Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Μία τολμηρή, Αρμένισσα φωτογράφος στην Κωνσταντινούπολη του περασμένου αιώνα

Η Αρμένισα Maryam Sahinyan καταγράφει το πολύεπίπεδο κοινωνικό φάσμα της Κωνσταντινούπολης του περασμένου αιώνα σε μια εποχή που η φωτογραφία ήταν απλησίαστη στις γυναίκες και το έργο της αναγνωρίζεται πολλά χρόνια αργότερα

Το φωτογραφικό στούντιο, αυτό που κάποτε ήταν ο φυσικός προορισμός για να γιορταστούν και να μείνουν την ιστορία σημαντικά γεγονότα της ζωής όπως γεννήσεις, αποφοιτήσεις και γάμοι έχει δώσει εδώ και καιρό τη σκυτάλη στο Facebook και το Instagram. Τον τελευταίο καιρό όμως τα πορτρέτα και τα οικογενειακά στιγμιότυπα των παραδοσιακών αυτών φωτογραφικών στούντιο βρίσκονται και πάλι στο προσκήνιο καθώς η προσοχή και το ενδιαφέρον των συλλεκτών γι' αυτά έχει αυξηθεί σημαντικά. Κάτι τέτοιο συνέβη και με το φωτογραφικό αρχείο της Maryam Sahinyan.

 

Πριν από αρκετές δεκαετίες η Αρμένισα φωτογράφος Maryam Sahinyan (1911-1996), ανέλαβε, όταν τελείωσε το σχολείο, το Foto Galatasaray του πατέρα της, ένα φωτογραφικό στούντιο πορτρέτων στην Κωνσταντινούπολη. Η φωτογραφία ήταν μια πολύ ασυνήθιστη απασχόληση για τις γυναίκες στη Τουρκία και το ξεχωριστό και ενδιαφέρον μάτι της  Sahinyan έδωσε μια καινούργια προοπτική στο πολυεπίπεδο και πολύπλοκο φάσμα των πολιτισμών που κατοικούσαν στην Πόλη καταγράφοντας θέματα της καθημερινότητας αλλά και θέματα ταμπού. Ο Tayfun Serttas, ένας καλλιτέχνης από την Κωνσταντινούπολη ανακάλυψε τα χιλιάδες αρνητικά της Sahinyan και συγκέντρωσε τα πιο ενδιαφέροντα για την πρώτη μεταθανάτια έκθεσή της που έγινε στο SALT Galata. Μία ενδιαφέρουσα επιλογή από τις φωτογραφίες της Sahinyan, με θέματα που ποικίλουν όπως τρανσέξουαλ και μέλη αποκεντρωμένων θρησκευτικών και εθνοτικών ομάδων, πλούσιες γυναίκες, πανομοιότυπα δίδυμα μωρά και όμορφες μακρυμαλλούσες, βρίσκονται στην παρακάτω παρουσίαση.

 

Φωτογραφία: Maryam Sahinyan. Credit:Maryam Sahinyan, courtesy of Tayfun Serttas and ARAS Publishers
Φωτογραφία: Maryam Sahinyan. Credit:Maryam Sahinyan, courtesy of Tayfun Serttas and ARAS Publishers

 

Φωτογραφία: Maryam Sahinyan. Credit:Maryam Sahinyan, courtesy of Tayfun Serttas and ARAS Publishers
Φωτογραφία: Maryam Sahinyan. Credit:Maryam Sahinyan, courtesy of Tayfun Serttas and ARAS Publishers

 

Φωτογραφία: Maryam Sahinyan. Credit:Maryam Sahinyan, courtesy of Tayfun Serttas and ARAS Publishers
Φωτογραφία: Maryam Sahinyan. Credit:Maryam Sahinyan, courtesy of Tayfun Serttas and ARAS Publishers

 

Φωτογραφία: Maryam Sahinyan. Credit:Maryam Sahinyan, courtesy of Tayfun Serttas and ARAS Publishers
Φωτογραφία: Maryam Sahinyan. Credit:Maryam Sahinyan, courtesy of Tayfun Serttas and ARAS Publishers

