Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Ένας κήπος ανατολίτικης μέθης και δυτικής λεπτότητας

Στον προσωπικό παράδεισο του Umberto Pasti στο Μαρόκο

Στο τραχύ τοπίο του βόρειου Μαρόκου, λίγο έξω από την Ταγγέρη, βρίσκεται το σπίτι του συγγραφέα και παθιασμένου κηπουρού Umberto Pasti. Ο κήπος του, μετά από 18 χρόνια επίμονης και αφοσιωμένης δουλειάς, μοιάζει για όσους τον έχουν δει με οφθαλμαπάτη γεμάτη αρώματα, λουλούδια και μυρωδιές των βουνών.

 

Φυτεμένα κρεμμύδια στον λαχανόκηπο. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo
Φυτεμένα κρεμμύδια στον λαχανόκηπο. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo

 

Το δάπεδο της εισόδου είναι επενδυμένο με ισπανικά τσιμεντένια πλακάκια του 19ου αιώνα που διασώθηκαν από μια υπό κατεδάφιση βίλα στην Ταγγέρη. Το φωτιστικό είναι ένα κλουβί για τη μεταφορά περιστεριών και στον τοίχο το πλευρό μιας φάλαινας κρέμεται πάνω από έναν καθρέπτη Regency που βρέθηκε σε μια υπαίθρια αγορά. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo
Το δάπεδο της εισόδου είναι επενδυμένο με ισπανικά τσιμεντένια πλακάκια του 19ου αιώνα που διασώθηκαν από μια υπό κατεδάφιση βίλα στην Ταγγέρη. Το φωτιστικό είναι ένα κλουβί για τη μεταφορά περιστεριών και στον τοίχο το πλευρό μιας φάλαινας κρέμεται πάνω από έναν καθρέπτη Regency που βρέθηκε σε μια υπαίθρια αγορά. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo
Αυτό που ο Pasti αποκαλεί «γραφείο» του κάτω από μια ηλικιωμένη ελιά. Ένα αλσύλλιο από συκιές βρίσκεται λίγο πιο πέρα. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo
Αυτό που ο Pasti αποκαλεί «γραφείο» του κάτω από μια ηλικιωμένη ελιά. Ένα αλσύλλιο από συκιές βρίσκεται λίγο πιο πέρα. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo

 

Ο κήπος είναι ένας θησαυρός λουλουδιών, ξενόφερτων και ντόπιων –υπάρχουν περίπου 300 ενδημικά είδη–, με ιδιαίτερη έμφαση στους βολβούς. Δεξιόστροφα από πάνω αριστερά: νάρκισσος (Narcissus bulbocodium), ιριδοειδές (Dietes iridioides), γλαδιόλες (Gladiolus communis), νάρκισσος (Narcissus elegans), νάρκισσος (Narcissus telamonius plenus), ένα υβρίδιο του 17ου αιώνα που ο Pasti ανακάλυψε στις γειτονικές βουνοπλαγιές, σκίλλες φθινοπωρινές (Prospero autumnale) και Dipcadi serotinum. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo
Ο κήπος είναι ένας θησαυρός λουλουδιών, ξενόφερτων και ντόπιων –υπάρχουν περίπου 300 ενδημικά είδη–, με ιδιαίτερη έμφαση στους βολβούς. Δεξιόστροφα από πάνω αριστερά: νάρκισσος (Narcissus bulbocodium), ιριδοειδές (Dietes iridioides), γλαδιόλες (Gladiolus communis), νάρκισσος (Narcissus elegans), νάρκισσος (Narcissus telamonius plenus), ένα υβρίδιο του 17ου αιώνα που ο Pasti ανακάλυψε στις γειτονικές βουνοπλαγιές, σκίλλες φθινοπωρινές (Prospero autumnale) και Dipcadi serotinum. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo

 

Δεξιόστροφα από αριστερά: κρόκος (Crocus serotinus salzmannii), ίριδα (Iris filifolia), την οποία ο Pasti αποκαλεί «την πιο όμορφη από τις ίριδες του Μαρόκου», και ίριδα (Iris tingitana). Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo
Δεξιόστροφα από αριστερά: κρόκος (Crocus serotinus salzmannii), ίριδα (Iris filifolia), την οποία ο Pasti αποκαλεί «την πιο όμορφη από τις ίριδες του Μαρόκου», και ίριδα (Iris tingitana). Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo

 

Γέρικες ακακίες σχηματίζουν μια γωνία στον κήπο φυτεμένη με φτέρες από τη Βοστόνη, βιβούρνα, ίριδες, ασπιδίστρες και κλίβιες. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo
Γέρικες ακακίες σχηματίζουν μια γωνία στον κήπο φυτεμένη με φτέρες από τη Βοστόνη, βιβούρνα, ίριδες, ασπιδίστρες και κλίβιες. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo
Ποικιλίες κρίνων κάτω από μια αμυγδαλιά. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo
Ποικιλίες κρίνων κάτω από μια αμυγδαλιά. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo

 

Η θέα του Ατλαντικού Ωκεανού από τη βίλα Rohuna του Umberto Pasti, μια ώρα οδικώς νότια της Ταγγέρης. Όταν ο Pasti πρωτοαντίκρισε αυτό που στη συνέχεια θα γινόταν ο προσωπικός του παράδεισος, δεν ήταν παρά ένα ξερό και σκονισμένο τοπίο. Μετά από 18 χρόνια αφοσιωμένης δουλειάς έχει μεταμορφωθεί σε ένα ειδυλιακό τοπίο με προσεκτικά επιλεγμένα είδη χλωρίδας. Στη φωτογραφία, μια παλιά συκιά και τρεις μικρές αμυγδαλιές σ' ένα χωράφι γεμάτο μαργαρίτες. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo
Η θέα του Ατλαντικού Ωκεανού από τη βίλα Rohuna του Umberto Pasti, μια ώρα οδικώς νότια της Ταγγέρης. Όταν ο Pasti πρωτοαντίκρισε αυτό που στη συνέχεια θα γινόταν ο προσωπικός του παράδεισος, δεν ήταν παρά ένα ξερό και σκονισμένο τοπίο. Μετά από 18 χρόνια αφοσιωμένης δουλειάς έχει μεταμορφωθεί σε ένα ειδυλιακό τοπίο με προσεκτικά επιλεγμένα είδη χλωρίδας. Στη φωτογραφία, μια παλιά συκιά και τρεις μικρές αμυγδαλιές σ' ένα χωράφι γεμάτο μαργαρίτες. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo

 

Πέτρινα σκαλοπάτια οδηγούν σε μια υπαίθρια τραπεζαρία κάτω από τις συκιές. Η κανάτα που διακρίνεται αριστερά είναι ένα tonna, ένα μαροκινό βάζο που χρησιμοποιείται για την αποθήκευση νερού, μελιού, λαδιού ή βουτύρου, το οποίο ο Pasti σκέπασε με μια στρογγυλή πέτρα που βρήκε σε κάποιο κοντινό χωράφι. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo
Πέτρινα σκαλοπάτια οδηγούν σε μια υπαίθρια τραπεζαρία κάτω από τις συκιές. Η κανάτα που διακρίνεται αριστερά είναι ένα tonna, ένα μαροκινό βάζο που χρησιμοποιείται για την αποθήκευση νερού, μελιού, λαδιού ή βουτύρου, το οποίο ο Pasti σκέπασε με μια στρογγυλή πέτρα που βρήκε σε κάποιο κοντινό χωράφι. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo
«Εδώ η ζωή των ανθρώπων είναι συνυφασμένη με τη ζωή των φυτών και των ζώων και με τους ρυθμούς της ίδιας της φύσης. Αυτό είναι το Μαρόκο που αγαπώ περισσότερο απ' οτιδήποτε άλλο στον κόσμο», γράφει ο Pasti. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo
«Εδώ η ζωή των ανθρώπων είναι συνυφασμένη με τη ζωή των φυτών και των ζώων και με τους ρυθμούς της ίδιας της φύσης. Αυτό είναι το Μαρόκο που αγαπώ περισσότερο απ' οτιδήποτε άλλο στον κόσμο», γράφει ο Pasti. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo

 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στο νησί των γυρισμάτων του Τρελού Πιερό
Ανέκδοτες φωτογραφίες του Alain Noguès από τα γυρίσματα
Η Μαλβίνα στις πόλεις
Φωτογραφίες Σπύρος Στάβερης
Φωτογραφίζοντας το χιονισμένο τοπίο της Φινλανδίας
Ο Mikko Lagerstedt αποτυπώνει τα μοναδικά χρώματα του χιονισμένου περιβάλλοντος στη Φινλανδία
Λευτέρης Καλογυιός: Ένας φωτογράφος που βαδίζει στα όρια του ντοκιμαντέρ και της σκηνοθετημένης φωτογραφίας
«Το "κλικ" είναι αποκλειστικά μία υποσυνείδητη, ενστικτώδης κίνηση»
Βλέποντας Φραγκονάρ στο κινητό: η ινσταγκραμοποίηση της πραγματικότητας
Διλήμματα ενός δημοσιογράφου που φωτογραφίζει
Δυό ποντικοί «παίζουν μπουνιές» και άλλες απίθανες υποψηφιότητες για το LUMIX People's Choice Award
Tώρα μπορεί και το κοινό να ψηφίζει την αγαπημένη του φωτογραφία για τον παγκοσμίου φήμης διαγωνισμό Wildlife Photography of the Year.
Η πολύχρωμη αρχιτεκτονική της Τουρκίας
Ο φωτογράφος Yener Torun επιλέγει να δει μόνο τη σύγχρονη, πολύχρωμη αρχιτεκτονική πλευρά της Τουρκίας
Ειρήνη Μιχοπούλου: «Η φωτογραφία πορτρέτου πρέπει να γίνεται με δεξιότητα και υπομονή»
Μια από τις πρώτες συνεργάτιδες φωτογράφους της LiFO μάς λέει δυο λόγια για την τέχνη της.
«Υπνωτισμένοι από το μπλε φως της οθόνης»: Γνωστός φωτογράφος απεικονίζει την εξέλιξη του εθισμού στο κινητό
Την τελευταία δεκαετία, ο Άγγλος φωτογράφος Daffydd Jones, γνωστός για τις φωτογραφίες εκδηλώσεων και πάρτι της high society, έστρεφε όλο και πιο συχνά τον φακό του στους ανθρώπους που έμοιαζαν μονίμως απορροφημένοι από το κινητό τους
Στάθης Μαμαλάκης: «Η φωτογραφία πορτρέτου είναι μια στιγμιαία ισορροπία ανάμεσα στο θέμα και τον φωτογράφο»
Ο εκλεκτός συνεργάτης της LiFO μάς λέει δυο πράγματα που έχει κρατήσει από τις φωτογραφίσεις της στήλης «Οι Αθηναίοι»
Επίσκεψη στο λαό της Καρελίας
Ο φινλανδός φωτογράφος Pentti Sammallahti στον δρόμο που οδηγεί στην εποποιία της Kalevala
Παντελής Ζερβός: Small talk με έναν έξοχο φωτογράφο των Αθηναίων της LiFO
«Η φωτογραφία πορτρέτου είναι πρόκληση, γιατί πρέπει σε πολύ μικρό διάστημα να δημιουργήσεις μια σχέση με τον φωτογραφιζόμενο και μέσα από αυτήν να αποδώσεις σε μια στιγμή αυτό που βλέπεις μέσα από αυτήν τη σχέση».
Πάρις Ταβιτιάν: «Όταν φωτογραφίζεις, δεν διακρίνεις αν πρόκειται για δουλειά ή προσωπική ευχαρίστηση»
Ο σταθερός φωτογράφος της LiFO που συμμετέχει με πλήθος πορτρέτων στην έκθεση «Οι Αθηναίοι της LiFO στο Μουσείο Μπενάκη» μιλά για την τέχνη του και πώς αυτή συνδυάζεται με τις απαιτήσεις των media.
Πάνος Μιχαήλ: «Δεν υπάρχει τίποτα πιο αποκαλυπτικά ξεγυμνωτικό για έναν νάρκισσο από ένα close-up»
Ο ταλαντούχος φωτογράφος και συνεργάτης της LiFO εξηγεί πώς η τέχνη του «αγαπάει τους δύσκολους “λεκέδες”, που τόσο πολλοί φοβούνται»
Freddie F.: «Πιστεύω ότι η μεγαλύτερη πρόκληση σε οποιοδήποτε πορτρέτο είναι η εμπιστοσύνη»
Ο εξαιρετικός φωτογράφος και συνεργάτης της LiFO θυμάται ιστορίες πίσω από μερικά χαρακτηριστικά πορτρέτα της στήλης «Οι Αθηναίοι», που φέρουν την υπογραφή του.
1 σχόλιο
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή