Μην του μιλάτε του κακού!

Μην του μιλάτε του κακού! Facebook Twitter
3

Από τη Μαρία Παπαπαναγιώτου

Στην κάθε πρόκληση της κάθε σας μέρας, δεν είναι ανάγκη να απαντήσετε. Ούτε και να υποστείτε τα δηλητηριώδη βέλη των ενοχλητικών. Ειδικά στους καιρούς μας, που η επιβίωση του νου, της ψυχραιμίας και της σκέψης, αποτελούν τα βασικά εργαλεία για να επιζήσει κανείς, οι επιστήμονες μελετούν με λεπτομέρεια τι συμβάλλει στην υγεία του μυαλού μας και τι την αποδομεί. Όχι για λόγους απλά ερευνητικούς, όπως μπορεί να συνέβαινε λίγα μόλις χρόνια πριν, αλλά γιατί τα αντανακλαστικά της λειτουργίας και της σκέψης μας ακροβατούν σήμερα στη ζούγκλα των ανθρώπων, η οποία προκύπτει, - με βάση ΚΑΙ τις έρευνες-, πιο άτιμη από των ζώων ως προς τους κανόνες ηθικής.

Η σιωπή, αποκαλύπτει για την ανθρώπινη κοινωνία των ανθρώπων η τελευταία επαναστατική έρευνα, είναι καλύτερη από τον διάλογο, και σίγουρα ακόμη καλύτερη και έναν καβγά, όταν χρειάζεται να αντιμετωπίσουμε κάποιον που μας ενοχλεί. Επιχειρώντας ή επιμένοντας να συνομιλούμε με τον αντιπαθή, τον ισχυρογνώμονα ή τον εγωιστή, ίσως να ήταν μια στάση καλής πρόθεσης, σύμφωνα με την «καλή πρόθεση και ευγένεια», παλαιότερης όμως εποχής. Τα κλισέ όμως και οι κώδικες, μάλλον απότομα έσπασαν, περιγράφουν οι επιστήμονες, αφού σήμερα λίγο πολύ κάθε άνθρωπος δίνει την πιο σκληρή του μάχη για επιβίωση στην ζούγκλα της ζωής.

Για να εξετάσουν την διαδραστική συμπάθεια ή αντιπάθεια και τις επιπτώσεις στις σύγχρονες κοινωνίες, οι ερευνητές στο Baruch College του City University της Νέας Υόρκης, μελέτησαν με λεπτομέρεια την διανοητική υγεία των ανθρώπων, όπως μεταβάλλεται κατά την συνδιαλλαγή με τους άλλους. Κριτήριο η αυθόρμητη ( πριν την ένλογη) χημεία που αισθανόμαστε ανάλογα με τον κάθε χαρακτήρα που στέκεται απέναντί μας κάθε στιγμή και που καλούμαστε να απολαύσουμε να υποστούμε ή να ανεχθούμε παραμένοντας ταυτόχρονα διανοητικά υγιής.

«Το να υποχρεώνει κανείς τον εαυτό του να συνεχίσει να συνδιαλέγεται με άτομα για τα οποία νιώθει αποστροφή, είναι καταστροφικό», δήλωσε η επικεφαλής Kristin Sommer, ανακοινώνοντας τα ερευνητικά συμπεράσματα, και συνέστησε απερίφραστα να αγνοούμε τους άλλους όταν μας είναι ενοχλητικοί.Ακόμη και η απόδοση στην κάθε εργασία αποβαίνει προβληματική, αν συνεχίσουμε να υφιστάμεθα την παρουσία και την επικοινωνία με εκείνους που δείχνουν εμπαθείς ή προκλητικοί, πρόσθεσε η πρωτοποριακή ερευνήτρια.

Κατά μια εντυπωσιακή όμως αντιστοιχία της φύσης, χάνουμε, επίσης «από τα οφέλη του μυαλού μας» όταν απομακρυνόμαστε από τα άτομα που μας εμπνέουν κοινωνική έλξη και συμπάθεια αντίθετα με την αποστροφή.

Στην μελέτη του πανεπιστημίου της ΝΥ οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να συνεχίσουν να συνομιλούν ή να σταματάνε τον διάλογο με τα άτομα από τις δύο κατηγορίες που διαμορφώθηκαν για τις ανάγκες της ερευνητικής εργασίας. Οι μεν ήταν άτομα εξαιρετικά συμπαθή, ευγενικά και ενδιαφέροντα, και οι δε, χαρακτήρες απεχθείς, αγενείς ή εμπαθείς και ισχυρογνώμονες.

Η μελέτη στην συνέχεια αξιολόγησε τα αντανακλαστικά και την απόδοση των εξεταζόμενων στην διαμόρφωση, την ηρεμία και την συγκρότηση της σκέψης τους, της έκφρασης και της συμπεριφοράς, ενόσω καλούνταν να αντιμετωπίσουν, να αγνοήσουν ή να συνεχίσουν να συνομιλούν με άτομα της πρώτης ή δεύτερης κατηγορίας.

Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι οι συμμετέχοντες …λίγο πολύ «έχαναν το μυαλό τους», την συγκρότηση και τον προσωπικό έλεγχο στην συμπεριφορά και την απόδοσή τους προκειμένου να ολοκληρώσουν την εργασία που μπορεί να τους είχε ανατεθεί, ενόσω είχαν να αντιμετωπίσουν τον διάλογο ή και την προκλητική επίθεση από αντιπαθείς ή αγενείς. Όταν τους αγνοούσαν, η απόδοση βελτιωνόταν.

Και αντίστροφα όμως, τα 120 άτομα που μετείχαν στην έρευνα, προς έκπληξη των ερευνητών, βελτίωναν το σκορ της απόδοσής τους όσο κρατούσαν την επικοινωνία τους με τους συμπαθείς και ευγενικούς, σε σύγκριση με την απόδοση που παρουσίαζαν όταν έκοβαν μαζί τους επαφή.

Πέρα από την λύτρωση, τα άλλοθι και τις υποδείξεις για την δέουσα «νέας γενιάς» κοινωνική μας τακτική, η έρευνα ξεδιπλώνει και την πολύ ενδιαφέρουσα, θεωρία των «νοο-κυμάτων» που μας λούζουν ευχάριστα, μας εμπνέουν ή μας τσακίζουν στην άτιμη ζούγκλα της άγριας ζωής…

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αξίζει η κρεατίνη αν δεν είσαι bodybuilder; Ένας γιατρός απαντά

HEALHTY PEOPLE / Κρεατίνη: Γιατί να πάρω αφού δεν είμαι bodybuilder; Ένας γιατρός απαντά

Από τις αθλητικές επιδόσεις μέχρι τη λειτουργία του εγκεφάλου, η κρεατίνη φαίνεται πως προσφέρει σημαντικά οφέλη, αλλά παραμένει ιδιαίτερα παρεξηγημένη και τα στερεότυπα για τη χρήση της καλά κρατούν.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ
«Θέλω παιδί, αλλά όχι τώρα»: Τι σημαίνει πραγματικά να καταψύξεις ωάρια

Ψυχή & Σώμα / «Θέλω παιδί, αλλά όχι τώρα»: Τι σημαίνει πραγματικά η κατάψυξη ωαρίων

O Μηνάς Μαστρομηνάς, μαιευτήρας-γυναικολόγος και ειδικός υποβοηθούμενης αναπαραγωγής στο ΥΓΕΙΑ IVF Εμβρυογένεσις, μιλά για την ηλικία, τη γονιμότητα και την κατάψυξη ωαρίων ως μια συνειδητή στρατηγική ζωής.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Πώς θα ξεφορτωθείς τα «κύτταρα-ζόμπι»; Ένας γιατρός απαντά

HEALTHY PEOPLE / Πώς θα ξεφορτωθείς τα «κύτταρα-ζόμπι»; Ένας γιατρός απαντά

Στο σώμα μας υπάρχουν κύτταρα γερασμένα τα οποία, ενώ θα έπρεπε να πεθαίνουν, μένουν σε μια «νεκροζώντανη» κατάσταση και εκκρίνουν ουσίες που βλάπτουν την υγεία μας. Ο δρ Στέλιος Πανταζής εξηγεί πώς μπορούμε να απαλλαγούμε από αυτά.
THE LIFO TEAM
Χρειαζόμαστε πραγματικά τόσα προϊόντα ή πάθαμε beauty burnout;

Υγεία & Σώμα / Χρειαζόμαστε πραγματικά τόσα προϊόντα ή πάθαμε beauty burnout;

Σε μια εποχή που η ομορφιά υπόσχεται περισσότερες λύσεις από ποτέ, όλο και περισσότερες γυναίκες δηλώνουν κουρασμένες, καθώς η ίδια η βιομηχανία μοιάζει να δημιουργεί νέες ανάγκες που μέχρι χθες δεν γνωρίζαμε καν ότι είχαμε.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
Σε τι άλλο βοηθούν τα GLP-1, εκτός από το αδυνάτισμα; Ένας γιατρός απαντά

HEALHTY PEOPLE / Σε τι άλλο βοηθούν τα GLP-1, εκτός από το αδυνάτισμα; Ένας γιατρός απαντά

