Ο Ρόουαν Άτκινσον υπερασπίστηκε το αμφιλεγόμενο αστείο του Μπόρις Τζόνσον για τη μπούρκα

Ο Ρόουαν Άτκινσον υπερασπίστηκε το αμφιλεγόμενο αστείο του Μπόρις Τζόνσον για τη μπούρκα Facebook Twitter
3

Ο Ρόουαν Άτκινσον, o διάσημος «Mr. Bean», υπερασπίστηκε τον πρώην υπουργό Εξωτερικών της Βρετανίας Μπόρις Τζόνσον, συμφωνώντας με ένα σχόλιο που είχε κάνει ο τελευταίος για την μπούρκα.

Ο Μπόρις Τζόνσον είχε συγκρίνει τις γυναίκες που φορούν μπούρκα, η οποία έχει μόνο μια σχισμή από όπου φαίνονται τα μάτια τους, με γραμματοκιβώτια, σε σχόλιό του που δημοσιεύτηκε πριν από λίγες ημέρες στην Telegraph. Το σχόλιό του πυροδότησε έντονες αντιδράσεις αλλά ο ίδιος αρνήθηκε να ζητήσει συγγνώμη, με αποτέλεσμα να είναι τώρα αντιμέτωπος με έρευνα από το κόμμα του για το αν παραβίασε τον κώδικα δεοντολογίας.


«Ως ισόβιος δικαιούχος της ελευθερίας να αστειεύομαι για τη θρησκεία, θεωρώ όντως ότι το αστείο του Μπόρις Τζόνσον ότι όσες φοράνε μπούρκα μοιάζουν με γραμματοκιβώτια είναι από τα καλά», έγραψε ο Ρόουαν Άτκινσον σε επιστολή του στην εφημερίδα Times. 

«Μια σχεδόν τέλεια οπτική παρομοίωση και ένα αστείο, το οποίο θα παραμείνει στη συνείδηση των πολιτών, είτε ζητήσει είτε δεν ζητήσει συγγνώμη γι' αυτό ο Τζόνσον. Όλα τα αστεία για τη θρησκεία προσβάλλουν, επομένως είναι άσκοπο να ζητάμε συγγνώμη γι' αυτά. Θα πρέπει να ζητάμε συγγνώμη μόνο για κακόγουστα αστεία. Με αυτό το δεδομένο δεν χρειάζεται συγγνώμη», πρόσθεσε ο ηθοποιός.


Πρόσωπα εντός και εκτός του Συντηρητικού Κόμματος, ανάμεσά τους και η πρωθυπουργός Τερέζα Μέι, έχουν καλέσει τον Τζόνσον να ζητήσει συγγνώμη.

Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο πρώην υπουργός Εξωτερικών κλίνει προς την άκρα δεξιά και ενισχύει την ισλαμοφοβία με τα σχόλιά του. Αν μάλιστα θεωρηθεί ότι έχει παραβιάσει τον κώδικα δεοντολογίας του κόμματος, θα διαγραφεί.

Υπενθυμίζεται πως ο Μπόρις Τζόνσον αποχώρησε από την κυβέρνηση της Μέι τον Ιούλιο αφού διαφώνησε μαζί της για το σχέδιο εξόδου της χώρας από την ΕΕ.

Πολιτισμός
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Φωνές Δικαίωσης»: Το ντοκιμαντέρ για τη χρόνια κακοποίηση ανήλικων αθλητριών παρουσιάζεται απόψε στο κοινό

Πολιτισμός / «Φωνές Δικαίωσης»: Το ντοκιμαντέρ για τη χρόνια κακοποίηση ανήλικων αθλητριών παρουσιάζεται απόψε στο κοινό

Το ηχητικό ντοκιμαντέρ που διακρίθηκε στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης καταγράφει το τραύμα, τον αγώνα και τη δικαίωση των θυμάτων κακοποίησης του προπονητή Τάε Κβο Ντο στην Ηλιούπολη
LIFO NEWSROOM
Πέθανε ο θρυλικός σκηνοθέτης της όπερας Pierre Audi σε ηλικία 67 ετών

Πολιτισμός / Πέθανε ο θρυλικός σκηνοθέτης της όπερας Pierre Audi σε ηλικία 67 ετών

Ο κορυφαίος Γαλλο-Λιβανέζος καλλιτεχνικός διευθυντής, επιμελητής και σκηνοθέτης υπήρξε απόλυτα αφοσιωμένος στην τέχνη του και άφησε ένα ανεξίτηλο αποτύπωμα στον κόσμο της όπερας, της μουσικής και του θεάτρου.
LIFO NEWSROOM
Η «Ανδρομάχη» της Μαρίας Πρωτόπαππα στην Επίδαυρο

