ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

Το Πρόσωπο της Ημέρας: Ο ''drama king'' Θεοδόσης Πελεγρίνης

Το Πρόσωπο της Ημέρας: Ο ''drama king'' Θεοδόσης Πελεγρίνης Facebook Twitter
25

Όταν πριν λίγο καιρό το δελτίο ειδήσεων του Άλφα ήθελε να χτυπήσει τον Θεοδόση Πελεγρίνη, έπαιξε σε λούπα πολλές από τις θεατρικές του εμφανίσεις. Τελείως υποκριτικά όμως, το σπικάζ έλεγε ξανά και ξανά ότι "oι εμφανίσεις του στο θέατρο είναι καλές και ο ίδιος έχει ταλέντο..." και μετά άφηνε αρκετά δευτερόλεπτα γελοίας ερμηνείας που διέψευδε τα λεγόμενα. 

 

Θέλω να πω, για να μη δείξουν ότι τον βάζουν για να γελάσουμε, έλεγαν καλά λόγια για την θεατρική του πορεία και τον μονόλογό του σε Μπαρ του Κολωνακίου, αφήνοντας εμάς να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας. 

 

Το Πρόσωπο της Ημέρας: Ο ''drama king'' Θεοδόσης Πελεγρίνης Facebook Twitter

 

Δεν θα υποκριθώ πως τον θεωρώ ταλαντούχο, και δεν θα αναφερόμουν καν στις θεατρικές του ανησυχίες αν οι showtime εμφανίσεις του και οι ελαφρώς αστείες φωτογραφίες του δεν είχαν ένα μεγάλο κοινό με τις ακαδημαϊκές του πράξεις, ειδικά το τελευταίο διάστημα: Την Υπερβολή. 

 

Το ύφος του Πρύτανη, τα λεγόμενά του, η επιμονή του, ακόμα και η στάση του σώματός του και οι χειρονομίες του χαρακτηρίζονται από μια υπερβολική θεατρικότητα. Μια δραματικότητα που περιγράφεται με την φράση drama queen - στη συγκεκριμένη περίπτωση βέβαια έχουμε έναν Drama King.

 

Το Πρόσωπο της Ημέρας: Ο ''drama king'' Θεοδόσης Πελεγρίνης Facebook Twitter

 

Σημερινές του δηλώσεις για το Συμβούλιο του Πανεπιστημίου του, επειδή δεν συμφωνεί μαζί του; "Είναι η Πέμπτη φάλαγγα του (ισπανού δικτάτορα) Φράνκο!"

Από την άλλη, επίσης σημερινές του δηλώσεις για τους διοικητικούς υπαλληλους που απεργούν: «Αισθάνομαι δέος για την απεργία των υπάλληλων μας, δίνουν το αίμα τους για να σώσουν τις σάρκες τους».

 

Το τεατράλ ύφος και οι εκφράσεις του, δεν σημαίνουν πως κάνει αναγκαστικά λάθος, αλλά σίγουρα δεν του κερδίζουν και πολλούς νέους θαυμαστές. Ή μπορεί και να του κερδίζουν - θα φανεί αν κατέβει τελικά στην πολιτική όπως ακούγεται όλο και συχνότερα τον τελευταίο καιρό. 

 

Είναι σίγουρα πάντως ένας άνθρωπος ιδιαίτερος και ενδιαφέρων και ακομπλεξάριστος, που δεν φοβάται τον χλευασμό, με πλούσιο βιογραφικό, με γαϊδουρινή επιμονή και μια αμφιλεγόμενη αύρα μεγαλομανίας... 

 

 

Το Πρόσωπο της Ημέρας: Ο ''drama king'' Θεοδόσης Πελεγρίνης Facebook Twitter

Το βιογραφικό του. 