 

Φωτογραφία: Maryam Sahinyan. Credit:Maryam Sahinyan, courtesy of Tayfun Serttas and ARAS Publishers
Φωτογραφία: Maryam Sahinyan. Credit:Maryam Sahinyan, courtesy of Tayfun Serttas and ARAS Publishers

 

Φωτογραφία: Maryam Sahinyan. Credit:Maryam Sahinyan, courtesy of Tayfun Serttas and ARAS Publishers
Φωτογραφία: Maryam Sahinyan. Credit:Maryam Sahinyan, courtesy of Tayfun Serttas and ARAS Publishers

 

Φωτογραφία: Maryam Sahinyan. Credit:Maryam Sahinyan, courtesy of Tayfun Serttas and ARAS Publishers
Φωτογραφία: Maryam Sahinyan. Credit:Maryam Sahinyan, courtesy of Tayfun Serttas and ARAS Publishers

 

Φωτογραφία: Maryam Sahinyan. Credit:Maryam Sahinyan, courtesy of Tayfun Serttas and ARAS Publishers
Φωτογραφία: Maryam Sahinyan. Credit:Maryam Sahinyan, courtesy of Tayfun Serttas and ARAS Publishers

 

Φωτογραφία: Maryam Sahinyan. Credit:Maryam Sahinyan, courtesy of Tayfun Serttas and ARAS Publishers
Φωτογραφία: Maryam Sahinyan. Credit:Maryam Sahinyan, courtesy of Tayfun Serttas and ARAS Publishers

 

Φωτογραφία: Maryam Sahinyan. Credit:Maryam Sahinyan, courtesy of Tayfun Serttas and ARAS Publishers
Φωτογραφία: Maryam Sahinyan. Credit:Maryam Sahinyan, courtesy of Tayfun Serttas and ARAS Publishers

 

Φωτογραφία: Maryam Sahinyan. Credit:Maryam Sahinyan, courtesy of Tayfun Serttas and ARAS Publishers
Φωτογραφία: Maryam Sahinyan. Credit:Maryam Sahinyan, courtesy of Tayfun Serttas and ARAS Publishers

 

Φωτογραφία: Maryam Sahinyan. Credit:Maryam Sahinyan, courtesy of Tayfun Serttas and ARAS Publishers
Φωτογραφία: Maryam Sahinyan. Credit:Maryam Sahinyan, courtesy of Tayfun Serttas and ARAS Publishers

 

Φωτογραφία: Maryam Sahinyan. Credit:Maryam Sahinyan, courtesy of Tayfun Serttas and ARAS Publishers
Φωτογραφία: Maryam Sahinyan. Credit:Maryam Sahinyan, courtesy of Tayfun Serttas and ARAS Publishers

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι σπάνιες φωτογραφίες της Nellys σε βιβλίο για πρώτη φορά
Οι έγχρωμες, εορταστικές κάρτες της από την Αμερική έχουν όλο το φτιασιδωμένο όνειρο του καταναλωτισμού
Η Βυζαντινή Κωνσταντινούπολη, 1930-1947
Ο Nicholas Victor Artamonoff φωτογράφισε τα ίχνη του Βυζαντίου στην αστική ζωή της Κωνσταντινούπολης του περασμένου αιώνα
31 σπάνιες εικόνες από το φωτογραφικό αρχείο της ΔΕΗ
Η ιστορία της υπηρεσίας ηλεκτρισμού και ταυτόχρονα η δική μας ιστορία μετάβασης από το φως των κεριών στην άνεση του ηλεκτρικού διακόπτη
21 φωτογραφίες μας από τα '80s - απ' την ιδιαίτερη έκθεση στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση
Στο πλαίσιο της έκθεσης GR80s, το ανοιχτό κάλεσμα του Σπύρου Στάβερη στο κοινό να μοιραστεί στιγμές του τότε σε φιλμ, γίνεται το υλικό της φωτογραφικής έκθεσης που ξεκινά την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου: ο ίδιος γράφει το χρονικό αυτής της εμπειρίας στο Lifo.gr

