@giri 21.1.2020 | 03:30Όχι, κανένας εχέφρων άνθρωπος δεν πιστεύει ότι κάποιος ζει καλύτερα στη Μόρια από ό,τι σε μια αθηναϊκή γειτονιά, ακόμη και σε κάποια που δεν είναι όμορφη. Το θέμα μας όμως δεν είναι αυτό. Το θέμα μας είναι ο τρόπος που παρουσιάζει η αρθρογράφος τις παρανομίες είτε αυτές είναι καταλήψεις κτηρίων είτε η παράνομη μετανάστευση. Επίσης, ένα δεύτερο θέμα μας, που προκύπτει από το πρώτο, είναι αν αυτοί οι μετανάστες, οι Walid και Rafi (και διάφοροι άλλοι), δικαιούνται να βρίσκονται μέσα σε αυτά τα κτήρια, τα οποία δεν ανήκουν καν σε αυτούς που τα έχουν καταλάβει.Όσο για αυτό που γράφετε, περί κατοίκων: Προσωπικά, δεν τρέφω καμία αμφιβολία ότι σημαντικό ποσοστό κατοίκων αυτών των περιοχών στηρίζει τους καταληψίες. Στην τελευταία επιχείρηση στο Κουκάκι, κυκλοφόρησαν βίντεο, που εν χορώ φώναζαν "αίσχος" στην αστυνομία (αν το "αίσχος" πήγαινε στους καταληψίες, ζητώ εκ των προτέρων συγγνώμη, αλλά δεν το κατάλαβα έτσι). Επειδή όμως δεν είμαι ρομαντική και δεν πιστεύω ότι ζούμε σε έναν αγγελικό κόσμο, ο λόγος που οι κάτοικοι στηρίζουν τις καταλήψεις (άλλωστε, τι τους νοιάζει; τη δική τους περιουσία έχουν καταλάβει;) δεν είναι η αγάπη και η αλληλεγγύη και η επανάσταση αλλά κάτι άλλο: το AirBNB! Διότι η Αθήνα μας, έλκει και αναρχοτουρισμό, και πού θα πάνε τα ταξιδιάρικα "επαναστατημένα νιάτα"; Μα εκεί που βρίσκονται οι ομοϊδεάτες τους, να οργανώνουν την "επανάσταση" και τις μουντζούρες στα κτήρια (συγγνώμη, street art εννοούσα) παρέα!Αυτή η συνθήκη όμως, ότι δηλαδή οι κάτοικοι δεν ενοχλούνται από τις καταλήψεις*, δεν σημαίνει ότι η υπόλοιπη κοινωνία και ειδικά οι Αθηναίοι (που τους αφορά άμεσα) θα στηρίξουν την παρανομία. Σε μια σύγχρονη δημοκρατική χώρα, δεν μπορεί να υπάρχουν γκέτο που ισχύουν άλλοι νόμοι και άλλα καθεστώτα. Στο κάτω κάτω, αν οι αναρχικοί είναι ελεύθεροι να φτιάξουν μια δικιά τους κοινωνία στα Εξάρχεια και τη Νεάπολη, ας επιτρέψουμε και στους ναζιστές και ακροδεξιούς να φτιάξουν το δικό τους "κρατίδιο" στον Άγιο Παντελεήμονα και την Κυψέλη! Εκτός και αν το να εκσφενδονίζεις τσιμεντόλιθους στους "ματατζήδες" είναι επανάσταση και αλληλεγγύη, αλλά οι τσιμεντόλιθοι στους "πρόσφυγες" είναι βία και ρατσισμός.*Χαρακτηριστικό παράδειγμα κατοίκου, το πρόσωπο των ημερών, ο κ. Ινδαρές που στη συνέντευξη του δεν έκρυψε τον εντυπωσιασμό του για την οργάνωση της κατάληψης και με ειλικρίνια (πραγματικά, του το αναγνωρίζω), είπε ότι ήρθε σε συνεννόηση με τους καταληψίες και έθεσε κόκκινες γραμμές, που εκείνοι σεβάστηκαν. Και άρα όλα, οκ! Τι, όχι; Η συνέντευξη: https://www.lifo.gr/now/greece/265978/dimitris-indares-i-astynomia-diadidei-diafora-gia-sygkalypsei-tin-apotyxia-tis
Σχολιάζει ο/η