«Ο κροκόδειλος και η ζέβρα»-Aυτό το πρόβλημα σε εξετάσεις μαθητών προκάλεσε έντονες αντιδράσεις

«Ο κροκόδειλος και η ζέβρα»-Aυτό το πρόβλημα σε εξετάσεις μαθητών προκάλεσε έντονες αντιδράσεις Facebook Twitter
7

Ο βαθμός δυσκολίας ενός μαθηματικού προβλήματος προκάλεσε τις αποχωρήσεις και τα κλάματα των εξεταζόμενων μαθητών αλλά και τις έντονες διαμαρτυρίες γονέων και εκπαιδευτικών, στη Σκωτία. Οι διαμαρτυρίες έγιναν 11.800 υπογραφές που έφτασαν στο Scottish Qualifications Authority (SQA), την επιτροπή που καθορίζει το περιεχόμενο των εξετάσεων στη Σκωτία, η οποία τελικά αναγκάστηκε να αποδεχθεί το αίτημα μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών μειώνοντας το ποσοστό των σωστών απαντήσεων που ήταν η βάση για να περάσει κάποιος τις εξετάσεις, από το 45% στο 34%.  

Το ζήτημα που τέθηκε προς επίλυση σε μαθητές 16-18 ετών έγινε γνωστό ως «ο κροκόδειλος και η ζέβρα».  Δινόταν το σκίτσο του ερπετού και του ζώου και το ζητούμενο ήταν πόσο χρόνο θα έκανε ο κροκόδειλος να φτάσει τη ζέβρα και να τη φάει, τόσο αν πήγαινε από το έδαφος, όσο και αν της ορμούσε από το νερό. Η εκφώνηση ζητούσε επίσης και το σημείο που ελαχιστοποιούσε την απόσταση.

Το πρόβλημα ήταν αυτό

«Ο κροκόδειλος και η ζέβρα»-Aυτό το πρόβλημα σε εξετάσεις μαθητών προκάλεσε έντονες αντιδράσεις Facebook Twitter

Και αν δεν καταφέρατε να το λύσετε, η λύση στα Αγγλικά μέσω video που αναρτήθηκε στο YouTube

7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ισραήλ: «Όχι» Νετανιάχου στη σύσταση εξεταστικής επιτροπής για την 7η Οκτωβρίου

Διεθνή / Ισραήλ: «Όχι» Νετανιάχου στη σύσταση εξεταστικής επιτροπής για την 7η Οκτωβρίου

Το Ισραήλ γνώριζε ένα λεπτομερές σχέδιο επίθεσης της Χαμάς πάνω από ένα χρόνο πριν από την επίθεση της 7ης Οκτωβρίου 2023, με βάση έγγραφα και προειδοποιήσεις των μυστικών υπηρεσιών
LIFO NEWSROOM
Πάπας Φραγκίσκος: Αυτοκίνητό του μετατρέπεται σε ιατρείο για τα παιδιά της Γάζας

Διεθνή / Πάπας Φραγκίσκος: Αυτοκίνητό του μετατρέπεται σε ιατρείο για τα παιδιά της Γάζας

«Το όχημα αυτό εκφράζει την αγάπη και την αλληλεγγύη της Αγιότητάς του για τους πιο ευάλωτους, τις οποίες δήλωνε σε όλη τη διάρκεια της κρίσης» στη Γάζα, δήλωσε ο Αντόν Σαφάρ, γενικός γραμματέας της Caritas Ιερουσαλήμ
LIFO NEWSROOM
Φιλόσοφος κυκλοφόρησε βιβλίο για την ψηφιακή χειραγώγηση που αποκαλύφτηκε ότι το έγραψε η τεχνητή νοημοσύνη

Διεθνή / «Φιλόσοφος» κυκλοφόρησε βιβλίο για την ψηφιακή χειραγώγηση που αποκαλύφτηκε ότι το έγραψε η τεχνητή νοημοσύνη

Ο Ιταλός δοκιμιογράφος Andrea Colamedici υποστηρίζει ότι το βιβλίο ήταν ένα «φιλοσοφικό πείραμα και μια παράσταση», όταν έγινε γνωστό ότι ο Κινέζος «συγγραφέας» δεν υπάρχει
LIFO NEWSROOM

σχόλια

5 σχόλια
Διαφωνώ κάθετα με το a (i). Δεν είναι 20m. Αν κολυμπήσει μόνο στο ποτάμι δεν κολυμπάει μόνο 20m γιατί κολυμπάει διαγωνίως. Οπότε χρειάζεται το πλάτος του ποταμού, έστω ψ, και πυθθαγόρειο για να βρεις πόσο κολυμπάει για να φτάσει τη ζέβρα, δηλ: x^2=ψ^2+20^2 άρα x=sqrt(ψ^2+400) και με αυτή την τιμή του x λύνεται η εξίσωση. Η οποία βέβαια είναι μεγαλύτερη του 20.
Για τα τωρινά δεδομένα της Ελληνικής τρίτης λυκείου, η συγκεκριμένη άσκηση ανήκει στις εύκολες. Δηλαδή ένας καλά διαβασμένος μαθητής την λύνει για πλάκα. Και οι άλλοι γκρινιάζουν γιατί ήταν δύσκολη...