ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Τέλος η "αψεγάδιαστη" Barbie- Η διάσημη κούκλα αλλάζει χρώμα, μαλλιά και κυρίως σωματότυπο

Τέλος η "αψεγάδιαστη" Barbie- Η διάσημη κούκλα αλλάζει χρώμα, μαλλιά και κυρίως σωματότυπο Facebook Twitter
15
Τέλος η "αψεγάδιαστη" Barbie- Η διάσημη κούκλα αλλάζει χρώμα, μαλλιά και κυρίως σωματότυπο Facebook Twitter

Σχεδόν 55 χρόνια μετά την εμφάνιση της πρώτης Barbie, που πολλοί συμφωνούν πως αποτελεί την πλέον μη ρεαλιστική αναπαράσταση ενός γυναικείου σώματος, η Mattel αποφάσισε να λανσάρει τρεις νέες βερσιόν της διάσημης κούκλας- μια ψηλή, μια μικροκαμωμένη και μία με καμπύλες.

"Είμαστε ενθουσιασμένοι με την αλλαγή" λέει η Evelyn Mazzocco, που ηγείται του τμήματος για τις Barbie. "Αυτές οι νέες κούκλες αντιπροσωπεύουν μια γραμμή που αντικατοπτρίζει σε μεγαλύτερο βαθμό αυτό που βλέπουν γύρω τους τα κορίτσια σε ολόκληρο τον κόσμο- η ποικιλία στο σωματότυπο, στους τόνους του δέρματος και στο στιλ τους επιτρέπει πλέον να βρουν εκείνη την κούκλα που πραγματικά τους ταιριάζει" εξηγεί. Όσο για το γιατί η Barbie έχει μείνει ίδια κι απαράλλακτη εδώ και σχεδόν 60 χρόνια, η ίδια το δικαιολογεί λέγοντας πως χρειάζεται πολύς καιρός για να αλλάξουν τα εργοστάσια και οι μέθοδοι κατασκευής της.  

Σύμφωνα δε με όσα είπε ο Richard Dickson, πρόεδρος της Mattel στο περιοδικό Time, η Barbie "έπρεπε να ταιριάξει στη νέα εποχή".

"Είπαμε στην ομάδα μας, 'Αν ξεκινούσατε σήμερα την εταιρία και δεν υπήρχε κανένας κανόνας, μπορούσατε να κάνετε ό,τι θέλετε, τι θα κάνατε;'", λέει η Kim Culmone, επικεφαλής της ομάδας σχεδιασμού της Barbie. Η απάντηση ήταν "μεγαλύτερη ποικιλία", όσον αφορά στο χρώμα του δέρματος, στο χρώμα των μαλλιών και τελικά στο σωματότυπο. 

Το νέο μοντέλο Barbie, που είναι ήδη διαθέσιμο από σήμερα για παραγγελίες στο site της Mattel, θα κυκλοφορεί πλέον σε 4 διαφορετικούς σωματότυπους, 22 χρώματα ματιών, 24 είδη μαλλιών κι, όπως πάντα, αμέτρητα διαφορετικά ρούχα και αξεσουάρ. 

Από το καλοκαίρι ακόμη, η εταιρία άρχισε να δείχνει τις προθέσεις της να "επαναπροσαρμόσει" τη διάσημη κούκλα στο σήμερα, κυκλοφορώντας μια διαφήμιση που έδειχνε μικρά κορίτσια να θριαμβεύουν σε ενήλικες δουλειές: να προπονούν μια ομάδα ποδοσφαίρου, να διδάσκουν, να εκτελούν χρέη κτηνιάτρου. 

Τέλος η "αψεγάδιαστη" Barbie- Η διάσημη κούκλα αλλάζει χρώμα, μαλλιά και κυρίως σωματότυπο Facebook Twitter
Τέλος η "αψεγάδιαστη" Barbie- Η διάσημη κούκλα αλλάζει χρώμα, μαλλιά και κυρίως σωματότυπο Facebook Twitter
Τέλος η "αψεγάδιαστη" Barbie- Η διάσημη κούκλα αλλάζει χρώμα, μαλλιά και κυρίως σωματότυπο Facebook Twitter
Τέλος η "αψεγάδιαστη" Barbie- Η διάσημη κούκλα αλλάζει χρώμα, μαλλιά και κυρίως σωματότυπο Facebook Twitter

Ωστόσο, οι φεμινίστριες επικριτές της διαφήμισης, δεν πείστηκαν. "Φυσικά και τα κορίτσια μπορούν να κάνουν τα πάντα. Εκτός από εκείνα που είναι παχουλά. Ή δεν είναι λευκά. Ή είναι ο,τιδήποτε διαφορετικό από τη κλασική, με τρομακτικά τέλειες αναλογίες Barbie" σχολίασαν για την καμπάνια "Imagine the Possibilities".

Πολλοί υποστηρίζουν πως η τωρινή απόφαση της Mattel έρχεται σε άμεση συνάρτηση με την κατιούσα που έχουν πάρει οι πωλήσεις της εταιρίας, που στο τρίτο τετράμηνο του 2015 και σε παγκόσμια κλίμακα κατέγραψαν πτώση 14%. Σχεδόν οι μισές πωλήσεις της κούκλας γίνονται εκτός ΗΠΑ, οπότε ίσως γι΄αυτόν τον λόγο η εταιρία έδειξε τόσο πρόθυμη να εισάγει σε τέτοιο βαθμό τη διαφορετικότητα τόσο στο σωματότυπο της Barbie όσο και στο χρώμα τους δέρματος. 

