ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

Τα Συν και Πλην των 87ων Όσκαρ

Τα Συν και Πλην των 87ων Όσκαρ Facebook Twitter
Ο Αλεχάνδρο Γκονζάλες Ινιάριτου και η νικητήρια ομάδα του Birdman
7

( - )

Τα βραβεία ήταν μάλλον αναμενόμενα. Το Birdman έδειξε τις τελευταίες εβδομάδες πως δεν θα έχει αντίπαλο στις μεγάλες κατηγορίες, όσο κι αν τα γραφεία στοιχημάτων υποστήριζαν πως το Μεγαλώνοντας ακολουθεί κατά πόδας στις κατηγορίες ταινίας και σκηνοθεσίας. Τελικά, είναι πολύ δύσκολο να σπάσει το δίπτυχο των ενώσεων παραγωγών και σκηνοθετών, ακόμη κι αν παρενθέσεις πρόσφατων ετών, έχουν μπερδέψει τις στατιστικές.

Η τελετή δεν έκρυβε εκπλήξεις και αυτό οφείλεται εν πολλοίς στην κουρδισμένη, αθλητική, "λιανή"παρουσίαση του Νιλ Πάτρικ Χάρις.

( - )

Η τελετή δεν έκρυβε εκπλήξεις και αυτό οφείλεται εν πολλοίς στην κουρδισμένη, αθλητική, "λιανή"παρουσίαση του Νιλ Πάτρικ Χάρις. Συμπαθής και ενθουσιώδης, ο πρώην ανήλικος γιατρός Ντούγκι Χάουζερ (από την ομώνυμη τηλεοπτική σειρά) δείχνει πιο ταιριαστός στο θέατρο και την τηλεόραση, όπου έχει διατελέσει οικοδεσπότης σε απονομές. Το σινεμά δεν τον γνωρίζει καλά και εκείνος το θαυμάζει σαν φαν που μόλις αναβαθμίστηκε από την πλατεία των θεατών, στη σκηνή των πρωταγωνιστών, με τη διαφορά πως του λείπει ο αέρας και ο ρόλος του πρωταγωνιστή. Στο εισαγωγικό νούμερο, αν δεν ήταν ο Τζακ Μπλακ να κάνει την πλάκα του τραγουδιστά και υποκριτικά, θα μιλάγαμε για θορυβώδη σούπα από μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ. Του λείπει η προσωπικότητα. Αντίθετα, αποτυχημένες παρουσιάσεις του παρελθόντος, όπως εκείνες του Ντέϊβιντ Λέτερμαν και του Κρις Ροκ, οφείλονταν σε περίσσεια προσωπικού ύφους, έναντι του φορμάτ, που τους πέταγε έξω στο σύνολο.

( +)

Η περιήγηση του στα παρασκήνια μόνο με το σώβρακο, αλά Μάϊκλ Κίτον, όπου σταμάτησε για να μιμηθεί τον τσαντισμένο Σίμονς, μπροστά στον Μάϊλς Τέλερ που χτυπιόταν στα ντραμς, συνδυάζοντας έτσι δυο τζαζοκεντρικές ταινίες που συναγωνίζονταν, ήταν μακράν η καλύτερη του στιγμή στην απονομή. Και ευφυώς γραμμένη και σκηνοθετημένη.

Τα Συν και Πλην των 87ων Όσκαρ Facebook Twitter
Η Τζούλιαν Μουρ δέχεται φευγαλέα συγχαρητήρια από τη Ναόμι Γουοτς καθώς ανεβαίνει στη σκηνή για να παραλάβει το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στο Still Alice

( + )

Η Τζουλιάν Μουρ άξιζε χίλιες φορές να βραβευτεί και δίκαια το Dolby Theater σηκώθηκε ολόψυχα να την επευφημήσει. Το ίδιο ισχύει και για τον Τζ. Κ. Σίμονς.

( +)

Το Μεγαλώνοντας έμεινε τελικά στο ένα Όσκαρ, αν και ξεκίνησε τη σεζόν ως το μεγάλο φαβορί. Η Πατρίσια Αρκέτ τιμήθηκε με το Όσκαρ δεύτερου γυναικείου ρόλου, παίρνοντας στους ώμους- και το πρόσωπο της- της την ταινία. Επιπροσθέτως, συμβολίζει την αγαπημένη ιστορία του καλλιτέχνη που μοιάζει ξεχασμένος αλλά επιστρέφει για να θριαμβεύσει, χωρίς κανένας να τον υπολογίζει σημαντικά. Άρα, ο Μάϊκλ Κίτον δεν χρειάστηκε να κάνει την έκπληξη, μιας και η Αρκέτ κάλυψε την περίπτωση του, και ο Έντι Ρεντεμέϊν ήταν καλύτερος στον πρώτο ρόλο.

( - )

Καθώς το Lego Movie απουσίαζε από την κατηγορία κινουμένων σχεδίων, το Πώς να Εκπαιδεύσετε τον Δράκο σας άτυπα τιμωρήθηκε. Οι Υπερέξι έκαναν την μικρή ανατροπή

( +)

Ο βραβευμένος με Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στο The Theory of Everything, Έντι ΡεντμέινΕνώ παλιά οι όποιες πολιτικές αναφορές αντιμετωπίζοντας με σοκ, δέος και κανονική αγανάκτηση, όπως στην περίπτωση της Βανέσα Ρεντγκρέϊβ με την αναφορά στους Παλαιστίνιους το 1978, που εξόργισαν τον σεναριογράφο Πάντι Τσαγιέφσκι, πλέον θεωρούνται καλοδεχούμενες, όταν πηγάζουν μέσα από μια αόρατα συμφωνημένη ομοψυχία. Οι αναμενόμενες αναφορές στους λόγους των Ρεντμέϊν και Μουρ για την Αμυοτροφική Πλευρική Σκλήρυνση και τη νόσο του Αλτζχάϊμερ δεν ήταν οι μόνες. Ο νικητής του σεναρίου για το Παιχνίδι της Μίμησης επαίνεσε την διαφορετικότητα, υπονοώντας τον σεξουαλικό προσανατολισμό, η Πατρίσια Αρκέτ μνημόνευσε με έμφαση την ανάγκη για ίσα μισθολογικά δικαιώματα για τις γυναίκες και εισέπραξε τα αγωνιστικά χειροκροτήματα της Μέριλ Στριπ και της Τζένιφερ Λοπέζ (που καθόταν δίπλα στην Στριπ και κόλλησε σοβαρότητα), ο Τζον Λέτζεντ πάγωσε προς στιγμή το ακροατήριο όταν με σοβαρότητα μίλησε για τους αφροαμερικανούς που κρατούνται σε φυλακές μάλλον άδικα, αλλά τελικά κέρδισε αρκετά μπράβο, η Λόρα Πουατρά, νικήτρια στο ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους για το CitizenFour κατακεραύνωσε έμμεσα τη φίλωση της ελευθερίας του λόγου με αφορμή τις υποκλοπές και τις διαρροές απόρρητων εγγράφων που προκάλεσε ο Έντουαρντ Σνόουντεν, ενώ το αποκορύφωμα ήρθε με την Ντάνα Πέρι, συν-νικήτρια του Όσκαρ ντοκιμαντέρ μικρού μήκους, που ανέφερε πως ο γιός της αυτοκτόνησε στα 15 του χρόνια και θα πρέπει να μην θεωρούμε τη συγκεκριμένη τραγική πράξη, ως άβατο και ταμπού. Η μουσική υπόκρουση που ετοιμαζόταν να τη διακόψει σταμάτησε και επικράτησε συγκίνησε από ένα περιστατικό που συγκαταλέγεται στα σύντομα, αφανή highlights της βραδιάς, για ένα θέμα που δεν έχει ξανακουστεί στα Όσκαρ.

( - )

Η Lady Gaga έχει βαλθεί να στρέψει την καριέρα της σε ένα ελαφρό ρεπερτόριο, συμπαρασύροντας τα κοστούμια της- μέχρι βέβαια να αποφασίσει να ξαναφορέσει μπριζόλες και να το κάψει στα dance. Το περίεργο είναι πως τα Όσκαρ δέχτηκαν να προωθήσουν την αλλαγή της, βάζοντας την να τραγουδήσει ένα medley από τη Μελωδία της Ευτυχίας, που φέτος γιορτάζει 50 χρόνια. Η απόδοση της ήταν χλιαρή, αλλά η ανταπόκριση από το Χόλιγουντ, υπερενθουσιώδης.

( +)

Τα σκηνικά και τα φώτα ήταν και πάλι εντυπωσιακά, άξια για Emmy. Και η πολύπλοκη τηλεοπτική σκηνοθεσία δεν άφησε κανέναν ξεκρέμαστο, εκτός από μερικά λαθάκια, ανθρώπινα για το μέγεθος της παραγωγής και τον όγκο των παρουσιαστών και των παρευρισκομένων.

Τα Συν και Πλην των 87ων Όσκαρ Facebook Twitter
Ο Τζέι Κέι Σίμονς ποζάρει για τους φωτογράφους στα παρασκήνια. Μόλις έχει κερδίσει το Όσκαρ Β' Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στο Whiplash

( - )

Το κομμάτι με τους τεθνεώτες έχει γίνει τεχνητά δραματικό, παρά την ολόσωστη παρουσία και εκφορά της παρουσιάστριας Μέριλ Στριπ. Τα φωτό-γραφικά με όσους έφυγαν μέσα στην προηγούμενη χρονιά δεν βγάζουν την ίδια συγκίνηση με τα κινούμενα πλάνα-αποσπάσματα, και η "ουρά" του αφιερώματος, με το κλαψιάρικο τραγούδισμα της Τζένιφερ Χάντσον, έμοιαζε τραβηγμένο από τα μαλλιά.

( +)

Από το τίποτε, η Ελλάδα έφυγε με δυο συν μία νίκες από την απονομή. Ο Αλεξάντρ Ντεσπλά, με την Ελληνίδα μαμά από τον Βόλο και τον παππού από τη Σμύρνη, επιτέλους νίκησε για το Ξενοδοχείο Grand Budapest, στην όγδοη υποψηφιότητα του. Αναγκάστηκε να νικήσει ακόμη και τον ίδιο του τον εαυτό, αφού είχε φέτος κι άλλη μια υποψηφιότητα, στην ίδια κατηγορία, που παλιότερα είχε τιμήσει τον Βαγγέλη Παπαθανασίου, στους Δρόμους της Φωτιάς. Επίσης, ο Αλεξάντερ Ντινελάρις βραβεύτηκε για το σενάριο του Birdman- για την ελληνική του καταγωγή έχω διαβάσει, αλλά όσο κι αν έψαξα, δεν βρήκα παραπάνω λεπτομέρειες στα ξένα sites. Τέλος, χωρίς να έχει πάρει προσωπικό βραβείο ο ίδιος, ο Τζιμ Γιαννόπουλος είναι ο ιθύνων νους της 20th Century Fox, του στούντιο που κέρδισε φέτος με το Birdman, όπως και πέρυσι για το 12 Χρόνια Σκλάβος. Μπράβο λοιπόν στον άνθρωπο που δεν ξεχνάει πως οι καλλιτεχνικές ταινίες χτίζουν το πλήρες προφίλ μιας ιστορικής κινηματογραφικής εταιρείας, μαζί με εκείνες που φέρνουν τα πολλά χρήματα- και στην περίπτωση των "οικόσημων" της Fox, του Avatar και του Τιτανικού, καταφέρνουν και τα δύο με ένα σμπάρο.

7

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Μια ταινία που η Τζέιν Όστιν θα ήταν περήφανη να είχε σκηνοθετήσει, η Λίντσεϊ Λόχαν ανταλλάζει σώμα με την Τζέιμι Λι Κέρτις ξανά μετά από 22 χρόνια κι ένας μεταλλαγμένος Μπάμπι εκδικείται για τον θάνατο της μαμάς του. – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Νεαρές μητέρες»: Είναι καλοκαιρινή επιλογή μία ταινία των αδελφών Νταρντέν; 

The Review / «Νεαρές μητέρες»: Tα κατάφεραν πάλι οι αδελφοί Νταρντέν; 

Τι κάνει τις «νεαρές μητέρες» να ξεχωρίζουν από τις προηγούμενες δουλειές των Βέλγων δημιουργών; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητάνε για τη βραβευμένη ταινία που παίζεται στους θερινούς κινηματογράφους της Αθήνας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Οθόνες / American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Η American Apparel πουλούσε απελευθέρωση, αλλά πίσω από τις βιτρίνες και το φίνο βαμβάκι το brand ήταν βουτηγμένο στα σκάνδαλα: σεξουαλική παρενόχληση, κατάχρηση εξουσίας και ένα εργασιακό κλίμα που κάθε άλλο παρά cool ήταν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Movies

Οθόνες / Η σπαρταριστή επιστροφή των «Τρελών Σφαιρών» και 9 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ο Λίαμ Νίσον δείχνει την κωμική στόφα του, η Άλισον Μπρι και ο Ντέιβ Φράνκο πρωταγωνιστούν στην πιο αναμενόμενη ταινία τρόμου της χρονιάς, η νέα ταινία των αδερφών Νταρντέν και 4 επανεκδόσεις – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Είδαμε την ταινία που διασκευάζει ο Γιώργος Λάνθιμος

Οθόνες / Η ταινία στην οποία βασίστηκε ο Λάνθιμος: Ένα κρυμμένο νοτιοκορεατικό διαμάντι

Η επικείμενη κυκλοφορία του «Bugonia» στάθηκε αφορμή για να επισκεφτούμε ξανά την κινηματογραφική του πηγή, το cult «Save the Green Planet!», έναν από τους κρυμμένους θησαυρούς του νοτιοκορεατικού σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «requel» ενός θρίλερ των 90s και 8 ακόμη λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το requel ενός θρίλερ των ΄90s και 7 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Η ανάσταση του «I Know What You Did Last Summer», η νέα ταινία του Φρανσουά Οζόν, η έκπληξη των Καννών «Sorry Baby» και η ταινία που εδραίωσε το άστρο της Μόνικα Μπελούτσι - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM

σχόλια

7 σχόλια
Μείον στη μοναδική προσπάθεια του Neil Patrick Harris για αυθόρμητο χιούμορ εκτός κειμένου:Η κυρία που βραβεύθηκε για το ντοκυμαντέρ φορούσε μια τουαλέτα της οποίας η εσάρπα αποτελούνταν από μερικά μαύρα πον πον που έπεφταν σκόρπια στους ώμους της. Οκ. Καλόγουστο, κακόγουστο δεν έχει σημασία. Μόλις είχε αναφερθεί στην αυτοκτονία του παιδιού της, σταματώντας απότομα τη μουσική όπως αναφέρεις, για να πει ο οικοδεσπότης, την ώρα που η κυρία ακόμη βάδιζε πάνω στη σκηνή για να φύγει: "You need a lot of balls to wear this dress"Πολλές φορές οι οικοδεσπότες είναι καυστικοί με τους καλεσμένους, και οι διάσημοι το αντέχουν, γουστάρουν και γελάνε γιατί είναι μέρος της δουλειάς, όμως ο Harris δεν ήταν καυστικός με κανέναν τη βραδιά των Όσκαρ, και βρήκε να βγάλει την κακια του στην κυρία που συγκινημένη αναφερόταν στον γιο της που αυτοκτόνησε;