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φωτογραφίζοντας τη μουσική: Η εμπειρία του διάσημου Ελληνοαμερικανού φωτογράφου Κωνσταντίνου Μάνου
Πριν αποτυπώσει με τον φακό του την αγροτική Ελλάδα του '60 στο πολυβραβευμένο «Greek portfolio», ο Κωνσταντίνος Μάνος απαθανάτισε μοναδικά, επί μια διετία, τη Συμφωνική Ορχήστρα της Βοστώνης.
Η εξέλιξη των οικιακών υπολογιστών μέσα από φωτογραφίες
«Home Computers»: Ένα βιβλίο που μας πηγαίνει στις πρώτες μέρες των οικιακών υπολογιστών, από τη δεκαετία του ’70 έως τα 90s.
Ο Τσαρούχης στην εποχή του Instagram: Το #MuseumChallenge της φωτογράφου Δανάης Ίσαρη
Μιλήσαμε με τη φωτογράφο Δανάη Ίσαρη, με αφορμή το εξαιρετικό museum challenge που δημιούργησε αποκλειστικά για τη LiFO, συμμετέχοντας στο μεγαλύτερο διαδραστικό viral της καραντίνας.
Μαζεύοντας ήλιο στο Λονδίνο του lockdown
Το Λονδίνο έχει εξαιρετική ηλιοφάνεια εν μέσω lockdown και οι κάτοικοί του το εκμεταλλεύονται όπως μπορούν. Mια φωτογράφος το εκμεταλλεύτηκε επίσης.
Σπάνιες φωτογραφίες της Λένι Ρίφενσταλ στην Αρχαία Ολυμπία
Όταν κατασκεύαζε το ναζιστικό της έπος Olympia, το οποίο δεκαετίες μετά εξακολουθεί να προκαλεί συζητήσεις.
Τουρίστες στην Ακρόπολη τα καλοκαίρια των '80s
Καλοκαιρινές φωτογραφίες από τις αρχές της δεκαετίας του '80 του Tod Papageorge.
 Οι Beastie Boys στα ένδοξα ‘90s με τον φακό του κολλητού τους Spike Jonze
The chain. Διαδικτυακή έκθεση φωτογραφίας (11 – 18 Μαΐου)
Κανένας Μόνος / Καμία Μόνη: 32 φωτογράφοι "για να νικήσει η ζωή"
Νικ Μπραντ. «Αυτός ο άδειος κόσμος»
Και η όλο και πιο μόνη ανθρωπότητα
Αντώνης Λαγκαδάς. 'Ενας Σαντορινιός κοσμοπολίτης φωτογράφος.
Tοπία, μορφές και δρώμενα 1890-1916
ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ '20
Ένα φωτογραφικό δοκίμιο για την παράξενη προσδοκία του καλοκαιριού που έρχεται. Κείμενα: Δημήτρης Πολιτάκης, Στάθης Τσαγκαρουσιάνος
Απόκοσμη Πρωτομαγιά στην Καλαμαριά
"καὶ ἔκραξεν ἐν ἰσχυρᾷ φωνῇ λέγων· ἔπεσεν ἔπεσεν Βαβυλὼν ἡ μεγάλη"
Οι αντάρτες της αισθητικής στη Βέροια
H φωτογράφος Κωνσταντία Μαζαράκη φωτογραφίζει τις πιο αυθεντικές μορφές της Βέροιας με ευαισθησία και θαυμασμό.
Ένας φωτογράφος καταγράφει τη ζωή των Αθηναίων στην καραντίνα
Ο Γιώργος Μακρής κάνει μία φωτογραφική και κινηματογραφική καταγραφή των ανθρώπων σε κατ' οίκον απομόνωση κατά την διάρκεια της καραντίνας λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού στην Αθήνα
 Το συναρπαστικό πορτρέτο της νεότητας μέσα από τον φακό του Joseph Szabo
Η ευαισθησία, η ομορφιά και η αμφιθυμία της νεότητας σε μία εξαιρετική έκθεση στο Λονδίνο
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή