Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Ένας κήπος ανατολίτικης μέθης και δυτικής λεπτότητας

Στον προσωπικό παράδεισο του Umberto Pasti στο Μαρόκο

Στο τραχύ τοπίο του βόρειου Μαρόκου, λίγο έξω από την Ταγγέρη, βρίσκεται το σπίτι του συγγραφέα και παθιασμένου κηπουρού Umberto Pasti. Ο κήπος του, μετά από 18 χρόνια επίμονης και αφοσιωμένης δουλειάς, μοιάζει για όσους τον έχουν δει με οφθαλμαπάτη γεμάτη αρώματα, λουλούδια και μυρωδιές των βουνών.

 

Φυτεμένα κρεμμύδια στον λαχανόκηπο. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo
Φυτεμένα κρεμμύδια στον λαχανόκηπο. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo

 

Το δάπεδο της εισόδου είναι επενδυμένο με ισπανικά τσιμεντένια πλακάκια του 19ου αιώνα που διασώθηκαν από μια υπό κατεδάφιση βίλα στην Ταγγέρη. Το φωτιστικό είναι ένα κλουβί για τη μεταφορά περιστεριών και στον τοίχο το πλευρό μιας φάλαινας κρέμεται πάνω από έναν καθρέπτη Regency που βρέθηκε σε μια υπαίθρια αγορά. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo
Το δάπεδο της εισόδου είναι επενδυμένο με ισπανικά τσιμεντένια πλακάκια του 19ου αιώνα που διασώθηκαν από μια υπό κατεδάφιση βίλα στην Ταγγέρη. Το φωτιστικό είναι ένα κλουβί για τη μεταφορά περιστεριών και στον τοίχο το πλευρό μιας φάλαινας κρέμεται πάνω από έναν καθρέπτη Regency που βρέθηκε σε μια υπαίθρια αγορά. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo
Αυτό που ο Pasti αποκαλεί «γραφείο» του κάτω από μια ηλικιωμένη ελιά. Ένα αλσύλλιο από συκιές βρίσκεται λίγο πιο πέρα. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo
Αυτό που ο Pasti αποκαλεί «γραφείο» του κάτω από μια ηλικιωμένη ελιά. Ένα αλσύλλιο από συκιές βρίσκεται λίγο πιο πέρα. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo

 

Ο κήπος είναι ένας θησαυρός λουλουδιών, ξενόφερτων και ντόπιων –υπάρχουν περίπου 300 ενδημικά είδη–, με ιδιαίτερη έμφαση στους βολβούς. Δεξιόστροφα από πάνω αριστερά: νάρκισσος (Narcissus bulbocodium), ιριδοειδές (Dietes iridioides), γλαδιόλες (Gladiolus communis), νάρκισσος (Narcissus elegans), νάρκισσος (Narcissus telamonius plenus), ένα υβρίδιο του 17ου αιώνα που ο Pasti ανακάλυψε στις γειτονικές βουνοπλαγιές, σκίλλες φθινοπωρινές (Prospero autumnale) και Dipcadi serotinum. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo
Ο κήπος είναι ένας θησαυρός λουλουδιών, ξενόφερτων και ντόπιων –υπάρχουν περίπου 300 ενδημικά είδη–, με ιδιαίτερη έμφαση στους βολβούς. Δεξιόστροφα από πάνω αριστερά: νάρκισσος (Narcissus bulbocodium), ιριδοειδές (Dietes iridioides), γλαδιόλες (Gladiolus communis), νάρκισσος (Narcissus elegans), νάρκισσος (Narcissus telamonius plenus), ένα υβρίδιο του 17ου αιώνα που ο Pasti ανακάλυψε στις γειτονικές βουνοπλαγιές, σκίλλες φθινοπωρινές (Prospero autumnale) και Dipcadi serotinum. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo

 

Δεξιόστροφα από αριστερά: κρόκος (Crocus serotinus salzmannii), ίριδα (Iris filifolia), την οποία ο Pasti αποκαλεί «την πιο όμορφη από τις ίριδες του Μαρόκου», και ίριδα (Iris tingitana). Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo
Δεξιόστροφα από αριστερά: κρόκος (Crocus serotinus salzmannii), ίριδα (Iris filifolia), την οποία ο Pasti αποκαλεί «την πιο όμορφη από τις ίριδες του Μαρόκου», και ίριδα (Iris tingitana). Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo

 

Γέρικες ακακίες σχηματίζουν μια γωνία στον κήπο φυτεμένη με φτέρες από τη Βοστόνη, βιβούρνα, ίριδες, ασπιδίστρες και κλίβιες. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo
Γέρικες ακακίες σχηματίζουν μια γωνία στον κήπο φυτεμένη με φτέρες από τη Βοστόνη, βιβούρνα, ίριδες, ασπιδίστρες και κλίβιες. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo
Ποικιλίες κρίνων κάτω από μια αμυγδαλιά. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo
Ποικιλίες κρίνων κάτω από μια αμυγδαλιά. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo

 

Η θέα του Ατλαντικού Ωκεανού από τη βίλα Rohuna του Umberto Pasti, μια ώρα οδικώς νότια της Ταγγέρης. Όταν ο Pasti πρωτοαντίκρισε αυτό που στη συνέχεια θα γινόταν ο προσωπικός του παράδεισος, δεν ήταν παρά ένα ξερό και σκονισμένο τοπίο. Μετά από 18 χρόνια αφοσιωμένης δουλειάς έχει μεταμορφωθεί σε ένα ειδυλιακό τοπίο με προσεκτικά επιλεγμένα είδη χλωρίδας. Στη φωτογραφία, μια παλιά συκιά και τρεις μικρές αμυγδαλιές σ' ένα χωράφι γεμάτο μαργαρίτες. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo
Η θέα του Ατλαντικού Ωκεανού από τη βίλα Rohuna του Umberto Pasti, μια ώρα οδικώς νότια της Ταγγέρης. Όταν ο Pasti πρωτοαντίκρισε αυτό που στη συνέχεια θα γινόταν ο προσωπικός του παράδεισος, δεν ήταν παρά ένα ξερό και σκονισμένο τοπίο. Μετά από 18 χρόνια αφοσιωμένης δουλειάς έχει μεταμορφωθεί σε ένα ειδυλιακό τοπίο με προσεκτικά επιλεγμένα είδη χλωρίδας. Στη φωτογραφία, μια παλιά συκιά και τρεις μικρές αμυγδαλιές σ' ένα χωράφι γεμάτο μαργαρίτες. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo

 

Πέτρινα σκαλοπάτια οδηγούν σε μια υπαίθρια τραπεζαρία κάτω από τις συκιές. Η κανάτα που διακρίνεται αριστερά είναι ένα tonna, ένα μαροκινό βάζο που χρησιμοποιείται για την αποθήκευση νερού, μελιού, λαδιού ή βουτύρου, το οποίο ο Pasti σκέπασε με μια στρογγυλή πέτρα που βρήκε σε κάποιο κοντινό χωράφι. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo
Πέτρινα σκαλοπάτια οδηγούν σε μια υπαίθρια τραπεζαρία κάτω από τις συκιές. Η κανάτα που διακρίνεται αριστερά είναι ένα tonna, ένα μαροκινό βάζο που χρησιμοποιείται για την αποθήκευση νερού, μελιού, λαδιού ή βουτύρου, το οποίο ο Pasti σκέπασε με μια στρογγυλή πέτρα που βρήκε σε κάποιο κοντινό χωράφι. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo
«Εδώ η ζωή των ανθρώπων είναι συνυφασμένη με τη ζωή των φυτών και των ζώων και με τους ρυθμούς της ίδιας της φύσης. Αυτό είναι το Μαρόκο που αγαπώ περισσότερο απ' οτιδήποτε άλλο στον κόσμο», γράφει ο Pasti. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo
«Εδώ η ζωή των ανθρώπων είναι συνυφασμένη με τη ζωή των φυτών και των ζώων και με τους ρυθμούς της ίδιας της φύσης. Αυτό είναι το Μαρόκο που αγαπώ περισσότερο απ' οτιδήποτε άλλο στον κόσμο», γράφει ο Pasti. Φωτογραφία: Ngoc Minh Ngo

 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ποιος είπε ότι το να είσαι άνδρας είναι μόνο ένα πράγμα;
Ανακαλύπτοντας τις διάφορες υφές του ανδρισμού σε μια έκθεση που υπό κανονικάς συνθήκας θα εξετίθετο στο Barbican του Λονδίνου
Ας πάμε ως την άκρη του κόσμου
Ένας από τους πιο φημισμένους φωτογράφους άγριας φύσης στην Ευρώπη, ο Stefan Forster, φωτογραφίζει τα μαγευτικά σκανδιναβικά νησιά.
Η νέα πραγματικότητα της Νέας Υόρκης μετά το lockdown
O φωτογράφος Phil Penman αποτυπώνει την ερημιά της μεγαλούπολης.
Μένουμε σπίτι (1932)
Μία φωτογραφία του Brassaï
20 φώκιες πάνω σε ένα παγόβουνο της Ανταρκτικής: Οι βραβευμένες εικόνες άγριας φύσης 2020
Ανακοινώθηκαν οι νικητές ενός νέου διαγωνισμού φωτογραφίας για την άγρια φύση.
Το παράδειγμα της Ταϊβάν
Ο φωτογράφος Ιάσονας Μαρκάκης βρίσκεται αυτές τις μέρες στην Ταϊβάν. Μας παρουσιάζει την εικόνα ενός ευσυνείδητου και ψύχραιμου λαού που έχει τον δικό τρόπο του να αντιμετωπίζει με αποτελεσματικότητα την επιδημία.
25η Μαρτίου στην Τασκένδη
Ο Βασίλης Οικονόμου αναζητά τις οικογενειακές μνήμες
Το χίπικο Ιράν: Στις παραλίες του Νότου οι νέοι αναζητούν την δυσεύρετη ελευθερία τους
Οι νέοι του Ιράν ταξιδεύουν στον Νότο για να ξεφύγουν από την ασφυκτική επιτήρηση του κράτους. Ή μάλλον ταξίδευαν. Η μεγάλη διασπορά της πανδημίας στη χώρα τα έχει αλλάξει όλα.
Οι ανήσυχες χειρονομίες των επιβατών στο μετρό της Νέας Υόρκης, τις μέρες του κορωνοϊού
Η φωτογράφος Hannah La Follette Ryan φωτογραφίζει τα χέρια των επιβατών του μετρό της πόλης και καταγράφει τις νέες συνήθειες.
Φωτογραφίες ενός θρυλικού φωτογράφου βγαίνουν πρώτη φορά στη δημοσιότητα
Ο Stephen Shore κατάφερε να κρατήσει στην αφάνεια φωτογραφίες του για δεκαετίες.
Κοσμική Εκκλησία
Φωτ. Σπύρος Στάβερης
Η οδός των φαντασμάτων. Φωτογραφίες της Κατερίνας Καμπίτη.
'Εκθεση στο "Καμίνι", στη Νάουσα.
Συγκινητικά πορτραίτα αποχαιρετισμού: Το μακρύ αντίο των γονιών στις φωτογραφίες τριών δεκαετιών
Το λευκό φόρεμα της Emily Dickinson
Αυτό το άσπρο φόρεμα είναι σημαντικό επειδή είναι τόσο προσωπικό και εκφράζει κυριολεκτικά το ποια ήταν η διάσημη ποιήτρια.
Λαϊκές ντίβες σε ανθισμένες αμυγδαλιές. Από τον Σπύρο Στάβερη
Λαϊκές τραγουδίστριες φωτογραφημένες για τις «Εικόνες του Κόσμου» σε περιβόλια της Αττικής, πάνω σε μια ιδέα του Στάθη Τσαγκαρουσιάνου.
1 σχόλιο
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή