Η Ιερά Μητρόπολη Γλυφάδας «αφορίζει» το Ζίου Ζίτσου και τις πολεμικές τέχνες

Η Ιερά Μητρόπολη Γλυφάδας «αφορίζει» το Ζίου Ζίτσου και τις πολεμικές τέχνες Facebook Twitter
20

Με μία μακροσκελή ανακοίνωση που περιέχει αρκετές παραπομπές, η Ιερά Μητρόπολη Γλυφάδας «αφορίζει» την πολεμική τέχνη Ζίου Ζίτσου και εκφράζει την έντονη αντίθεση της στην απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να την εντάξει σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η Ι.Μ Γλυφάδας αναφέρει μεταξύ άλλων πως «οι πολεμικές τέχνες δεν συνάδουν με το πνεύμα του Ευαγγελίου», ενώ καλεί «το Ορθόδοξο πλήρωμα να απέχει από την οποιαδήποτε ενασχόληση με τις πολεμικές τέχνες».

Αναλυτικά η ανακοίνωση - διαμαρτυρία όπως δημοσιεύτηκε στο www.imglyfadas.gr

«Κατόπιν πληροφόρησής μας για την έγκριση άδειας εισόδου των πολεμικών τεχνών, συγκεκριμένα του Ζίου-Ζίτσου, σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε όλη την επικράτεια, με σχετικό έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας[1], θα θέλαμε να εκφράσουμε την έντονη διαμαρτυρία μας.

Οι πολεμικές τέχνες «βασίζονται σε Ανατολικές φιλοσοφίες ή θρησκείες, ιδιαιτέρως στον Ταοϊσμό και τον Βουδισμό Ζεν. Το Ζίου-Ζίτσε, το Καράτε, το Κιούντο και το Κέμπο είναι έντονα επηρεασμένα από τον Βουδισμό Ζεν»[2]. Μάλιστα, «δημιουργός των πολεμικών τεχνών θεωρείται ο Βουδιστής μοναχός Μποντιντάρμα»[3]. Και παρότι «πολλοί που ασκούν τις πολεμικές τέχνες το κάνουν χωρίς να γνωρίζουν το θρησκευτικό χαρακτήρα τους», η ουσία είναι ότι «το πλήθος των διαφόρων μαχητικών ειδών συνδέονται με ένα πνευματικό κέντρο που έχει τις ρίζες του στον Ταοϊσμό και τον Βουδισμό»[4].

«Στη ρίζα τους όλες οι πολεμικές τέχνες αποτελούν μέρος ενός συνολικού συστήματος εκπαίδευσης, το οποίο έχει ως απώτερο σκοπό τη ριζική μεταμόρφωση της ίδιας της ύπαρξης του ασκούμενου»[5]. Και παρότι αυτό συχνά παραθεωρείται, «η πνευματική διάσταση είναι ο πυρήνας των πολεμικών τεχνών»[6]. Ο Richard Schmidt, καθηγητής Φυσικής Αγωγής στο Πανεπιστήμιο της Νεμπράσκα, επισημαίνει ότι οι Ιαπωνικές πολεμικές τέχνες «αποτελούν οχήματα για πνευματική εκπαίδευση και φώτιση» και ότι το πνεύμα και τα πιστεύω παραμένουν κατά βάση τα ίδια, ανεξάρτητα από το είδος της πολεμικής τέχνης.[7]

Αλλά και στην ιστοσελίδα της «Ελληνικής Φιλάθλου Ερασιτεχνικής Ομοσπονδίας Ζίου-Ζίτσου», η οποία αιτήθηκε την άδεια εισόδου στα Ελληνικά σχολεία, διαβάζουμε ότι το Ζίου-Ζίτσου «πρωτοεμφανίστηκε στα μοναστήρια του Θιβέτ και καθιερώθηκε σαν πρώτη μορφή πολεμικής τέχνης στην Ιαπωνία» και παράλληλα ότι «διατηρ[ούν] τις παραδόσεις και τα πιστεύω που πρεσβεύει η πολεμική [τους] τέχνη». Αν αυτά ισχύουν, τότε πώς μπορούν οι Ορθόδοξοι μαθητές, αλλά και όσοι μαθητές δεν επιθυμούν να έχουν επαφή με βουδιστικές κλπ πρακτικές, να ασκούνται στο Ζίου-Ζίτσου και μάλιστα στο χώρο του σχολείου;

Επισημαίνεται ότι οι πολεμικές τέχνες δεν είναι απλές ασκήσεις εκγύμνασης, αλλά συστήματα που έχουν φιλοσοφικο-θρησκευτικό προσανατολισμό. «Ανεξάρτητα από το στυλ που ακολουθεί κάποιος, το κλειδί για όλες τις πολεμικές τέχνες βρίσκεται στην επιδέξια χρήση της παγκόσμιας ζωτικής δύναμης (Τσι για τους Κινέζους και Κι για τους Γιαπωνέζους)»[8], μιας μεταφυσικής, «νεοποχίτικης ενέργειας που βρίσκεται έξω από τα όρια οποιουδήποτε επιστημονικού ελέγχου, μελέτης» ή μέτρησης[9]. Η μεταφυσική υπόθεσή τους μάλιστα είναι ότι «ο ειδικός στις πολεμικές τέχνες είναι ικανός να τιθασεύει την συμπαντική ενέργεια τσι και να την στερεί ή να αδειάζει τον αντίπαλό του από αυτήν»[10]. Δηλαδή, η θεμελίωση των πολεμικών τεχνών βρίσκεται στις ενεργειακές πρακτικές του Τσι (Κι), οι οποίες είναι ασυμβίβαστες με την Ορθόδοξη πίστη και ζωή, κάτι που έχει τονιστεί σε Πανορθόδοξες Συνδιασκέψεις για θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στα Πορίσματα της ΙΘ᾽ Πανορθοδόξου Συνδιασκέψεως Εντεταλμένων Ορθοδόξων Εκκλησιών και Ιερών Μητροπόλεων για θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας τονίστηκαν και οι «εξευρωπαϊσμένες μορφές των ανατολικών θρησκειών και των πρακτικών τους (Γιόγκα, Διαλογισμός, Ρέικι, Ρεφλεξολογία, Τάι Τσι, ενεργειακές μορφές τύπου Τσι, πολεμικές τέχνες της Ανατολής κλπ), που από τους αγνοούντες την αλήθεια γίνονται δεκτές σαν πρακτικές υγείας και ευεξίας»[11].

Η ένστασή μας λοιπόν είναι ότι ενώ επιχειρείται στα σχολεία η απορθοδοξοποίηση του μαθήματος των Θρησκευτικών και η κατάργηση του κατηχητικού χαρακτήρα του, κάτι που στερεί από τους Ορθόδοξους μαθητές το δικαίωμα να μάθουν την πίστη τους, ταυτόχρονα εισάγεται, δια της πλαγίας οδού, η κατήχηση σε βουδιστικά και ανατολικά φιλοσοφικο-θρησκευτικά συστήματα, όπως είναι αυτό της γιόγκα και των πολεμικών τεχνών. «Όταν οι Ορθόδοξοι νέοι ασχολούνται με τις τεχνικές αυτές χωρίς να το αντιληφθούν μυούνται τόσο στη θεωρία όσο και στην πράξη στον Βουδισμό, Ταοϊσμό, Ζεν, Σιντοϊσμό και άλλες θρησκευτικές τάσεις του πανθέου που επικρατεί στις χώρες της ´Απω Ανατολής»[12].

Μάλιστα, κάνοντας απλές σκέψεις καταλαβαίνουμε ότι οι πολεμικές τέχνες έρχονται σε ευθεία αντίθεση με το Ορθόδοξο Χριστιανικό μήνυμα της αγάπης. Να τονιστεί ότι όλων των ειδών οι πολεμικές τέχνες δεν συνάδουν με το πνεύμα του Ευαγγελίου, το οποίο μας καλεί να δούμε τον άλλον, όχι πολεμικά, ως εχθρό, αλλά με αγάπη, ως εικόνα Θεού.

