Η ερωτική σχέση ανάμεσα σε δυο στρατιώτες του A' Παγκοσμίου Πολέμου που κράτησε για πάντα

Η ερωτική σχέση ανάμεσα σε δυο στρατιώτες του A' Παγκοσμίου Πολέμου που κράτησε για πάντα Facebook Twitter
0
Η ερωτική σχέση ανάμεσα σε δυο στρατιώτες του A' Παγκοσμίου Πολέμου που κράτησε για πάντα Facebook Twitter

Είναι μια ερωτική σχέση που άνθισε μέσα στον πόλεμο, από αυτές που είναι καταδικασμένες να μείνουν στην αφάνεια, σχεδόν κρυφές –ανάμεσα σε δυο στρατιώτες στη Νέα Ζηλανδία που πολέμησαν πλάι-πλάι στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο και ερωτεύτηκαν ο ένας τον άλλο. Η σχέση τους δημιουργήθηκε στα γαλλικά πεδία της μάχης και κράτησε μέχρι το τέλος της ζωής τους. Όταν ο πυροβολητής Norman Gibson τραυματίστηκε σοβαρά σε μία επιδρομή, ο έμπιστος φίλος του, Roy Ayling, δεν ήξερε αν ζούσε ή αν πέθανε, έτσι έγραψε ένα ποίημα για να εκφράσει την θλίψη του για το χαμό του με τίτλο «Παλιά Ηλιαχτίδα» (Old Sunshine).   

Η κόρη του Norman Gibson, Miriam Saphira, είναι η μοναδική που έχει απομείνει για να διηγηθεί το ξεχωριστό love story. «Γνωρίστηκαν στη Γαλλία αρκετά νωρίς και ήταν μαζί όλον τον καιρό στην περιοχή του Somme» λέει. «Ήταν αληθινός έρωτας. Νομίζω ότι αγαπούσαν ο ένας τον άλλο».

  

Και οι δύο κατάφεραν να επιβιώσουν από τον πόλεμο και αγόρασαν ένα αγρόκτημα στο Taranaki. Έζησαν μαζί 13 χρόνια και μοιράζονταν ένα διπλό κρεβάτι. «Οι δύο άντρες ήταν αρκετά διακριτικοί, έκαναν παρέα με τις δεσποινίδες Μόρτον που ζούσαν στον ίδιο δρόμο», λέει η Saphira. «Ήταν αδελφές και δεν τις ενδιέφερε ο γάμος. Μπορούσαν να βγαίνουν έξω όλοι μαζί, έτσι φαινόταν ότι έχουν ραντεβού με τα κορίτσια και έκλειναν τα στόματα των ανθρώπων της περιοχής, δεν έδιναν δικαιώματα να τους κουτσομπολέψουν. Οι αδελφές Μόρτον ήταν μια πολύ καλή κάλυψη για τους δύο άντρες.

Το γεγονός ότι συνέχισαν να βλέπονται δυνάμωνε τον δεσμό και την αγάπη τους. Συνέχισαν να συναντιούνται και να είναι κολλητοί μέχρι τον θάνατο του Roy.

Αυτό όμως δεν κράτησε για πάντα. Ο πατέρας του Gibson τον πίεζε να βρει μια σύζυγο και να κάνει οικογένεια, έτσι οι δύο εραστές αναγκάστηκαν να χωρίσουν. «Ο Roy ήταν συντετριμμένος όταν χώρισαν», λέει η Saphira. Ο Norman Gibson απέκτησε παιδιά, ένα από αυτά και η Saphira, αλλά δεν σταμάτησε ποτέ να συναντάει τον κύριο Ayling, κάτι που η μητέρα της αποδέχτηκε. «Δέχτηκε ότι είχαν ζήσει μαζί και ότι ήταν κολλητοί και δεν του ζήτησε ποτέ να μην τον βλέπει. Ο πατέρας μου έβλεπε τον Roy κάθε εβδομάδα», λέει.

«Το γεγονός ότι συνέχισαν να βλέπονται δυνάμωνε τον δεσμό και την αγάπη τους. Συνέχισαν να συναντιούνται και να είναι κολλητοί μέχρι τον θάνατο του Roy».

Ο κύριος Aylin πέθανε το 1952 και, όπως θυμάται η Saphira, ο πατέρας της διαχειρίστηκε το πένθος του με τον τυπικό τρόπο των αγροτών εκείνης της εποχής: «Δεν μπορούσε να εκφράσει καθόλου τα συναισθήματά του, του ήταν πολύ δύσκολο, όσο και να υπέφερε. Νομίζω ότι απλά πήγε στο πίσω μέρος του αγροκτήματος και άρχισε να κόβει ξύλα με μανία.

Ήταν μια ερωτική σχέση που πέρασε μέσα από πόλεμο και ειρήνη, μέσα από γάμο και οικογένεια, σε μια κοινωνία που ήταν δύσκολο να τη δεχτεί. Παρόλα αυτά άντεξε και κράτησε για όλα τα χρόνια της ζωής τους».

