Λίγες ώρες πριν σκάσει η είδηση του σκανδάλου στο Παπάφειο Ορφανοτροφείο της Θεσσαλονίκης (Ποινικές διώξεις κατά Άνθιμου για το «κουκούλωμα» βιασμού ανηλίκου στο Παπάφειο), o Μητροπολίτης ήταν, ως συνήθως λαλίστατος. Πρώτα δήλωσε ότι «Οι ομοφυλόφιλοι ζουν σε μια κατάσταση παρανομίας», μετά τόνισε ότι «Η Εκκλησία έχει οικονομικό πρόβλημα», έπειτα τα έβαλε με τους πρόσφυγες, και επίσης, εκτός των άλλων διευκρίνισε ότι ακούει Αντώνη Ρέμο!
Τους τελευταίους μήνες εξάλλου, πέρα απ' την παρανομία των γκέι, των προσφύγων, τα οικονομικά προβλήματα της Εκκλησίας, και τα τραγούδια του Ρέμου, ο κος Άνθιμος παρενέβη σε κάθε μικρό και μεγάλο θέμα με απανωτές δηλώσεις που προβλήθηκαν ιδιαιτέρως απ' τα ΜΜΕ - απ' το θέμα των θρησκευτικών (Δεν θα καταργηθούμε εμείς που είμαστε το 95% για το 5%), μέχρι το Δημοψήφισμα στο οποίο υποστήριξε το ΝΑΙ (Άνθιμος: Εγώ θα ψηφίσω Ευρώπη).
Χθες μάθαμε απ'τον Άνθιμο ότι οι gay είναι παράνομοι αλλά 3 χρόνια δεν ακούσαμε τίποτα για το βιασμό του 7χρονου pic.twitter.com/GMrCBR2MRS
— Jo Di Graphics (@jodigraphics15) October 12, 2015
Ένα αγόρι 7.5 ετών είχε καταγγείλει τον βιασμό του από μεγαλύτερο τρόφιμο του ιδρύματος το 2012, αλλά η κακοποίηση θα έμενε στην αφάνεια αν δεν βιαζόταν άλλες δύο φορές και δεν κατέληγε στο νοσοκομείο.
Μετά την αποκάλυψη απ' την εφημερίδα Μακεδονία θα περίμενε κανείς τον κύριο Άνθιμο σ' όλα τα κανάλια να εξηγεί τι έγινε, γιατί η διοίκηση του Παπάφειου (ο ίδιος είναι Πρόεδρος του Ιδρύματος) φέρεται να κουκούλωσε τους βιασμούς του τότε 7χρονου αγοριού - κι όμως. Ο άνθρωπος που πέρα απ' τις τακτικές εμφανίσεις του στην Εκκλησία βγαίνει σχεδόν σε κάθε εκπομπή που μπορεί κανείς να φανταστεί -μέχρι και, τελείως ταιριαστά, στην Αννίτα Πάνια- δεν έτρεξε στα κανάλια. Σχεδόν 24 ώρες αργότερα έβγαλε απλώς μια ανακοίνωση λέγοντας ότι δεν μπορούν να ελέγχουν όλους τους τροφιμους, ότι ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΑΥΤΑ, ότι ποτέ στην εκατονταετή ιστορία του ορφανοτροφείου δεν υπήρξε καμία σκιά (ΟΚ, αν τις κουκουλώνουν όλες φυσικά και δεν θα υπήρξε), και ότι «Η αυτονόητη δε ευαισθησία του θέματος, φρονούμε ότι δεν δικαιολογεί εκτεταμένη δημοσιότητα σχετικά με αυτό».
Κατέληξε με ένα περίεργο υστερόγραφο. Λέει:
«Τέλος, αξιολογώντας την όλη υπόθεση νομίζομε ότι πρέπει να αφήσωμε την Δικαιοσύνη ανεπηρέαστη και να προστατέψωμε τα παιδιά αυτά, εκ των οποίων, το μικρότερο εξακολουθεί να είναι τρόφιμος του Παπαφείου Ιδρύματος, ο δε μεγαλύτερος να μπορέσει να συνεχίση την ζωή του στο οικογενειακό του περιβάλλον στο οποίο ευρίσκεται από ικανού χρόνου.»
ΤΙ ΣΤΗΝ ΕΥΧΗ ΜΟΛΙΣ ΔΙΑΒΑΣΑ;
ο δε μεγαλύτερος να μπορέσει να συνεχίση την ζωή του στο οικογενειακό του περιβάλλον στο οποίο ευρίσκεται από ικανού χρόνου
Παρακαλά να σωπάσουμε αφήνοντας το ζήτημα στη δικαιοσύνη, και να μην ανακινήσουμε/ερευνήσουμε καθόλου το θέμα, για να μην διαταραχθεί η οικογενειακή ζωή ενός φερόμενου ως κατά συρροή βιαστή, που αντί για το σπίτι του θα έπρεπε πρώτα να δώσει απαντήσεις για το πώς/αν βίασε τρεις φορές και έστειλε τελικά στο νοσοκομείο ένα 7.5χρονο αγόρι.
Δεν μπορώ να πιστέψω ότι κάποιος που σύμφωνα με τις καταγγελίες βίασε τόσες φορές ένα αγοράκι βρίσκεται εκεί έξω κανονικά. Και ότι μάλιστα ο Άνθιμος φοβάται μην τυχόν του διαταράξουμε τη ζωή του στο οικογενειακό του περιβάλλον!
Μιλώντας ως μέλος ενός σάιτ που έδωσε δημοσιότητα στο ζήτημα, θέλω να τον πληροφορήσω ότι η «εκτεταμένη δημοσιότητα» δεν δόθηκε επειδή ήταν ευαίσθητο το θέμα. Δόθηκε επειδή η δικαιοσύνη ερευνά το αν κουκουλώθηκε η πράξη απ' τον Άνθιμο και το υπόλοιπο διοικητικό συμβούλιο.
Ο Μητροπολίτης μας έχει συνηθίσει να καταγγέλει πράγματα που δεν είναι καθόλου παράνομα (πχ. την ομοφυλοφιλία) και να μην τα βάζει και με ιδιαίτερη ένταση με άλλα που είναι πραγματικά παράνομα - κι αν το κάνει, το κάνει υπερβολικά αργοπορημένα.
Παρακαλούμε πολύ: πριν ξανακατηγορήσει άλλους με τα γνωστά κηρύγματα μίσους του, ας ασχοληθεί πρώτα με τα του οίκου του.
Ας ελπίσουμε οτι η "ερευνα' δεν θα ρίξει τις ευθύνες στο 7 χρονο αγόρι
Αυτοί που επιθυμούν ερωτικώς ή/και κακοποιούν παιδιά είναι ΠΑΙ-ΔΕ-ΡΑ-ΣΤΕΣ, ΟΧΙ LGBT* ΛΕΜΕ!
"Αλλά ο Άνθιμος μοιάζει να έχει πρόβλημα με τους lgbt μόνο όταν περνούν έξω από την μητρόπολη, όχι όταν λειτουργούν μέσα σε αυτή ή βιάζουν παιδάκια"
Η παραπάνω πρόταση, έτσι όπως είναι δοσμένη, δεν φαίνεται να έχει σχέση με την συγκεκριμένη υπόθεση, αλλά μοιάζει να μιλάει "γενικά"(ποιοι "λειτουργούν" μέσα σε μία μητρόπολη?: Οι παπάδες, ψάλτες, επίτροποι και λοιποί σχετικοί παρατρεχάμενοι).
...Ακόμη κι αν το "ή βιάζουν παιδάκια" δεν αναφέρεται -γενικά- στους παιδεραστές ιερείς και παρατρεχάμενους, αλλά στον δράστη της συγκεκριμένης υπόθεσης, o Lucretius δεν μοιάζει να έχει αντιληφθεί ότι ο φερόμενος ήταν (επίσης) ένα παιδί 13 ετών, διότι αυτή η πληροφορία δεν δίδεται στο παρόν κείμενο. Οπότε ίσως κάνει την λαθεμένη εικασία ότι ο βιαστής ήταν ένας τύπος που λειτουργούσε εντός (του εκκλησιαστικού ιδρύματος).