Πολιτισμός / Η «Ανδρομάχη» της Μαρίας Πρωτόπαππα στην Επίδαυρο

Στη δραματουργική και σκηνοθετική προσέγγιση της «Ανδρομάχης» από τη Μαρία Πρωτόπαππα, η Ερμιόνη και η Ανδρομάχη αντιπροσωπεύουν τα ιδεώδη των χωρών τους, ενώ ο Μενέλαος και ο Πηλέας την πολιτική και την εξουσία
LIFO NEWSROOM
Τιμοτέ Σαλαμέ: Ο ηθοποιός αποσπά υψηλή διάκριση από την Ιταλική Ακαδημία Κινηματογράφου

Πολιτισμός / Τιμοτέ Σαλαμέ: Ο ηθοποιός αποσπά υψηλή διάκριση από την Ιταλική Ακαδημία Κινηματογράφου

Ο Τιμοτέ Σαλαμέ έχει επανειλημμένα εκφράσει τον θαυμασμό του για την Ιταλία και τον πολιτισμό της, ενώ έχει συνεργαστεί με Ιταλούς σκηνοθέτες και έχει συμμετάσχει σε ταινίες που γυρίστηκαν στη χώρα
LIFO NEWSROOM
Η Ρουθ Αζάουα επιστρέφει στο Σαν Φρανσίσκο της μέσα από μια αναδρομική έκθεση

Πολιτισμός / Η Ρουθ Αζάουα «επιστρέφει» στο Σαν Φρανσίσκο της μέσα από μια αναδρομική έκθεση

Το έργο και η ζωή μιας από τις πιο επιδραστικές καλλιτέχνιδες του 20ού αιώνα, που μετέφρασε τα τραυματικά βιώματά της σε τέχνη από σύρμα, ξετυλίγεται μέσα από την έκθεση του Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σαν Φρανσίσκο
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Όχι βέβαια. Η ανεκτικότητα μεταξύ μας (μας = ημών των δυτικών), η κριτική, η σάτιρα, ο πολιτισμός, τα δικαιώματα, η ευνομία, λογίζονται όλα δεδομένα.Αλλά μπορούμε να τα αναστείλουμε αν κάποιος τρίτος (τρίτος = έξω από τη δυτική κουλτούρα) φωνάζει πολύ.Θα τολμούσαν οι monty python σήμερα να κάνουν το αντίστοιχο 'every sperm is sacred' με μουσουλμάνους αντί για καθολικούς (Ιρλανδούς); Να πούμε ότι όταν οι monty python κάναν το σχετικό σκετσάκι ήταν η ίδια χρονιά (1983) με τότε που βγήκε το Sunday, Bloody Sunday των U2, για τα σχετικά γεγονότα του 1972 (βίαιη αιματηρή καταστολή συγκέντρωσης καθολικών Ιρλανδών).Δεν μας πέρασε τότε ότι οι καθολικοί Ιρλανδοί είναι υπεράνω διακωμώδησης διότι έχουν υποφέρει ή διότι "έτσι πιστεύουν". Αλλά και οι Ιρλανδοί είναι δυτικοί. Γι' αυτό και η έλλειψη σχετικής γκρίνιας.Καμία ανεκτικότητα σε όποιον δεν έχει ανεκτικότητα. Καμία ανεκτικότητα στην αστυνομία σκέψης, στον λογοκριτή, στον δημιουργό της Νέας Γλώσσας.Τίποτα δεν είναι δεδομένο. Ο πολιτισμός είναι προϊόν κόπου και με κόπο θα σταθεί και θα επιβιώσει.
Κανένας σε μια δημοκρατία δεν έχει το δικαίωμα να μην προσβάλλεται - R. DworkinΑν η πολιτική ορθότητα χτυπήσει και το ΗΒ, το προπύργιο του ελεύθερου κι αδούλωτου δυτικού πνεύματος, την κάτσαμε τη βάρκα. Η ελευθερία της έκφρασης, ως μέσο εξωτερίκευσης της ελευθερίας της σκέψης, δεν έχει αυτοσκοπό να προσβάλλει. Μα -διάολε- είναι δεδομένο ότι θα προσβάλλει. Αλλιώς γιατί να υπάρχει; Τότε δεν είναι ελευθερία να πας την σκέψη όπου θες, αλλά προδιαγραμμένη πορεία.Ποιο το νόημα να υπάρχει χιούμορ, μια μοναδική αγγλική λέξη, αν δεν κριτικάρει τις κατεστημένες μορφές εξουσίας όπως η θρησκεία και ο τρόπος που αυτή καταπιέζει τις γυναίκες;Χριστέ μου! Πριν από 60 χρόνια οι Αγγλίδες κάναν επανάσταση και βάλαν μίνι που οριακά κάλυπτε τα γεννητικά τους όργανα και τώρα πρέπει να φάνε στο κεφάλι την κορεκτίλα της μπούργκας; Που είναι οι οργισμένες φεμινίστριες να καλύψουν τον Τζόνσον; Ή όταν το θέμα είναι το ισλάμ ο φεμινισμός ξεκουράζεται;