Γεννήθηκα το 1948, στο Σουδάν. Εργάζομαι ως καθηγητής Φιλοσοφίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Είμαι απόφοιτος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με μεταπτυχιακές σπουδές του στο Πανεπιστήμιο του ΄Εξετερ της Αγγλίας και διδάκτωρ της Φιλοσοφίας του πανεπιστημίου αυτού.

Διδάσκω στην Φιλοσοφική Σχολή του Πα­νεπιστημίου της Αθήνας από το 1977. Διετέλεσα Κοσμήτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής από το 2001 έως το 2007, Πρόε­δρος του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας από το 2007 έως το 2011, Διεθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμ­ματος Σπουδών στη Φιλοσοφία από το 2005, και τώρα είμαι Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Πέρα από το διδακτικό και συγγραφικό μου έργο συνεργάστηκα με την δημόσια τηλεόραση, επιμελούμενος και παρουσιάζοντας τις σειρές εκπομπών Την Ταυτότητά Σας, Παρακαλώ (1999), Και το Ταξίδι Συνεχίζεται (2000) και 25η Ώρα (2002), στο πλαίσιο των οποίων σκιαγραφήθηκαν κορυφαίες στιγμές τής νεότερης Ελλάδας, μέσα από τα οράματα και τη δράση ορισμένων ξεχωριστών ιστορικών μορφών και διαπρεπών διανοουμένων. Συνεργάστηκα επίσης, με το Τρίτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας παρουσιάζοντας ιδέες και πρόσωπα από τον κόσμο της διανόησης στο πλαίσιο των εκπομπών Εγχειρίδιο φιλοσοφίας (2001) και Λεξικό της Φιλοσοφίας (2002).

Από το 1993 έως το 2000 οργάνωσα στο Παλιό Πανεπιστήμιο, στην Πλάκα, επτά πανελλήνια και διεθνή επιστημονικά συνέδρια: «Φάουστ: Η μαγεία της φιλοσοφίας – Η φιλοσοφία της μαγείας» (1993), «Γαλιλαίος Γαλιλέι: Αιρετικές φωνές» (1994), «Η εκδίκηση» (1996), «Η μοχθηρία του γέλιου» (1997), «Το αιώνιο θήλυ» (1998), «Ωδή στη νύχτα» (1999) και «Η αξία της φθοράς» (2000). Στο πλαίσιο των συνεδρίων αυτών πραγματοποιήθηκαν επαγγελματικού χαρακτήρα θεατρικές παραστάσεις κλασικών έργων, όπως ο Οθέλος του Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία Ν. Κοντούρη, ο Δον Ζουάν του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Β. Νικολαΐδη, ο Φάουστ του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Γ. Καλαντζόπουλου, η Ελένη του Ρίτσου σε σκηνοθεσία Β. Παπαβασιλείου, η Λοκαντιέρα του Γκολντόνι σε σκηνοθεσία Σ. Ράλλη, Τα λάθη μιας νύχτας του Γκόλντσμιθ σε σκηνοθεσία Αλ. Μυλωνά. Σκοπός της ένταξης των θεατρικών αυτών παραστάσεων στο πρόγραμμα των φιλοσοφικών συνεδρίων ήταν η εναρμόνιση της τέχνης του δράματος με την προσέγγιση των αντικειμένων της φιλοσοφίας.

Εμφορούμενος από την πεποίθηση πως η φιλοσοφία και το θέατρο είναι χώροι εξόχως συγγενικοί και συμπληρωματικοί, παρουσίασα από το 2006 έως το 2012 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών τη σειρά «Η Φιλοσοφία στην Σκηνή». Πρόκειται για 14 πρωτότυπα θεατρικά έργα (Θαλής, Ηράκλειτος, Πυθαγόρας, Σωκράτης, Πλάτων, Αριστοτέλης, Μάρκος Αυρήλιος, Καρτέσιος, Χιουμ, Καντ, Νίτσε Σοπενχάουερ, Κίρκεγκωρ και Βιτγκενστάιν), μέσα από την πλοκή των οποίων εκτίθεται η ζωή και η πνευματική δράση των εν λόγω κορυφαίων φιλοσόφων, με τη σύμπραξη επαγγελματιών σκηνοθετών, ηθοποιών και άλλων συντελεστών.

