ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Συμφωνώ και επαυξάνω με mortimer και Maggie. Η ευθεία και ειλικρινής αυτο-αποκαλούμενη πορνογραφία τί σχέση έχει με την κεκαλυμμένη πορνογραφία των media που στοχευμένα και επιτυχημένα αναπαράγει προκαταλήψεις και στερεότυπα, ακριβώς επειδή είναι κεκαλυμμένη; Kαμία σχέση. Ούτε την παραμικρή.Μάλιστα, για να είμαστε απολύτως ακριβείς, το δεύτερο δεν πρόκειται καν για πορνογραφία. Καθότι για να χαρακτηριστεί κάτι πορνογραφία, πρώτον προϋποθέτει οπωσδήποτε την επίδειξη διείσδυσης για σεξουαλική απόλαυση, και δεύτερον όλα μέσα στο θέαμα αναδεικνύουν πρωταγωνιστή τον ερωτισμό και την σεξουαλική διέγερση - όχι την περιπέτεια ή τον ηρωισμό ή κάποιο άλλο εμπορικό προϊόν.Τα μηνύματα που παιρνάνε ασυνείδητα στη δεύτερη περίπτωση δεν έχουν σχέση με την πορνογραφία. Έχουνε σχέση με την κατανάλωση. Η οποία στηρίζεται σε κάποια πρότυπα (καταναλωτικά μοντέλα) για να ξετυλίξει την γκάμα της, που αν δεν διαδοθούν και δεν αναπαραχθούν ως τέτοια, η αγορά θα απωλέσει μέρος της δικής της κυριαρχίας... Αν αυτά τα πρότυπα είναι μισογυνίστικα - που σε πολύ μεγάλο βαθμό είναι - πάντως δεν στοχεύουν στην καταξίωση της πορνογραφίας. Περισσότερο στην εξάρτηση της γυναίκας από την αγορά, θα έλεγα, πως στοχεύουν. Και ότι ο μυσογυνισμός είναι ένα (έτοιμο) μέσον που χρησιμοποιούν, και προεκτείνουν πιθανόν, για την επίτευξη αυτού του σκοπού. Τέλος, θα ήθελα να επισημάνω πως καλό θα ήταν να μην μπερδεύουμε την αντικειμενο-ποίηση της γυναίκας στην κοινωνία με την αντικειμενο-ποίησή της στο συναινετικό σεξ μεταξύ ενηλίκων, είτε πρόκειται για πορνογραφία είτε για ιδιωτική στιγμή. Γιατί στο συναινετικό σεξ (πορνό ή όχι) ένας τέτοιος ρόλος είναι διακριτός, επιλεγμένος και αποκρυσταλλωμένος από άλλες πτυχές της ζωής. Και εξάλλου υπάρχει και ο αντίστροφος (της dominatrix). Μα ακόμα και αν δενθούμε πως και στο σεξ η επιλογή του ρόλου του αντικειμένου προέρχεται απο ασυνείδητες προσλαμβάνουσες περί μειονεξίας της γυναίκας ως κοινωνικό φύλο, πάντως δεν μπορούμε να το αποδώσουμε ευθέως στην κοινωνική ανισότητα των δύο φύλων. Στην πραγματικότητα δεν αποτελεί εξήγηση υπό το πρίσμα της απλής ευθείας αιτιότητας. Μπορούμε ίσως να το υποπτευόμαστε, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα πρότεινα να το ενοχοποιήσουμε.
Σχολιάζει ο/η