Οι πριγκίπισσες της Disney ενισχύουν τα στερεότυπα για τα δύο φύλα και την τέλεια εμφάνιση

Οι πριγκίπισσες της Disney ενισχύουν τα στερεότυπα για τα δύο φύλα και την τέλεια εμφάνιση Facebook Twitter
1

Είναι επίσημο: οι πριγκίπισσες της Disney ενισχύουν τα στερεότυπα για τα φύλα στα νεαρά κορίτσια και τους προκαλούν θέματα σχετικά με την αυτοπεποίθηση που έχουν για το σώμα τους.

 

Η έρευνα "Pretty as a Princess" της Sarah M. Coyne από το Brigham Young University, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύει η εφημερίδα Guardian, εξέτασε τον αντίκτυπο της πολύ διαδεδομένης "φιλοσοφίας της πριγκίπισσας" γύρω από το συγκεκριμένο brand της εταιρίας, την κατηγορία "Princess" και συμπέρανε πως τα προϊόντα τελικά δεν είναι τόσο "ασφαλή" όσο θέλουν να πιστεύουν οι γονείς.

"Γνωρίζουμε πως κορίτσια που έχουν προσκόλληση με τα γυναικεία πρότυπα νιώθουν πως υπάρχουν πράγματα που δεν μπορούν να κάνουν" λέει η Coyne. "Δεν νιώθουν τόσο σίγουρες πως μπορούν να τα καταφέρουν καλά στα μαθηματικά και την φυσική. Δεν τους αρέσει να λερώνονται, οπότε είναι λιγότερο πιθανό να δοκιμάσουν και να πειραματιστούν με πράγματα" προσθέτει.

Η ίδια βάσισε την μελέτη της σε ένα δείγμα από περίπου 200 παιδιά προσχολικής ηλικίας, αγόρια και κορίτσια, εξετάζοντας τον βαθμό που φαινόταν να επηρεάζεται η συμπεριφορά τους από κάθε τι που είχε σχέση με τις πριγκίπισσες της Disney.

Όπως προέκυψε, τα κορίτσια που είχαν θέματα με το σώμα τους και την αυτοπεποίθηση ήταν πολύ πιο πιθανό να κολλήσουν περισσότερο με τις πριγκίπισσες της Disney σε βάθος χρόνου. "Οι πριγκίπισσες της Disney αντιπροσωπεύουν μερικά από τα πρώτα παραδείγματα έκθεσης στο ιδανικό αδύνατο σώμα. Ως γυναίκες, το βιώνουμε αυτό ολόκληρη τη ζωή μας, και πραγματικά ξεκινά όντως από τις Disney Princess στην ηλικία των τριών ή των τεσσάρων" υποστηρίζει η Coyne.

Η Coyne επιστρατεύει επίσης το παράδειγμα του χαρακτήρα της Merida, πρωταγωνίστριας της ταινίας "Brave", η οποία το 2013 είχε προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων -σε βαθμό του να συγκεντρωθούν διαδικτυακά υπογραφές- επειδή η Disney ανασχεδίασε την εικόνα της σκωτσέζας πριγκίπισσας. "Αυτό που με τρελαίνει είναι όταν έχεις μια πριγκίπισσα που δεν έχει φυλετικά στερεότυπα, όπως η Merida του Brave. Πήγα την κόρη μου να το δει και μετά είχαμε μια υπέροχη συζήτηση για το πόσο δυνατή, γενναία και ανεξάρτητη ήταν η Merida στην ταινία. Και μετά για το marketing, η Disney την αδυνατίζει, της δίνει σεξουαλική υπόσταση, της παίρνει το τόξο, της φορά makeup- την κάνει γένους θηλυκού" λέει η Coyne.