Πάντως διαφωνώ μαζί σου άρδην!
Τέτοιου τύπου βιασμοί μεταξύ ΠΑΙΔΙΩΝ δεν ακούγονται ...gay ή straight ή whatever. Μοιάζουν ιδρυματικές, ξεκαβλωματικές, "fucked-up" ασκήσεις εξουσίας της ισχυρότερης μονάδας απέναντι στην πιο ανίσχυρη.
[Βλέπε και τεκταινόμενα σε φυλακές και στρατούς (μήπως όοοοοολοι αυτοί που βιάζουν,τον δίνουν και τον παίρνουν εκεί μέσα είναι ομοφυλόφιλοι νομίζεις;)]
Αλήθεια γνωρίζετε ότι συμβαίνουν εκατοντάδες τέτοια περιστατικά και έχουν συγκαλυφτεί σε δημόσια σχολεία, φυλακές, νοσοκομεία, ψυχιατρικά ιδρύματα, στρατόπεδα;
Αυτό είναι το πραγματικό πρόβλημα κι όχι για άλλη μια φορά ο Άνθιμος και η Εκκλησία γενικότερα.
Ειδικά για την τελευταία, έχουν πέσει τελευταία πάνω της όλη να την φάνε.
Για να λέμε και του στραβού το δίκιο, δηλαδής.
Κάτι που δεν μπορώ να πω και για σένα.
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει σώνει και καλά, όλοι να είμαστε αρνητικά διακείμενοι προς τον συνάνθρωπό μας και να βγάζουμε ξινίλα.
Απλώς αυτή η μονομερής "ευαισθητοποίηση" ορισμένων, ειδικά εναντίον εκκλησίας, είναι ενοχλητική.
Θα περίμενα ίδια αντιμετώπιση και σε θέματα όπως :
http://www.courant.com/breaking-news/hc-harasz-charges-dropped-1029-20141028-story.html
(αθωώθηκαν γιατί το παιδάκι δεν κατέθεσε)...
Δηλαδή, μα την Παναγία, δεν ξέρω από ποιον πλανήτη έχεις πέσει:
*Σε ένα ιδρυματικό περιβάλλον ένα 13χρονο παιδί βίαζει ένα 7χρονο παιδί*
Αυτό το γεγονός, από ΜΟΝΟ του, ΔΕΝ καθιστά το παιδί(-δράστη) ομοφυλόφιλο.
Η εκκλησία είναι αυτή που κατεξοχήν ωρύεται για ηθική, αγάπη και ανθρωπισμό. Όταν εγκληματεί, ή συνεργεί σε έγκλημα, ή ξερνά μισανθρωπικά παραληρήματα ή οτιδήποτε άλλο, επόμενο είναι η κριτική να είναι πιο οξεία, γιατί εκτός από το εκάστοτε έγκλημα στηλιτεύεται παράλληλα και η υποκρισία.
"Θα περίμενα ίδια αντιμετώπιση και σε θέματα όπως..."
Για ποιο λόγο θα το περιμένατε αυτό;
Δεν απαξιώνω σε καμία περίπτωση την θλιβερή ιστορία που ποστάρατε, πόσοι όμως άραγε γνωρίζουν το συγκεκριμένο σάιτ και ήταν ενήμεροι για την συγκεκριμένη είδηση που παραθέσατε;
Κομματάκι δύσκολο το βρίσκω.
(εάν έχει παιχτεί το θέμα και στην Tv δεν γνωρίζω, γιατί δεν παρακολουθώ)
Οι αντίπαλοι της Εκκλησίας, μήπως "κηρύττουν" την μισαλλοδοξία και το μηδενισμό;
Εδώ και καιρό επιχειρείται από μια μικρή μερίδα ανθρώπων (μεγάλη στο ίντερνετ, αλλά αμελητέα στην κοινωνία) το μεθοδευμένο στρίμωγμα της Εκκλησίας στον τοίχο με φανερό σκοπό την πλήρη εξόντωσή της και με πολλές αδιαφανείς επιδιώξεις οι οποίες άγνωστο τι επιθυμούν και κυρίως τι προτάσσουν;
Ας ακούσουμε επιτέλους τι αντιπροτείνουν στην ηθική της και πώς θα το εφαρμόσουν.
Μαθήματα Pilates, yoga και feng shui;
Όσον αφορά για την ιστορία που ανέφερα, απορώ γιατί δυσπιστείς; ενώ με φόρα τρέχεις και αναθεματίζεις κάθετι σχετικό ή άσχετο ακούς για την Εκκλησία.
Πρός τι ο πανικός;
Τι να καταλάβετε κύριε;
Εδώ δεν καταλάβατε ότι δεν έδειξα δυσπιστία ως προς το περιεχόμενο της είδησης που παραθέσατε και θα καταλάβετε την υποκρισία στην ρητορική του χριστιανικού κλήρου;
Ξαναεξηγώ:
Περιμένατε -με βάση την διατύπωση σας- να σχολιαστεί ένα θέμα που αναρτήθηκε σε ξενόγλωσσο σάιτ το οποίο σάιτ πιθανότατα ελάχιστοι να γνωρίζουν και ακόμη λιγότεροι ίσως έτυχαν να πέσουν πάνω στην συγκεκριμένη είδηση.
Δεν απαξίωσα την σοβαρότητα του ζητήματος.
Το καταλάβατε τώρα;
Νοιώθω χαζός μόνο που μπήκα στη διαδικασία να σας το ξαναεξηγήσω.
Για τους ανθρώπους τους διαδικτύου κλπ κλπ που προσπαθούν να κάνουν το ένα και το άλλο, αυτό έχει να κάνει με ελευθερία γνώμης, κάτι που παλιότερα δεν υπήρχε. Ο Ηλίας Πετρόπουλος πριν μερικές δεκαετίες είχε μπει φυλακή για την κριτική που άσκησε στην εκκλησία. Τον 19ο αιώνα, ο Λασκαράτος και ο Ροϊδης αφορίστηκαν και απομονώθηκαν κοινωνικά για τους ίδιους λόγους.
"Ας ακούσουμε επιτέλους τι αντιπροτείνουν στην ηθική της και πώς θα το εφαρμόσουν"
Εφόσον έχετε παρακολουθήσει αυτή τη μερίδα ανθρώπων που τάσσονται κατά της εκκλησίας και της θρησκείας γενικότερα, θα έπρεπε το λιγότερο να έχετε πάρει μια ιδέα για τις αξίες που προωθούνται.
Εάν διαφωνείτε, δεν έχω κάτι να πω. Δικαίωμα σας.
Εάν πάλι δεν βγάζετε νόημα με αυτά που έχετε διαβάσει, είναι γιατί διαλεκτικά δεν μπορούμε να συσχετισθούμε με κοινούς όρους όπως "ηθική", "λογική", "ιστορικότητα" και άλλους πολλούς.
(Προσέξατε ασφαλώς ότι χρησιμοποίησα α' πληθυντικό. αυτό σημαίνει ότι το βάρος των νοημάτων του διαλόγου πέφτει και στους δυο μας και όχι μόνο σε αυτόν που δεν καταννοεί τις θέσεις του άλλου)
Το μόνο καλό που βγαίνει από συζητήσεις σαν και αυτές, είναι τα πνευματικά ερεθίσματα που ίσως οδηγήσουν κάποιους σε περαιτέρω φιλοσοφικές, ιστορικές, ψυχολογικές και ανθρωπολογικές αναζητήσεις.
Το άρθρο που παρέθεσα δεν έχει σημασία αυτό καθ'αυτό. Είναι ένα παράδειγμα το οποίο το έγραψα για να δείξω ότι δεν μπορεί κάποιος με μια ενέργεια να στιγματίσει μια κοινωνία ολόκληρη όπως είναι και η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία, στην οποία είτε το θέλεις είτε όχι, ανήκεις κι εσύ, ως πολέμιος, ως αντιδραστικός πες το όπως θέλεις.
Και μόνο που αλληλεπιδράς ανήκεις κι εσύ. Εκτός κι αν διαφωνούμε για το τι είναι κοινωνία σήμερα.
Το γεγονός ότι κάποιος επηρεασμένος από τον παπά που την έβρισκε να κάθεται πάνω σε τούρτες μπανάνας, σταμάτησε να είναι χριστιανός και πολύ περισσότερο να κατακεραυνώνει την εκκλησία στο συντριπτικό σύνολό της, και άκουσον άκουσον Τον ίδιο Τον Κύριο, απέχει παρασσάγγας από αυτό που οι νοήμονες αποκαλούν λογικό. Εϊναι γελοίο
Κατά τα άλλα let's agree that we disagree.
Peace!
Γελοίος, επιπόλαιος και αυθαίρετος είναι ο συλλογισμός σας ότι κάποιος μπορεί να σταμάτησε να είναι χριστιανός, λόγω διαφόρων εκκλησιαστικών σκανδάλων.
Δεν σας περνά καθόλου από το μυαλό ότι κάποιος άλλος έχει εντελώς διαφορετική κοσμοθεωρητική προσέγγιση, διαμορφωμένη από φιλοσοφικές, ιστορικές, ανθρωπολογικές και ψυχολογικές αναζητήσεις (σας έχω γράψει και κάτι σχετικό παραπάνω) και όχι από απλή αντίδραση στο εκκλησιαστικό κατεστημένο.
Είναι μεγάλη κουβέντα, που μόνο το χρόνο μου θα έχανα προσπαθώντας απλά να σημειώσω τις θέσεις μου, μια που εσείς έχετε ορίσει ήδη ποιοι είναι οι νοήμονες και τι είναι το λογικό.
"και άκουσον άκουσον Τον ίδιο Τον Κύριο"
Συγχαρητήρια για το δουλικό σας πνεύμα.
Μιλήσατε σαν Αφρικανός σε βαμβακοφυτεία της Νότιας Καρολίνα, στις αρχές του περασμένου αιώνα.
Μόνο που οι φουκαράδες τότε ήταν απόλυτα δικαιολογημένοι, μια που ήταν αμόρφωτοι, ταπεινωμένοι και με ένα ηθικό τσακισμένο.
Δεν ήξεραν τη δύναμη που κρατάνε στα χέρια τους.
Κανείς δεν είναι υπεράνω κριτικής. Κάντε την υπέρβαση και βάλτε τον θείο λόγο στο μικροσκόπιο.
Η σχέση του ανθρώπου με την ιδέα του θεού, είναι μια άκρως σαδομαζοχιστική σχέση. Καρότο και μαστίγιο κανονικά. Μόνο που εναλλαγή ρόλων δεν προβλέπεται. Ο άνθρωπος είναι και θα είναι πάντα στη θέση του γαϊδάρου.
Θυμηθείτε τα αυτά κάθε φορά που σαν ορθόδοξη κοινότητα ευτελίζετε την ανθρώπινη ζωή προπαγανδίζοντας μια μεταθάνατον ζωή (εδώ έχουμε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα χριστιανικής "λογικής"), ή προσέχευστε με την πεποίθηση ότι κάποιος εκεί πάνω μεριμνά για την καλή σας υγεία, τη στιγμή που αθώα παιδιά βιάζονται, βασανίζονται και πεθαίνουν από πείνα.
Επί του συγκεκριμένου θέματος , ο δράστης φέρεται να ήταν 13 ετών. Εδώ πρόσφατα έχουμε περιπτώσεις ...17χρονων νέων [π.χ υπόθεση Στέλλας Ακουμιανάκη, η υπόθεση εξώθησης σε πορνεία ανήλικης(δεν θυμάμαι λεπτομέρειες), για να μην μιλήσουμε για παλιότερες βλ. Αμάρυνθος] που έχουν πέσει στα μαλακά …δεν θα πέσει στα μαλακά νομίζεις ένα -τότε- επίσης ιδρυματισμένο 13χρονο παιδί;
Χωρίς να θέλω να πηδώ σε συμπεράσματα το larger pictute αφορά στο γιατί ένα παιδί φτάνει σε αυτή την κακοποιητική συμπεριφορά έναντι πιο αδυνάτων και φοβάμαι ότι οι διακριτές γραμμές θύτης-θύμα θολώνουν.
Οι δηλώσεις του Άνθιμου είναι εμετικές. Έδειξε, στην καλύτερη, εγκληματική αμέλεια στο να προστατεύσει ένα παιδί. Στην χειρότερη τα κουκούλωσε.
Δεν θα έπρεπε να πούμε τίποτα (υπενθυμίζω ότι ο Άνθιμος είναι δημόσιο πρόσωπο);
Οι αρμόδιες αρχές να κάνουν κάτι ή υπόκεινται και αυτές στον θείο νόμο οπότε να αφήσουμε τον Χριστό να κρίνει όσους συγκάλυψαν την ιστορία αυτή;
Βλέπω είστε φαν του θείου κηρύγματος, οπότε θα γνωρίζετε σίγουρα το παρακάτω:
Στις γραφές (Κατά Ματθαίον Κεφ 10), ο Χριστός φέρεται να έχει πει:
"Μη νομίσετε ότι ήρθα να βάλω ειρήνη πάνω στη γη. Δεν ήρθα να βάλω ειρήνη αλλά μάχαιρα. Γιατί ήρθα να διχάσω άνθρωπο κατά του πατέρα του και θυγατέρα κατά της μητέρας της και νύφη κατά της πεθεράς της. Και εχθροί του ανθρώπου θα είναι οι οικιακοί του. Όποιος αγαπάει πατέρα ή μητέρα περισσότερο από εμένα δεν μου είναι άξιος, και όποιος αγαπάει γιο ή θυγατέρα περισσότερο από εμένα δεν μου είναι άξιος. Και όποιος δε λαβαίνει το σταυρό του και δεν ακολουθεί πίσω μου δεν μου είναι άξιος. Όποιος βρει τη ζωή του θα τη χάσει, και όποιος χάσει τη ζωή του για χάρη μου θα τη βρει».
Άρα τι κάνουμε κ. John_A;
Παρατάμε τα μπινελίκια και την κριτική στον Άνθιμο, βάζουμε τα παιδιά μας σε δεύτερη μοίρα και πάνω στην πνευματική μαστούρα ρίχνουμε και ένα ξεκοίλιασμα άμα λάχει;
Ακολουθούμε τυφλά τον φερόμενο ως θείο νόμο, ή βάζουμε το άδειο κεφάλι μας να δουλέψει;
Τώρα αν θεωρείς την πίστη του καθενός "πνευματική μαστούρα", είναι δικαίωμα σου. Στο κατά Ματθαίο Ευαγγέλιο που αναφέρεις παραπάνω, ο Χριστός ξεκαθαρίζει ότι όποιος τον ακολουθήσει πρέπει να το κάνει ενσυνείδητα, ακόμη και αν κάτι τέτοιο τον φέρει σε ρήξη με τους οικείους του. Μην ξεχνάς όμως ότι όταν είπε αυτά τα λόγια πριν από περίπου 2.000 χρόνια ο κόσμος ήταν πολύ πιο διαφορετικός από ότι σήμερα, υπήρχε μία πολύ διαφορετική νοοτροπία στην κοινωνία και άλλο θρησκευτικό κατεστημένο (Ιουδαϊσμός στους Εβραίους και Δωδεκάθεο στην Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία).
Αυτό έπρεπε να το ξεκαθαρίσετε. Όπως θα δείτε από τα "ΟΧΙ" (άσχετα εάν σας ενδιαφέρουν ή όχι) που λάβατε, πολλοί παρεξήγησαν.
"ο Χριστός ξεκαθαρίζει ότι όποιος τον ακολουθήσει πρέπει να το κάνει ενσυνείδητα, ακόμη και αν κάτι τέτοιο τον φέρει σε ρήξη με τους οικείους του"
Η ερμηνεία σας είναι πολύ βολική. Κάνετε το μαύρο (σχεδόν) άσπρο, αποδίδοντας το νόημα που εσείς θέλετε, για να καλύψετε αυτό που ο Χριστός τόσο αλαζονικά ζητά. Το να λατρεύεται δηλαδή περισσότερο από κάθε τι άλλο.
Οι θεολογικοί ισχυρισμοί περί χρήσης μεταφορών και αλληγορίας στα λόγια του Ιησού, είναι γνωστή θεολογική τακτική και άρχισε να εφαρμόζεται όταν πια δεν μπορούσαν τα ιερατεία να πλαστογραφούν την ιστορία και να συμπληρώνουν με καινούριες ανοησίες τις γραφές.
Όσο για το ενσυνείδητο της υπόθεσης, που το είδατε; Πως γίνεται να υπήρχε ελεύθερη βούληση στον άνθρωπο του 1ου αιώνα με το μυαλό που διέθετε, ώστε να παίρνει ελεύθερα αποφάσεις τη στιγμή που του τάζεις παράδεισο εάν σε πιστέψει και από την άλλη κόλαση, εάν ο παράδεισος δεν τον πείθει;
Είναι σαν ο πατέρας να λέει στα παιδιά του: "κάντε το τάδε πράγμα" και θα σας πάρω παγωτό, έχετε όμως υπόψην ότι εάν δεν το κάνετε, θα τις φάτε.
Εν τω μεταξύ το νοητικό χάσμα μεταξύ ενός θεού με τον άνθρωπο δεν πλησιάζει καν το χάσμα μεταξύ ενήλικα και παιδιού.
Μνημονεύετε εκείνα τα χρόνια λοιπόν, που οι άνθρωποι εξελικτικά ήταν 2000 χρόνια πίσω και που ο λαός δεν είχε ούτε την ελάχιστη μόρφωση. Αγνοούσε στοιχειώδη φυσικά φαινόμενα τα οποία απέδιδε στον θεό και ήταν ταπεινωμένος στα χέρια κατακτητών.
Έχουμε λοιπόν από τη μια μεριά έναν μετουσιωμένο θεό που μιλά στο λαό με μεταφορές και αλληγορία και ένα λαό που δεν καταλαβαίνει τα πιο βασικά πράγματα, πόσο μάλλον τα βαθιά νοήματα του χριστού. Ενός θεού που έχει όλους τους ανθρώπους παιδιά του.
Εσείς λοιπόν κ. John που δεν διαθέτετε ούτε το ένα δισεκατομμυριοστό της αγάπης και της καλοσύνης του Χριστού (εκτός και εάν διαφωνείτε με αυτό), μιλάτε στα παιδιά σας με μεταφορές και αλληγορία ελπίζοντας τα παιδιά σας να σας καταλάβουν;
Κάτι τέτοιο θα σας έκανε απίστευτα ναρκισσιστή. Προκειμένου όμως να δικαιολογήσετε την πίστη σας, παραμερίζετε τον ναρκισσισμό του Χριστού.
Τίποτα από όλα αυτά δεν βγάζει το παραμικρό νόημα. Μόνο στα μυαλά αυτών που είναι αποφασισμένοι να πιστέψουν τραβώντας από τα μαλλιά κάθε αοριστολογία, ασυναρτησία και ψέμα, ώστε να δείχνει ως κάτι το βαθυστόχαστο.
Βέβαια η θεολογία δεν είναι τίποτε άλλο παρά φιλοσοφοποιημένα εβραϊκά παραμύθια. Μια μίξη ιστορικών γεγονότων, διανθισμένων με υπερβολή, μύθο και μπόλικο νεοπλατωνικό μεταφυσικό ιδεαλισμό.