Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Η Αθήνα τη νύχτα μέσα απ' τα μάτια των "Nightstalkers"

Με αφορμή την έκθεση στο Ρομάντσο ‘Nightstalkers: φωτογραφίζοντας το αθέατο’ την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου

ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΗΛΙΑΚΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ 

Βασίλης Νούλας
Βασίλης Νούλας
 

 

 

Το ‘Nightstalkers: φωτογραφίζοντας το αθέατο’ είναι ένα ιδιαίτερο καλλιτεχνικό εργαστήριο το οποίο πραγματοποιείται  από τους φωτογράφους Γιάννη Χατζηασλάνη και Αγγελική Σβορώνου στα πλαίσια των δράσεων της ομάδας/κολεκτίβας Depression Era. Έχουν ήδη πραγματοποιηθεί άλλα 5 εργαστήρια από το 2014 μέχρι σήμερα από διάφορα μέλη της ομάδας, στα οποία έχουν συμμετάσχει πάνω από 100 άτομα. Στο εργαστήριο όσοι συμμετέχουν καλούνται να δείξουν την αθέατη πλευρά της Αθήνας που ζωντανεύει μέσα από το βλέμμα του φωτογραφικού φακού.Την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου θα γίνει μια έκθεση στο Ρομάντσο που θα δείχνει τις φωτογραφίες όσων συμμετείχαν στο εργαστήριο. Μιλήσαμε με τους υπεύθυνους του σεμιναρίου.

 

—Τι σκοπό είχε το σεμινάριο;

Το εργαστήριο Nightstalkers είχε ως κεντρικό άξονα την “αποκωδικοποίηση” της νυχτερινής φωτογραφίας μέσα από τη θεωρητική προσέγγιση και την καλλιτεχνική πρακτική. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να αναπτύξουν τα προσωπικά τους φωτογραφικά project, δουλεύοντας ο καθένας ανεξάρτητα αλλά και συν-εργαζόμενοι,  παρουσιάζοντας τη δουλειά τους και συζητώντας την με την υπόλοιπη ομάδα ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα και να δοθούν λύσεις.  Στόχος ήταν όχι η εκμάθηση μιας κάποιας τεχνικής αλλά η κριτική προσέγγιση της ενότητας που αποκαλούμε φωτογραφικό project.

 

Τι δυσκολίες συναντήσατε κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων; 

 Είχαμε κάποιο θέμα με την αστυνομία καθώς και με κάποιους καχύποπτους φύλακες αποθηκών. Η μεγαλύτερη δυσκολία ήταν το κρύο. Η νυχτερινή φωτογραφία έχει τεχνικές δυσκολίες αλλά και μια τεράστια μαγεία, δύσκολο κανείς ν’ αντισταθεί. Το πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε ήταν το πώς να ξεφύγουμε από το προφανές, από την εύκολη λύση της “όμορφης εικόνας”. Οι συμμετέχοντες στο εργαστήριο βρέθηκαν μπροστά στην πρόκληση του να ξεπεράσουν τον εαυτό τους και σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα να παράξουν ένα ολοκληρωμένο έργο.  Κάποιοι ασχολήθηκαν με θέματα κοινωνικά, πραγματοποιώντας ένα είδος νυχτερινής φωτογραφίας ντοκουμέντου ενώ άλλοι κατέγραψαν προσωπικές διαδρομές σε μια πόλη που αλλάζει μορφή στο σκοτάδι. Ανεξάρτητα από το πως ο καθένας από τους συμμετέχοντες αντιμετώπισε τη φωτογράφηση στο σκοτάδι, κοινή σε όλους είναι η αναζήτηση μιας προσωπικής αλήθειας, η καταγραφή μιας υποκειμενικότητας που φιλοξενεί αφηγήσεις και εικόνες οικείες και συγχρόνως παράξενες.

