroo δημιούργησε ένα σχέδιο για "μια ιδανική αναπαράσταση του πώς θα μπορούσε να ανακατασκευαστεί η Notre-Dame". Η απεικόνιση δείχνει μια εκσυγχρονισμένη εκδοχή της οροφής και του κωδωνοστασίου που διατηρεί πολλά από το πρωτότυπο. 

«Θα πρέπει να βρεθεί κοινό έδαφος μεταξύ της αναγνώρισης του παρελθόντος και της αναβάθμισης της νέας εποχής» δήλωσε ο Deroo.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη DerooDavid (@deroodavid) στις

Design
8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ

σχόλια

7 σχόλια
Αυτό με το βιτρώ μοιάζει να σέβεται περισσότερο την ιστορία του κτιρίου και να "δένει" μαζί του.(Βρήκα ενδιαφέροντα ωστόσο και κάποια στοιχεία του 3 και του 7 αν θέλουμε να δώσουμε ένα touch της σύγχρονης τεχνολογίας υλικών κι αισθητικής.)