H θλίψη τού να τρως μόνος

H θλίψη τού να τρως μόνος Facebook Twitter
24

Ο διάσημος πίνακας "Nighthawks" του Edward Hopper έχει ήδη αναλυθεί αρκετά ως τώρα και δε χρειάζεται άλλη ερμηνεία, κι όμως, εγώ θα την επιχειρήσω.

Δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός περί τέχνης για να καταλάβεις ποια είναι η ατμόσφαιρα: τρεις πελάτες κι ένας υπάλληλος (μαγαζάτορας;) σε ένα diner κάπου σε μία πόλη της Αμερικής –μάλλον στο Μανχάταν. Είναι νύχτα, οι δύο, ένας άντρας και μία γυναίκα προφανώς γνωρίζονται γιατί κάθονται μαζί. Όμως δε φαίνεται να μιλάνε, και από το ύφος της γυναίκας φαίνεται σα να είναι τσακωμένοι ή απομακρυσμένοι, απογοητευμένοι. Είναι εραστές ίσως, γιατί τα χέρια τους μοιάζουν να ακουμπιούνται. Και απέναντί τους, ένας άντρας μόνος του, με γυρισμένη την πλάτη, τρώει μόνος του.

 

Και οι τέσσερις μοιάζουν μόνοι τους, ακόμα και οι δύο που κάθονται κοντά, κάτι που επαναλαμβάνεται σε όλους τους πίνακες του Hopper με διάφορες παραλλαγές: η μοναξιά. Σα να φωτίζονται από ένα προβολέα στο σκοτεινό περιβάλλον που κάνει τη θλίψη ακόμα πιο έντονη. Είναι από τους πίνακες που δε χορταίνω να κοιτάζω.

 

Γάλλος στρατιώτης του Β' Παγκοσμίου Πολέμου

 

Υπάρχει κάτι που κάνει αυτούς που τρώνε μόνοι τους δημόσια ή θαρραλέους ή θλιβερούς, ή θλιβερά θαρραλέους ή θαρραλέα θλιβερούς; Πάντως είναι κάτι που λίγοι μπορούν να το κάνουν, ακόμα λιγότερο από αυτούς που πάνε μόνοι τους σινεμά. Όταν πηγαίνεις μόνος σου σινεμά κάθεσαι ωραία ωραία στο σκοτάδι και το μόνο πρόβλημα είναι ότι δεν έχεις κάποιον να συζητήσεις την ταινία. Όταν όμως τρως μόνος σου, πρέπει να υποστείς ένα μισάωρο κατά το οποίο αν δεν είσαι συνηθισμένος ή άνετος, νομίζεις ότι σε κοιτάνε όλοι με συμπόνια.

 

 

 

Από το blog Media του Brian Edwards:

Το φαγητό δεν είναι μόνο ζήτημα του να διατηρηθεί ζωντανό το σώμα αλλά και κοινωνικής συναναστροφής και ομαδικής δραστηριότητας. Το να τρως μόνος σου στο σπίτι σου είναι κάτι που γίνεται εύκολα αλλά το να τρως μόνος σου σε διάσημο χώρο προκαλεί υποψία για προσωπική αποτυχία.

 


 

Η υποψία προσωπικής αποτυχίας και ο πίνακας Nighthawks έκανε έναν άλλο μεγάλο καλλιτέχνη, τον Tom Waits, να γράψει ένα τραγούδι που περιγράφει έναν άντρα που τρώει μόνος του λουκάνικα με αβγά σε ένα diner σκεπτόμενος κάποια αποτυχία, μέχρι να έρθει η σερβιτόρα να πάρει παραγγελία:

 

(In a Cadillac With Susan Michelson)

nighthawks at the diner
of Emma's 49er, there's a rendezvous
of strangers around the coffee urn tonight
all the gypsy hacks, the insomniacs
now the paper's been read
now the waitress said

eggs and sausage and a side of toast
coffee and a roll, hash browns over easy
chile in a bowl with burgers and fries
what kind of pie?

In a graveyard charade, a late shift masquerade
2 for a quarter, dime for a dance
with Woolworth rhinestone diamond
earrings, and a sideway's glance
and now the register rings
and now the waitress sings

(chorus)

the classified section offered no direction
it's a cold caffeine in a nicotine cloud
now the touch of your fingers
lingers burning in my memory
I've been 86ed from your scheme
I'm in a melodramatic nocturnal scene
I'm a refugee from a disconcerted affair
as the lead pipe morning falls
and the waitress calls

 

 

Aπό την άλλη, είναι και κάτι που μπορεί να κάνει και ο Mister Bean

 

 

 

Γεύση
24

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Το Αμύνταιο είναι το El Dorado της ελληνικής αμπελουργίας»

Το κρασί με απλά λόγια / «Το Αμύνταιο είναι το El Dorado της ελληνικής αμπελουργίας»

