Οι πριγκίπισσες της Disney ενισχύουν τα στερεότυπα για τα δύο φύλα και την τέλεια εμφάνιση

Οι πριγκίπισσες της Disney ενισχύουν τα στερεότυπα για τα δύο φύλα και την τέλεια εμφάνιση Facebook Twitter
1

Είναι επίσημο: οι πριγκίπισσες της Disney ενισχύουν τα στερεότυπα για τα φύλα στα νεαρά κορίτσια και τους προκαλούν θέματα σχετικά με την αυτοπεποίθηση που έχουν για το σώμα τους.

 

Η έρευνα "Pretty as a Princess" της Sarah M. Coyne από το Brigham Young University, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύει η εφημερίδα Guardian, εξέτασε τον αντίκτυπο της πολύ διαδεδομένης "φιλοσοφίας της πριγκίπισσας" γύρω από το συγκεκριμένο brand της εταιρίας, την κατηγορία "Princess" και συμπέρανε πως τα προϊόντα τελικά δεν είναι τόσο "ασφαλή" όσο θέλουν να πιστεύουν οι γονείς.

"Γνωρίζουμε πως κορίτσια που έχουν προσκόλληση με τα γυναικεία πρότυπα νιώθουν πως υπάρχουν πράγματα που δεν μπορούν να κάνουν" λέει η Coyne. "Δεν νιώθουν τόσο σίγουρες πως μπορούν να τα καταφέρουν καλά στα μαθηματικά και την φυσική. Δεν τους αρέσει να λερώνονται, οπότε είναι λιγότερο πιθανό να δοκιμάσουν και να πειραματιστούν με πράγματα" προσθέτει.

Η ίδια βάσισε την μελέτη της σε ένα δείγμα από περίπου 200 παιδιά προσχολικής ηλικίας, αγόρια και κορίτσια, εξετάζοντας τον βαθμό που φαινόταν να επηρεάζεται η συμπεριφορά τους από κάθε τι που είχε σχέση με τις πριγκίπισσες της Disney.

Όπως προέκυψε, τα κορίτσια που είχαν θέματα με το σώμα τους και την αυτοπεποίθηση ήταν πολύ πιο πιθανό να κολλήσουν περισσότερο με τις πριγκίπισσες της Disney σε βάθος χρόνου. "Οι πριγκίπισσες της Disney αντιπροσωπεύουν μερικά από τα πρώτα παραδείγματα έκθεσης στο ιδανικό αδύνατο σώμα. Ως γυναίκες, το βιώνουμε αυτό ολόκληρη τη ζωή μας, και πραγματικά ξεκινά όντως από τις Disney Princess στην ηλικία των τριών ή των τεσσάρων" υποστηρίζει η Coyne.

Η Coyne επιστρατεύει επίσης το παράδειγμα του χαρακτήρα της Merida, πρωταγωνίστριας της ταινίας "Brave", η οποία το 2013 είχε προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων -σε βαθμό του να συγκεντρωθούν διαδικτυακά υπογραφές- επειδή η Disney ανασχεδίασε την εικόνα της σκωτσέζας πριγκίπισσας. "Αυτό που με τρελαίνει είναι όταν έχεις μια πριγκίπισσα που δεν έχει φυλετικά στερεότυπα, όπως η Merida του Brave. Πήγα την κόρη μου να το δει και μετά είχαμε μια υπέροχη συζήτηση για το πόσο δυνατή, γενναία και ανεξάρτητη ήταν η Merida στην ταινία. Και μετά για το marketing, η Disney την αδυνατίζει, της δίνει σεξουαλική υπόσταση, της παίρνει το τόξο, της φορά makeup- την κάνει γένους θηλυκού" λέει η Coyne.