Με στοιχεία από το Newshub

Lgbtqi+
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

*Αναγνωρίζωντας σε σένα τον ωραιότερο ευατό σου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Αναγνωρίζοντας σε σένα τον ωραιότερο εαυτό σου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Ο θάνατος του Διονύση Σαββόπουλου δεν ήταν απλώς ένα πολιτισμικό γεγονός. Ήταν η τελετή λήξης ενός αιώνα που πίστεψε πως η Ελλάδα μπορούσε να εξηγηθεί μέσα από τους μύθους της. Αυτό το πολυπόστ της ΟΑΣΗΣ χαρτογραφεί τη χώρα που επέμενε να υπάρχει μέσα του, από τις εθνικές κηδείες των ’90s μέχρι τη διάχυτη queer Ελλάδα του 2025, από τον Bowie και τη Μελίνα μέχρι τα σημερινά queer σώματα που χορεύουν μέσα σε pixels και φως. Μια αφήγηση για το πένθος, τη μνήμη και την επιμονή μιας χώρας να επιβιώνει μέσα από τη συγκίνηση.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
*Η θαυμάσια απειλή του να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Η θαυμάσια απειλή τού να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η θεία Σταματίνα είπε intersex και η Ελλάδα σώπασε για ένα δευτερόλεπτο, όσο χρειάζεται για να αλλάξει εποχή. Ο Γιώργος Καπουτζίδης δεν έκανε επανάσταση, έκανε κάτι πιο σπάνιο: έμαθε σ’ ένα έθνος να μιλά με τρυφερότητα. Κι αυτό, σε μια χώρα που ακόμη συγχέει τη φωνή με τη βία, είναι σχεδόν θαύμα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Athens Pride 2022 / Explainer: Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Το γράμμα «Ι» στο αρκτικόλεξο ΛΟΑΤΚΙ+ αντιστοιχεί σε υγιή ανθρώπινα σώματα που μέχρι σήμερα συχνά παθολογικοποιούνται και υποβάλλονται σε επεμβάσεις «κανονικοποίησης» φύλου ερήμην τους. Η Intersex Greece εξηγεί τον όρο, τις δυσκολίες και τις διακρίσεις που αντιμετωπίζουν τα ίντερσεξ άτομα στην Ελλάδα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
*Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Σε έναν κόσμο που φοβάται τη σιωπή, η ΟΑΣΗ επιμένει να μιλά με ευαισθησία. Δέκα κείμενα–καθρέφτες, από τη Θεία Σταματίνα ως τον Sorour Darabi, για το βλέμμα που δεν ωραιοποιεί, παρατηρεί.Για την ατέλεια που γίνεται φως, και για το queer που επιβιώνει μέσα στην τρυφερότητα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Το νέο πολυποστ του Πάνου Μιχαήλ παρακολουθεί το δάκρυ, την έκθεση και την επιείκεια ως μορφές αισθητικής πίστης. Από τον οίκο Dior μέχρι το Eye Filmmuseum του Άμστερνταμ, κι από τα Instagram ban του Slava Mogutin ως την επιμονή της ομορφιάς στο έργο του Παπαϊωάννου, η ΟΑΣΗ σκιαγραφεί τη νέα ηθική του φωτός: πώς η τέχνη, η μόδα και το queer βλέμμα συναντιούνται στην πιο ανθρώπινη τους στιγμή τη στιγμή που ραγίζουν.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
«Στο θέατρο ο κόσμος θέλει να βλέπει άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Οι Άλλοι / «Στο θέατρο θέλουν να βλέπουν άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Βηλαράς μιλά για τη σιωπηλή βία των εφηβικών του χρόνων, την αγωνία των γκέι αντρών στη σκηνή, τη φοβική βιομηχανία του θεάτρου και την ανάγκη να μείνουμε άνθρωποι σε μια εποχή που όλα ξεχνιούνται γρήγορα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

Από τον ποταμό της Baarn μέχρι το φιλί στις «Σέρρες», κι από το βλέμμα–countdown του Ren Hang μέχρι τη φάρσα του Μίστερ Μπούτια, η ΟΑΣΗ καταγράφει τα queer ραγίσματα που δεν έγιναν ποτέ ιδιωτικά. Dickpics, cult σώματα, drag spoof βιντεάκια, καμπαρέ φωνές, τηλεοπτικά taboos· όλα στην ίδια καμπύλη: γέλιο, καύλα, πληγή, ανάσα. Το ripology του queer δεν είναι θεωρία· είναι ο ανυπεράσπιστος καημός που μας κρατάει ζωντανούς.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Κάθε τρελό παιδί/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / *Κάθε τρελό παιδί/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η ελληνική ψυχανάλυση κρύβει ακόμα τα queer σώματα στις σκιές: από τα τηλεοπτικά δικαστήρια της Τατιάνας μέχρι τα hashtags των θεραπευτών–influencers. Σπαράγματα μνήμης, media τραύματος και επιβίωσης συνθέτουν μια ιστορία που ποτέ δεν ειπώθηκε ολόκληρη.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Οι εκδόσεις που απευθύνονται στο LGBTQ+ κοινό αντιμετωπίζουν διακρίσεις από τους διαφημιστές, προειδοποιούν οι εκδότες

Διεθνή / Τα περιοδικά που απευθύνονται στο LGBTQ+ κοινό αντιμετωπίζουν διακρίσεις από τους διαφημιστές, προειδοποιούν οι εκδότες

Η αντι-DEI εκστρατεία στις ΗΠΑ και οι διαφημιστές που αποφεύγουν να συνεργαστούν με τα έντυπα που απευθύνονται στην LGBTQ+ κοινότητα και άλλες μειονότητες
LIFO NEWSROOM
Είσαι Αυτό που Πουλάς: Queer Σώμα, Πόθος και Bareback Ελευθερία/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Είσαι Αυτό που Πουλάς: Queer Σώμα, Πόθος και Bareback Ελευθερία/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Από τον Chris Karakatsanis και τον Tim Kruger ως τους queer OnlyFans performers, αυτό το κείμενο χαρτογραφεί το σώμα που επιμένει να ποθεί, να μιλά, να επιβιώνει. Μια διαδρομή από το τραύμα ως την ηδονή, χωρίς ενοχή
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