Τα Συν και Πλην των 87ων Όσκαρ

Τα Συν και Πλην των 87ων Όσκαρ Facebook Twitter
Ο Αλεχάνδρο Γκονζάλες Ινιάριτου και η νικητήρια ομάδα του Birdman
7

( - )

Τα βραβεία ήταν μάλλον αναμενόμενα. Το Birdman έδειξε τις τελευταίες εβδομάδες πως δεν θα έχει αντίπαλο στις μεγάλες κατηγορίες, όσο κι αν τα γραφεία στοιχημάτων υποστήριζαν πως το Μεγαλώνοντας ακολουθεί κατά πόδας στις κατηγορίες ταινίας και σκηνοθεσίας. Τελικά, είναι πολύ δύσκολο να σπάσει το δίπτυχο των ενώσεων παραγωγών και σκηνοθετών, ακόμη κι αν παρενθέσεις πρόσφατων ετών, έχουν μπερδέψει τις στατιστικές.

Η τελετή δεν έκρυβε εκπλήξεις και αυτό οφείλεται εν πολλοίς στην κουρδισμένη, αθλητική, "λιανή"παρουσίαση του Νιλ Πάτρικ Χάρις.

( - )

Η τελετή δεν έκρυβε εκπλήξεις και αυτό οφείλεται εν πολλοίς στην κουρδισμένη, αθλητική, "λιανή"παρουσίαση του Νιλ Πάτρικ Χάρις. Συμπαθής και ενθουσιώδης, ο πρώην ανήλικος γιατρός Ντούγκι Χάουζερ (από την ομώνυμη τηλεοπτική σειρά) δείχνει πιο ταιριαστός στο θέατρο και την τηλεόραση, όπου έχει διατελέσει οικοδεσπότης σε απονομές. Το σινεμά δεν τον γνωρίζει καλά και εκείνος το θαυμάζει σαν φαν που μόλις αναβαθμίστηκε από την πλατεία των θεατών, στη σκηνή των πρωταγωνιστών, με τη διαφορά πως του λείπει ο αέρας και ο ρόλος του πρωταγωνιστή. Στο εισαγωγικό νούμερο, αν δεν ήταν ο Τζακ Μπλακ να κάνει την πλάκα του τραγουδιστά και υποκριτικά, θα μιλάγαμε για θορυβώδη σούπα από μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ. Του λείπει η προσωπικότητα. Αντίθετα, αποτυχημένες παρουσιάσεις του παρελθόντος, όπως εκείνες του Ντέϊβιντ Λέτερμαν και του Κρις Ροκ, οφείλονταν σε περίσσεια προσωπικού ύφους, έναντι του φορμάτ, που τους πέταγε έξω στο σύνολο.

( +)

Η περιήγηση του στα παρασκήνια μόνο με το σώβρακο, αλά Μάϊκλ Κίτον, όπου σταμάτησε για να μιμηθεί τον τσαντισμένο Σίμονς, μπροστά στον Μάϊλς Τέλερ που χτυπιόταν στα ντραμς, συνδυάζοντας έτσι δυο τζαζοκεντρικές ταινίες που συναγωνίζονταν, ήταν μακράν η καλύτερη του στιγμή στην απονομή. Και ευφυώς γραμμένη και σκηνοθετημένη.

Τα Συν και Πλην των 87ων Όσκαρ Facebook Twitter
Η Τζούλιαν Μουρ δέχεται φευγαλέα συγχαρητήρια από τη Ναόμι Γουοτς καθώς ανεβαίνει στη σκηνή για να παραλάβει το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στο Still Alice

( + )

Η Τζουλιάν Μουρ άξιζε χίλιες φορές να βραβευτεί και δίκαια το Dolby Theater σηκώθηκε ολόψυχα να την επευφημήσει. Το ίδιο ισχύει και για τον Τζ. Κ. Σίμονς.

( +)

Το Μεγαλώνοντας έμεινε τελικά στο ένα Όσκαρ, αν και ξεκίνησε τη σεζόν ως το μεγάλο φαβορί. Η Πατρίσια Αρκέτ τιμήθηκε με το Όσκαρ δεύτερου γυναικείου ρόλου, παίρνοντας στους ώμους- και το πρόσωπο της- της την ταινία. Επιπροσθέτως, συμβολίζει την αγαπημένη ιστορία του καλλιτέχνη που μοιάζει ξεχασμένος αλλά επιστρέφει για να θριαμβεύσει, χωρίς κανένας να τον υπολογίζει σημαντικά. Άρα, ο Μάϊκλ Κίτον δεν χρειάστηκε να κάνει την έκπληξη, μιας και η Αρκέτ κάλυψε την περίπτωση του, και ο Έντι Ρεντεμέϊν ήταν καλύτερος στον πρώτο ρόλο.

( - )

Καθώς το Lego Movie απουσίαζε από την κατηγορία κινουμένων σχεδίων, το Πώς να Εκπαιδεύσετε τον Δράκο σας άτυπα τιμωρήθηκε. Οι Υπερέξι έκαναν την μικρή ανατροπή

( +)

Ο βραβευμένος με Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στο The Theory of Everything, Έντι ΡεντμέινΕνώ παλιά οι όποιες πολιτικές αναφορές αντιμετωπίζοντας με σοκ, δέος και κανονική αγανάκτηση, όπως στην περίπτωση της Βανέσα Ρεντγκρέϊβ με την αναφορά στους Παλαιστίνιους το 1978, που εξόργισαν τον σεναριογράφο Πάντι Τσαγιέφσκι, πλέον θεωρούνται καλοδεχούμενες, όταν πηγάζουν μέσα από μια αόρατα συμφωνημένη ομοψυχία. Οι αναμενόμενες αναφορές στους λόγους των Ρεντμέϊν και Μουρ για την Αμυοτροφική Πλευρική Σκλήρυνση και τη νόσο του Αλτζχάϊμερ δεν ήταν οι μόνες. Ο νικητής του σεναρίου για το Παιχνίδι της Μίμησης επαίνεσε την διαφορετικότητα, υπονοώντας τον σεξουαλικό προσανατολισμό, η Πατρίσια Αρκέτ μνημόνευσε με έμφαση την ανάγκη για ίσα μισθολογικά δικαιώματα για τις γυναίκες και εισέπραξε τα αγωνιστικά χειροκροτήματα της Μέριλ Στριπ και της Τζένιφερ Λοπέζ (που καθόταν δίπλα στην Στριπ και κόλλησε σοβαρότητα), ο Τζον Λέτζεντ πάγωσε προς στιγμή το ακροατήριο όταν με σοβαρότητα μίλησε για τους αφροαμερικανούς που κρατούνται σε φυλακές μάλλον άδικα, αλλά τελικά κέρδισε αρκετά μπράβο, η Λόρα Πουατρά, νικήτρια στο ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους για το CitizenFour κατακεραύνωσε έμμεσα τη φίλωση της ελευθερίας του λόγου με αφορμή τις υποκλοπές και τις διαρροές απόρρητων εγγράφων που προκάλεσε ο Έντουαρντ Σνόουντεν, ενώ το αποκορύφωμα ήρθε με την Ντάνα Πέρι, συν-νικήτρια του Όσκαρ ντοκιμαντέρ μικρού μήκους, που ανέφερε πως ο γιός της αυτοκτόνησε στα 15 του χρόνια και θα πρέπει να μην θεωρούμε τη συγκεκριμένη τραγική πράξη, ως άβατο και ταμπού. Η μουσική υπόκρουση που ετοιμαζόταν να τη διακόψει σταμάτησε και επικράτησε συγκίνησε από ένα περιστατικό που συγκαταλέγεται στα σύντομα, αφανή highlights της βραδιάς, για ένα θέμα που δεν έχει ξανακουστεί στα Όσκαρ.

( - )

Η Lady Gaga έχει βαλθεί να στρέψει την καριέρα της σε ένα ελαφρό ρεπερτόριο, συμπαρασύροντας τα κοστούμια της- μέχρι βέβαια να αποφασίσει να ξαναφορέσει μπριζόλες και να το κάψει στα dance. Το περίεργο είναι πως τα Όσκαρ δέχτηκαν να προωθήσουν την αλλαγή της, βάζοντας την να τραγουδήσει ένα medley από τη Μελωδία της Ευτυχίας, που φέτος γιορτάζει 50 χρόνια. Η απόδοση της ήταν χλιαρή, αλλά η ανταπόκριση από το Χόλιγουντ, υπερενθουσιώδης.

( +)

Τα σκηνικά και τα φώτα ήταν και πάλι εντυπωσιακά, άξια για Emmy. Και η πολύπλοκη τηλεοπτική σκηνοθεσία δεν άφησε κανέναν ξεκρέμαστο, εκτός από μερικά λαθάκια, ανθρώπινα για το μέγεθος της παραγωγής και τον όγκο των παρουσιαστών και των παρευρισκομένων.

Τα Συν και Πλην των 87ων Όσκαρ Facebook Twitter
Ο Τζέι Κέι Σίμονς ποζάρει για τους φωτογράφους στα παρασκήνια. Μόλις έχει κερδίσει το Όσκαρ Β' Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στο Whiplash

( - )

Το κομμάτι με τους τεθνεώτες έχει γίνει τεχνητά δραματικό, παρά την ολόσωστη παρουσία και εκφορά της παρουσιάστριας Μέριλ Στριπ. Τα φωτό-γραφικά με όσους έφυγαν μέσα στην προηγούμενη χρονιά δεν βγάζουν την ίδια συγκίνηση με τα κινούμενα πλάνα-αποσπάσματα, και η "ουρά" του αφιερώματος, με το κλαψιάρικο τραγούδισμα της Τζένιφερ Χάντσον, έμοιαζε τραβηγμένο από τα μαλλιά.

( +)

Από το τίποτε, η Ελλάδα έφυγε με δυο συν μία νίκες από την απονομή. Ο Αλεξάντρ Ντεσπλά, με την Ελληνίδα μαμά από τον Βόλο και τον παππού από τη Σμύρνη, επιτέλους νίκησε για το Ξενοδοχείο Grand Budapest, στην όγδοη υποψηφιότητα του. Αναγκάστηκε να νικήσει ακόμη και τον ίδιο του τον εαυτό, αφού είχε φέτος κι άλλη μια υποψηφιότητα, στην ίδια κατηγορία, που παλιότερα είχε τιμήσει τον Βαγγέλη Παπαθανασίου, στους Δρόμους της Φωτιάς. Επίσης, ο Αλεξάντερ Ντινελάρις βραβεύτηκε για το σενάριο του Birdman- για την ελληνική του καταγωγή έχω διαβάσει, αλλά όσο κι αν έψαξα, δεν βρήκα παραπάνω λεπτομέρειες στα ξένα sites. Τέλος, χωρίς να έχει πάρει προσωπικό βραβείο ο ίδιος, ο Τζιμ Γιαννόπουλος είναι ο ιθύνων νους της 20th Century Fox, του στούντιο που κέρδισε φέτος με το Birdman, όπως και πέρυσι για το 12 Χρόνια Σκλάβος. Μπράβο λοιπόν στον άνθρωπο που δεν ξεχνάει πως οι καλλιτεχνικές ταινίες χτίζουν το πλήρες προφίλ μιας ιστορικής κινηματογραφικής εταιρείας, μαζί με εκείνες που φέρνουν τα πολλά χρήματα- και στην περίπτωση των "οικόσημων" της Fox, του Avatar και του Τιτανικού, καταφέρνουν και τα δύο με ένα σμπάρο.

7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

7 σχόλια
Μείον στη μοναδική προσπάθεια του Neil Patrick Harris για αυθόρμητο χιούμορ εκτός κειμένου:Η κυρία που βραβεύθηκε για το ντοκυμαντέρ φορούσε μια τουαλέτα της οποίας η εσάρπα αποτελούνταν από μερικά μαύρα πον πον που έπεφταν σκόρπια στους ώμους της. Οκ. Καλόγουστο, κακόγουστο δεν έχει σημασία. Μόλις είχε αναφερθεί στην αυτοκτονία του παιδιού της, σταματώντας απότομα τη μουσική όπως αναφέρεις, για να πει ο οικοδεσπότης, την ώρα που η κυρία ακόμη βάδιζε πάνω στη σκηνή για να φύγει: "You need a lot of balls to wear this dress"Πολλές φορές οι οικοδεσπότες είναι καυστικοί με τους καλεσμένους, και οι διάσημοι το αντέχουν, γουστάρουν και γελάνε γιατί είναι μέρος της δουλειάς, όμως ο Harris δεν ήταν καυστικός με κανέναν τη βραδιά των Όσκαρ, και βρήκε να βγάλει την κακια του στην κυρία που συγκινημένη αναφερόταν στον γιο της που αυτοκτόνησε;