Η Disney λάνσαρε τη σειρά "Princess" το 2000 και μέσα από την πώληση σχετικών παιχνιδιών, βιντεοπαιχνιδιών, φιγούρων και πολλών αξεσουάρ μόδας έχει καταφέρει έκτοτε έσοδα ύψους 5,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην εταιρία.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Retreat Culture: Η νέα τάση είναι να φεύγεις για να βρεις τον εαυτό σου

Ψυχή & Σώμα / Retreat Culture: Η νέα τάση είναι να φεύγεις για να βρεις τον εαυτό σου

Τι ακριβώς αναζητούν όσοι συμμετέχουν σε retreats ευεξίας; Πρόκειται για απόδραση ή επιστροφή σε κάτι πιο αυθεντικό; Είναι μόνο για ευκατάστατους ξένους τουρίστες ή υπάρχουν προτάσεις και για τους «κανονικούς» ανθρώπους; Απαντά η δημιουργός των Fykiada Retreats, Άννα Μαρίνου.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Γιατί όλοι μιλάνε για τη βιταμίνη C;

Living / Γιατί όλοι μιλάνε για τη βιταμίνη C;

Ξέρουμε όλοι ότι προσφέρει τριπλό όφελος: προστατεύει την επιδερμίδα από το οξειδωτικό στρες και τις ελεύθερες ρίζες, ενισχύει τη σύνθεση κολλαγόνου και συμβάλλει στην ομοιογένεια του τόνου, μειώνοντας σταδιακά δυσχρωμίες και σημάδια από τον ήλιο. Δεν υπόσχεται. Δουλεύει.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
«Σουβλάκι, παρακαλώ»: Κυνηγώντας την Devin Halbal, την πιο viral tiktoker του πλανήτη, στο κέντρο της Αθήνας

Devin Halbal / «Σουβλάκι, παρακαλώ»: Κυνηγώντας την πιο viral TikToker του πλανήτη στο Σύνταγμα

Τα βίντεό της την έχουν κάνει πασίγνωστη στο ελληνικό κοινό. Άλλοι αγαπούν την Devin Halbal σαν θεά κι άλλοι δεν μπορούν ούτε να την ακούν. Το απόγευμα της περασμένης Κυριακής έκανε την εμφάνισή της στο κέντρο της πόλης. Την ακολουθήσαμε.
ΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΔΑΣ
Πάσκουα Βοργιά: «Eίναι σημαντικό να δημιουργούνται ευκαιρίες για δημόσιο διάλογο»

Plāsmata 3 / Πάσκουα Βοργιά: «Eίναι σημαντικό να δημιουργούνται ευκαιρίες για δημόσιο διάλογο»

Συζητήσεις για τους ανθρώπους, τα φυτά, τα ζώα και τα πουλιά που αποτελούν το οικοσύστημα του Πεδίου του Άρεως αλλά και για τις μεγάλες και μικρές ιστορίες που απαρτίζουν την πολιτισμική και κοινωνική του πραγματικότητα.
M. HULOT
Pet sitters, dog walkers και κατ’ οίκον επισκέψεις: Η λύση που έχουν βρει πολλοί κηδεμόνες κατοικιδίων 

Living / Κατοικίδια, ταξίδια και άγχος αποχωρισμού: Η άνοδος των daycare και pet sitters

Άνθρωποι που κάνουν pet sitting, βγάζουν βόλτα τον σκύλο μας ή έρχονται στο σπίτι για να φροντίσουν το κατοικίδιό μας: επαγγελματίες και κηδεμόνες εξηγούν γιατί αυτός ο τομέας γνωρίζει άνθηση. 
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Morning Wood: Η Αθήνα ξυπνάει καυλωμένη. Ανάγνωση με το ποτήρι γάλα σου…

Living / Morning Wood: Η Αθήνα ξυπνάει ερεθισμένη. Ανάγνωση με το ποτήρι γάλα σου…

Το πρωί τούς ξυπνά με φιλιά. Τους χαϊδεύει απαλά τα μαλλιά. Και μετά; Σεξ. Μετά αυνανισμός. Μετά παρτούζα. Τουρίστες, φίλοι ή και εντελώς άγνωστα σ’ εμάς πρόσωπα φωτογραφίζονται και μιλούν, δίχως ντροπές.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΕΛΗΝΗ ΒΑΡΔΑ

σχόλια

1 σχόλια