Η Disney λάνσαρε τη σειρά "Princess" το 2000 και μέσα από την πώληση σχετικών παιχνιδιών, βιντεοπαιχνιδιών, φιγούρων και πολλών αξεσουάρ μόδας έχει καταφέρει έκτοτε έσοδα ύψους 5,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην εταιρία.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πάσκουα Βοργιά: «Eίναι σημαντικό να δημιουργούνται ευκαιρίες για δημόσιο διάλογο»

Plāsmata 3 / Πάσκουα Βοργιά: «Eίναι σημαντικό να δημιουργούνται ευκαιρίες για δημόσιο διάλογο»

Συζητήσεις για τους ανθρώπους, τα φυτά, τα ζώα και τα πουλιά που αποτελούν το οικοσύστημα του Πεδίου του Άρεως αλλά και για τις μεγάλες και μικρές ιστορίες που απαρτίζουν την πολιτισμική και κοινωνική του πραγματικότητα.
M. HULOT
Pet sitters, dog walkers και κατ’ οίκον επισκέψεις: Η λύση που έχουν βρει πολλοί κηδεμόνες κατοικιδίων 

Living / Κατοικίδια, ταξίδια και άγχος αποχωρισμού: Η άνοδος των daycare και pet sitters

Άνθρωποι που κάνουν pet sitting, βγάζουν βόλτα τον σκύλο μας ή έρχονται στο σπίτι για να φροντίσουν το κατοικίδιό μας: επαγγελματίες και κηδεμόνες εξηγούν γιατί αυτός ο τομέας γνωρίζει άνθηση. 
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Morning Wood: Η Αθήνα ξυπνάει καυλωμένη. Ανάγνωση με το ποτήρι γάλα σου…

Living / Morning Wood: Η Αθήνα ξυπνάει ερεθισμένη. Ανάγνωση με το ποτήρι γάλα σου…

Το πρωί τούς ξυπνά με φιλιά. Τους χαϊδεύει απαλά τα μαλλιά. Και μετά; Σεξ. Μετά αυνανισμός. Μετά παρτούζα. Τουρίστες, φίλοι ή και εντελώς άγνωστα σ’ εμάς πρόσωπα φωτογραφίζονται και μιλούν, δίχως ντροπές.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΕΛΗΝΗ ΒΑΡΔΑ
Περιμένοντας την Αποκάλυψη σε πολυτελή πυρηνικά καταφύγια / Περιμένοντας το τέλος του κόσμου σε καταφύγια που μοιάζουν με σουίτες

Living / Περιμένοντας την Αποκάλυψη σε πολυτελή πυρηνικά καταφύγια

Η ζήτηση για υπερπολυτελή πυρηνικά καταφύγια έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Αν και εξακολουθούν να απευθύνονται σε λίγους, τα σύγχρονα κρησφύγετα, θυμίζουν περισσότερο δωμάτια πεντάστερων ξενοδοχείων παρά ζοφερά bunkers κι εκτός από ασφάλεια παρέχουν άνεση υψηλής ποιότητας.
THE LIFO TEAM
Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ομολογεί ότι τα social media έχουν τελειώσει

Living / Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ομολογεί ότι τα social media έχουν τελειώσει

Καταθέτοντας στη δίκη της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου κατά των μονοπωλιακών πρακτικών της εταιρείας του, ο ιδιοκτήτης της Meta παραδέχτηκε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ελάχιστη σχέση έχουν πια με τη διαπροσωπική επικοινωνία.
THE LIFO TEAM
Παχύφυτα και κάκτοι: Πού θα βρεις τα καλύτερα και τα πιο σπάνια;

Living / Παχύφυτα και κάκτοι: Πού θα βρεις τα καλύτερα και τα πιο σπάνια

Ένα φυτώριο στο Καπανδρίτι, είναι το απόλυτα εξειδικευμένο μέρος για να αποκτήσεις πανέμορφους κάκτους, αγαύες και κρασούλες σε περίεργα σχήματα και χρώματα – φυτά που δεν θα σε ταλαιπωρήσουν με τη φροντίδα τους.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Living / Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Σύμφωνα με νέες έρευνες, παράγοντες όπως η ηλικία, η ροπή στην ενδοσκόπηση, ακόμα και οι εποχές του χρόνου αποτελούν παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά την ικανότητα να ανακαλούμε τα όνειρά μας.
THE LIFO TEAM

σχόλια

1 σχόλια