Αποκάλυψη: To ΥοuTube βάζει διαφημίσεις μεγάλων εταιριών σε προπαγανδιστικά κανάλια με εθνικιστικό και παιδοφιλικό περιεχόμενο

Αποκάλυψη: To ΥοuTube βάζει διαφημίσεις μεγάλων εταιριών σε προπαγανδιστικά κανάλια με εθνικιστικό και παιδοφιλικό περιεχόμενο Facebook Twitter
1

Οι διαφημίσεις τουλάχιστον 300 εταιριών συμπεριλαμβανομένων τεχνολογικών γιγάντων και μεγάλων λιανοπωλητών, προβλήθηκαν σε κανάλια του YouTube που προωθούν εθνικισμό, νεοναζισμό, παιδεραστία, θεωρίες συνωμοσίας και προπαγάνδα της Βόρειας Κορέας.

Μεγάλες εταιρείες όπως η Amazon, η Cisco, το Facebook, η LinkedIn, η Mozilla και το Netflix, δέχονται σοβαρό πλήγμα κύρους καθώς βοήθησαν εν αγνοία τους να χρηματοδοτηθούν μερικά από αυτά τα κανάλια μέσω των διαφημίσεων που κατέβαλαν στο YouTube (GOOGL) που ανήκει στη Google.

Πολλές από τις εταιρείες που απάντησαν στο CNN το οποίο έκανε την αποκάλυψη, δήλωσαν ότι αγνοούσαν το πώς οι διαφημίσεις τους που είχαν τοποθετηθεί σε αυτά τα κανάλια και διερευνούσαν πώς καταλήγουν εκεί.  Μια από τις εταιρείες, η Under Armor, δήλωσε πως σταματά να αγοράζει διαφημιστικό χώρο στην πλατφόρμα μετά την αποκάλυψη του CNN πως οι καμπάνιες της εμφανίστηκαν σε εθνικιστικό κανάλι.

Δεν είναι η πρώτη φορά που το YouTube «συλλαμβάνεται» να τοποθετεί τις διαφημίσεις μεγάλων εταιρειών σε αμφιλεγόμενο ή εξτρεμιστικό περιεχόμενο, παρά τις ρυθμίσεις που αποσκοπούσαν στην προστασία των διαφημιζόμενων. Τα περιστατικά έχουν θέσει ερωτήματα σχετικά με το αν το YouTube μπορεί να προστατεύσει επαρκώς την ακεραιότητα των διαφημίσεων και των εμπορικών σημάτων ή εάν τα αυτοματοποιημένα συστήματά του βάζουν σε κίνδυνο την εικόνα των διαφημιζόμενων.

Κάθε φορά που μια τέτοια αποκάλυψη βλέπει το φως της δημοσιότητας, πολλές εταιρίες παύουν τη διαφημιστική συνεργασία τους με την πλατφόρμα, αλλά μετά από λίγο καιρό επανέρχονται. Η Nicole Perrin, αναλύτρια στο eMarketer λέει πως αν τα εμπορικά σήματα θέλουν να σιγουρευτούν ότι αυτό θα σταματήσει, ο μόνος τρόπος για να το ενισχύσουν είναι να σταματήσουν να ξοδεύουν στο YouTube μέχρι αυτό να γίνει εντελώς ξεκάθαρο.

Οι εταιρίες συνεχίζουν να διαφημίζονται στο YouTube για να προσεγγίσουν το τεράστιο ακροατήριό τους, ιδιαίτερα τις νεότερες γενιές. Το YouTube αναφέρει ότι έχει πάνω από ένα δισεκατομμύριο χρήστες και ότι κάθε μέρα οι χρήστες παρακολουθούν βίντεο διάρκειας ενός δις, ωρών. Τα νούμερα αυτά φαίνεται πως είναι δελεαστικά για κάποιους κολοσσούς που μπροστά στο κέρδος κάνουν τα στραβά μάτια μπροστα στο χάος που λέγεται τοποθέτηση διαφήμισης στο YoyTube.

«Έχουμε συνεργαστεί με τους διαφημιστές μας για να κάνουμε σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε τη δημιουργία εσόδων στο YouTube με αυστηρότερες πολιτικές, καλύτερους ελέγχους και μεγαλύτερη διαφάνεια», δήλωσε όπως αναμενόταν ο εκπρόσωπος του YouTube.

