Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue

Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter
10

Από το Γιώργο Γέρου

 
Η Mary Katrantzou γεννήθηκε στη Αθήνα το 1983. Ξεκινώντας με σπουδές αρχιτεκτονικής στην Αμερική το 2003, συνέχισε τις σπουδές της στο Central Saint Martins στο Λονδίνο, από όπου και αποφοίτησε με πτυχίο στον σχεδιασμό υφασμάτων. Από τη στιγμή που άνοιξε την επίδειξη μόδας των αποφοίτων του Central Saint Martins το 2008, κάθε δουλειά της συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον λόγω των καινοτομιών που η ίδια εφάρμοσε, παρουσιάζοντας ρούχα με έντονα χρωματιστά τυπώματα σε ολόκληρη την επιφάνειά τους.

Χτες στην εβδομάδα μόδας του Λονδίνου παρουσίασε τη συλλογή της για την Άνοιξη/Καλοκαίρι του 2014. Εντυπωσίασε για άλλη μια φορά - φέτος το θέμα στα τυπώματά της είναι τα παπούτσια. Η Vogue στην χτεσινή της κριτική για τη συλλογή εκθειάζει το ταλέντο και τις δημιουργίες της Ελληνίδας σχεδιάστριας. Η συντάκτρια όμως καταλήγει σε ένα αλλά, θέτοντας ένα ερώτημα στην σχεδιάστρια: Θα καταφέρει να δημιουργήσει ακόμα μια πραγματικά πρωτοποριακή τάση;

Από την Vogue:

«Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η ανοιξιάτικη συλλογή της Katrantzou-εμπνευσμένη από τη μεταφορά και την έκρηξη εικόνων από σκαρπίνια, trainers και περίτεχνων βραδινών παντόφλων σε φορέματα- φέρει την υπογραφή της σε όλα τα επίπεδα. Υπάρχουν πολλά στοιχεία που θα ευχαριστήσουν τις γυναίκες που απολαμβάνουν το χρώμα και τις εκτυπώσεις, τόσο ως streetwear (υπερμεγέθη παλτά και σορτς-κοστούμια) αλλά και ως κοντά φορέματα, γεμάτα διακοσμητικά στοιχεία και επιστρωμένα με κεντήματα Lesage. Γνωρίζοντας τις οργανωτικές ικανότητές της, υπάρχει επίσης ένα πλήρες φάσμα από αντίστοιχα T-shirts και πλεκτά στο showroom της για να τα υποστηρίξει.

Αλλά υπάρχει ένα ερώτημα. Είναι κάπως βάναυσο, λαμβάνοντας υπόψη την πίεση που έχουν όλοι οι σχεδιαστές, παντού, για να είναι κερδοφόροι και να παραμείνουν  μπροστά, στις προκλήσεις της καινοτομίας. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Mary Katrantzou είναι διττό. Πρώτον, οι τάσεις στις οποίες πρωτοστάτησε είναι τώρα μέρος της γλώσσας της μόδας, αντιγράφονται πολύ, θεωρούνται πλέον δεδομένες. Και αν και είναι κατανοητό ότι είναι η ειδικότητά της, είναι ακόμα μια νεαρή σχεδιάστρια και ο κόσμος παρακολουθεί για να δει αν θα επιστρέψει με  άλλη μια καινοτομία που θα αλλάξει το παιχνίδι και που θα εντυπωσιάσει τους θεατές για άλλη μια φορά. Ζητάμε πολλά. Αλλά, όπως είπαμε στην αρχή, η Mary Katrantzou είναι καλλιτέχνης. Ίσως δίνοντας τον εαυτό της την ευκαιρία να αλλάξει τα εργαλεία της, να απενεργοποιήσει τον υπολογιστή της, να απεμπλακεί από την εμπορική πίεση και να επιτρέψει στο δημιουργικό μυαλό της να δοκιμάσει κάτι εντελώς διαφορετικό - να κάνει ακόμα ένα μεγάλο άλμα προς τα εμπρός. Δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να εγκαταλείψει τον κόσμο των χρωμάτων και της (οπτικής) απόλαυσης. Δεν υπάρχει συνταγή για το τι θα έπρεπε να είναι αυτό, γιατί ένας σχεδιαστής των δυνατοτήτων της Katrantzou είναι αρκετά έξυπνος για να μας παρουσιάσει τα πράγματα όπως κανείς άλλος ποτέ δεν έχει φανταστεί. Το έχει ήδη κάνει μια φορά, αλλά θα μπορέσει να δώσει στον εαυτό της χώρο για να προωθήσει και πάλι αυτή την πειραματική νοημοσύνη της;»

Το ερώτημα που θέτει τόσο κομψά η συντάκτρια του άρθρου της Vogue, Sarah Mower δεν πρέπει να προκαλέσει ανησυχία στην ταλαντούχα σχεδιάστρια. Άλλωστε το μόνο που έχει να κάνει είναι να κλείσει τον υπολογιστή της.

Μary Katrantzou S/S 2014

Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter
Mary Katrantzou
 

Μόδα & Στυλ
10

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

6 σχόλια
τη γουσταρω ως προς την καινοτομια και ολο αυτο το design, αλλα δε μ αρεσουν τα ρουχα της.Αυτης της σειρας τουλαχιστον.Παρ ολα αυτα θεωρω σουπερ να βλεπεις Ελληνες σχεδιαστες σε πασαρελες παγκοσμιου βεληνεκους διοτι ε! ολο και κατι εχουμε να δειξουμε αλλα πρεπει να μας φυγει ο κ...ς πρωτα για να μας αποδεχτουν.
όταν κάτι αξίζει, αναδεικνύεται η αξία του αργά η γρήγορα. αυτός ο ελληνικός κομπλεξισμός ότι δεν μας αναγνωρίζουν την αξία είναι πολύ πασέ, ειλικρινά. η ελληνική μόδα στο σύνολό της είναι πολύ πίσω. όπως και οι Έλληνες στον τρόπο που ντύνονται. με φωτεινές, ευχάριστες εξαιρέσεις και στις 2 κατηγορίες.
Παντως αυτη η τελευταια συλλογη δεν σε "ταξιδευει" οπως οι προηγουμενες. Το "παπουτσι" κοβεται και ραβεται σχεδον "ατσαλα" χωρις να δημιουργει "ογκο εκει που δεν εχει". Αν ολες οι προηγουμενες συλλογες της ηταν μια οπτασια, αυτη η τελευταια σηματοδοτει την ωρα για να αλλαξει οπτικη (οπως σωστα αναφερει και το αρθρο της vogue). Περα απο ολα αυτα ομως, η Μαιρη Κατραντζου παραμενει μια συμπαθης, ταλαντουχος και πολυ επιτυχημενη σχεδιαστρια.
Εξαιρετικό ποστ. Είναι εκπληκτική σχεδιάστρια και συμπαθέστατος, προσγειωμένος άνθρωπος. (Δεν είμαι φίλος της, μακάρι να ήμουν, απλώς τη γνώρισα και περιέγραψα την εμπειρία μου εδώ > http://www.lifo.gr/mag/features/3523 )
Μπορεί να αντιγραφεί και έχει αντιγραφεί ήδη υπερβολικά, ολόκληρες τάσεις έχουν διαμορφωθεί πάνω στις "καινοτομίες" της Κατράντζου. Η Vogue της βάζει πρόκληση... και αυτό το βρίσκω πολύ ενδιαφέρον!!
Επειδη το διαβασα το αρθρο, σταθηκανε περισσοτερο στο 3D που εισαγει στα prints ειδικα στη σειρα με τα "παπουτσια". Η ιδια το κανει με τοση μαεστρια που δημιουργει "ογκο" στο ρουχο εκει που δεν υπαρχει! Αυτο και μονο ειναι καινοτομια η Vogue κανει πως το εχει ξαναδει. Σιγουρα την "αντιγραφουν" αλλα την ουσια της δουλειας της δεν την πιανει κανεις.Βρετανικo σνομπισμο ειδα στη Vogue και οχι προκληση αλλα αυτο δεν αλλαζει το γεγονος πως η Mary εχει περισσοτερο ρευμα και απο τη Vivienne Westwood