Η δίκη του Ο' Τζέι Σίμπσον καταφέρνει να συναρπάζει ακόμα και σήμερα, 21 χρόνια μετά την ετυμηγορία

Η δίκη του Ο' Τζέι Σίμπσον καταφέρνει να συναρπάζει ακόμα και σήμερα, 21 χρόνια μετά την ετυμηγορία Facebook Twitter
Ο Κούμπα Γκούντινγκ Τζούνιορ και ο Κόρτνεϊ Μπ. Βανς υποδύονται αντίστοιχα τον Ο' Τζέι Σίμπσον και τον επικεφαλής της ομάδας υπεράσπισής του, Τζόνι Κόχραν... Φωτό © FOX
0

Ο Ράιαν Μέρφι έχει κέφια. Ο Αμερικανός δημιουργός των Nip/Tuck, Glee και American Horror Story αποδεικνύει εδώ και χρόνια ότι είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά που διαθέτει η Fox. Καθώς, απ' ό,τι φαίνεται, έχει σταματήσει εδώ και καιρό να ασχολείται με το American Horror Story (που απλώς δεν βλέπεται από τα μέσα του τρίτου κύκλου κι έπειτα), κι ενώ το Scream Queens, το νέο του πείραμα για την τρέχουσα σεζόν, ενθουσίασε λιγότερους από όσους τελικά εξόργισε γιατί κρίθηκε μάλλον κούφιο, αυτοαναφορικό και ίσως πολύ «εσωστρεφές» για μαζική κατανάλωση, σαν ένα τεράστιο inside joke, ο κρυμμένος του άσος για φέτος ήταν άλλος.

Το American Crime Story, στο οποίο ο Μέρφι εκτελεί χρέη executive και σκηνοθέτη κάποιων επεισοδίων, διαφημίστηκε ως «αδερφάκι» του AHS, ένα νέο πρότζεκτ με το προσφιλές για τον δημιουργό στιλ της ανθολογίας, δηλαδή μιας σειράς με διαφορετική, αυτοτελή ιστορία και άλλο καστ ανά σεζόν, το οποίο παρουσιάζει το χρονικό αληθινών εγκλημάτων που συντάραξαν την κοινή γνώμη. Και ποια ιστορία είναι καλύτερη για τον πρώτο κύκλο, από την πολύκροτη δίκη του Ο' Τζέι Σίμπσον που έμεινε στην ιστορία ως «η δίκη του αιώνα»; Μιλάμε για την πιο προβεβλημένη υπόθεση στα αμερικανικά εγκληματολογικά χρονικά, καθώς ήταν η πρώτη δίκη που έλαβε διαστάσεις κανονικού ριάλιτι σόου, κάπου εκεί στα μέσα των '90s.

Οι μεγαλύτεροι θεατές θα θυμούνται σίγουρα κομμάτια της υπόθεσης που έχουν αναπαρασταθεί πιστά στα πρώτα επεισόδια της σειράς, όπως η ζωντανή μετάδοση από τα μίντια της θρυλικής καταδίωξης του λευκού Ford Bronco με το οποίο φυγαδεύτηκε ο Σίμπσον πριν τη σύλληψή του ή εκείνο το αμφιλεγόμενο εξώφυλλο του Time που «μαύρισε» λίγο παραπάνω από όσο έπρεπε το χρώμα του δέρματος του Σίμπσον, ξεσηκώνοντας τεράστια κατακραυγή γύρω από τις φυλετικές διακρίσεις.

