24 'τρανσπορτραίτα' του Γιώργου Γεωργίου

24 'τρανσπορτραίτα' του Γιώργου Γεωργίου Facebook Twitter
8

Κάθε φωτογραφία, κάθε βλέμμα, κάθε προσωπικότητα κρύβει και μια ιστορία. 24 διαφορετικά πορτρέτα από τρανσέξουαλ, από το φωτογραφικό φακό του Γιώργου Γεωργίου


Ο ίδιος δηλώνει στο LIFO.gr: 

 

Ήθελα να κάνω αυτό το πράγμα. Δεν ήθελα δωμάτια, κόκκινα φώτα, καθρέφτες, ατμόσφαιρες κτλ. Ήθελα να δείξω αυτό. Αυτό ακριβώς που έβγαλα.
Βρέθηκα εκεί για 1,5 χρόνο, γνωριστήκαμε, δεν ήταν και εύκολο στην αρχή, υπήρχαν άμυνες μεγάλες, ενίοτε και πρόγκα, το να βγάλεις φακό μεγάλο δεν ήταν καν προς συζήτηση. Το να βάλεις την κάμερα στα μούτρα τους ήταν απαγορευμένο. Σιγά σιγά γνωριστήκαμε, γελάσαμε, καπνίσαμε, μιλήσαμε. Τα κορίτσια είναι από Βουλγαρία, πλην από μια που δηλώνει Κύπρια. Τους έδωσα εικόνες, τα λέγαμε 2-3 φορές την εβδομάδα για ένα διάστημα 8 μηνών, μετά πιο αραιά, και ύστερα γνώρισα δύο από τις κοπέλες λίγο καλύτερα αφού είναι γειτόνισσες μου. Πήγαμε 2-3 φορές για καφέ κτλ. Υπήρχαν αστείες στιγμές, υπήρχαν περίεργες στιγμές, υπήρχαν μικρές δυσκολίες...

 

24 'τρανσπορτραίτα' του Γιώργου Γεωργίου Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιώργος Γεωργίου

24 'τρανσπορτραίτα' του Γιώργου Γεωργίου Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιώργος Γεωργίου

24 'τρανσπορτραίτα' του Γιώργου Γεωργίου Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιώργος Γεωργίου

24 'τρανσπορτραίτα' του Γιώργου Γεωργίου Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιώργος Γεωργίου

24 'τρανσπορτραίτα' του Γιώργου Γεωργίου Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιώργος Γεωργίου

24 'τρανσπορτραίτα' του Γιώργου Γεωργίου Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιώργος Γεωργίου

24 'τρανσπορτραίτα' του Γιώργου Γεωργίου Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιώργος Γεωργίου

24 'τρανσπορτραίτα' του Γιώργου Γεωργίου Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιώργος Γεωργίου

24 'τρανσπορτραίτα' του Γιώργου Γεωργίου Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιώργος Γεωργίου

24 'τρανσπορτραίτα' του Γιώργου Γεωργίου Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιώργος Γεωργίου

24 'τρανσπορτραίτα' του Γιώργου Γεωργίου Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιώργος Γεωργίου

24 'τρανσπορτραίτα' του Γιώργου Γεωργίου Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιώργος Γεωργίου

24 'τρανσπορτραίτα' του Γιώργου Γεωργίου Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιώργος Γεωργίου

24 'τρανσπορτραίτα' του Γιώργου Γεωργίου Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιώργος Γεωργίου

24 'τρανσπορτραίτα' του Γιώργου Γεωργίου Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιώργος Γεωργίου

24 'τρανσπορτραίτα' του Γιώργου Γεωργίου Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιώργος Γεωργίου

24 'τρανσπορτραίτα' του Γιώργου Γεωργίου Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιώργος Γεωργίου

24 'τρανσπορτραίτα' του Γιώργου Γεωργίου Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιώργος Γεωργίου

24 'τρανσπορτραίτα' του Γιώργου Γεωργίου Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιώργος Γεωργίου

24 'τρανσπορτραίτα' του Γιώργου Γεωργίου Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιώργος Γεωργίου