15

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

7 σχόλια
Αν γινόταν προκειμένου να σταματήσουν να υπάρχουν πια στερεότυπα όσον αφορά την εξωτερική εμφάνιση μιας γυναίκας, θα ήταν μια πολύ σωστή και αξιέπαινη κίνηση. Δυστυχώς όμως το μοναδικό κίνητρο είναι η αύξηση πωλήσεων αφού πια η ψηλή ξανθιά με τα καλλίγραμμα πόδια δεν πουλάει...
Ναι, αλλά γιατί δεν πουλάει;Τα στερεότυπα δεν θα σταματήσουν, μπορούν κάποιοι να σταματήσουν να τα ενθαρρύνουν. Και παρεμπιπτόντως, τα κίνητρα των εταιρειών είναι οι πωλήσεις (δεν είναι το τι θέλεις εσύ κι εγώ), πράγμα το οποίο επίσης δεν αλλάζει από πρακτικής απόψεως. Δεν υπάρχει "δυστυχώς", γιατί αν αγνοήσει η εταιρεία αυτό που την συμφέρει, σημαίνει λουκέτο και ανεργία. Το παν είναι να πρωτοπορείς, και η ιδέα να βγάλει κούκλες με διαφορετικούς σωματότυπους είναι εξαιρετική και πιστεύω ότι θα πετύχει. Όσο για τα χρώματα του δέρματος, αυτό το κάνει ήδη με τις κουκλίτσες-παιδάκια (κυρίως κοριτσάκια) και η κόρη μου έχει μια καλή συλλογή από μαύρες, άσπρες, ξανθιές, κοκκινομάλλες με φακίδες, σγουρομάλλες, μελαχροινές.
Έχω κρατήσει την Μπάρμπι μου από την δεκαετία του 70 και πρόσφατα, με αφορμή την κόρη μου, πήγα να της φορέσω ένα φουστανάκι σύγχρονης Μπάρμπι. Της είναι στενό στους γοφούς, γιατί η παλιά Μπάρμπι είχε πιο πολλές καμπύλες. Σημειωτέον ότι η δική μου κούκλα είναι μιγάς, και την είχα επίτηδες διαλέξει έτσι γιατί η αγορά ήταν γεμάτη ξανθιές κούκλες. Και μιλάω για σέβεντιζ.
Τέλος στην "αψεγάδιαστη" μπάρμπι! Ωραία! Ότι τι δηλαδή? Ότι το άλλο χρώμα ή τα στρουμπουλά οπίσθια είναι "ψεγάδια"?Λέγοντας κάτι τέτοιο δεν αλλαζεις την ουσία του πραγματος, συνεχιζεις να θεωρεις αψεγάδιαστο το πριν κ με ψεγάδια το μετά. Να κάνετε κ με φακίδες, γιατί όταν ήμουν μικρή δε μπορούσα να ταυτιστω με καμιά μπαρμπι κ το χω καημό.
όπως είδες το αψεγάδιαστη το έχει βάλει σε εισαγωγικά, αυτό από μόνο του λέει κάτι.Πολύ ενδιαφέρουσα κίνηση,και για την ποικιλία, βαρέθηκα να αγοράζω ίδια μούρη με άλλα ρούχα, αλλά και για την προσαρμογή στην εποχή.Κατά τα άλλα, κι η γενιά μας με μπάρμπι έπαιζε, μια χαρά χοντρούλες έχουμε καταλήξει όλες...
Πραγματικά, ο λόγος που υποστηρίζω την Μπάρμπι είναι η ποιότητα της κούκλας (απόδειξη ότι μου έχει μείνει ακόμη η δική μου από τα 70ζ), ενώ οι απομιμήσεις χαλάνε εύκολα. Ουδέποτε ταυτίστηκα με τον σωματότυπο της κούκλας, απλά ήταν μικρή και βολική σε αντίθεση με τις μεγάλες κούκλες της Ελ Γκρέκο τότε ή κάτι μωρά που αγοράζαμε από τα πανηγύρια. Η αλήθεια είναι όμως ότι τα κορίτσια "ψήνονται" πολύ από την βιομηχανία της ομορφιάς, και αυτό δεν περιμένουμε να το σταματήσει η ίδια η βιομηχανία της ομορφιάς. Εμείς οι ίδιες πρέπει να το καταπολεμήσουμε - μέσα μας.
Πολύ τυποποίηση τα σημερινά χρόνια. Στα 70ζ είχα και την κόρη της Μπάρμπι που είχε φακίδες. Αλλά μην τα παίρνεις όλα τοις μετρητοίς, με το "αψεγάδιαστη" εννοεί το φωτοσοπαρισμένο πρότυπο που κυριαρχεί εδώ και χρόνια.
η αληθεια ειναι κι εγω σαν παιδακι που επαιζα με Μπαρμπυ γινομουν οτι ηθελα και εφτιαχνα ιστοριες.ωραιες κουκλιτσες μονο που δεν ειναι Μπαρμπι.(κι εμεις παιζαμε με Μπαρμπι δεν παθαμε και κατι)ολα αυτα ειναι ενα πανουργο σχεδιο της πιπιμπο