Τον χειμώνα του 2011 παρουσίασα σε μπαρ του Κολωνακίου τον μονόλογό μου Φθορά, φθορά, φθορά, ενώ από τον Ιανουάριο του 2013 θα ανεβάσουμε με τον Κώστα Καζάκο στην σκηνή του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης τον έργο μου Ιουλιανός.

Εκτός από άρθρα μου που έχουν δημοσιευθεί σε εγχώρια και διεθνή επιστημονικά περιοδικά, έχω γράψει τα "Βιβλία"
Έχω, επίσης, εκδώσει την συλλογή διηγημάτων υπό τον τίτλο "Δεύτερη επιλογή (1997)" και το μυθιστόρημα "Το είδωλο του κόσμου (1999)".
Θ. Πελεγρίνης
Το 2007 τιμήθηκα με το Κρατικό Βραβείο Δοκιμίου για το έργο "Από τον Πολιτισμό στην Πείνα".

Το Πρόσωπο της Ημέρας: Ο ''drama king'' Θεοδόσης Πελεγρίνης Facebook Twitter
25

ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

16 σχόλια
Γιατι δεν δημοσιοποιησατε την εκθεση Συμβουλιου του EKΠA; Το οποιο Συμβουλιο καθυβριζεται απο τον κυριο Πελεγρινη ενω αποτελειται απο σοβαρους καθηγητες σε σοβαρα πανεπιστημια ανα τον κοσμο και το οποιο μεταξυ αλλων αναφερει οτι επί θητείας του κ.Πελεγρίνη, το Πανεπιστήμιο έχασε περισσότερα από 70 εκ. ευρώ από ζημίες του χαρτοφυλακίου κινητών αξιών όταν ο ετήσιος προϋπολογισμός του ΕΚΠΑ είναι 18 εκατομμύρια ευρώ.
Νταξ' πορτοκαλί είναι....Όχι κόκκινο....Το σεντόνι...Τον φάγανε τον άνθρωπο για το "κόκκινο σεντόνι". Όλα τα media. Πάντως όλα τα λεφτά είναι στο sleeping bag που άπλωσε χαμαί για να προστατεύσει τα γόνατα του από την τέχνη του.
Μόνο σε μία τελειωμένη χώρα η ενασχόληση ενός ανθρώπου με το θέατρο, θεωρείται έγκλημα και άξια χλευασμού... Είναι απίστευτο... Οσο για τους λαικισμούς του στυλ γιατί πήγε την Κυριακή στο Παρίσι να παίξει θέατρο και δεν ήταν έξω από τα κάγκελα του πανεπιστημίου να μιλάει με τους διοικητικούς για να ανοίξουν τις σχολές, τι να πει κανείς... Υποτίθεται ότι αυτοί που τα λένε αυτά είναι "κατά του λαικισμού", φιλελεύθεροι και εγώ δεν ξέρω τι άλλο... Εκλημα η ενασχόληση με το θέατρο... well done...
Το να πηγαίνει ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου να παίξει θέατρο στο Παρίσι, όταν το Πανεπιστήμιο είναι κλειστό και χάνεται ένα εξάμηνο για τους φοιτητές, είναι σα να πήγαινε το 2007 ο Διοικητής της Πυροσβεστικής να τραγουδήσει όπερα στο Μιλάνο την ώρα που καιγόταν η Πελοπόνησσος.Με το τελειωμένη χώρα συμφωνώ απολύτως πάντως, αν και για τους αντίθετους λόγους από τους δικούς σου...
Προφανώς έχεις την αίσθηση του Βέγγου για τη δημόσια διοίκηση. Εάν είχαμε 10 Βέγγους (τους ρόλους εννοώ προφανώς) όλα θα είχαν λυθεί. Το πρόβλημα που είναι κλειστά τα Πανεπιστήμια, έχει να νά κάνει με το που ήταν την Κυριακή ο Πρύτανης; Ωραία, ας πούμε δεν πήγαινε στο Παρίσι να παίξει θέατρο. Για πες μου πως ακριβώς θα έλυνε το πρόβλημα, αν την Κυριακή ήταν στην Αθήνα. Με την δική σου λογική, π.χ. ο Στουρνάρας δεν πρέπει να διανοηθεί να κάτσει στο Χριστουγεννιάτικο τραπέζι. Η χώρα είναι απο οικονομική κατάσταση, στην κατάσταση που είναι τα Πανεπιστήμια από τον Σεπτέμβρη. Να πάει στο γραφείο του να κάνει και εγώ δεν ξέρω τι, τα Χριστούγεννα. Μου αρέσει ότι οι επικριτές του Πρύτανη ανήκουν στους υποτιθέμενους μή λαικιστές...
Δεν μιλάω για το παρών άρθρο που κρατάει ίσες αποστάσεις, απλά έχουν γραφεί 10πλάσια άρθρα για το ταλέντο του Πελεγρίνη στους μονολόγους από ότι για την ουσία των μέτρων στα Πανεπιστήμια, ενώ συνεχώς ο φαιδρός κατά γενική ομολογία χαρακτήρας του ίδιου χρησιμοποιείται ως λαβή επίθεσης στους ανθρώπους που υποστηρίζει. Ο Πελεγρίνης είναι κάκιστος ηθοποιός άρα οι διοικητικοί πρέπει να απολυθούν. Μιλάμε για πολλή λάσπη.
Συνήθως, παραμένοντας ευγενής, τα λες τσεκουράτα τα πράγματα και δεν εντυπωσιάζεσαι από περγαμηνές και περικοκλάδες, Αρη. Σήμερα, σε βρίσκω λίγο επιεική και "μαγκωμένο" στην κριτική σου απέναντι σε τούτον τον απίθανο και επικίνδυνο τύπο.
Για να σχολιάσουμε οτιδήποτε και οποινδήποτε πρέπει να έχουμε μια σχετική γνώση του θέματος,Κατά τη γνώμη μου λοιπόν έχουμε την εξής κατάσταση:Η κυβέρνηση έχει αποφασίσει ότι το μόνο που την ενδιαφέρει είναι να πέρνουν τις δόσεις τους οι εγχώριοι και ξένοι τραπεζίτες. Για το λόγο αυτό αποφασίζει να μειώσει σημαντικά το ήδη πολύ χαμηλό ποσοστό του ΑΕΠ που δίνεται για να χρηματοδοτήσει την παιδεία.Σε αυτό το πλαίσιο λέει πόσους διοικητικούς υπαλλήλους έχουν τα πανεπιστήμια? Θα απολύσω το 75%Δεν με ενδιαφέρει πόσοι χρειάζονται, δεν με ενδιαφέρει πόσο παραγωγικοί είναι, δεν με ενδιαφέρει αν μπορεί να λειτουργήσει το πανεπιστήμιο με το 25% του προσωπικού του. Δεν με ενδιαφέρει αν θα διαλυθεί το δημόσιο πανεπιστήμιο εξάλλου οι φίλοι μου είναι οι ιδιοκτήτες των κολλεγίων που θα εποφεληθούν από αυτό.Σε αυτό το πλαίσιο και με όλα τα παπαγαλάκια να βγάζουν αφρούς ο Πελεγρίνης υποστηρίζει το αυτονόητο, ότι δεν πρέπει να μειωθεί η χρηματοδότηση των πανεπιστημίων και ότι δεν μπορούν να λειτουργήσουν με τόσο λίγο προσωπικό και συνεπώς καλά κάνουν οι διοικητικοί υπάλληλοι και κάνουν απεργία.Η ανθρωποφαγία καναλιών και σχολιαστών, ασχολίαστη...