 

—Είναι τελικά η Αθήνα πιο όμορφη το βράδυ; 

 Σίγουρα είναι πιο όμορφη το βράδυ, ειδικά το καλοκαίρι όταν αδειάζει. Το σκοτάδι της νύχτας κρύβει την ασχήμια, και τα σκουπίδια ενώ τα χρώματα δημιουργούν μια εφήμερη φαντασμαγορία. Η νύχτα κρύβει αντιθέσεις και παράδοξα, από τη μια ο κόσμος της νύχτας, τα κλαμπ, οι λεωφόροι κι από την άλλη οι ήρεμοι δρόμοι, οι σκοτεινές γωνιές, οι φιγούρες των ανθρώπων χωρίς παρόν και μέλλον.


—Τι ήταν αυτό που σας εντυπωσίασε περισσότερο από την νυχτερινή Αθήνα;

 Η Αθήνα τη νύχτα είναι μια άλλη πόλη. Συνεχώς ανακαλύπτει κανείς πράγματα που δεν είναι ορατά τη μέρα και συγχρόνως μεταλλάσσονται συνεχώς, Σε κάθε βραδινή βόλτα μπορεί να δει κανείς πράγματα που θα τον εκπλήξουν, θα του κινήσουν το ενδιαφέρον και θα ερεθίσουν το δημιουργικό του ένστικτο.

 

—Τι ακριβώς θα δούμε στην έκθεση/ Φωτογραφίζοντας το Αθέατο; 

Πρόκειται για μια παρουσίαση σε μορφή slideshow (όχι έκθεση με τυπωμένες φωτογραφίες) των έργων των συμμετεχόντων που παράχθηκαν κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου. Κάποια είναι ολοκληρωμένα project ενώ άλλα είναι σε εξέλιξη.

 

—Μπορείτε να μας προτείνετε 3 σημεία που θεωρείτε ότι αξίζει να επισκεφτεί κάποιος σε μια νυχτερινή βόλτα;

Αν μιλάμε για φωτογραφική βόλτα, υπάρχουν πολλά μέρη που αξίζει κανείς να επισκεφθεί, ανάλογα με το ενδιαφέρον του κάθε φωτογράφου. Τα περίχωρα της πόλης και τα λιγότερο «φωτογενή» σημεία όπως ο Βοτανικός και η Πειραιώς σίγουρα έχουν μια γοητεία, αλλά και το ιστορικό κέντρο έχει ενδιαφέρον, ιδιαίτερα αυτή την κρίσιμη εποχή που μεταλλάσσεται συνεχώς και όπου οι κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις αντικατοπτρίζονται στην εικόνα του. Αυτό που αξίζει είναι να ψάξει κανείς να βρει την αθέατη πλευρά, αυτή που δε φαίνεται τη μέρα και που αποκαλύπτεται μέσα από τα φώτα της πόλης αλλά κυρίως μέσα από τις σκιές.

  

Bios Ρομάντσο [Αναξαγόρα 3-5] Δευτέρα 16 Νοεμβρίου με ελεύθερη είσοδο από τις 6μ.μ.

 

Βασίλης Νούλας
Βασίλης Νούλας

Κοσμάς Σταθόπουλος
Κοσμάς Σταθόπουλος

Μαίρη Παλαιολόγου
Μαίρη Παλαιολόγου

Νίκη Μπισσύλα
Νίκη Μπισσύλα

Πηνελόπη Γερασίμου
Πηνελόπη Γερασίμου

Στράτος Μαραγκός
Στράτος Μαραγκός

Στράτος Μαραγκός
Στράτος Μαραγκός


 

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Everyone is Everything ///Τα πάντα Όλοι
Μία έκθεση φωτογραφίας του Μάνου Τζαφάλια
Michael Ashkin: ένας Αμερικανός καλλιτέχνης ιχνηλατεί το αποτύπωμα της βίας στην πλατεία Βικτωρίας
Προσκεκλημένος του Κaktos Project, ενός νέου, ανεξάρτητου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, που δηλώνει πίστη στη δύναμη της άγονης γης να κάνει έναν κάκτο να ανθίσει.
Οι αληθινά μοναδικές πόρτες της Αθήνας
Δυο φωτογραφικά πρότζεκτ που τρέχουν διαφορετικοί καλλιτέχνες καταγράφουν τις πολλές και διαφορετικής αισθητικής πόρτες της Αθήνας.
Μία έκθεση με μοναδικές αδημοσίευτες φωτογραφίες από την κατασκευή του Φράγματος του Μαραθώνα
Η ΕΥΔΑΠ εκθέτει για πρώτη φορά τεκμήρια από το ιστορικό της αρχείο, προσφέροντας στο κοινό δίοδο γνώσης σε αδημοσίευτο υλικό.
Σεξ, άγιοι και φίδια: ο φωτογράφος Pieter Hugo στο Μεξικό
Ο νοτιοαφρικανός φωτογράφος εξερευνά τον θάνατο, τη σεξουαλικότητα και την πνευματικότητα στη χώρα του Μεξικού
Η αχανής Ρωσία πριν την Οκτωβριανή επανάσταση
Οι έγχρωμες φωτογραφίες του Prokudin-Gorskii καταγράφουν τις τελευταίες μέρες της Ρωσικής αυτοκρατορίας
Δείτε τους νικητές του διαγωνισμού «The International Landscape Photographer of the Year»
Επαγγελματίες και ερασιτέχνες φωτογράφοι απ' όλο τον κόσμο φωτογραφίζουν τα πιο εντυπωσιακά τοπία της γης.
Τρεις σπάνιες φωτογραφίες του Arthur Conan Doyle από την Αθήνα του 1907
Γνωρίζατε πως ο συγγραφέας του Σέρλοκ Χολμς είχε πάθος με τη φωτογραφία;
Ιστορία ενός βλέμματος. 50 χρόνια από τον θάνατο του φωτογράφου Gilles Caron
'Ενα ντοκιμαντέρ της Mariana Otero (2020)
H τέχνη των κτιρίων: Οι καλύτερες φωτογραφίες του διαγωνισμού Art of Building για το 2019
Ο διεθνής καλλιτεχνικός διαγωνισμός Art of Building αναδεικνύει κάθε χρόνο την καλύτερη ψηφιακή φωτογραφία κτιρίου.
Σπάνιες εικόνες της Αθήνας σε ένα ντοκιμαντέρ και μια φωτογραφική έκθεση της Μαρίας Ηλιού στο Μουσείο Μπενάκη
Η σκηνοθέτις και παραγωγός Μαρία Ηλιού μιλά στη LiFO και παρουσιάζει μοναδικά στιγμιότυπα από το νέο ιστορικό ντοκιμαντέρ και τη φωτογραφική έκθεση «Η Αθήνα από την Ανατολή στη Δύση, 1821-1896».
Travel Photographer of the Year 2019: Όλες οι φωτογραφίες που ξεχώρισαν, συζητήθηκαν και συγκίνησαν
Ανακοινώθηκαν οι νικητές του διαγωνισμού ταξιδιωτικής φωτογραφίας για το 2019
Η τυραννία της ιδανικής εικόνας
"Τα φωτογραφικά φίλτρα δημιούργησαν μία μορφή κοινωνικής δυσμορφίας"
«Ανατολή του κακού»: Πώς τράβηξα τη φωτογραφία της έκλειψης ηλίου που θεωρήθηκε δυσοίωνη
Ο αστροφωτογράφος Ηλίας Χασιώτης εξηγεί πώς και γιατί φονταμενταλιστικοί θρησκευτικοί και συντηρητικοί πολιτικοί κύκλοι εξέλαβαν την εικόνα που τράβηξε σαν κακό σημάδι.
H LIFO μέσα στο Άουσβιτς
Ένα φωτογραφικό οδοιπορικό στο πρώην ναζιστικό στρατόπεδο συγκέντρωσης, σύμβολο του Ολοκαυτώματος και της Γενοκτονίας των Εβραίων

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή