Όλα τα μεγάλα Blockbusters της χρονιάς κυκλοφορούν τον Οκτώβριο!

Όλα τα μεγάλα Blockbusters της χρονιάς κυκλοφορούν τον Οκτώβριο! Facebook Twitter
Blade Runner 2049, The Killing of a Sacred Deer, The Snowman, Το Τελευταίο Σημείωμα
0

Χαζεύοντας στο ημερολόγιο του IMDb τις ταινίες που πρόκειται να κάνουν πρεμιέρα στη χώρα μας τον Οκτώβριο, έπαθα έναν μικρό πανικό. Μερικά από τα πιο αναμενόμενα φιλμ της χρονιάς έρχονται στις αίθουσες εκείνο τον μήνα και πραγματικά δεν θα ξέρουμε τι να πρωτοδούμε - πράγμα που βέβαια με χαροποιεί ιδιαίτερα αφού ο «back to school» Οκτώβριος είναι πάντα ένας από τους κατεξοχήν κινηματογραφικούς μήνες και η βόλτα στο σινεμά είναι ό,τι πρέπει μαζί με τις πρώτες ψύχρες. Βγάλτε λοιπόν μολύβι και χαρτί και σημειώστε:

It! (28/9)

Η επιστροφή του θρυλικού κλόουν που ξεπήδησε στα '80s από τη φαντασία του Στίβεν Κινγκ και έχει στοιχειώσει έκτοτε πολλές από τις νύχτες μας, είναι γεγονός. Το ενδιαφέρον έχει χτυπήσει κόκκινο εδώ και μήνες με τα τρέιλερ και τα τίζερ που έχουν κυκλοφορήσει και ευχόμαστε πραγματικά η ταινία να είναι αντάξια του βιβλίου. Ιδανικό κλείσιμο Σεπτεμβρίου με θρίλερ!

 

Blade Runner 2049 (5/10)

Εδώ δεν χρειάζεται να πούμε πολλά. Η αρχική ταινία του 1982 θεωρείται από πολλούς ως η καλύτερη sci-fi δημιουργία όλων των εποχών. 25 χρόνια μετά, η ιστορία συνεχίζεται με τον Χάρισον Φορντ να επιστρέφει στον εμβληματικό ρόλο του Ρικ Ντέκαρντ και τον Ράιαν Γκόσλινγκ να φαντάζει ο ιδανικός πρωταγωνιστής του νέου σίκουελ. Οι πρώτες εικόνες που έχουμε δει στα τρέιλερ προμηνύουν για κάτι εξαιρετικό, καθώς ο Ρίντλεϊ Σκοτ κρατά εδώ μόνο χρέη παραγωγού και ο Ντενί Βιλνέβ του «Arrival» είναι μάλλον η πιο σωστή επιλογή σκηνοθέτη του Χόλιγουντ αυτή τη στιγμή για ένα τέτοιο δύσκολο εγχείρημα (ευτυχώς, ειδικά μετά το πρόσφατο μίνι φιάσκο του «Alien: Covenant»!).

 

The Snowman (12/10)

O Νορβηγός Τζο Νέσμπο (ή Γιου Νέσμπε, όπως σωστότερα προφέρεται το όνομά του) είναι σίγουρα ένας από τους δημοφιλέστερους συγγραφείς αστυνομικής λογοτεχνίας στη χώρα μας. Ο Χάρι Χόλε, ο αγαπημένος ήρωας των βιβλίων του, βρίσκει τέλειο ενσαρκωτή στον πάντα εξαιρετικό Μάικλ Φασμπέντερ. Στα συν της κινηματογραφικής μεταφοράς του έβδομου βιβλίου με πρωταγωνιστή των Χόλε, είναι το γεγονός ότι τα σκηνοθετικά ηνία κρατά ο Σουηδός Τόμας Άλφρεντσον του «Άσε το Κακό να Μπει», οπότε αναμένουμε να έχει αποδώσει σωστά το ιδιαίτερο ύφος και την αισθητική της σκανδιναβικής σχολής των θρίλερ.

 

Το Τελευταίο Σημείωμα (26/10)

Τέσσερα χρόνια μετά την εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία της «Μικράς Αγγλίας», ο Παντελής Βούλγαρης επιστρέφει σε αυτό που ξέρει να κάνει καλά (και που αγαπούν πολλοί Έλληνες): το ιστορικό δράμα. Με τη συμβολή της Ιωάννας Καρυστιάνη στο σενάριο, καταπιάνεται με την εκτέλεση από τους Γερμανούς 200 αγωνιστών την 1η Μαΐου 1944 στην Καισαριανή, ως αντίποινα για τη δράση της ελληνικής αντίστασης. Ο Ανδρέας Κωνσταντίνου κρατά ξανά τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

 

The Killing of a Sacred Deer (2/11)

Βραβείο Σεναρίου στο πρόσφατο Φεστιβάλ Καννών, διθυραμβικά σχόλια, αλλά και μεγάλη πόλωση ανάμεσα στη διεθνή κριτική, μερικά ολιγόλεπτα κλιπάκια που μας έχουν εξάψει τρελά την περιέργεια, ο Κόλιν Φάρελ ξανά σε ταινία τους, η Νικόλ Κίντμαν στην πιο δημιουργική φάση της καριέρας της, ένα πόστερ εξαιρετικής αισθητικής. Καλώς ήρθατε στη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου και του Ευθύμη Φιλίππου. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα διχάσει.