Επιπροσθέτως, όπως επισημαίνουν πρώην δάσκαλοι πολεμικών τεχνών αλλά και έγκυροι μελετητές, «η χειραγώγηση της ενέργειας [Κι ή Τσι] στις πολεμικές τέχνες είναι συχνά ίδια και απαράλλακτη με τη χρήση της στο χώρο του αποκρυφισμού γενικά»[13]. Εδώ ελλοχεύουν οι σοβαροί κίνδυνοι από το άνοιγμα στον αποκρυφισμό. Στους κινδύνους να προσθέσουμε την άμβλυνση του Ορθοδόξου φρονήματος, το οποίο οδηγεί κάποιους στο επικίνδυνο συγκρητιστικό συμπέρασμα ότι μπορεί να συνδυαστεί η Ορθόδοξη Χριστιανική ζωή με πρακτικές έκφρασης ανατολικών θρησκειών, κάτι το οποίο αφενός δεν ισχύει και αφετέρου έχει και σωτηριολογικές συνέπειες. Επίσης, να αναφερθούν οι εξής καταγεγραμμένοι κίνδυνοι: ο κίνδυνος της καλλιέργειας της βίας, της επιθετικότητας και του εγωισμού, καθώς και οι σωματικοί κίνδυνοι από την άσκηση των πολεμικών τεχνών, οι οποίοι περιλαμβάνουν τραυματισμούς, σοβαρές, ακόμα και μη αναστρέψιμες, σωματικές βλάβες καθώς και νευρολογικές διαταραχές[14].

Μετά από την παρούσα ενημέρωση καλούμε το Ορθόδοξο πλήρωμα να απέχει από την οποιαδήποτε ενασχόληση με τις πολεμικές τέχνες και αναμένουμε από τους αρμοδίους του Υπουργείου Παιδείας να προβούν, σύμφωνα με τη δεοντολογία, στην άμεση ανάκληση της χορηγηθείσας αδείας».

20

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αφρικανική σκόνη

Ελλάδα / Αφρικανική σκόνη: 15 άνθρωποι μεταφέρθηκαν στα νοσοκομεία με αναπνευστικά προβλήματα την Τρίτη

Λιγότεροι από τους μισούς πολίτες που μεταφέρονται καθημερινά στα νοσοκομεία με αναπνευστικά προβλήματα χρειάστηκαν ασθενοφόρο για να φτάσουν στα νοσοκομεία της Αττικής
NEWSROOM

σχόλια

13 σχόλια
Αυτή η εμμονή, πάντως, με την κυβερνοαριστερά, να πασχίζει να δείξει ότι συγκρούεται με την εκκλησία ενώ διαρκώς υποχωρεί και φιλάει χέρια δεσποτάδων, με έχει κουράσει πολύ.
Το μεγαλυτερο αστειο,ειναι πως η Εκκλησια απευθηνεται σε μια Κυβερνηση που εχει δηλωσει ευθεως οτι ειναι Αθεοι.Το οτι σκεφτονται να καταργησουν το μαθημα θρησκευτικων απο τα σχολεια,δεν τους πειραξε δηλαδη?Ο,τι να'ναι...
Να προσθέσω ότι οι μαθητές των πολεμικών τεχνών καλούνται να αφαιρέσουν τα σταυρουδάκια τους πριν από την είσοδο στο ντότζο, για αποφυγή (δήθεν) τραυματισμών. Τυχαίο;
Εδω εισαι λαθος.Δεν αφαιρειται μονο τυχων σταυρουδακια,αλλα οποιοδηποτε κρεμαστο λαιμου,κοσμηματα,ρολογια,βραχιολια κτλ οντως για τυχων τραυματισμους.
Αν διαβάσεις πάντως μέχρι περίπου τρεις παραγράφους πριν το τέλος, όλα όσα γράφουν είναι σωστά. Και λες , μπράβο ρε φίλε, είδες η εκκλησδία είναι μελετημένη και έχει πολύ σφαιρική άποψη. Μετά όμως διαβάζεις και το τέλος και λες , α εντάξει, η ίδια εκκλησία που ήταν πάντα είναι.
ε καλά λένε, αν είναι δυνατόν. θα πρέπει στα σχολεία να γίνεται εκπαίδευση για το πώς θα πολεμάς σαν σωστός αρματωλός, να εντρυφήσουν τα παδιά στον αγιασμό των όπλων για να κυνηγούν τούρκους και επιπροσθέτως, τους κύναιδους των τελευταίων ημερών. τεχνικές που είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την ελληνορθόδοξη παράδοση. έναν κουβά γιατί μου έρχεται να ΞΕΡΑΣΩ.
E?? Μέχρι κ σ'αυτό εχωσαν τη μυτη τους?? Όσο πάει φαίνεται ολο και περισσότερο η προσπαθεια τους να κρατήσουν με νυχια και με δοντια τους πελάτες τους.. Τι τους νοιάζει πια τόσο πολυ??