«Όταν διαπιστώνουμε ότι οι διαφημίσεις τοποθετήθηκαν σε λάθος περιεχόμενο που δεν συμμορφώνεται με τις πολιτικές μας, καταργούμε αμέσως αυτές τις διαφημίσεις. Γνωρίζουμε ότι ακόμα και όταν τα βίντεο πληρούν τις οδηγίες προς τους διαφημιζόμενους, δεν είναι όλα τα βίντεο κατάλληλα για όλες τις μάρκες», πρόσθεσε, αλλά δεν διευκρινίζει γιατί το πρόβλημα εξακολουθεί να εμφανίζεται.

Σχεδόν ο καθένας μπορεί να δημιουργήσει έναν λογαριασμό YouTube και να ανεβάσει βίντεο, αλλά η εταιρεία αποφασίζει σε ποιο περιεχόμενο και σε ποια κανάλια τοποθετεί διαφημίσεις. Τα κανάλια YouTube με 1.000 συνδρομητές και 4.000 ώρες παρακολούθησης τους τελευταίους 12 μήνες μπορούν να είναι αυτά που θα κερδίσουν χρήματα από διαφημίσεις. Τα βίντεο μπορούν να έχουν διαφημίσεις ακόμα και αν τα κανάλια που τα δημοσιεύουν δεν κερδίζουν έσοδα.

Νωρίτερα αυτό το έτος, το YouTube περιόρισε το ποια κανάλια μπορούν να αποκομίσουν έσοδα από διαφημίσεις, ως μέρος της ευρύτερης προσπάθειάς του να «αποτρέψει τυχόν ακατάλληλα βίντεο από τη δημιουργία εσόδων». Οι διαφημιζόμενοι αναθέτουν στο YouTube να αποφασίσει - και να καθορίσει - ποιο περιεχόμενο είναι ευαίσθητο ή εξτρεμιστικό και δεν είναι κατάλληλο για τις διαφημίσεις τους. Οι εταιρείες μπορούν να ορίσουν ευρείς στόχους για διαφημίσεις με βάση τα δημογραφικά στοιχεία και τη συμπεριφορά των χρηστών.

Παρόλο που δεν γνωρίζουν απαραίτητα πού θα καταλήξουν οι διαφημίσεις, οι εταιρείες μπορούν να αποκλείσουν ορισμένα κανάλια και να χρησιμοποιήσουν ένα φίλτρο "αποκλεισμού ευαίσθητων θεμάτων" το οποίο έχει σχεδιαστεί για να εμποδίζει την εμφάνιση διαφημίσεων σε συγκεκριμένα κανάλια ή περιεχόμενο.

Πολλές από τις εταιρείες που επικοινωνούσαν με το CNN δήλωσαν ότι χρησιμοποίησαν το φίλτρο εξαίρεσης ευαίσθητων αντικειμένων και ανέμεναν ότι οι διαφημίσεις τους θα εμφανίζονταν σε περιεχόμενο που ήταν «ασφαλές για το εμπορικό σήμα». Έκαναν λάθος και φαίνεται πως το φίλτρο δεν είναι αρκετό.

Η Amazon δήλωσε ότι έχει φίλτρα στη διαφήμιση, το Facebook δήλωσε ότι συνεργάζεται με το YouTube για την αντιμετώπιση της κατάστασης. Η Cisco λέει πως διακόπτει τη διαφήμιση μέχρι να έχει νεότερα για το θέμα και όλες οι εταιρίες που εμπλέκονται εμφανίστηκαν ενοχλημένες με το γεγονός πως τα προϊόντα τους ίσως έγιναν πηγή εσόδων μέσα από προβολή κατάλληλου και ακραίου περιεχομένου. Ωστόσο το ερώτημα παραμένει το ποια θα είναι η επόμενη κίνησή τους και ως πότε θα ρισκάρουν να συμβαίνει κάτι τέτοιο.