Σε μια συνέντευξη εφ όλης της ύλης η εμβληματική προσωπικότητα του ελληνικού κρασιού, ο Άγγελος Ιατρίδης, εξηγεί ότι πήγε στο Αμύνταιο πριν από τριάντα χρόνια επειδή είδε ότι θα άντεχε στην κλιματική αλλαγή και μιλάει για τη μεγάλη ανάπτυξη του Κτήματος Άλφα από τα 4.000 στρέμματα στα 14.000.
ΥΡΩ ΚΟΛΙΑΚΟΥΔΑΚΗ - ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΟΡΦΑΝΙΔΗΣ
Η εποχή του Ευχέλαιου της μεσογειακής διατροφής ή Τα μυστήρια της εποχής της ελιάς

Γεύση / Ελιές με χταπόδι: Στο Αιγαίο τις φτιάχνουν απλά, όπως τις μαντινάδες

Κολυμπάτες, ελίδια, κλαστάδες, σταφιδολιές, ψαρολιές, κουροπολιές, νερατζολιές: όπως και να την πεις, η ελιά παραμένει ένα μικρό σύμβολο του μεσογειακού πολιτισμού. Mε το χταπόδι πώς ταιριάζει;
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
Ποιος μισεί τα μακαρόνια με κιμά;

Οι γαστρονομικές απογνώσεις του Ρεμί / Ποιος μισεί τα μακαρόνια με κιμά;

Ο κύριος Ρεμί πιστεύει πως όταν δοκιμάζεις κάτι που είχες καιρό στο μυαλό σου, συχνά απογοητεύεσαι. Εκτός κι αν πρόκειται για ένα ζυγούρι με χυλοπίτες που θα μπορούσε να τρώει και αποκλεισμένος με χιονοθύελλα σε βουνό, και να μην τον νοιάζει.
ΡΕΜΙ
Gimjang αλά ελληνικά

Γεύση / Έτσι γίνεται το κίμτσι. Η κορεάτικη κοινότητα μάς έμαθε τα μυστικά

Tο περασμένο Σάββατο, η Πρεσβεία της Κορέας προσκάλεσε 30 Έλληνες και Ελληνίδες να συμμετάσχουν σε ένα ιδιαίτερο πρότζεκτ αφιερωμένο στο κίμτσι, το οποίο διοργανώνεται κάθε χρόνο σε συνεργασία με την κορεάτικη κοινότητα της Ελλάδας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στο Άθος δεν παίζουν με την φωτιά. Ξέρουν

Γεύση / Στο Άθος δεν παίζουν με την φωτιά. Ξέρουν

Σε ένα αδιέξοδο δρομάκι στον Κολωνό βρίσκεται ένα εστιατόριο στημένο γύρω από τη φωτιά και τη μνήμη. Προσφέρει ένα μενού δεκαοκτώ πιάτων, πολύπλοκο, αλλά αυθεντικό. Δοκιμάστε το αρνί μαγειρεμένο σε νταβά, και θα καταλάβετε.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
Τo γαλακτομπούρεκo της καρδιάς μου

Οι γαστρονομικές απογνώσεις του Ρεμί / Τo γαλακτομπούρεκo της καρδιάς μου

Ο κύριος Ρεμί πιστεύει πως όταν τα γλυκά φτιάχνονται με αγάπη, δεν χαλάνε ποτέ, όπως το γαλακτομπούρεκο της γιαγιάς του, που γι' αυτόν είναι το καλύτερο. Ωστόσο, δεν σταματά να δοκιμάζει καινούργια - ποτέ δεν ξέρεις!
ΡΕΜΙ
4 νέοι φούρνοι και το top pastry που φτιάχνουν

Γεύση / Πόσους νέους φούρνους αντέχουμε; Σίγουρα και αυτούς τους 4

Χειροποίητα γλυκά και ψωμιά, και παραγωγή σε μικρή κλίμακα: οι φούρνοι νέας γενιάς επαναφέρουν την αυθεντικότητα και αναβαθμίζουν τη ζύμη σε μια καθημερινή αλλά πολύτιμη εμπειρία. Πήγαμε, δοκιμάσαμε και διαλέξαμε το αγαπημένο μας από τον κάθε ένα.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ

σχόλια

3 σχόλια
Α! και κάτι ακόμα. Πριν 2 χρόνια αξιώθηκα μετά από πολλά χρόνια να πάω διακοπές και ένιωσα μεγάλη ανάγκη να πάω μόνη μου. Ε! δεν έχω περάσει καλύτερα. Ούτε γκρίνια, ούτε φασαρία, ούτε διαφωνίες.
Πηγαίνω πάντα μόνη μου θέατρο και σινεμά και σε οτιδήποτε καλλιτεχνικό μου κάνει κέφι (δεν αγαπούσα ποτέ όμως την νυχτερινή ζωή). Δεν ένιωσα ποτέ αποτυχημένη. "Την βρίσκω" με τον εαυτό μου πάρα πολύ. Αδιάφορο; Ίσως, αλλά γνωρίζω πολλούς ανθρώπους σαν εμένα.