10 χρόνια Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης: αυτά είναι τα κορυφαία του εκθέματα

 10 χρόνια Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης: αυτά είναι τα κορυφαία του εκθέματα Facebook Twitter
2

Το Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης που άνοιξε τις πόρτες του στο κοινό τον Ιούλιο του 2004, εφέτος συμπληρώνει 10 χρόνια λειτουργίας στο νεοκλασικό κτήριο που βρίσκεται στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας κοντά στο αρχαίο νεκροταφείο του Κεραμεικού, δωρεά του Λάμπρου Ευταξία.

Στα πιο γνωστά έργα της συλλογής συναριθμούνται τα δύο ξυλόγλυπτα θυρόφυλλα της Μεσοποταμίας του 8ου αιώνα, ένα μοναδικό ψάθινο χαλί της Τιβεριάδος του 10ου αιώνα, το ορειχάλκινο κιβωτίδιο με την υπογραφή του Ισμαήλ ιμπν αλ – Ουάρντ αλ – Μάουσιλι και τη χρονολογία 1220, ο χάλκινος αστρολάβος του Αχμάντ ιμπν αλ – Σαράτζ με χρονολογία 1328/29 και η περίφημη βελούδινη σέλα της Προύσας του 16ου αιώνα

Η ενότητα των έργων του Ισλαμικού πολιτισμού, με όλες τις επιμέρους παραλλαγές, που εμφανίζουν οι εκδηλώσεις του από τις Ινδίες και την Περσία, τη Μεσοποταμία και τη Μικρά Ασία, τη Μέση Ανατολή, την Αραβία, την Αίγυπτο και τη Β. Αφρική ως τη Σικελία και την Ισπανία, συγκαταλέγεται στις πιο σημαντικές παγκοσμίως. Πάνω από 8.000 δείγματα κεραμεικής, μεταλλοτεχνίας, χρυσοχοΐας, υφαντικής ξυλογλυπτικής, υαλουργίας, μικρότερες ομάδες από οστέινα αντικείμενα, ενεπίγραφες επιτύμβιες στήλες, και όπλα, καθώς και τον εσωτερικό μαρμαροθετημένο διάκοσμο μιας αίθουσας υποδοχής ενός αρχοντικού του 17ου αιώνα από το Κάιρο, υπομνηματίζουν με συνέπεια τη συνέχεια του ισλαμικού χρόνου από την πρωτοϊσλαμική ως την οθωμανική εποχή και την εξέλιξη της ισλαμικής τέχνης ως το 19ο αιώνα.

 10 χρόνια Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης: αυτά είναι τα κορυφαία του εκθέματα Facebook Twitter


 10 χρόνια Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης: αυτά είναι τα κορυφαία του εκθέματα Facebook Twitter
Πλακίδια με θυσανωτά φύλλα και τουλίπες των εργαστηρίων Ιζνίκ του 16ου αιώνα. Παρόμοια πλακίδια κοσμούν το μαυσωλείο του μάρτυρα Εγιούπ στην Κωνσταντινούπολη. Υ 73 εκ. (68, 72, 109)

Στα πιο γνωστά έργα της συλλογής συναριθμούνται τα δύο ξυλόγλυπτα θυρόφυλλα της Μεσοποταμίας του 8ου αιώνα, ένα μοναδικό ψάθινο χαλί της Τιβεριάδος του 10ου αιώνα, το ορειχάλκινο κιβωτίδιο με την υπογραφή του Ισμαήλ ιμπν αλ – Ουάρντ αλ – Μάουσιλι και τη χρονολογία 1220, ο χάλκινος αστρολάβος του Αχμάντ ιμπν αλ – Σαράτζ με χρονολογία 1328/29 και η περίφημη βελούδινη σέλα της Προύσας του 16ου αιώνα. Η συλλογή που συγκροτήθηκε από τον Αντώνη Μπενάκη και συνεχώς εμπλουτίζεται από δωρεές, είναι μοναδική τόσο στην Ελλάδα όσο και στα Βαλκάνια. Η σημασία του υλικού της συνίσταται στην καλλιτεχνική και ιστορική αξία των αντικειμένων που σε ορισμένες περιπτώσεις είναι μοναδικά παγκοσμίως.

Η Ελλάδα βρίσκεται στο σταυροδρόμι μεταξύ Ανατολής και Δύσης σε στενή εγγύτητα με την Μέση Ανατολή και οι πολιτιστικές αλληλεπιδράσεις είναι ορατές σε διάφορες περιόδους. Βασικός σκοπός της δημιουργίας του παραρτήματος ήταν και είναι η ανάδειξη της τέχνης του ισλαμικού κόσμου και η γνωριμία και κατανόηση των γειτονικών λαών και πολιτισμών. Με τη διοργάνωση περιοδικών εκθέσεων, εκδηλώσεων, ξεναγήσεων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων το Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης κατόρθωσε μέσα στα δέκα χρόνια λειτουργίας του να προβάλει με επιτυχία ποικίλες όψεις του ισλαμικού κόσμου και αποκτώντας ένα πιστό κοινό.

Η αναγνώριση της μοναδικότητάς και της προσφοράς του Μουσείου Ισλαμικής Τέχνης τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, επισφραγίστηκε με την επιλογή του ως τιμώμενο μουσείο στο πλαίσιο του εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων του 2010.

 10 χρόνια Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης: αυτά είναι τα κορυφαία του εκθέματα Facebook Twitter
Πλακίδια με το διακοσμητικό οθωμανικό θέμα τσινταμάνι που συνδυάζει τρεις κύκλους με δύο κυματιστές γραμμές. Παρόμοια πλακίδια κοσμούν την Αίθουσα της Φιάλης στο ανάκτορο Τοπκαπί της Κωνσταντινούπολης, Ιζνίκ, 17ος αι. Υ. 174 εκ. (69)
 10 χρόνια Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης: αυτά είναι τα κορυφαία του εκθέματα Facebook Twitter
Δοχείο με ζωόμορφες λαβές που φέρει μαύρο και κυανό ζωγραφιστό διάκοσμο. Οι εξωτερικές επιφάνειες κοσμούνται με φυτικά κοσμήματα, χαρακτηριστικά της κεραμικής του Κασάν, πόλη του Ιράν. Αρχές 13ου αι. Ύψ. 15,5 εκ. Δωρεά Μαρίνας Λάππα-Διομήδους (1401)
 10 χρόνια Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης: αυτά είναι τα κορυφαία του εκθέματα Facebook Twitter
Βελούδινο κάλυμμα σέλας με αντικριστό διάκοσμο υφασμένο με μεταλλικά νήματα. Απεικονίζεται η χαρακτηριστική εγχώρια χλωρίδα της οθωμανικής τέχνης. Αυτό το εξαιρετικής ποιότητας ύφασμα προφανώς προοριζόταν για επίσημες παρελάσεις. Τουρκία, Προύσα, τέλος 16ου-αρχές 17ου αι. Ύ. 185 εκ. (3784)
 10 χρόνια Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης: αυτά είναι τα κορυφαία του εκθέματα Facebook Twitter
Mεταξωτό ύφασμα με φυτικό διάκοσμο. H πληθωρική χρήση αργυρών και χρυσών νημάτων, καθώς και το μεγάλο μέγεθος του σχεδίου, καθιερώνουν το πολυτελές αυτό ύφασμα ως ένα από τα ακριβότερα δείγματα της οθωμανικής αυλικής υφαντικής. Τουρκία, πιθανόν Κωνσταντινούπολη, μέσα 16ου αι. Ύψ. 133 εκ. (3896)
 10 χρόνια Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης: αυτά είναι τα κορυφαία του εκθέματα Facebook Twitter
Κεντημένο κάλλυμα με πλούσιο άνθινο διάκοσμο από την περιοχή Μπουχάρας του 19ου αι. Υ. 263 εκ. (6789).
 10 χρόνια Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης: αυτά είναι τα κορυφαία του εκθέματα Facebook Twitter
Θυρόφυλλο με σύνθετο φυτικό διάκοσμο, φιλοτεχνημένο με λοξότμητη τεχνική. Η θύρα, της οποίας το άλλο μισό φυλάσσεται στο Μουσείο του Λούβρου, πιθανότατα προέρχεται από την αίθουσα του θρόνου του αββασιδικού παλατιού Τζάουσακ αλ-Χακάνι, στη πόλη Σαμάρρα του Ιράκ. 9ος αι. Ύ. 238 εκ. (9128)
 10 χρόνια Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης: αυτά είναι τα κορυφαία του εκθέματα Facebook Twitter
Ξυλόγλυπτη πλάκα με σύνθετο αραβούργημα σε δύο επίπεδα. Από τα κύρια χαρακτηριστικά της ισλαμικής τέχνης, το αραβούργημα είναι ένας ατέρμονα επαναλαμβανόμενος φυτικός διάκοσμος που προσφέρει τη δυνατότητα κάλυψης κάθε επιφάνειας οποιουδήποτε σχήματος και όλων των διαστάσεων. Συρία, 13ος αι. Ύ. 61 εκ. (9243)
 10 χρόνια Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης: αυτά είναι τα κορυφαία του εκθέματα Facebook Twitter
Οστέινο διακοσμητικό πλακίδιο από επένδυση επίπλου με ανάγλυφο φυτικό διάκοσμο, πουλιά και λαγό. Η διάταξη των διακοσμητικών στοιχείων παραπέμπει στην όψιμη εποχή της πρώτης ισλαμικής δυναστείας, των Ομμεϋαδών (661-750). Αίγυπτος ή Συρία, 8ος αι. Ύ. 15 εκ. (10411)

 10 χρόνια Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης: αυτά είναι τα κορυφαία του εκθέματα Facebook Twitter

 10 χρόνια Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης: αυτά είναι τα κορυφαία του εκθέματα Facebook Twitter
Ορειχάλκινο κηροπήγιο με διάκοσμο από ένθετο ασήμι και χρυσό, έργο του μάστορα Αλή. Ο πυκνός διάκοσμος περιλαμβάνει ανθρώπινες μορφές, τα δώδεκα ζωδιακά σύμβολα, ζεύγη πουλιών και ρέουσα επιγραφή με τους τίτλους ενός ανώνυμου ηγεμόνα, πιθανόν, του ορτουκίδη σουλτάνου του Μαρντίν, Σαμς αλ-Ντιν-Σαλίχ. Ιράκ, Μοσούλη, 1317-18. Ύ. 53 εκ. (13038)

 10 χρόνια Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης: αυτά είναι τα κορυφαία του εκθέματα Facebook Twitter
Χαλί με αραβική ευχετική επιγραφή για τον κάτοχο και αναφορά στο βασιλικό εργαστήριο της Τιβεριάδας. Η μοναδική επιγραφή της ψάθας επιβεβαιώνει τις πληροφορίες για το φημισμένο κέντρο υφαντουργίας της Τιβεριάδας. 10ος αι. Ύψ. 223 εκ. (14735)

 10 χρόνια Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης: αυτά είναι τα κορυφαία του εκθέματα Facebook Twitter
Χαλί με αραβική ευχετική επιγραφή για τον κάτοχο και αναφορά στο βασιλικό εργαστήριο της Τιβεριάδας. Η μοναδική επιγραφή της ψάθας επιβεβαιώνει τις πληροφορίες για το φημισμένο κέντρο υφαντουργίας της Τιβεριάδας. 10ος αι. Ύψ. 223 εκ. (14735)

 10 χρόνια Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης: αυτά είναι τα κορυφαία του εκθέματα Facebook Twitter
Σφαιρικό κεραμικό εξάρτημα καντήλας τεμένους. Τεχνοτροπικά σχετίζεται με καντήλα του Βρετανικού Μουσείου που φέρει τη χρονολογία 1549. Η καντήλα, προφανώς και η σφαίρα, ήταν αφιερωμένη στον Τρούλο του Βράχου στην Ιερουσαλήμ λόγω της ευρύτερης ανακαίνισης που πραγματοποίησε ο Σουλεϋμάν ο Μεγαλοπρεπής. Τουρκία, Ιζνίκ, γύρω στο 1549. Ύ. 23 εκ. (9)

 

 10 χρόνια Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης: αυτά είναι τα κορυφαία του εκθέματα Facebook Twitter
Χρυσό κόσμημα ζώνης ποικιλμένο με στριφτό συρματερό διάκοσμο και εκπληκτικά μικροσκοπική κοκκίδωση. Ιράκ, 10ος αι. Μ. 26,5 εκ. (1856)

 10 χρόνια Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης: αυτά είναι τα κορυφαία του εκθέματα Facebook Twitter
Xρυσό κόσμημα κεφαλόδεσμου σε σχήμα ημισελήνου με τον ανατέλλοντα ήλιο -σύμβολο του περσικού τάγματος τιμής, που ίδρυσε ο σάχης Φατχ-Αλί το 1807-. Κοσμείται με το πορτρέτο του σάχη ζωγραφισμένο με σμάλτο. Ιράν, 1807-1834. Ύ. 7 εκ. (21729

 10 χρόνια Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης: αυτά είναι τα κορυφαία του εκθέματα Facebook Twitter
Τμήμα του προτειχίσματος και της τάφρου της Αρχαίας Αθήνας μέσα στο μουσείο.

 10 χρόνια Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης: αυτά είναι τα κορυφαία του εκθέματα Facebook Twitter
Κεραμικό πιάτο με μεταλλικά χρώματα από την Αίγυπτος. 11ος αιώνας Δ. 29 εκ. (214)

 10 χρόνια Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης: αυτά είναι τα κορυφαία του εκθέματα Facebook Twitter
Κεραμικό πιάτο με μεταλλικά χρώματα από την Αίγυπτος. 11ος αιώνας Δ. 37 εκ (220)
 

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

Εικαστικά / O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος είναι δυο νεαροί ζωγράφοι και δυο πολύ καλοί φίλοι. Τους έφερε κοντά η αγάπη για τη μυθολογία, την τέχνη και μια ανεξήγητη εμμονή με την Τζένη Χειλουδάκη. Τα έργα τους πραγματεύονται το τραύμα με τρόπο ωμό και βαθύ. Παρά τα όσα θα πίστευαν πολλοί, διαψεύδουν τις φήμες που τους θέλουν ζευγάρι…
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Εικαστικά / Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Η έκθεση με τίτλο «Κοσμική Σκόνη/Άγνωστες Γαίες» αντλεί έμπνευση από την προσωπικότητα και το έργο του Γερμανού αστρονόμου Ιούλιου Σμιτ, διευθυντή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών κατά τον 19ο αι., και μας προσκαλεί να περιηγηθούμε ανάμεσα σε μακρινούς πλανήτες και σε γήινα, απτά υλικά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Guest Editors / Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Η έκθεση «Caravaggio 2025» αποτελεί μια σπάνια ευκαιρία για τους λάτρεις της τέχνης να έρθουν σε επαφή με τον ρεαλισμό και τη συναισθηματική δύναμη του ανυπέρβλητου καλλιτέχνη του μπαρόκ, ο οποίος επαναπροσδιόρισε την εικαστική αφήγηση και έθεσε τα θεμέλια της σύγχρονης ζωγραφικής.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής 

Εικαστικά / Το νέο έργο του Άγγελου Παπαδημητρίου είναι ένα εικονοστάσι για τα όνειρά μας

Ο αγαπημένος καλλιτέχνης επιστρέφει με ένα νέο έργο-εγκατάσταση στην Πινακοθήκη του Μουσείου Βορρέ, έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα· μιας εποχής μεγάλης ευαισθησίας που έχει πια χαθεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή

Εικαστικά / Η πρώτη μεγάλη έκθεση για τα δικαιώματα των ζώων στο ΕΜΣΤ

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει διοργανώσει το ΕΜΣΤ και για την πρώτη μεγάλη έκθεση με θέμα την ευημερία των ζώων διεθνώς, στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 60 καλλιτέχνες από 25 χώρες (από Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική) – πάνω από 200 έργα καταλαμβάνουν όλους τους ορόφους του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

2 σχόλια
γραψε ομως (μιας κ ποσταρεις κ τη σχετικη φωτο) οτι στο μουσειο υπάρχει κ τμήμα του προτειχίσματος και της τάφρου της Αρχαιας αθηνας.ειναι καταπληκτικο το μουσειο.