 

Mother! (Οκτώβριος)

Ο Ντάρεν Αρονόφσκι επιστρέφει 3 χρόνια μετά τον όχι και τόσο πετυχημένο «Νώε» του, αλλά όπως και να'χει μια νέα ταινία του σκηνοθέτη των «Requiem for a Dream» και «Black Swan» είναι σημαντικό κινηματογραφικό γεγονός. Προς το παρόν δεν γνωρίζουμε πολλά, καθώς δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμα ούτε τίζερ, ούτε εικόνες, παρά μόνο μια τέλεια αφίσα με την Τζένιφερ Λόρενς να έχει ξεριζώσει (;) και να κρατάει κυριολεκτικά στα χέρια την καρδιά της. Το καστ συμπληρώνουν οι Χαβιέ Μπαρδέμ, Μισέλ Φάιφερ, Εντ Χάρις και Κρίστεν Γουιγκ - με άλλα λόγια το καστ που ονειρεύεται κάθε σκηνοθέτης.

Suburbicon (Οκτώβριος)

Ο Τζορτζ Κλούνεϊ αναλαμβάνει να σκηνοθετήσει, σχεδόν 30 χρόνια μετά, ένα σενάριο κωμωδίας μυστηρίου που οι αδερφοί Κοέν έγραψαν το 1985, αμέσως μετά την πρώτη τους cult ταινία, το «Μόνο Αίμα». Άλλο ένα ονειρεμένο καστ πρωταγωνιστών (Ματ Ντέιμον, Τζούλιαν Μουρ, Τζος Μπρόλιν, Όσκαρ Άιζακ), ένα ηλιόλουστο προάστιο με χαρούμενες οικογένειες στην καρδιά της Κεντρικής Αμερικής των '50s κι ένα -όπως όλα δείχνουν- αιχμηρό σχόλιο για το αμερικανικό όνειρο.

Σημειώστε επίσης:

Το σίκουελ του προ τριετίας βρετανικού κατασκοπικού σουξέ Kingsman: The Golden Circle (5/10), το ριμέικ της κλασικής sci-fi ταινίας των '90s Flatliners (26/10), τη νέα ταινία του Ρώσου Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ, Loveless (Οκτώβριος), που κέρδισε το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής στις πρόσφατες Κάννες, τον τρίτο Thor (2/11) για τους λάτρεις του Marvel Universe, με την ηχηρή προσθήκη της Κέιτ Μπλάνσετ στο καστ, και το Happy End (Νοέμβριος), τη νέα ταινία του Μίκαελ Χάνεκε που επίσης έκανε πρεμιέρα στις Κάννες.

 
 
 
 
 

Κι επειδή τα must see του Οκτωβρίου δεν περιορίζονται στον κινηματογράφο, για κατακλείδα θα αναφερθώ ενδεικτικά σε δύο σειρές που έχουν έμμεση σχέση με το σινεμά (για τις νέες σειρές του χειμώνα θα επανέλθουμε σύντομα με εκτενές ρεπορτάζ, μόλις ξεκαθαρίσει το τηλεοπτικό τοπίο της νέας σεζόν, ειδικά στα καλωδιακά κανάλια). Και οι δύο επιλογές είναι του Netflix, που σημαίνει ότι όλα τα επεισόδια θα καταναλωθούν μονορούφι:

Στις 13/10 κάνει πρεμιέρα ο πρώτος κύκλος του Mindhunter (που έχει ανανεωθεί ήδη και για δεύτερη σεζόν), με τον Ντέιβιντ Φίντσερ να επιστρέφει στην τηλεόραση, 4 χρόνια μετά τη σκηνοθεσία του πιλότου του «House of Cards». Το τίζερ ολίγων δευτερολέπτων που έχουμε δει (και φυσικά η ίδια η συμμετοχή του Φίντσερ, που εκτός από χρέη executive, λογικά θα σκηνοθετεί και κάποια επεισόδια) μας έχουν ήδη ξεσηκώσει.

 

Στις 27/10 έρχεται ο πολυαναμενόμενος δεύτερος κύκλος του Stranger Things. Η σειρά έγινε ποπ φαινόμενο μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο, το προηγούμενο καλοκαίρι, και το τρέιλερ που κυκλοφόρησε πριν από λίγες μέρες στο Comic-Con του Σαν Ντιέγκο υπόσχεται μια εξίσου δυνατή συνέχεια σε αυτό τον σούπερ διασκεδαστικό φόρο τιμής στη δεκαετία του '80.

 
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

H "Wonder Woman", Γκαλ Γκαντό και το σύνολο του καστ μιλούν στο LIFO.gr για την πρώτη ταινία - σφήνα στον κόσμο των αντρών υπερηρώων

Οθόνες / H "Wonder Woman", Γκαλ Γκαντό και το σύνολο του καστ μιλούν στο LIFO.gr για την πρώτη ταινία - σφήνα στον κόσμο των αντρών υπερηρώων

Κρις Πάιν, Ρόμπιν Ράιτ και η σκηνοθέτις Πάτι Τζένκινς μιλούν με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τη σημασία του πρώτου γυναικείου hero movie που έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα στο είδος
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