Ανθρωποφαγία είναι να μισθοδοτείς άχρηστους υπαλλήλους που διορίστηκαν με μέσο την ώρα που άνθρωποι βουτάνε απ' τα μπαλκόνια. Να αφήνεις γιαγιάδες να ψάχνουν στα σκουπίδια γιατί δεν θέλεις να κλείσεις την ΕΑΒ, τη ΛΑΡΚΟ και άλλες υπηρεσίες που αράζανε κομματόσκυλα.Έλεος ...
Δον Ιδιώτη, και τα πανεπιστήμια να τα κλείσεις θέλεις να φανταστώ ε? Είσαι λίγο εκτός θέματος.Η λογική που καταργούν κομμάτια του δημοσίου δεν είναι η εξοικονόμιση χρημάτων από το κράτος ή έστω ο εξορθολογισμός των δαπανών αλλά η δημιουργία κερδών εις βάρος του κράτους από (Δον?) ιδιώτες. Για παράδειγμα το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας κλείνει με την πανηγυρική υπογραφή του χαρίσματος των διοδίων για 25 χρόνια στον Μπόμπολα και τους φίλους του. Αυτά τα χρήματα που θα λείπουν από τα δημόσια ταμεία, (όπως θα λείπουν και τα κέρδη που είχε ο ΟΠΑΠ, τα ΕΛΠΕ, η ΔΕΠΑ) θα μπορούσαν να υποστηρίξουν το κοινωνικό κράτος.
14 Φεβ 2012 tovima.gr ο κ. Πελεγρίνης αναφέρει ότι έστειλε το Σάββατο τρία νέα έγγραφα στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, τις αστυνομικές αρχές και την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών και μάλιστα το φαξ, με ώρα αποστολής 4.00 το μεσημέρι του Σαββάτου, προς την κυρία Ράικου έφερε τον χαρακτηρισμό «εξαιρετικά επείγον» και προειδοποιούσε για σημαντικό κίνδυνο ασφαλείας. Τηλεφωνική επικοινωνία δεν υπήρξε, καθώς όπως λέει ο κ. Πελεγρίνης, του είχε υποδειχθεί και παλαιότερα από την εισαγγελία για τέτοια θέματα να μην επικοινωνεί μαζί τους τηλεφωνικώς, αλλά αποκλειστικώς εγγράφως!
Αγαπητέ Άρη νομίζω πως κοιτάμε το δέντρο και όχι το δάσος. Γιατί αυτό το "πέσιμο" στον Πελεγρίνη; Βρήκαμε πάλι τον αποδιοπομπαίο τράγο για να αφορίσουμε το κακό;Για να έρθουμε λιγάκι στα συγκαλά μας. Αλλού βαράν τα όργανα, αλλού βαράν τα ντέφια είμαστε...
..συμπληρώνοντας:Αυτό το πράμα να τα φορτώνουμε όλα, ανά περίσταση, ανά πρόβλημα σε έναν και μόνο άνθρωπο ποτέ δεν μπόρεσα να το καταλάβω. Αυτόν τον άρρωστο προσωποκεντρισμό, αυτόν τον άρρωστο περσοναλισμό ποτέ δεν μπόρεσα να τον δεχτώ. Η συλλογική ευθύνη δεν υπάρχει; Συλλογική συνείδηση μηδέν; Αναφέρομαι κυρίως σε αρνητικές καταστάσεις. Τείνουμε τα αρνητικά να τα φορτώνουμε σε έναν ή λιγότερους "μαλάκες" αρκεί να φύγει από πάνω μας η ευθύνη. Όμως το ίδιο παρατηρώ να γίνεται και στις θετικές εξελίξεις κάποιων πραγμάτων. Πάρα πολλές φορές ο εκάστοτε υπεύθυνος οικειοποιείται το αποτέλεσμα, ξεκάθαρα συλλογικών ενεργειών, ως ατομικό κατόρθωμα εκτοπίζοντας πολύ συχνά τους υπόλοιπους συμμετέχοντες, άμεσους και έμμεσους.
Κατι που ειδα με μεγαλο ενδιαφερον στο CV του κ Πελεγρινη ειναι πολλα και επαναλαμβανομενα ορθογραφικα λαθη!! Πχ "Διδάσκω στην Φιλοσοφική" αντι του σωστου "στη Φιλοσοφικη", και το ιδιο παρακατω «Η Φιλοσοφία στην Σκηνή» αντι του σωστου "στη Σκηνη". Προκειται προφανως περι ενος ημιμαθους που ταλαιπωρει την Ελληνικη κοινωνια για μηνες...
Πάλι καλά που δεν τον είπες και χρυσαύγουλο ανορθόγραφο επειδή έβαλε τα "ν" πριν από Σ. Να σου επιστήσω την προσοχή στο ό,τι δεν έχεις βάλει ούτε ένα τόνο σε ολόκληρη παράγραφο, εκτός από αυτά που έκανες copy paste. Αν το έχεις γράψει από κινητό ουδόλως με απασχολεί , μήπως είσαι από αυτούς τους αναρχοκομμουνιστές μεταρρυθμιστές, που θέλουν να καταργήσουν τους τόνους;
Διάβασα για τον τίτλο του μυθιστορήματος "Το είδωλο του κόσμου" και για κάποιον άγνωστο και παντελώς ανεξήγητο λόγο μου ήρθε στο μυαλό αυτό: http://www.youtube.com/watch?v=zeDY72enPvY
Η φιλοσοφια και το θεατρο ειναι χωροι συγγενικοι ; Οχι . Αλλα η φιλολογια και το θεατρο ειναι ! Εξοχως . Πραγματικα.ΚΑι ενας φιλολογος και πρυτανις δικαιουται περισσοτερο απο τον καθενα να ασχολειται με αυτο το ειδος . Αλλα γιατι τοση φασαρια; Γιατι τοσος τσακωμος αν εκανε καλα, αν ηταν αναγκη να κανη τωρα την παρασταση, αν ειναι απονος με τα φοιτητικα προβληματα , αν δινει προτεραιοτητα στο θεατρο ( ακουσον ακουσον προτεραιοτητα) , αν, αν, ....Οι ανωτεροι του απευθυνονται στο συναισθημα μας. " Επαιζε θεατρο την ωρα που εδω ... κλπ κλπ "Αυτα ολα δεν δειχνουν ακαταλληλοτητα του πρυτανεως. Δειχνουν ανεπαρκεια των ανωτερων του. Οι οποιοι δημαγωγουντες δεν εφαρμοσαν το νομο -που υποτιθεται οτι παραβιασε -, τοσον καιρο. Και ερχονται τωρα σαν αρχαγγελοι να μας κανουν μαθημα ηθικοπλασιας τιμωρωντας και γελοιοποιωντας τον. Εφτασαν να τον κρινουν και ... καλλιτεχνικα !! Κε πρυτανι δεν παιξατε καλα, δεν εχετε ταλεντο . Αρα απολυεστε . Να δουμε πως θα βγαζετε το ψωμι σας τετοια μπακατελα ηθοποιος που ειστε.Αν αυτο δεν ειναι ανθρωποφαγια και παραφροσυνη τοτε .. τι ;;
Ας μη ξεχνάμε πως η υπερβολή γεννήθηκε σ' αυτή τη χώρα, άλλωστε είναι ελληνικότατη λέξη και προέρχεται απ' τον Αθηναίο δημαγωγό Υπέρβολο.Κατά τα άλλα θα θυμίσω τους στίχους του Σουρή: -Ω Ελλάς ηρώων χώρα τι γαιδάρους βγάζεις τώρα...