24 'τρανσπορτραίτα' του Γιώργου Γεωργίου Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιώργος Γεωργίου

24 'τρανσπορτραίτα' του Γιώργου Γεωργίου Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιώργος Γεωργίου

24 'τρανσπορτραίτα' του Γιώργου Γεωργίου Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιώργος Γεωργίου

 

 

8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

*Αναγνωρίζωντας σε σένα τον ωραιότερο ευατό σου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Αναγνωρίζοντας σε σένα τον ωραιότερο εαυτό σου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Ο θάνατος του Διονύση Σαββόπουλου δεν ήταν απλώς ένα πολιτισμικό γεγονός. Ήταν η τελετή λήξης ενός αιώνα που πίστεψε πως η Ελλάδα μπορούσε να εξηγηθεί μέσα από τους μύθους της. Αυτό το πολυπόστ της ΟΑΣΗΣ χαρτογραφεί τη χώρα που επέμενε να υπάρχει μέσα του, από τις εθνικές κηδείες των ’90s μέχρι τη διάχυτη queer Ελλάδα του 2025, από τον Bowie και τη Μελίνα μέχρι τα σημερινά queer σώματα που χορεύουν μέσα σε pixels και φως. Μια αφήγηση για το πένθος, τη μνήμη και την επιμονή μιας χώρας να επιβιώνει μέσα από τη συγκίνηση.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
*Η θαυμάσια απειλή του να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Η θαυμάσια απειλή τού να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η θεία Σταματίνα είπε intersex και η Ελλάδα σώπασε για ένα δευτερόλεπτο, όσο χρειάζεται για να αλλάξει εποχή. Ο Γιώργος Καπουτζίδης δεν έκανε επανάσταση, έκανε κάτι πιο σπάνιο: έμαθε σ’ ένα έθνος να μιλά με τρυφερότητα. Κι αυτό, σε μια χώρα που ακόμη συγχέει τη φωνή με τη βία, είναι σχεδόν θαύμα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Athens Pride 2022 / Explainer: Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Το γράμμα «Ι» στο αρκτικόλεξο ΛΟΑΤΚΙ+ αντιστοιχεί σε υγιή ανθρώπινα σώματα που μέχρι σήμερα συχνά παθολογικοποιούνται και υποβάλλονται σε επεμβάσεις «κανονικοποίησης» φύλου ερήμην τους. Η Intersex Greece εξηγεί τον όρο, τις δυσκολίες και τις διακρίσεις που αντιμετωπίζουν τα ίντερσεξ άτομα στην Ελλάδα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
*Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Σε έναν κόσμο που φοβάται τη σιωπή, η ΟΑΣΗ επιμένει να μιλά με ευαισθησία. Δέκα κείμενα–καθρέφτες, από τη Θεία Σταματίνα ως τον Sorour Darabi, για το βλέμμα που δεν ωραιοποιεί, παρατηρεί.Για την ατέλεια που γίνεται φως, και για το queer που επιβιώνει μέσα στην τρυφερότητα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Το νέο πολυποστ του Πάνου Μιχαήλ παρακολουθεί το δάκρυ, την έκθεση και την επιείκεια ως μορφές αισθητικής πίστης. Από τον οίκο Dior μέχρι το Eye Filmmuseum του Άμστερνταμ, κι από τα Instagram ban του Slava Mogutin ως την επιμονή της ομορφιάς στο έργο του Παπαϊωάννου, η ΟΑΣΗ σκιαγραφεί τη νέα ηθική του φωτός: πώς η τέχνη, η μόδα και το queer βλέμμα συναντιούνται στην πιο ανθρώπινη τους στιγμή τη στιγμή που ραγίζουν.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
«Στο θέατρο ο κόσμος θέλει να βλέπει άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Οι Άλλοι / «Στο θέατρο θέλουν να βλέπουν άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Βηλαράς μιλά για τη σιωπηλή βία των εφηβικών του χρόνων, την αγωνία των γκέι αντρών στη σκηνή, τη φοβική βιομηχανία του θεάτρου και την ανάγκη να μείνουμε άνθρωποι σε μια εποχή που όλα ξεχνιούνται γρήγορα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