Τech & Science
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η πρόωρη εφηβεία ενδέχεται να συνδέεται με κοινό χημικό σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας

Τech & Science / Η πρόωρη εφηβεία ενδέχεται να συνδέεται με κοινό χημικό σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας

Μία χημική ένωση που βρίσκεται σε πληθώρα προϊόντων - από καλλυντικά και αρωματικά χώρου έως απορρυπαντικά και σαπούνια - μπορεί να στέλνει σήμα σε περιοχή του εγκεφάλου που ενεργοποιεί την έναρξη της εφηβείας
LIFO NEWSROOM
Οι ΗΠΑ σε διαπραγματεύσεις για το 10% της Intel: «Ο πρόεδρος θέτει τις ανάγκες της Αμερικής σε προτεραιότητα»

Τech & Science / Οι ΗΠΑ σε διαπραγματεύσεις για το 10% της Intel: «Ο πρόεδρος θέτει τις ανάγκες της Αμερικής σε προτεραιότητα»

Επιβεβαίωσε ο Λευκός Οίκος πως υπάρχει ενδιαφέρον για τη γιγαντιαία εταιρεία μικροτσίπ - Οι ΗΠΑ ζητούν μερίδιο σε αντάλλαγμα για παλαιότερες επιχορηγήσεις
LIFO NEWSROOM
Η Intel εξασφαλίζει «σωσίβιο» 2 δισ. δολαρίων από τη SoftBank – Σκέψεις για συμμετοχή και από την κυβέρνηση Τραμπ

Τech & Science / Η Intel εξασφαλίζει «σωσίβιο» 2 δισ. δολαρίων από τη SoftBank – Σκέψεις για συμμετοχή και από την κυβέρνηση Τραμπ

Οι μετοχές της Intel κατέγραψαν άνοδο άνω του 5% - Ο Τραμπ έχει ήδη συμφωνήσει με Nvidia και AMD να καταβάλουν το 15% των εσόδων τους από πωλήσεις κινεζικών AI chips στο αμερικανικό κράτος
LIFO NEWSROOM
Curio: Τα λούτρινα παιχνίδια με τεχνητή νοημοσύνη που μιλούν στα παιδιά

Τech & Science / Curio: Τα λούτρινα παιχνίδια με τεχνητή νοημοσύνη που μιλούν στα παιδιά

Η εταιρεία Curio δημιουργεί αρκουδάκια-chatbots με τεχνητή νοημοσύνη που συνομιλούν με παιδιά από 3 ετών - Πώς αλλάζουν τα παιχνίδια την έννοια του παιδικού παιχνιδιού και τι πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς;
LIFO NEWSROOM
Έλον Μασκ και Τζεφ Μπέζος σχεδιάζουν ανεφοδιασμό καυσίμων στο διάστημα για αποστολές σε Σελήνη και Άρη

Τech & Science / Έλον Μασκ και Τζεφ Μπέζος σχεδιάζουν ανεφοδιασμό καυσίμων στο διάστημα για αποστολές σε Σελήνη και Άρη

Ο Έλον Μασκ και ο Τζεφ Μπέζος εξερευνούν τον ανεφοδιασμό καυσίμων σε τροχιά, ώστε τα διαστημόπλοια να ταξιδεύουν πιο μακριά με λιγότερο βάρος στην εκτόξευση, ανοίγοντας τον δρόμο για φθηνότερες και μακρινότερες αποστολές στη Σελήνη και τον Άρη
LIFO NEWSROOM
Ιός του Δυτικού Νείλου, δάγκειος πυρετός και τσικουνγκούνια: Επιδημίες κουνουπιών στην Ευρώπη το 2025

Τech & Science / Επιδημίες κουνουπιών στην Ευρώπη το 2025: Ιός του Δυτικού Νείλου, δάγκειος πυρετός και τσικουνγκούνια

Η Ευρώπη βλέπει άνοδο στα κρούσματα του ιού του Δυτικού Νείλου, του τσικουνγκούνια και του δάγκειου πυρετού, καθώς η κλιματική αλλαγή διευκολύνει την εξάπλωση των κουνουπιών
LIFO NEWSROOM
Το YouTube θα εντοπίζει την ηλικία μας με Τεχνητή Νοημοσύνη – Αν κάνει λάθος, θα πρέπει να το αποδείξουμε

Τech & Science / Το YouTube θα εντοπίζει την ηλικία μας με Τεχνητή Νοημοσύνη – Αν κάνει λάθος, θα πρέπει να το αποδείξουμε

Με την Τεχνητή Νοημοσύνη το YouTube θα εντοπίζει ανηλίκους, μόνο που  Αν η πλατφόρμα κατατάξει κάποιον λάθος ως ανήλικο, θα πρέπει να αποδείξει την ηλικία του με ταυτότητα, κάρτα ή selfie
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια