Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue

Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter
10

Από το Γιώργο Γέρου

 
Η Mary Katrantzou γεννήθηκε στη Αθήνα το 1983. Ξεκινώντας με σπουδές αρχιτεκτονικής στην Αμερική το 2003, συνέχισε τις σπουδές της στο Central Saint Martins στο Λονδίνο, από όπου και αποφοίτησε με πτυχίο στον σχεδιασμό υφασμάτων. Από τη στιγμή που άνοιξε την επίδειξη μόδας των αποφοίτων του Central Saint Martins το 2008, κάθε δουλειά της συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον λόγω των καινοτομιών που η ίδια εφάρμοσε, παρουσιάζοντας ρούχα με έντονα χρωματιστά τυπώματα σε ολόκληρη την επιφάνειά τους.

Χτες στην εβδομάδα μόδας του Λονδίνου παρουσίασε τη συλλογή της για την Άνοιξη/Καλοκαίρι του 2014. Εντυπωσίασε για άλλη μια φορά - φέτος το θέμα στα τυπώματά της είναι τα παπούτσια. Η Vogue στην χτεσινή της κριτική για τη συλλογή εκθειάζει το ταλέντο και τις δημιουργίες της Ελληνίδας σχεδιάστριας. Η συντάκτρια όμως καταλήγει σε ένα αλλά, θέτοντας ένα ερώτημα στην σχεδιάστρια: Θα καταφέρει να δημιουργήσει ακόμα μια πραγματικά πρωτοποριακή τάση;

Από την Vogue:

«Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η ανοιξιάτικη συλλογή της Katrantzou-εμπνευσμένη από τη μεταφορά και την έκρηξη εικόνων από σκαρπίνια, trainers και περίτεχνων βραδινών παντόφλων σε φορέματα- φέρει την υπογραφή της σε όλα τα επίπεδα. Υπάρχουν πολλά στοιχεία που θα ευχαριστήσουν τις γυναίκες που απολαμβάνουν το χρώμα και τις εκτυπώσεις, τόσο ως streetwear (υπερμεγέθη παλτά και σορτς-κοστούμια) αλλά και ως κοντά φορέματα, γεμάτα διακοσμητικά στοιχεία και επιστρωμένα με κεντήματα Lesage. Γνωρίζοντας τις οργανωτικές ικανότητές της, υπάρχει επίσης ένα πλήρες φάσμα από αντίστοιχα T-shirts και πλεκτά στο showroom της για να τα υποστηρίξει.

Αλλά υπάρχει ένα ερώτημα. Είναι κάπως βάναυσο, λαμβάνοντας υπόψη την πίεση που έχουν όλοι οι σχεδιαστές, παντού, για να είναι κερδοφόροι και να παραμείνουν  μπροστά, στις προκλήσεις της καινοτομίας. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Mary Katrantzou είναι διττό. Πρώτον, οι τάσεις στις οποίες πρωτοστάτησε είναι τώρα μέρος της γλώσσας της μόδας, αντιγράφονται πολύ, θεωρούνται πλέον δεδομένες. Και αν και είναι κατανοητό ότι είναι η ειδικότητά της, είναι ακόμα μια νεαρή σχεδιάστρια και ο κόσμος παρακολουθεί για να δει αν θα επιστρέψει με  άλλη μια καινοτομία που θα αλλάξει το παιχνίδι και που θα εντυπωσιάσει τους θεατές για άλλη μια φορά. Ζητάμε πολλά. Αλλά, όπως είπαμε στην αρχή, η Mary Katrantzou είναι καλλιτέχνης. Ίσως δίνοντας τον εαυτό της την ευκαιρία να αλλάξει τα εργαλεία της, να απενεργοποιήσει τον υπολογιστή της, να απεμπλακεί από την εμπορική πίεση και να επιτρέψει στο δημιουργικό μυαλό της να δοκιμάσει κάτι εντελώς διαφορετικό - να κάνει ακόμα ένα μεγάλο άλμα προς τα εμπρός. Δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να εγκαταλείψει τον κόσμο των χρωμάτων και της (οπτικής) απόλαυσης. Δεν υπάρχει συνταγή για το τι θα έπρεπε να είναι αυτό, γιατί ένας σχεδιαστής των δυνατοτήτων της Katrantzou είναι αρκετά έξυπνος για να μας παρουσιάσει τα πράγματα όπως κανείς άλλος ποτέ δεν έχει φανταστεί. Το έχει ήδη κάνει μια φορά, αλλά θα μπορέσει να δώσει στον εαυτό της χώρο για να προωθήσει και πάλι αυτή την πειραματική νοημοσύνη της;»

Το ερώτημα που θέτει τόσο κομψά η συντάκτρια του άρθρου της Vogue, Sarah Mower δεν πρέπει να προκαλέσει ανησυχία στην ταλαντούχα σχεδιάστρια. Άλλωστε το μόνο που έχει να κάνει είναι να κλείσει τον υπολογιστή της.

Μary Katrantzou S/S 2014

Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter


Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou και το ερώτημα της Vogue Facebook Twitter
Mary Katrantzou
 

Μόδα & Στυλ
10

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Rachel Scott: Η ωμή ενέργεια των Τροπικών στη Νέα Υόρκη

Μόδα & Στυλ / Rachel Scott: Η ωμή ενέργεια των Τροπικών στη Νέα Υόρκη

Η πολυβραβευμένη σχεδιάστρια του cult brand Diotima μόλις ανέλαβε τα καλλιτεχνικά ηνία στους Proenza Schouler, φέρνοντας ανάγλυφες υφές, χειροποίητες λεπτομέρειες και ένα διάχυτο sexiness, και παράλληλα μια ιδέα για το τι περιμένουμε από τη μόδα σήμερα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Collection D: H νέα συλλογή της Phoebe Philo προοιωνίζεται τη μεγάλη επιστροφή της Couture στη μόδα

Μόδα & Στυλ / Phoebe Philo: H ιέρεια της ήσυχης πολυτέλειας ανεβάζει την ένταση

​Με γλυπτικά τζάκετ, φραμπαλάδες και παντελόνια που σέρνονται, η σχεδιάστρια που ξέρει πώς να δίνει στις γυναίκες κάτι κομψό και συνάμα στραπατσαρισμένο ξαναδείχνει τον παλιό της ατρόμητο ’90s εαυτό και ανοίγει τον δρόμο για τη μεγάλη επιστροφή της couture στη μόδα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Giorgio Armani: «Η κομψότητα δεν είναι για να σε προσέχουν αλλά για να σε θυμούνται»

Απώλειες / Giorgio Armani: «Η κομψότητα δεν είναι για να σε προσέχουν αλλά για να σε θυμούνται»

Ένας αληθινός τιτάνας της μόδας έφυγε στα 91 του χρόνια, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας ένα συγκλονιστικό αρχείο ένδυσης του 20ού αιώνα και μια multi-billion αυτοκρατορία που πρεσβεύει την ήσυχη κομψότητα σε κάθε πτυχή του τρόπου ζωής.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Είναι καλή στιγμή για ένα κραγιόν να κοστίζει 160 δολάρια; Η Louis Vuitton έτσι νομίζει.

Μόδα & Στυλ / Είναι καλή στιγμή για ένα κραγιόν να κοστίζει 160 δολάρια; Η Louis Vuitton έτσι νομίζει

Το λανσάρισμα της πρώτης συλλογής μακιγιάζ του οίκου μόδας πυροδότησε μια ζωηρή συζήτηση για τις τιμές των εταιρειών και τα όριά τους. Θα μεταφραστεί αυτός ο θόρυβος σε πωλήσεις; Μήπως το μεγαλύτερο brand πολυτελείας έκανε λανθασμένους υπολογισμούς;  
THE LIFO TEAM
Yves Saint Laurent: «Το Μαρακές άνοιξε τα μάτια μου στο χρώμα»

Μόδα & Στυλ / Yves Saint Laurent: «Το Μαρακές άνοιξε τα μάτια μου στο χρώμα»

Σήμερα, στα γενέθλιά του, θυμόμαστε τον μελαγχολικό βασιλιά της γαλλικής couture μέσα από τη διαδρομή του στο Μαρόκο, που δεν υπήρξε απλώς ένας τόπος ελευθερίας αλλά και η μούσα του στη ζωή και στη δουλειά.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ

σχόλια

6 σχόλια
τη γουσταρω ως προς την καινοτομια και ολο αυτο το design, αλλα δε μ αρεσουν τα ρουχα της.Αυτης της σειρας τουλαχιστον.Παρ ολα αυτα θεωρω σουπερ να βλεπεις Ελληνες σχεδιαστες σε πασαρελες παγκοσμιου βεληνεκους διοτι ε! ολο και κατι εχουμε να δειξουμε αλλα πρεπει να μας φυγει ο κ...ς πρωτα για να μας αποδεχτουν.
όταν κάτι αξίζει, αναδεικνύεται η αξία του αργά η γρήγορα. αυτός ο ελληνικός κομπλεξισμός ότι δεν μας αναγνωρίζουν την αξία είναι πολύ πασέ, ειλικρινά. η ελληνική μόδα στο σύνολό της είναι πολύ πίσω. όπως και οι Έλληνες στον τρόπο που ντύνονται. με φωτεινές, ευχάριστες εξαιρέσεις και στις 2 κατηγορίες.
Παντως αυτη η τελευταια συλλογη δεν σε "ταξιδευει" οπως οι προηγουμενες. Το "παπουτσι" κοβεται και ραβεται σχεδον "ατσαλα" χωρις να δημιουργει "ογκο εκει που δεν εχει". Αν ολες οι προηγουμενες συλλογες της ηταν μια οπτασια, αυτη η τελευταια σηματοδοτει την ωρα για να αλλαξει οπτικη (οπως σωστα αναφερει και το αρθρο της vogue). Περα απο ολα αυτα ομως, η Μαιρη Κατραντζου παραμενει μια συμπαθης, ταλαντουχος και πολυ επιτυχημενη σχεδιαστρια.
Εξαιρετικό ποστ. Είναι εκπληκτική σχεδιάστρια και συμπαθέστατος, προσγειωμένος άνθρωπος. (Δεν είμαι φίλος της, μακάρι να ήμουν, απλώς τη γνώρισα και περιέγραψα την εμπειρία μου εδώ > http://www.lifo.gr/mag/features/3523 )
Μπορεί να αντιγραφεί και έχει αντιγραφεί ήδη υπερβολικά, ολόκληρες τάσεις έχουν διαμορφωθεί πάνω στις "καινοτομίες" της Κατράντζου. Η Vogue της βάζει πρόκληση... και αυτό το βρίσκω πολύ ενδιαφέρον!!
Επειδη το διαβασα το αρθρο, σταθηκανε περισσοτερο στο 3D που εισαγει στα prints ειδικα στη σειρα με τα "παπουτσια". Η ιδια το κανει με τοση μαεστρια που δημιουργει "ογκο" στο ρουχο εκει που δεν υπαρχει! Αυτο και μονο ειναι καινοτομια η Vogue κανει πως το εχει ξαναδει. Σιγουρα την "αντιγραφουν" αλλα την ουσια της δουλειας της δεν την πιανει κανεις.Βρετανικo σνομπισμο ειδα στη Vogue και οχι προκληση αλλα αυτο δεν αλλαζει το γεγονος πως η Mary εχει περισσοτερο ρευμα και απο τη Vivienne Westwood