Από τον ποταμό της Baarn μέχρι το φιλί στις «Σέρρες», κι από το βλέμμα–countdown του Ren Hang μέχρι τη φάρσα του Μίστερ Μπούτια, η ΟΑΣΗ καταγράφει τα queer ραγίσματα που δεν έγιναν ποτέ ιδιωτικά. Dickpics, cult σώματα, drag spoof βιντεάκια, καμπαρέ φωνές, τηλεοπτικά taboos· όλα στην ίδια καμπύλη: γέλιο, καύλα, πληγή, ανάσα. Το ripology του queer δεν είναι θεωρία· είναι ο ανυπεράσπιστος καημός που μας κρατάει ζωντανούς.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Κάθε τρελό παιδί/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / *Κάθε τρελό παιδί/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η ελληνική ψυχανάλυση κρύβει ακόμα τα queer σώματα στις σκιές: από τα τηλεοπτικά δικαστήρια της Τατιάνας μέχρι τα hashtags των θεραπευτών–influencers. Σπαράγματα μνήμης, media τραύματος και επιβίωσης συνθέτουν μια ιστορία που ποτέ δεν ειπώθηκε ολόκληρη.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Οι εκδόσεις που απευθύνονται στο LGBTQ+ κοινό αντιμετωπίζουν διακρίσεις από τους διαφημιστές, προειδοποιούν οι εκδότες

Διεθνή / Τα περιοδικά που απευθύνονται στο LGBTQ+ κοινό αντιμετωπίζουν διακρίσεις από τους διαφημιστές, προειδοποιούν οι εκδότες

Η αντι-DEI εκστρατεία στις ΗΠΑ και οι διαφημιστές που αποφεύγουν να συνεργαστούν με τα έντυπα που απευθύνονται στην LGBTQ+ κοινότητα και άλλες μειονότητες
LIFO NEWSROOM

σχόλια

5 σχόλια
Ενδιαφέρον ρεπορτάζ, όσον αφορά την προσέγγιση. Παρ' όλα αυτά, πιστεύω ότι η κατάταξή του σε μια στήλη που ονομάζεται gay&lesbian είναι από άτοπη, έως και αρκετά υποτιμητική προς τους τρανς. Ένας/μια τρανς δεν είναι απαραίτητα ομοφυλόφιλος/η. Το να κατατάσσεις ένα ρεπορτάζ σχετικά με διεμφυλικά άτομα κάτω από στήλη με τίτλο gay&lesbian είναι σα να θεωρείς δεδομένο ότι όλοι όσοι δεν είναι cisgender ετεροφυλόφιλοι μπορούν να χαρακτηριστούν με τους όρους γκέι ή λεσβίες. Η λέξεις gay και lesbian δεν είναι όρος ομπρέλα. Χαρακτηρίζει αποκλειστικά και μόνο τους ομοφυλόφιλους άντρες και γυναίκες αντίστοιχα (είτε αυτοί είναι cisgender είτε transgender). Εφόσον οι συντάκτες επιλέγουν να έχουν μια τέτοια στήλη, καλό θα ήταν να μετονομαστεί τουλάχιστον σε LGBT (ή ακόμα LGBTQI+), ούτως ώστε να μπορεί να καλύπτει ένα ευρύτερο φάσμα. Ή, ακόμα καλύτερα, θα μπορούσαν να καταργήσουν αυτή τη στήλη, καθώς τα LGBTQI άτομα δε θα έπρεπε (ω, θεοί!) να διαχωρίζονται από τα straight άτομα.
Μπορώ να καταλάβω ότι είναι και αυτοί άνθρωποι, έχουν την ιστορία τους και οκ το δέχομαι..αλλά δεν μπορώ να νιώσω τίποτα διαβάζοντας το..Όταν μένουν ακριβώς στην γωνία μου(δυστυχώς)είμαι κοντά στην Συγγρού, τσακώνονται με τους νταβατζήδες τους, έχει έρθει η αστυνομία άπειρες φορές, πλακώνονται στο ξύλο, έχουν σκυλιά και τα χτυπάνε(μάλιστα σε έναν του έβαλα τις φωνές γιατί χτύπαγε το σκύλο του το πρωί και μου λέει έτσι πρέπει)καιη κοκαινη παει σύννεφο..πριν από λίγο πάλι ξύλο έπεσε..τι να νιώσω??συγνώμη αλλά δεν νιώθω.
Αναρωτιέμαι γιατί το πάστωμα και η υπερβολή να θεωρούνται γνωρίσματα "γυναικεία";...Υπάρχουν ένα σωρό γυναίκες που δεν έχουν καμμια διάθεση να αλλοιώνουν τη φάτσα τους ή να ντύνονται σαν να παίρνουν μέρος στο καρναβάλι του Ρίο...Θα μπορούσε κάποιος να ντύνεται όπως θέλει κι αυτό να μην έχει κανένα προσδιορισμό σε σχέση με τα φύλα. Οταν δηλαδή μια γυναίκα φοράει παντελόνι και καπνίζει γίνεται ..άντρας; Οταν ένας άντρας βάφεται γίνεται "γυναίκα"; Δεν είναι γελοίοι και αναχρονιστικοί οι προσδιορισμοί του φύλου μέσα απο το μακιγιάζ, τα ρούχα και τις επιτηδευμένες κινησεις, απ'όπου κι αν προέρχονται; Το ράσο κάνει τον παπά, λέγανε ανενόχλητα οι παλιοί. Μια απο τις μεγαλύτερες σαχλαμάρες που ακούω συχνά...
Φοβάμαι οτι τα πράγματα είναι πολύ πιο σύνθετα. Καταρχήν έχουμε το ψυχολογικό φαινόμενο της υπεραναπλήρωσης. Φαντάζομαι καταλαβαίνετε απο την ίδια τη λέξη τι περιγράφει αυτός ο ψυχικός μηχανισμός.Έπειτα σε πολλά trans άτομα ή εννοια και η έκφραση του φύλου είναι αφενός φετιχοποιημένη αφετέρου επενδεδιμένη με ένα τεράστιο φορτίο ματαιώσεων, ονείρων,συγκρούσεων και τελοσπάντων της πορσωπικής ιστορίας του/της καθενός/μιας. Τέλος τα trans άτομα καταλαβαίνουν/βιώνουν περισσοτερο απο τον καθένα οτι το φύλλο είναι σε μεγαλο βαθμό ρόλος ή ένα παιχνίδι ρόλων. Ετσι συχνά ακροβατούν σε μια πραγματικότητα (σε σχέση με το φύλλο) που για εμάς τους υπόλοιπους φαντάζει αδιανόητη.
Ποιο άτομο κινδυνεύει (περισσότερο) από την "ανοιχτόμυαλη" κοινωνία μας να χαρακτηρίζεται ως άντρας αντί για γυναίκα...και σε κάποιες περιπτώσεις να τρώει από κράξιμο μέχρι προπηλακισμό ή ξύλο;1. Μία cis γυναίκα που φοράει παντελόνι, είναι άβαφη κι έχει κοντό μαλλί κ.λπ. ή 2. μία trans γυναίκα που φοράει παντελόνι, είναι άβαφη κι έχει κοντό μαλλί κ.λπ;Παρ' ολ΄αυτά υπάρχουν ένα σωρό trans γυναίκες και άντρες που δεν τους ενδιαφέρει κάποια στερεοτυπική υπερ-έκφραση του φύλου με το οποίο προσδιορίζονται."Θα μπορούσε κάποιος να ντύνεται όπως θέλει κι αυτό να μην έχει κανένα προσδιορισμό σε σχέση με τα φύλα."Θα μπορούσε και θα ήταν επιθυμητό η έκφραση φύλου να μην έχει σχέση με την ταυτότητα φύλου, όμως -κακά τα ψέματα- έχει και παραέχει στα μάτια των περισσότερων. Κι ένας ακόμη λόγος που ενισχύει τους σαφείς διαχωρισμούς είναι ο σεξισμός.