«Μου το 'ξεπέταγαν' ως χόμπι, κι αυτό μου φαινόταν κάπως μειωτικό. Για μένα σήμαινε κάτι πολύ περισσότερο». Ο Μάικλ Στάιπ μιλάει στον Guardian με αφορμή το λεύκωμα με κάποιες φωτογραφίες του που κυκλοφορεί αυτές τις μέρες, και παραπονιέται για τις εποχές που τα media αγνοούσαν την αφοσίωσή του στη φωτογραφία, προτιμώντας να εστιάσουν στο ρόλο του ως μπροστάρη των REM.

 

"Queer πρόγονος":ALLEN GINSBERG, BEACON THEATRE, NEW YORK, 1995
"Queer πρόγονος":ALLEN GINSBERG, BEACON THEATRE, NEW YORK, 1995

 

Όπως λέει, δεν έχει υπάρξει περίοδος στη ζωή του που να μην τραβούσε διαρκώς φωτογραφίες, από την εποχή που ήταν έφηβος και μάζευε στιγμές από πρώιμες συναυλίες των Ramones ή των Runaways. Και αργότερα, στις μέρες του σε ένα από τα μεγαλύτερα γκρουπ του πλανήτη, αντί για ημερολόγιο, είχε πάντα πλάι του μια φωτογραφική μηχανή για να καταγράφει ανά πάσα στιγμή, την «εξωπραγματική και απίστευτα τυχερή» ζωή του.

 

Κάποιες από τις εικόνες αυτές εμφανίζονται στην έκδοση με τίτλο "Michael Stipe: Volume 1", μια συλλογή 35 φωτογραφιών του, οι οποίες επιλέχτηκαν από ένα σύνολο που ξεπερνά τις 37.000 (!).

 

HERO, SAN FRANCISCO, 1998
HERO, SAN FRANCISCO, 1998

 

Ένα από τα θέματα των φωτογραφιών του βιβλίου είναι η οικογένεια – με την ευρύτερη έννοια. Όχι μόνο η αδελφή του, η Λίντα, που εμφανίζεται ντυμένη Μέριλιν Μονρό, αλλά επίσης ο Ρίβερ Φίνιξ - που ήταν «σαν μικρός αδελφός μου», όπως λέει ο Στάιπ – αποκοιμισμένος στο αυτοκίνητο ή ο Κερτ Κομπέιν σε ένα κοντινό πλάνο των χεριών του – φωτογραφία που μόλις πρόσφατα είδαν για πρώτη φορά η Κόρτνεϊ Λαβ και η Φράνσις Μπιν Κομπέιν.

 

KURT COBAIN'S HANDS, 1993
KURT COBAIN'S HANDS, 1993

 

Ο Στάιπ δηλώνει ότι το βιβλίο είναι έντονα προσωπικό, ειδικά όσον αφορά στη διαδικασία που βρισκόταν ο ίδιος σχετικά με την «κατανόηση της queer φύσης» του. Εκτός από τις ανώνυμες γυμνές αντρικές φιγούρες – συχνά φωτογραφημένες από πίσω, με πρόσωπα κρυμμένα και μέλη συσπασμένα – στο λεύκωμα μπορεί να δει κανείς τον Άλεν Γκίνσμπεργκ και τον Γουίλιαμ Μπάροουζ, τον οποίο περιγράφει ως «ο queer παππούς μου, αυτός ο ωραίος φάρος θράσους και τόλμης»:

 

«Θυμάμαι είχα μαζί του μια συζήτηση λίγο μετά από τον θάνατο του Κερτ και μου έλεγε πόσο σοκαρισμένος ήταν από το γεγονός ότι κάποιος τόσο όμορφος και αγνός μπορούσε να αφαιρέσει ο ίδιος τη ζωή του. Δεν μπορούσε πραγματικά να το διανοηθεί».

 

"Στον 20ο αιώνα η ευαισθησία εκλαμβανόταν ως αδυναμία": Ο Μάικλ Στάιπ σήμερα
"Στον 20ο αιώνα η ευαισθησία εκλαμβανόταν ως αδυναμία": Ο Μάικλ Στάιπ σήμερα

 

Για κάποιο διάστημα, ο Μάικλ Στάιπ είχε ασπαστεί και μια σύγχρονη αισθητική αντίληψη της φωτογραφίας ως αυτο-πορτραίτου, ανεβάζοντας δικές του selfies στο λογαριασμό του στο Instagram. Τελικά όμως αποφάσισε πέρσι να τον κλείσει: «Στις αρχικές φωτογραφίες ήμουν εγώ μαζί με άλλα 'δημόσια πρόσωπα', αλλά μετά τις έκοβα για να φαίνομαι μόνο εγώ, πιο πολύ δηλαδή ως σχόλιο για τις selfies, τελικά όμως μου φάνηκε ανόητη χειρονομία που παρατραβούσε, οπότε τον έκλεισα τον λογαριασμό».