Ο Michel Houellebecq ετοιμάζεται να σοκάρει και πάλι την κοινή γνώμη

Ο Michel Houellebecq ετοιμάζεται να σοκάρει και πάλι την κοινή γνώμη Facebook Twitter
Οι επισκέπτες της έκθεσης που ετοιμάζει αυτό το καλοκαίρι ο Houellebecq θα έχουν την ευκαιρία, κυριολεκτικά, να δουν το μυαλό και την καρδιά του, να μπουν στον κόσμο των έμμονων ιδεών του συγγραφέα, ο οποίος φημίζεται για τις προβοκατόρικες θέσεις και απόψεις του
4

 

Πολυβραβευμένος, προκλητικός, κάποτε στα όρια της δυσφορίας, ο Γάλλος λογοτέχνης Michel Houellebecq ετοιμάζεται και πάλι να κάνει αισθητή την παρουσία του φέτος το καλοκαίρι, αυτή τη φορά, όμως, όχι μέσα από τις προβοκατόρικες σελίδες κάποιου βιβλίου του, αλλά μέσα από δύο εκθέσεις, στη Ζυρίχη και στο Παρίσι. Το πρώτο «χτύπημα» του θα σημειωθεί στο πλαίσιο της έκθεσης Manifesta 11 στη Ζυρίχη (11 Ιουνίου – 18 Σεπτεμβρίου), με ένα διαφορετικό project που στόχο έχει και πάλι να προβοκάρει και να συζητηθεί. Το δεύτερο του «χτύπημα» θα σημειωθεί μέσα από μία έκθεση στο Παρίσι, επίσης μέσα στο καλοκαίρι.

Τι περιλαμβάνει το όλο project; Σε συνεργασία με τον γερμανό καλλιτέχνη Christian Jankowski, ο οποίος θα επιμελείται του όλου εγχειρήματος, ο συγγραφέας θα υποβληθεί σε μία ιατρική εξέταση από τον Henry Perschak, γιατρό της κλινικής Hirslanden στη Ζυρίχη. Γιατί; Διότι, ο Houellebecq τρέφει μεγάλο ενδιαφέρον για την αισθητική της ιατρικής και αυτός ήταν ο λόγος που δέχθηκε να παρουσιαστούν στην έκθεση x-ray... πορτρέτα του εγκεφάλου του, καθώς και ηχογραφημένοι ήχοι, καθώς και βίντεο της καρδιακής του λειτουργίας, επιχειρώντας με αυτόν το πρωτοποριακό – και σίγουρα παράτολμο θέαμα – να απαντήσει στο αιώνιο ερώτημα: «Ποιό είναι το τίμημα της καλής υγείας;».

Με λίγα λόγια είναι μία έκθεση, στην οποία ο συγγραφέας πρωταγωνιστεί, αυτή τη φορά μέσω των φωτογραφιών, των φιλμ και των εμμονικών ιδεών του, μέσα από μία πραγματική βουτιά μέσα σ' αυτές.

Στο ευρύτερο project, υπό τον τίτλο «Τι κάνουν οι άνθρωποι για τα λεφτά;», συμμετέχει και η διάσημη Μεξικανή φωτογράφος Teresa Margolles, ενώ την πρόκληση του εγχειρήματος αποδέχθηκε και ο Καταλανός καλλιτέχνης, Carles Congost. Και οι δυο τους εστιάζουν στον επαγγελματικό προσανατολισμό ανθρώπων – από πυροσβέστες μέχρι πορνοστάρ – επιχειρώντας να εισδύσουν στον κόσμο εμμονών του συγγραφέα. Με λίγα λόγια είναι μία έκθεση, στην οποία ο συγγραφέας πρωταγωνιστεί, αυτή τη φορά μέσω των φωτογραφιών, των φιλμ και των εμμονικών ιδεών του, μέσα από μία πραγματική βουτιά μέσα σ' αυτές.

Ας υπενθυμιστεί, ότι ο Houellebecq φημίζεται για τα προκλητικά γραπτά, τις δηλώσεις και την εν γένει συμπεριφορά του. Πέρσι, το μυθιστόρημα του, «Η υποταγή», στο οποίο παρουσίαζε το Παρίσι του 2022 να εξουσιάζεται από έναν μουσουλμάνο πρόεδρο είχε προκαλέσει σάλο. Ακολούθησε ένα σκίτσο στο Charlie Hebdo, που τον παρουσίαζε ως προφήτη, ακριβώς λόγω αυτού του βιβλίου και την ίδια εβδομάδα που κυκλοφόρησε το περιοδικό με αυτό το εξώφυλλο, σημειώθηκε και η ένοπλη τρομοκρατική επίθεση στα γραφεία του σατιρικού περιοδικού...

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ευγενία Βερελή αφηγείται ιστορίες που κάνουν την τέχνη μαγεία

Εικαστικά / Τα «μαγικά» κεραμικά της Ευγενίας Βερελή συνομιλούν με το έργο του Αλέκου Φασιανού

«Στις εξιστορήσεις της ζωής σου συχνά ανταποκρίνομαι με ρίγη» λέγεται η έκθεση της νεαρής εικαστικού που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Αλέκου Φασιανού. Το χάσμα του χρόνου εξαφανίζεται και ένας γόνιμος διάλογος ξεκινά ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Εικαστικά / Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Από τον Ρότζερ Μπάλεν και τον Γιούργκεν Τέλερ μέχρι τη συνομιλία του έργου του Ακριθάκη και του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη με σύγχρονους δημιουργούς, αυτόν τον μήνα μουσεία, ιδρύματα και αίθουσες τέχνης προτείνουν πολλά και ενδιαφέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με το χρώμα των φανταστικών κόσμων και των μύθων

Εικαστικά / Αντωνάκης Χριστοδούλου: «Ευτυχώς, υπάρχουν ομόφυλα ζευγάρια που περπατάνε χέρι-χέρι»

Με αφορμή τη νέα του έκθεση, «Purpose, Desire, Emptiness», ο εικαστικός μάς μιλάει για ιστορίες της παιδικής του ηλικίας που μπλέκονται με μύθους και τέρατα, την ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του σεξ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια
ειναι αδικο να αναφερεται οτι ο Ουελμπεκ προκαλει σοκ με τις δηλωσεις του. Δεν ειναι η Καρντασιαν η οποιοσδηποτε αλλος μαιντανος.Και κυριως στην πραγματικοτητα δεν προκαλει σοκ με τις ιδιες τις δηλωσεις του.Προκαλει σοκ με τα βιβλια του, που δεν καταλαβαινουν μια απο πολιτικη ορθοτητα, δεν χαριζονται στη κενη υπερκαταναλωτικη Δυση που το μονο που την ενδιαφερει ειναι να φαει το κοσμο και τον εαυτο της, πολύ περισσοτερο δεν χαριζεται στους μεταμοντερνους του συρμου - ταυτιζοντας τους με αυτο το κενο νοηματος οραμα της hyperconsumerist Δυσης, αλλά και ακομα δεν χαριζεται σε αυτο που υπαρχει εξω απο την Δυση, αυτη τη στιγμη, το οποιο σε ορισμενες περιπτωσεις ταυτιζεται με τον Μεσαιωνα.Με λιγα λογια δεν χαριζει τιποτα σε κανενα και για αυτο "προκαλει". ολους τους εν δυναμει καθεστωτικους υπερασπιστες του έργου του τους εχει καψει. Ειναι πεσιμιστης και αυτο δεν αρεσει στους institutionalized οργανικους "διανοουμενους".Ισως να ειναι η Κασσανδρα του μέλλοντος που ερχεται.ΥΓ. Για καποιον που δεν τον εχει διαβασει η ιστορια με τις ιατρικες εξετασεις ίσως αποτελει κενο performance. ωστοσο ασχολειται σε ολο τους το εργο με την φυση του ανθρωπινου σωματος, και τι μας κανει ανθρωπους, και τι τιμημα ειμαστε διατεθειμενοι να πληρωσουμε για την αθανασια.
Διάβασα το Elementary Particles στα αγγλικά και το βρήκα συγλονιστικό. Είναι φοβερό πώς πραγματεύεται την ύπαρξη του ανθρώπινου είδους (όσο μεγαλεπίβολο ή τετριμμένο κι αν ακούγεται, το κάνει με φοβερό τρόπο χωρίς να το καταλαβαίνεις). Το διάβασα όταν είχε αρχίσει και το ενδιαφέρον μου για την κβαντομηχανική και νομίζω είναι φοβερή η κατανόηση που έχει για την επιστήμη, αλλά και ο τρόπος που παρουσιάζεται. Με έπιανε απόγνωση κάθε τόσο για τον κυνισμό του, μέχρι που συνέβαινε ή έγραφε κάτι που έδειχνε πως η αγάπη παραμένει "driving force" στον άνθρωπο, ακόμα και στους τελείως παραιτημένους χαρακτήρες του. Θέλω να διαβάσω κι άλλα, μου έχουν πει αντίστοιχες εντυπώσεις για το Ο χάρτης και η επικράτεια.
Διάβασα το Elementary Particles στα αγγλικά και το βρήκα συγλονιστικό. Είναι φοβερό πώς πραγματεύεται την ύπαρξη του ανθρώπινου είδους (όσο μεγαλεπίβολο ή τετριμμένο κι αν ακούγεται, το κάνει με φοβερό τρόπο χωρίς να το καταλαβαίνεις). Το διάβασα όταν είχε αρχίσει και το ενδιαφέρον μου για την κβαντομηχανική και νομίζω είναι φοβερή η κατανόηση που έχει για την επιστήμη, αλλά και ο τρόπος που παρουσιάζεται. Με έπιανε απόγνωση κάθε τόσο για τον κυνισμό του, μέχρι που συνέβαινε ή έγραφε κάτι που έδειχνε πως η αγάπη παραμένει "driving force" στον άνθρωπο, ακόμα και στους τελείως παραιτημένους χαρακτήρες του. Θέλω να διαβάσω κι άλλα, μου έχουν πει αντίστοιχες εντυπώσεις για το Ο χάρτης και η επικράτεια.