Από την καρδιά και τα νεφρά μέχρι τον εγκέφαλο και το ήπαρ, τα φάρμακα GLP-1 φαίνεται πως προσφέρουν πολύ περισσότερα από απώλεια βάρους. Η νέα γενιά θεραπειών με σεμαγλουτίδη και τιρζεπατίδη ανοίγει τον δρόμο για μια πιθανή επανάσταση στην αντιμετώπιση χρόνιων νοσημάτων, εθισμών και νευροεκφυλιστικών ασθενειών.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ
Γιατί δεν πάμε πουθενά χωρίς αντηλιακό stick πια;

Υγεία & Σώμα / Δεν πάμε πουθενά χωρίς αντηλιακό stick. Ποια είναι τα καλύτερα;

Μια κατηγορία προϊόντων που γεννήθηκε μέσα από τη νέα κορεατική skincare φιλοσοφία δίνει τη λύση για άμεση και εύκολη αντηλιακή προστασία όχι μόνο στην παραλία αλλά και κατά τη διάρκεια της απαιτητικής καθημερινότητας στην πόλη.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
Aϋπνία, άγχος, τύψεις, μοναξιά: Όσα δεν σου λένε προτού κάνεις παιδιά

Ψυχή & Σώμα / Aϋπνία, άγχος, τύψεις, μοναξιά: Όσα δεν σου λένε πριν κάνεις παιδιά

Μητρότητα δεν είναι μόνο αγκαλιές, χαμόγελα, «το πιο όμορφο ταξίδι της ζωή σου». Η παιδίατρος και συγγραφέας Γιώτα Γαργάλα σε μια ειλικρινή κουβέντα γι’ αυτά που κανείς δεν γνωρίζει προτού γίνει γονιός.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Διαλειμματική νηστεία: Μια ακόμη μόδα ή η απόλυτη δίαιτα; Ένας γιατρός απαντά

HEALTHY PEOPLE / Διαλειμματική νηστεία: Μια ακόμη μόδα ή η απόλυτη δίαιτα; Ένας γιατρός απαντά

Η διαλειμματική νηστεία είναι πλέον μία από τις πιο δημοφιλείς διατροφικές τάσεις παγκοσμίως. Είναι όμως απλώς άλλη μία μόδα του διαδικτύου ή επηρεάζει θετικά το βάρος, τον μεταβολισμό και την υγεία του εγκεφάλου, εξασφαλίζοντας τη μακροζωία; Τι συμβαίνει, τελικά στο σώμα μας όταν μένουμε ώρες χωρίς τροφή και ποιοι πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί;
ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ
Γκάμπορ Ματέ: «Τα smartphones είναι σχεδιασμένα να ανεβάζουν την ντοπαμίνη, όπως η κοκαΐνη»

Διεθνή / Γκάμπορ Ματέ: «Τα smartphones είναι σχεδιασμένα να ανεβάζουν την ντοπαμίνη, όπως η κοκαΐνη»

Με αφορμή την έκδοση του βιβλίου του για τον εθισμό, ο Γκάμπορ Ματέ μιλά για το τραύμα, την αποτυχία του πολέμου κατά των ναρκωτικών, τις «αξιοσέβαστες» δικές του εξαρτήσεις και τα κινητά που, όπως λέει, λειτουργούν πάνω στα ίδια κυκλώματα ανταμοιβής του εγκεφάλου.
THE LIFO TEAM

σχόλια

2 σχόλια
Σωστό, σωστότατο. Έχω όμως μια απορία. Τι τον έκανε τον "κακό" να είναι κακός? Ήταν πάντα έτσι? Μήπως η απομόνωση και η μοναξιά "τροφοδοτεί" την "κακία"?Και τι σημαίνει αλληλεγγύη με αυτούς τους όρους? Απλά φτιάχνουμε μια κοινότητα με όσους είναι ευχάριστοι?(Τελικά, πολλές απορίες προέκυψαν)Απλά ερωτήσεις
Δεν σου έχει τύχει ποτέ να έχει κάποιον προϊστάμενο ο οποίος να επιμένει να σου σπάει τα νεύρα χωρίς λόγο και αιτία? Επειδή προσωπικά έχω βρεθεί σε τέτοια θέση για μεγάλο διάστημα, έχω μόνο να συμβουλεύσω ότι σε τέτοιες περιπτώσεις το να προσπαθήσεις να αναλύσεις την κακή συμπεριφορά του άλλου, το πιθανότερο είναι να αποδειχθεί ψυχοφθόρο και χρονοβόρο για εσένα τον ίδιο. Όσον αφορά το θέμα της αλληλεγγύης, η αλληλεγγύη είναι κάτι διαφορετικό από το να ανέχεσαι τις προσβολές κάποιου. Και ναι, τέτοιοι άνθρωποι με άσχημο χαρακτήρα πρέπει να περιθωριοποιούνται καμιά φορά για να μάθουν τρόπους.