Ξεκινάμε με το εξής δεδομένο: Όλοι ξέρουμε το τέλος. Ο Σίμπσον θα αθωωθεί, δεν είναι spoiler, δεν θα υπάρξει plot twist, λείπει εκ των πραγμάτων το στοιχείο της έκπληξης από το σενάριο. Κι όμως, η σειρά είναι αναπάντεχα καθηλωτική με έναν ολόδικό της τρόπο. Φυσικά τα δικαστικά δράματα έχουν αποδειχθεί πολλές φορές «ζουμερά» για τη μικρή ή τη μεγάλη οθόνη, όμως άλλες τόσες φορές έχουν προκύψει άνοστα, άρρυθμα και ανιαρά. Κι ενώ άλλο ένα σχετικό πρότζεκτ, το ντοκιμαντεριστικό Making a Murderer του Netflix απέσπασε πρόσφατα ενθουσιώδη σχόλια, στο American Crime Story το φιξιόν διασταυρώνεται με την πραγματικότητα με τρόπο που σε κάνει πραγματικά να θες να χωθείς μέσα στην ιστορία. Εξάλλου, οι 30something και οι μεγαλύτεροι θεατές θα θυμούνται σίγουρα κομμάτια της υπόθεσης που έχουν αναπαρασταθεί πιστά στα πρώτα επεισόδια της σειράς, όπως η ζωντανή μετάδοση από τα μίντια της θρυλικής καταδίωξης του λευκού Ford Bronco με το οποίο φυγαδεύτηκε ο Σίμπσον πριν τη σύλληψή του, η συνεχής ενασχόληση σημαντικών μορφών της δημοσιογραφίας όπως ο Λάρι Κινγκ (που εμφανίζεται ως γκεστ στη σειρά) με την υπόθεση, ή εκείνο το αμφιλεγόμενο εξώφυλλο του Time που «μαύρισε» λίγο παραπάνω από όσο έπρεπε το χρώμα του δέρματος του Σίμπσον, ξεσηκώνοντας τεράστια κατακραυγή γύρω από τις φυλετικές διακρίσεις.

Πιο επίκαιρο παρά ποτέ, το The People v. O. J. Simpson έρχεται σε μία χρονική περίοδο όπου το ζήτημα της ρατσιστικής αντιμετώπισης των μαύρων στην Αμερική γνωρίζει νέες «δόξες» μετά τα συνεχή εγκλήματα των οργάνων της τάξης εναντίον μελών της αφροαμερικανικής κοινότητας. Κι ενώ εκκρεμεί μια εκλογική αναμέτρηση που θα καθορίσει αναμφισβήτητα το μέλλον του πλανήτη, με τον υποψήφιο των Ρεπουμπλικανών Ντόναλντ Τραμπ να συνασπίζεται ανενδοίαστα ακόμα και με απομεινάρια της Κου Κλουξ Κλαν, το American Crime Story συναρπάζει πρώτα απ' όλα με την αληθοφάνειά του αλλά και με τη διάθεση να μην πάρει θέση στην εξιστόρηση των γεγονότων μιας υπόθεσης που, ούτως ή άλλως, όταν ήταν εν εξελίξει, είχε κυριολεκτικά χωρίσει στα δύο την κοινή γνώμη. Χρησιμοποιώντας ως βασική πηγή το βιβλίο The Run of His Life: The People v. O. J. Simpson του συγγραφέα και νομικού αναλυτή του CNN και του New Yorker Τζέφρι Τούμπιν, η σειρά (τουλάχιστον μέχρι το πέμπτο επεισόδιο που έχει μόλις προβληθεί) σε καλεί με αξιοθαύμαστη αντικειμενικότητα να βγάλεις μόνος σου συμπεράσματά, ακριβώς όπως κλήθηκαν οι ένορκοι της δίκης να καθορίσουν την τύχη του κατηγορούμενου.

Η δίκη του Ο' Τζέι Σίμπσον καταφέρνει να συναρπάζει ακόμα και σήμερα, 21 χρόνια μετά την ετυμηγορία Facebook Twitter
Το αμφιλεγόμενο εξώφυλλο του Time (αριστερά) που «μαύρισε» λίγο περισσότερο το δέρμα του Σίμπσον ξεσηκώνοντας τεράστιες αντιδράσεις, σε σύγκριση με ένα εξώφυλο της εποχής από το Newsweek

Ο Ο' Τζέι Σίμπσον ήταν ένα είδωλο που πουλούσε τρελά εκείνη την εποχή, ένα παιδί από το γκέτο που είχε καταφέρει να αναδειχθεί σε σταρ του αμερικανικού φούτμπολ αρχικά και σε επιφανή σελεμπριτοπερσόνα στη συνέχεια. Σύχναζε στα πιο γυαλιστερά στέκια του ακριβού Λος Άντζελες, ζούσε σε μια τεράστια έπαυλη στο Μπρέντγουντ, διέθετε πανίσχυρους φίλους, κι ενώ αρχικά οι μαύροι της περιοχής τον θεωρούσαν «αποστάτη», καθώς είχε παντρευτεί λευκή και η ζωή του ήταν «λευκή», όταν κατηγορήθηκε τον Ιούνιο του 1994 για τον διπλό φόνο της πρώην συζύγου του και του φίλου της, τάχθηκαν σύσσωμοι στο πλευρό του, δίνοντας ξεκάθαρες φυλετικές προεκτάσεις στην υπόθεση και συμπαρασύροντας σε αυτή την κακή φήμη του αστυνομικού τμήματος του Λος Άντζελες γύρω από υποθέσεις ρατσιστικής βίας. Ο «Τζους», όπως ήταν το nickname του, τελικά αθωώθηκε και πάνω από 100 εκατομμύρια άνθρωποι παρακολούθησαν ζωντανά, μέσω της τηλεόρασης την ετυμηγορία. Η αθώωσή του επιτεύχθηκε χάρη στην «dream team» των πιο πρωτοκλασάτων δικηγόρων της εποχής που κατάφεραν να ενσπείρουν στους ενόρκους το στοιχείο της αμφιβολίας σχετικά με την ενοχή του, που αρχικά φάνταζε εξόφθαλμη, και να τους πείσουν ότι τα δείγματα DNA που είχαν συλλεχθεί από τον τόπο του εγκλήματος δεν ήταν ικανά ως απόδειξη στο να ενοχοποιήσουν τον Σίμπσον, σε μια εποχή που η χρήση της ανάλυσης DNA στην εγκληματολογία βρισκόταν ακόμα στα σπάργανα. Προεξέχων δικηγόρος της dream team ήταν ο Τζόνι Κόχραν, ο οποίος στη συνέχεια της καριέρας του ανέλαβε την υπεράσπιση κι άλλων διάσημων ονομάτων, όπως ο Μάικλ Τζάκσον, ο Τουπάκ, η Μάριον Τζόουνς και ο Σνουπ Ντογκ. Χρόνια αργότερα, το 2007, ο Σίμπσον θα βρισκόταν ξανά στο εδώλιο, αντιμετωπίζοντας σωρεία νέων κατηγοριών που περιλάμβαναν ένοπλη ληστεία και απαγωγή και τελικά θα καταδικαζόταν σε ποινή πολυετούς φυλάκισης την οποία εκτίει μέχρι σήμερα. Εντωμεταξύ, απόλυτα ειρωνικό είναι ένα πρόσφατο εύρημα σχετικό με την αρχική δίκη, που είδε το φως της δημοσιότητας μόλις την προηγούμενη εβδομάδα και έχει τεθεί υπό έρευνα από το αστυνομικό τμήμα του Λος Άντζελες: Ένα μαχαίρι με κηλίδες αίματος βρέθηκε μετά από τόσα χρόνια στην κατοικία του Σίμπσον και δυνητικά θα μπορούσε να δώσει άλλη τροπή στην πολύκροτη δίκη (μια και το εργαλείο του διπλού φόνου δεν βρέθηκε ποτέ), η οποία ωστόσο έχει κλείσει προ πολλού, αποδεικνύοντας εκ νέου το σαφώς αμφιλεγόμενο αποτέλεσμά της.

Η δίκη του Ο' Τζέι Σίμπσον καταφέρνει να συναρπάζει ακόμα και σήμερα, 21 χρόνια μετά την ετυμηγορία Facebook Twitter
Μία από τις κορυφαίες στιγμές της δίκης: Ο Ο' Τζέι Σίμπσον δοκιμάζει τα γάντια που βρέθηκαν στον τόπο του εγκλήματος... Φωτό: AP

Κι ενώ ο πρώτος κύκλος του American Crime Story βρίσκεται ακριβώς στα μισά, δύο στοιχεία του μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα πως έχουν ξεχωρίσει. Το πρώτο είναι -ποιος θα το πίστευε!- η παρουσία του Τζον Τραβόλτα, ο οποίος εκτός από χρέη executive, έχει αναλάβει να υποδυθεί τον ρόλο του Ρόμπερτ Σαπίρο, του αρχικά επικεφαλής δικηγόρου υπεράσπισης και μάλλον ήταν ο ρόλος που έψαχνε εδώ και δεκαετίες για να ένα ηχηρό comeback. Ο εντελώς ξοφλημένος και μεταλλαγμένος από τις πλαστικές σταρ κεντάει έναν χαρακτήρα απίστευτα αληθοφανή που ταιριάζει γάντι στην ερμηνευτική του μανιέρα (είναι εξωφρενικό το πόσο θυμίζει τον δικό μας Αλέξη Κούγια, όχι τόσο στο φιζίκ, όσο στο «στήσιμο», τις γκριμάτσες και την εκφορά του λόγου) και με τον οποίο ξαναμπαίνει δυναμικά στο υποκριτικό παιχνίδι.

Το άλλο στοιχείο που δεν μπορείς να προσπεράσεις έχει τέσσερις συλλαβές: Καρ-ντά-σι-αν! Είναι πραγματικά απολαυστικό να βλέπεις πώς ανήλθε στη δημοσιότητα το «σόι του τίποτα», καθώς ο πάτερ φαμίλιας δικηγόρος Ρόμπερτ Καρντάσιαν ήταν κολλητός του Σίμπσον και έλαβε μέρος στην ομάδα υπεράσπισης, περνώντας από την ανωνυμία στη φήμη, την οποία έμελλε να εξαργυρώσουν τα προσεχή χρόνια η πρώην σύζυγός του Κρις Τζένερ και τα παιδιά του, με τα γνωστά σε όλους αποτελέσματα. Οι σκηνές με τα πιτσιρίκια Καρντασιαν-άκια να παρακολουθούν μαγεμένα την εξέλιξη της υπόθεσης, έχοντας αντιληφθεί από τόσο μικρή ηλικία ότι «κάτι παίζει», είναι μακράν οι πιο γλαφυρά αστείες και προσθέτουν στο The People v. O. J. Simpson τη δυνατή έξτρα αίσθηση μιας ακαταμάχητης ποπ τσιχλόφουσκας.

Η δίκη του Ο' Τζέι Σίμπσον καταφέρνει να συναρπάζει ακόμα και σήμερα, 21 χρόνια μετά την ετυμηγορία Facebook Twitter
Η στιγμή του θριάμβου: Το δικαστήριο ανακοινώνει την ετυμηγορία και ο Ο' Τζέι Σίμπσον αθωώνεται... Φωτό: AP
Η δίκη του Ο' Τζέι Σίμπσον καταφέρνει να συναρπάζει ακόμα και σήμερα, 21 χρόνια μετά την ετυμηγορία Facebook Twitter
Ο Ο' Τζέι Σίμπσον (Κούμπα Γκούντινγκ Τζούνιορ) και η «dream team» της υπεράσπισης: (από αριστερά) Φ. Λι Μπέιλι (Νέιθαν Λέιν), Τζόνι Κόχραν (Κόρτνεϊ Μπ. Βανς), Ρόμπερτ Σαπίρο (Τζον Τραβόλτα) και Ρόμπερτ Καρντάσιαν (Ντέιβιντ Σουίμερ)... Φωτό © FOX
Η δίκη του Ο' Τζέι Σίμπσον καταφέρνει να συναρπάζει ακόμα και σήμερα, 21 χρόνια μετά την ετυμηγορία Facebook Twitter
Τα βασικά πρόσωπα της ομάδας των κατηγόρων, Μάρσια Κλαρκ (Σάρα Πόλσον) και Κρίστοφερ Ντάρντεν (Στέρλινγκ Κ. Μπράουν)... Φωτό © FOX

Το «The People v. O. J. Simpson: American Crime Story» προβάλλεται κάθε Τετάρτη στις 21:50 από το FOX. To κανάλι FOX είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα μέσω Nova, OTE TV, Vodafone TV και Cyta Hellas.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
THE LIFO TEAM
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